Samochody typu pickup są często używane do rekreacji, a mniej do pracy. Ram 1500 TRX to właśnie taki pojazd, który potrafił pokonywać wszelkie przeszkody, a jednocześnie oferować komfort.
Dawniej pickupy wykorzystywane były przez rolników do transportu różnych rzeczy, ciągnięcia przyczep i zabierania rodziny do kościoła w niedzielę. Jednak niektóre z nich przekształciły się w potężne, mocne maszyny, które nie tylko miały być użyteczne dla rodzin, ale także dostarczać dużą satysfakcję i przyjemność kierowcy.
Model 1500 TRX bazował na Ram 1500 i charakteryzował się surowym wyglądem, z oponami przystosowanymi do jazdy w trudnym terenie oraz muskularną sylwetką. Grill miał design przypominający władzę drapieżnika, z dużymi literami RAM na przodzie. Pod zderzakiem znajdował się wytrzymały aluminiowy osłon, który chronił silnik i część skrzyni biegów. Dzięki zastosowaniu zestawu podnoszącego, zawieszenie miało dłuższy skok oraz agresywny wygląd.
W środku TRX oferował kabinę wystarczająco wygodną dla czterech, a może nawet pięciu pasażerów. Deska rozdzielcza była zagracona przyciskami w różnych miejscach: na środkowej konsoli, na kierownicy i po lewej stronie kierowcy. W centralnej konsoli znajdowały się jedynie selektor biegów oraz uchwyty na kubki.
Największa różnica między TRX a resztą gamy Ram 1500 dotyczyła strony technicznej. Pod maską został umieszczony silnik Hemi V8 o mocy 702 koni mechanicznych, połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Prześwit wynoszący 11,8” (300 mm) był o 2” (50 mm) wyższy niż w standardowym modelu 1500. Opony o rozmiarze 35” były standardowo montowane na 18-calowych felgach z lekkiego stopu.
Nowy 2021 Ram 1500 TRX to szczytowy drapieżnik w świecie pickupów, umacniający pozycję Ram Truck jako lidera w segmencie samochodów terenowych w Ameryce Północnej. Ram TRX rozwija ofertę lekkich ciężarówek i ustala nowe standardy mocy i osiągów wśród pickupów półtonowych, napędzany silnikiem V-8 HEMI® o pojemności 6,2 litra z doładowaniem.
„Nowy 2021 Ram TRX ustala standardy dla ekstremalnych pickupów o wysokich osiągach i umacnia pozycję Ram Truck jako lidera w segmencie terenowych samochodów,” powiedział Mike Koval, szef marki Ram w FCA – Ameryka Północna. „Ram ma silną historię w produkcji pickupów o wysokich osiągach, a TRX dodaje do tego, rozszerzając ofertę lekkich ciężarówek, oferując najlepszą w segmencie kombinację osiągów, zdolności, luksusu i technologii.”
Silnik V-8 HEMI o pojemności 6,2 litra, osiągający moc 702 KM i moment obrotowy 650 lb.-ft., napędza Ram TRX do prędkości maksymalnej 118 mph. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite ośmiu biegach, Ram TRX osiąga nowe poziomy osiągów: 0-60 mph w 4,5 sekundy i ćwierć mili w 12,9 sekundy przy prędkości 108 mph.
Sprawdzony i niezawodny silnik wysokowydajny, silnik V-8 HEMI o pojemności 6,2 litra zapewnia maksymalne osiągi podczas długotrwałej jazdy, nie obniżając wydajności.
2021 Ram TRX oferuje możliwość pokonywania wody do 32 cali, holowania do 8100 funtów oraz maksymalną ładowność 1310 funtów.
Nowy estetyczny design łączy wyrazisty kształt z ekstremalną funkcjonalnością
Nowy 2021 Ram TRX wyróżnia się agresywną sylwetką i niesamowicie szeroką, muskularną karoserią. Podobnie jak fighter MMA w eleganckim garniturze, Ram TRX robi mocne wrażenie wizualne dzięki szczegółowemu designowi „klepsydry”, w którym dodano kompozytowe nadkola i wnęki, aby pomieścić agresywne opony 35-calowe Goodyear Wrangler Territory 325/65/R18 All-Terrain.
Ram TRX jest o 8 cali szerszy w porównaniu z pozostałymi modelami Ram 1500, a kompozytowe nadkola rekompensują 6-calowe zwiększenie szerokości toru. Standardowo Ram 1500 jest wyposażony w felgi o szerokości 8 cali, ale zespół projektowy TRX musiał dostosować się do felg o szerokości 9 cali.
Oś przednia została przesunięta o 20 milimetrów do przodu, aby pomieścić zaprojektowane wyłącznie dla TRX opony 35-calowe Goodyear Territory All-Terrain. Opony 35-calowe dostępne są z 18-calowymi obręczami gotowymi do beadlocka, z kolorowymi akcentami.
Lampy LED do oznaczania przestrzeni wokół samochodu flankują przedni zderzak, tworząc groźny sygnaturę świetlną, która jeszcze bardziej wyróżnia TRX na drodze – zarówno w dzień, jak i w nocy. Nowy, aluminiowy kaptur posiada jasne lampy LED, które są zintegrowane z wlotem powietrza.
Wlot powietrza odpowiada za 50 procent powietrza dostającego się do silnika V-8 HEMI o pojemności 6,2 litra, podczas gdy pozostałe 50 procent dostaje się przez kratkę. Elementy projektowe, takie jak funkcjonalny wlot powietrza, są dopełnione przez detale boczne, takie jak funkcjonalna kurtyna powietrzna tuż obok reflektorów, łagodząc strefy wysokiego ciśnienia w przednich rogach i pozwalając powietrzu przechodzić przez nadkola.
Unikalne logo R-A-M, przedni zderzak, maska, osłony podwozia i stalowe zderzaki pomagają TRX osiągnąć ekstremalne cele funkcjonalne. Logo R-A-M jest większe w porównaniu z innymi modelami Ram 1500 i ma nowy „przepływowy” design, co pomaga w przepływie powietrza. Lampa LED w pełni czarna, w tym podwójne reflektory projektorowe, są standardem.
Nabywcy TRX mogą wybrać opcjonalne pełnowymiarowe osłony do ochrony nadwozia lub tradycyjne aluminiowe bieżniki w malowaniu proszkowym. Opcjonalne grafiki na bokach nadwozia i masce dostępne są jako zestaw lub oddzielnie.
Ram TRX posiada nowe boki skrzyni wykonane ze stali, które są szersze niż w tradycyjnej Ram 1500. Dostępny jest również uchwyt na zapasowe koło zamontowany na skrzyni, obok standardowego pełnowymiarowego zapasowego koła, które znajduje się pod podwórkiem, pomiędzy tylną osią a zaczepem holowniczym. Premium LED tylne lampy są standardem w TRX, a ramki pozwalają funkcji Monitorowania Martwego Punktu widzieć wokół rozszerzonych boków skrzyni.
Na zakończenie tylnej części samochodu, duże logo R-A-M, podobne do tego na Rebel, rozciąga się przez klapę bagażnika. Środkowe lampy identyfikacyjne, podobnie jak te widoczne w modelach Ram Heavy Duty, są umieszczone między klapą a tylnym zderzakiem.
Nowy estetyczny design osiąga jeszcze wyższy poziom wizualnego wpływu dzięki przerośniętym hakom holowniczym, znajdującym się z przodu i z tyłu ciężarówki oraz zintegrowanym 5-calowym podwójnym wydechem, które podkreślają cel funkcjonalny.
Wnętrze inspirowane wysokimi osiągami z autentycznymi materiałami premium
2021 Ram TRX łączy zupełnie nowe funkcje, technologie i autentyczne materiały premium z ekstremalnymi osiągami, jakością klasy prowadzenia, komfortem i trwałością. Zespół projektowy wnętrza wybrał materiały premium, kolory i tekstury, w tym dostępne skórzane panele instrumentów owinięte ręcznie dla niespodziewanego luksusu.
Nowy 2021 Ram TRX oferuje trzy opcje wnętrza, w tym premium tkanina i winyl, skórzane i zamszowe wykończenie premium lub skórzane i zamszowe wykończenie premium z opcjonalnymi czerwonymi i włóknem węglowym akcentami. Na podstawie układu Rebel, ciężarówki wyposażone w Grupę Sprzętową TR powitają pasażerów akcentami z tkaniny i winylu premium, z czarnymi i ciemnoczerwonymi powierzchniami. Wybierając Grupę Sprzętową TR1 lub TR2, uzyskasz wnętrze oparte na Ram 1500 Limited, z czarną kolorystyką z skórą i zamszem, co nadaje TRX unikalny charakter. Siedzenia przednie kubełkowe i tylna ławka są pokryte podgrzewaną i wentylowaną skórą Natura Plus premium z perforowanymi akcentami z zamszu. Grupy Sprzętowe TR1 i TR2 standardowo oferują średnie szaro-skalne przeszycia i akcenty grafitowe. Grupa Sprzętowa TR2 oferuje przeszycia TRX w kolorze czerwonym i akcenty z włókna węglowego jako opcjonalne.
Ram TRX ma nowe przednie siedzenia z wzmocnionym wsparciem górnym i haftowanymi logo. Grupy Sprzętowe TR1 i TR2 mają system Modular Lightweight Load-bearing Equipment / Pouch Attachment Ladder System (MOLLE/PALS) na oparciu siedzenia, umożliwiający przymocowanie torb i innego sprzętu.
Nowy, płaski, sygnowany przez SRT kierownica, z ulepszonymi uchwytami owiniętymi skórą z opcjonalnymi akcentami z zamszu i włókna węglowego, umożliwia sportową jazdę. Nowe aluminiowe łopatki do zmiany biegów są umieszczone powyżej i poniżej szprych kierownicy, co pozwala kierowcy wybierać odpowiedni bieg palcami.
Konsolowy zmieniacz biegów na podłodze, który zawiera odlewaną metalową główną rękojeść owiniętą skórą z pół-perforacją, sprzyja sportowej jeździe, dla której TRX jest stworzony, a jednocześnie maksymalizuje przestrzeń do przechowywania. Zarówno konsola, jak i łopatki do zmiany biegów debiutują w Ram.
Wybierak trybu jazdy został zintegrowany z deska rozdzielczą powyżej przełączników skrzyni rozdzielczej i oferuje różne tryby pracy, wskazywane przez piktogram TRX dla wybranych środowisk: Normalny, Mokry/Śnieg, Terenowy i Baja. Przycisk Launch Control jest łatwo dostępny dla kierowcy, znajdując się po prawej stronie przełączników skrzyni rozdzielczej, a standard w TRX.
Wzmacniając możliwości TRX, nowy wyświetlacz Head-up może pokazywać jednocześnie do pięciu różnych obszarów treści, w tym Wysokość pasa, Assistans przy utrzymywaniu pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, nawigację krok po kroku, aktualną prędkość, aktualny bieg oraz limit prędkości. Wyświetlacz Head-up jest dostępny w Grupie Sprzętowej TR2 i jest wyświetlaczem pełnokolorowym dostępnym przez 12-calowy ekran dotykowy Uconnect 4C.
Na pokrywie konsoli znajduje się niestandardowa tabliczka specyfikacyjna, która informuje, jaki silnik znajduje się pod maską, jaki typ turbodoładowania wykorzystuje Ram TRX, moc boosta, moc w koniach oraz pojazdowy numer identyfikacyjny (VIN).
Nowy, innowacyjny system indukcji z podwójną drogą zapewnia ekstremalne osiągi
Nowy 2021 Ram TRX został zaprojektowany z myślą o wiodącej klasie, nieprzejednanej wydajności w najtrudniejszych warunkach. Wyjątkowe osiągi i wartości mocy osiągnięto w części dzięki nowemu, innowacyjnemu systemowi indukcji powietrza z podwójną drogą, który zapewnia, że silnik V-8 HEMI o pojemności 6,2 litra otrzymuje stały dopływ czystego, chłodnego powietrza, niezależnie od zanieczyszczeń.
Ram TRX korzysta z dwóch dróg do pobierania powietrza z zewnątrz, kierując je do dużego, 29-litrowego pojemnika powietrza, który filtruje kurz, piasek, zanieczyszczenia i wodę, zanim dotrze w pobliże silnika. Innowacyjny system indukcji z podwójną drogą pobiera powietrze z funkcjonalnego wlotu w masce oraz górnej krawędzi kratki. Powietrze dostające się do kratki kierowane jest do dolnej części pojemnika powietrza przez dopasowane panele. Wlot powietrza kieruje powietrze do dolnej tylnej części pojemnika powietrza poprzez porty, które uszczelniają się z maską, gdy ta jest zamknięta. Wspornik pojemnika powietrza jest precyzyjnie zamontowany w komorze silnika podczas montażu pojazdu, aby zapewnić, że wlot do maski uszczelnia się z kanałami pojemnika powietrza, zapobiegając przedostawaniu się powietrza podgrzanego przez silnik do systemu.
Ukierunkowanie wpadającego powietrza do dolnej części pojemnika powietrza pomaga w osadzaniu się brudu i wody, zanim powietrze dotrze do elementów filtrujących, zapewniając, że Ram TRX pozostanie w pełni wydajny nawet w najbardziej wymagających warunkach. Jednokierunkowy odpływ w dolnej części pojemnika powietrza odprowadza wodę nawet podczas jazdy. Powietrze wlotowe jest pobierane z pojemnika przez podwójne, ciężkie filtry powietrza, które zapewniają 198,4 cali kwadratowych powierzchni filtracyjnej, co czyni je czterokrotnie skuteczniejszymi w zatrzymywaniu pyłu w porównaniu z najbliższym konkurentem. W rozłożonym stanie medium filtracyjne zajmuje 13,3 stopy kwadratowej.
Cały system wlotowy Ram TRX został zaprojektowany z myślą o minimalizacji strat mocy związanych z ograniczeniami powietrza przy jednoczesnym zapewnieniu, że do silnika trafia jedynie czyste, chłodne powietrze. Testy według standardów branżowych pokazują, że Ram TRX znacznie przewyższa wszelką konkurencję pod względem czasu, w którym może wciągać brudne powietrze i zanieczyszczenia, zanim wydajność zostanie obniżona. Pojemnik powietrza Ram TRX jest zamontowany na górze silnika, co ułatwia dostęp, gdy właściciel zdecyduje się na czyszczenie elementów filtra wysokiej wydajności w terenie.
Od nowoczesnych muscle car po SUV-y o wysokich osiągach, silnik V-8 HEMI o pojemności 6,2 litra zdobył reputację jako potężne, niezawodne źródło zasilania, które dostarcza moc, gdy jest wymagana przez kierowcę, a także jako gładki i efektywny silnik przy prędkościach cruise.
Aby najlepiej dopasować wybór biegów i punkty zmiany biegów do wymagań kierowcy, solidna ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów TorqueFlite 8HP95 monitoruje takie parametry jak gradient momentu obrotowego, redukcja otwarcia przepustnicy, przyspieszenie w poziomie i w pionie, wykrycie tarcia, redukcje biegów oraz nachylenie drogi. Ta wszechstronna, dobrze opracowana skrzynia biegów o dużej pojemności momentu obrotowego zapewnia szybkie przyspieszenie oraz precyzyjne, szybkie zmiany biegów, poprawiając komfort jazdy do poziomu luksusowych samochodów z konsekwentną wydajnością i przyjemnością z jazdy.
Launch Control jest standardem w 2021 Ram TRX i zarządza poślizgiem opon podczas startu pojazdu, zapewniając kierowcy konsekwentne przyspieszenie w linii prostej. Czujniki prędkości kół obserwują szkodliwe dla układu napędowego skoki kół przy starcie i, w ciągu milisekund, przekazują informacje do modułu sterowania układu napędowego, aby dostosować moment obrotowy silnika, uzyskując pełną przyczepność.
Ram TRX jest również wyposażony w system Wykrywania Skoków, który wykorzystuje czujniki prędkości kół, czujniki wysokości zawieszenia i akcelerometry w każdym rogu, aby zidentyfikować moment, gdy pojazd jest w powietrzu i działa w celu zapobiegania skokom momentu obrotowego, które mogą uszkodzić napęd. Działając w ciągu milisekund, Wykrywanie Skoków modyfikuje prędkość silnika i moment obrotowy, wybór biegu, podział momentu obrotowego skrzyni rozdzielczej, współczynniki tłumienia oraz inne komponenty układu napędowego i zawieszenia, aby dostarczyć optymalne osiągi.
Dynamiczne tryby jazdy
2021 Ram TRX stosuje oprogramowanie dostosowane do osiągów aby wstępnie skonfigurować i rozróżnić pięć dynamicznych trybów – Auto, Sport, Holowanie, Śnieg i Custom – umożliwiając kierowcom wybór ustawienia pojazdu idealnie odpowiadającego ich wymaganiom i warunkom otoczenia. Tryby jazdy osobno kontrolują system napędu na cztery koła, reakcję przepustnicy, skrzynię biegów, łopatki zmiany biegów, zawieszenie oraz elektryczne wspomaganie kierownicy. Wszystkie tryby wykorzystują aktywną kontrolę poślizgu, która zapobiega zablokowaniu i nadmiernemu poślizgowi z przodu na tył.
Tryb Custom pozwala kierowcy spersonalizować osiągi pojazdu z wyborem doświadczenia jazdy, oferując wiele kombinacji systemów pojazdu.
Osobno, Ram TRX ma trzy dynamiczne tryby terenowe – Błoto/Piasek, Skały i Baja – umożliwiając kierowcom wybór ustawienia najlepiej odpowiadającego terenowi wokół nich. Jak w trybach jazdy na drogach, tryby jazdy terenowej kontrolują kilka systemów, w tym system napędu na cztery koła, reakcję przepustnicy, skrzynię biegów, łopatki zmiany biegów, zawieszenie oraz kierownicę.
Zaprojektowany, aby radzić sobie z najbardziej wymagającymi warunkami z ekstremalnymi możliwościami
Zaprojektowany śrubka po śrubce w celu znacznego przewyższenia innych ciężarówek, nowy 2021 Ram TRX przeszedł rygorystyczne testy, aby sprostać najbardziej wymagającym warunkom z ekstremalnymi możliwościami i trwałością.
Rama Ram TRX składa się z grubszej, optymalnie ukształtowanej, strategicznie umiejscowionej stali o wysokiej wytrzymałości, która wykorzystuje niskotorsyjne atrybuty do zwiększenia trwałości i stabilności. Części ramy są hydroformowane dla zachowania dokładności wymiarowej, co zmniejsza potrzebę spawania, a boki ramy są w pełni zamknięte. Przednie belki wykorzystują stal wysokiej wytrzymałości i hydroformowane sekcje, by stworzyć mocną podstawę do radzenia sobie z obciążeniem przedniego zawieszenia. Galwanizowane elementy ramy poprawiają ochronę przed korozją.
Ram TRX ma prześwit 11,8 cala, częściowo dzięki zwiększeniu wysokości jazdy o 2 cale w porównaniu z pozostałymi modelami 1500 oraz oponom 35-calowym. Ta kombinacja umożliwia TRX łatwe pokonywanie przeszkód terenowych przy dużych prędkościach.
Aby chronić kluczowe komponenty, w tym przednią oś, skrzynię rozdzielczą, miskę skrzyni biegów oraz zbiornik paliwa, TRX wyposażony jest w pięć osłon podwozia. Oddzielna osłona znajduje się u dołu przedniego pasa, łagodząc potencjalne uszkodzenia i pełniąc rolę osłony podwozia. Oferowane są również ciężkie osłony z blachy stalowej.
Użycie lekkich i wytrzymałych aluminiowych elementów zamykających, w tym drzwi, maski i klapy bagażnika, pomaga zredukować wagę i zwiększyć oszczędność paliwa. Ram TRX stosuje także aluminiowe mocowania silnika, sekcje centralne przedniej osi, przednie zawieszenie i człony skrzynie biegów, górne i dolne ramiona kontrolne, osłony podwozia przednie, osłony podwozia skrzyni biegów oraz zębatki systemu kierowniczego.
Nowy, niezależny system zawieszenia przedniego z aktywnym tłumieniem wykorzystuje wysokowytrzymały aluminium, aby zachować ogólną siłę i trwałość. Nowy, niezależny system zawieszenia przedniego obejmuje nowe górne i dolne ramiona kontrolne wykonane z odlewanego aluminium, z szczególną uwagą poświęconą kątowi pochylenia i kątowi poziomemu podczas cyklu zawieszenia. Nowe, dłuższe, znacznie większe górne i dolne ramiona kontrolne są wykonane z wysokowytrzymałej stali o parametrach 80 ksi i zaprojektowane z myślą o dodatkowym skoku kół i szerokości toru osi. Ten nowy system zawieszenia charakteryzuje się ulepszonymi komponentami, aby zapewnić lepsze osiągi i poprawioną wytrzymałość.
Z tyłu, zawieszenie Ram TRX musiało przejść przez bariery opakowania, co zespół inżynieryjny wziął pod uwagę przy tej unikalnej aplikacji. Rezultatem jest innowacyjne i trwałe rozwiązanie, które zapewnia większy skok kół bez zmniejszania przestrzeni ładunkowej w skrzyni.
2021 Ram TRX korzysta z zupełnie nowego systemu zawieszenia tylnego z aktywnym tłumieniem oraz unikalnym pięcio-linkowym systemem sprężynowym, które zapewniają niesamowite właściwości jazdy i trwałość. Punkty mocowania ramy dla pięcio-linkowego systemu zawieszenia różnią się w porównaniu do standardowego modelu Ram 1500 i pozwalają na ruch tylniej osi Dana 60 do 13 cali. Ogólnie rzecz biorąc, skok kół tylnego jest zwiększony do ponad 13 cali z standardowych 9 cali, czyli o ponad 40 procent w porównaniu do pozostałych modeli Ram 1500.
2021 Ram TRX korzysta z sprawdzonej konfiguracji pięcio-linkowego zawieszenia sprężynowego, która zapewnia lepszą artykulację nad przeszkodami niż system sprężyn liściowych. Taki projekt zawieszenia redukuje tarcie w systemie sprężynowym i waży znacznie mniej niż porównywalny system sprężyn liściowych. Przy długości 600 milimetrów, solidne sprężyny tylne są największymi, jakie kiedykolwiek zastosowano w produkcji pojazdów niezwiązanych z handlem.
Te solidne sprężyny są w pełni zdolne do obsługi maksymalnej ładowności wynoszącej 1310 funtów i zdolności holowniczej wynoszącej 8100 funtów.
Nowe, 2,5-calowe adaptacyjne amortyzatory wydajności Bilstein Black Hawk e2 wykorzystują precyzyjnie wykonane, jednolite konstrukcje ze sztywnego aluminium, które redukują i rozpraszają ciepło, a także ciągle dostosowują siły tłumienia dla optymalnej kontroli nad nadwoziem i izolacji terenu. Amortyzatory adaptacyjne charakteryzują się solidną ochroną przed korozją z trwałym wykończeniem oraz kierunkowo przygotowanymi żeberkami chłodzącymi, dostosowanymi do przepływu powietrza w celu skuteczniejszego chłodzenia.
Podwójne elektroniczne zawory proporcjonalne ciągle dostosowują siły tłumienia dla precyzyjnej, niezależnej kontroli tłumienia kompresji i odbicia. Zbiornik zdalny na azot wykorzystuje formowaną na gorąco, bezszwową rurkę do uszczelniania, aby zapewnić maksymalną trwałość podczas ekstremalnych jazd terenowych i szosowych.
Aktywowana pod ciśnieniem uszczelka typu Triple Rod została przetestowana w terenie pod kątem trwałości przeciwko zanieczyszczeniom i wyciekom. Ram TRX korzysta ze wzmocnionej stalowej węży wysokociśnieniowy, aby zwalczać korozję i ścieranie, jednocześnie będąc w stanie wytrzymać do 5800 PSI. Osłona chroniąca przed uderzeniami o wysokiej wytrzymałości chroni przedstem rodem przed nadlatującymi odpadami z dostosowaną ścieżką ucieczki dla zanieczyszczeń.
Amortyzatory adaptacyjne Bilstein Black Hawk e2 zostały dostrojone, aby wykazać optymalną równowagę między właściwościami jezdnymi na drodze a osiągami w terenie, klasy przewodniej. Komfort jazdy, kontrola przechyłów nadwozia oraz właściwości jezdne są znacznie ulepszone dzięki zarządzaniu zawieszeniem Active Terrain Dynamics, nowemu strojeniu amortyzatorów, punktom mocowania oraz strategii mocowania nadwozia.
Oprócz standardowej urethanowej poduszki odbojnika, wnętrze amortyzatora adaptacyjnego Bilstein zawiera wycięcie pod odbojniki, co tworzy trzy strefy dla progresywnej kontroli zderzeń podczas ekstremalnych zdarzeń kompresyjnych. Wszystkie tryby mogą osiągnąć maksymalne tłumienie kompresji podczas najbardziej ekstremalnych zdarzeń.
2021 Ram TRX to wyspecjalizowany pickup stworzony do radzenia sobie z najbardziej wymagającymi warunkami, z ekstremalnymi możliwościami i trwałością. Aby sprostać podwyższonym standardom i figurom wydajności, które TRX prezentuje, standardem jest tylny wał Dana 60 z pełnościowym złożem osi, który radzi sobie z zwiększonym momentem obrotowym, elektroniczną blokadą dyferencjału z tyłu oraz oponami 35-calowymi. Tylny wał Dana 60 wykorzystuje tłumik skoku osi, co pozwala na poprawę trakcji i kontroli osi na wyboistych nawierzchniach. Nowa sekcja centralna tylnego wału zapewnia zrównoważoną wydajność i blokadę dyferencjału dla zwiększenia wydajności w terenie.
Ram TRX jest wyposażony w nową skrzynię rozdzielczą BorgWarner 48-13 z pełnym aktywnym napędem na cztery koła, która umożliwia pokonywanie wszelkich przeszkód terenowych lub warunków pogodowych. Ta zmodyfikowana skrzynia rozdzielcza ma ulepszone wnętrze, co zwiększa jej wytrzymałość i trwałość. Ram TRX oferuje niski zakres 2.64:1 do jazdy po skałach i może być holowany na płasko, będąc w pozycji neutralnej.
Offroad, 2021 Ram TRX z łatwością osiąga 100 mph, a największe hamulce w segmencie zatrzymują TRX w skoordynowany sposób. Ram TRX polega na systemie hamulcowym z czterema tarczami i hydraulicznym układem kompensacyjnym, aby poprawić odczucie pedału hamulca i wydajność podczas manewrów awaryjnych. Z przodu znajdują się monoblokowe zaciski o podwójnej tłokach, ściskające 15-calowe rotory odwrócone (wentylacja zewnętrzna) w celu poprawy chłodzenia. Z tyłu znajdują się zaciski z pojedynczym tłokiem z 15-calowymi rotorami, co zapewnia niesamowitą moc hamowania. Elektroniczna ręczna hamulca utrzymuje ciężarówkę w stabilnej pozycji po włączeniu i jest standardowa.
Dla 2021 Ram TRX inżynierowie uznali, że aby maksymalizować możliwości, konieczne będą opony o średnicy 35 cali. Opracowane wyłącznie dla Ram TRX, opony 35-calowe Goodyear Wrangler Territory All-Terrain 325/65R/18, charakteryzujące się agresywnym bieżnikiem i ścianą boczną o ocenie D, są przypisane do tego zadania.
Dostępne są dwa różne wzory felg w TRX, w tym opcjonalne felgi gotowe do beadlocka o wymiarach 18 na 9 cali, prosto z fabryki.
Kąt natarcia wynoszący 30,2 stopnia, kąt wyłomu 21,9 stopnia, kąt opuszczenia 23,5 stopnia i prześwit wynoszący 11,8 cala umożliwiają Ram TRX pokonywanie wszędzie.
Najbardziej zaawansowany technologicznie pickup, wypełniony innowacyjnymi, dostosowywalnymi funkcjami
Zaprojektowany jako najbardziej zaawansowany technologicznie pickup w historii, nowy 2021 Ram TRX jest wypełniony szeregiem innowacyjnych funkcji połączonych z nagradzanym systemem Uconnect czwartej generacji, który oferuje wygodę i usługi połączeniowe, utrzymując klientów Ram Truck w kontakcie i informowanych, jednocześnie trzymając ręce na kierownicy i oczy na drodze lub ścieżce desertu przed nimi.
Wnętrze 2021 Ram TRX ma wysokotechnologiczny centralny punkt, 12-calowy w pełni konfigurowalny ekran dotykowy Uconnect 4C NAV, który jest standardowy i pozwala na jeszcze więcej personalizacji. Inne funkcje obejmują SiriusXM z 360L, Spersonalizowane Stacje Powered by Pandora oraz integrację z urządzeniami osobistymi.
Ekran dotykowy może pomieścić jedną aplikację, taką jak mapa nawigacyjna, na całym 12-calowym ekranie lub może być podzielony na pół, obsługując jednocześnie dwie różne aplikacje. Poniżej ekranu dotykowego znajduje się bank przełączników wielofunkcyjnych oraz opcjonalna kontrola kierowania wstecznego przyczepy, co daje fizyczną kontrolę nad konkretne funkcje. Redundantne elementy sterujące HVAC znajdują się po obu stronach wyświetlacza.
Oferowany jest system audio o jakości audiophile, który zapewnia pasażerom najwyższe doznania dźwiękowe, w tym ekskluzywny system audio Harman Kardon o mocy 900 watów z 19 głośnikami i 10-calowym subwooferem – najlepszy i najpotężniejszy system audio dostępny w pickupie.
Ram TRX korzysta z 7-calowego wyświetlacza TFT, który jest ekskluzywny dla modelu i ma podświetlone logo TRX, unikalne kolory i grafiki w formie reconfigurowanych wskaźników. Te same grafiki pojawiają się również na 12-calowym ekranie dotykowym Uconnect 4C. To pierwszy raz, gdy tryby jazdy i strony wydajności terenowej są wyświetlane na 12-calowym ekranie Uconnect 4C.
Strony wydajności
Strony wydajności dostarczają kierowcom narzędzi potrzebnych do zapoznania się z wydajnością pojazdu. Aplikacja daje dostęp do informacji o wydajności pojazdu w czasie rzeczywistym, w tym stoperów (takich jak czas 0-60 mph), g-siły, wskaźników i wydajności silnika. Te dane można pobrać na pamięć USB, co ułatwia dzielenie się swoimi osiągnięciami. Właściciele mogą również przesyłać dane w Internecie. Wprowadzenie Ram TRX to pierwszy raz, gdy Strony wydajności są dostępne w pojeździe FCA wyposażonym w Uconnect 4C NAV z 12-calowym wyświetlaczem.
Strony terenowe
Strony terenowe pokazują wysokość zawieszenia, położenie skrzyni rozdzielczej, nachylenie i przechył pojazdu oraz wskaźniki akcesoriów. Aplikacja jest dostępna przez 7-calowy wyświetlacz TFT lub Uconnect 4C NAV z 12-calowym wyświetlaczem. Wprowadzenie Ram TRX to pierwszy raz, gdy Strony terenowe są dostępne w pojeździe FCA wyposażonym w Uconnect 4C NAV z 12-calowym wyświetlaczem.
Kamera przednia
W ramach dostępnego systemu kamery 360-stopniowej Surround View, przednia kamera terenowa pozwala łatwo dostrzec przeszkody na szlaku. Przednia kamera znajduje się pod poprzeczką, która dzieli kratkę TRX i może być dostępna przez Strony terenowe.
Cyfrowe lusterko wsteczne
Opcjonalna cyfrowa lusterko wsteczne zastępuje tradycyjne lusterko wsteczne 9,2-calowym monitorem LCD. Cyfrowe lusterko wsteczne wyświetla obraz w czasie rzeczywistym z tylnej kamery i może być wyłączone, aby powrócić do tradycyjnego lusterka odbijającego.
Ponad 100 dostępnych zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i ochrony
Bezpieczeństwo i ochrona były kluczowymi czynnikami w opracowaniu nowego 2021 Ram TRX, który oferuje ponad 100 dostępnych aktywnych i pasywnych funkcji bezpieczeństwa i ochrony. Standardowe funkcje obejmują tylną kamerę ParkView z dynamicznymi liniami siatkowymi, elektroniczną kontrolę stabilności (ESC) z elektroniczną redukcją przewrócenia i sześcioma standardowymi poduszkami powietrznymi. Do dostępnych funkcji należy monitorowanie martwego pola, adaptacyjny tempomat, system ostrzegania o kolizji do przodu z pełną prędkością oraz system gotowości do hamowania.
Mopar
Mopar zaoferuje ponad 100 części i akcesoriów opracowanych fabrycznie z zapewnioną jakością do nowego 2021 Ram TRX oraz ponad 600 w ramach całej linii modeli Ram Truck 2021.
Opracowane specjalnie dla nowego 2021 Ram TRX, dostępne produkty Mopar będą miały akcesoria wydajnościowe przeznaczone dla aktywnych użytkowników, w tym oświetlenie terenowe, pierścienie do felg gotowe do beadlocka, osłony rockowe, RamBar, uchwyt na zapasowe koło zamontowany na skrzyni i wiele więcej. Dodatkowe szczegółowe informacje na temat ofert Mopar dla nowego Ram TRX będą dostępne bliżej premiery.
W przeciwieństwie do innych ofert aftermarketowych, części i akcesoria Mopar są objęte pełną gwarancją fabryczną. Produkty Mopar są tworzone w bliskiej współpracy z zespołami projektowymi Ram Truck, inżynierii i biura projektowania produktów w zakresie opracowywania, testowania i walidacji. Ścisłe standardy i wyłączne dane fabryczne – informacje, które nie są dostępne dla aftermarketu – są wykorzystywane do płynnego integrowania części i akcesoriów Mopar, aby dostarczyć odpowiednią jakość, wykończenie i dopasowanie, aż po kolor, teksturę i wygląd każdego produktu.
Niezrównana gwarancja na układ napędowy – pięć lat/60 000 mil
2021 Ram TRX jest objęty ograniczoną gwarancją na układ napędowy wynoszącą pięć lat/60 000 mil. Gwarancja ograniczona na układ napędowy obejmuje koszt wszystkich części i robocizny potrzebnej do naprawy objętego komponentu układu napędowego – silnika, skrzyni biegów i systemu napędowego. Gwarancja jest również przenośna, co pozwala klientom sprzedającym swój samochód w okresie gwarancyjnym na przekazanie ochrony nowemu właścicielowi.
Standardowa trzyletnia/36 000-milowa gwarancja ograniczona Basic zapewnia pokrycie bumper-to-bumper dla Ram TRX, od nadwozia po system elektryczny.
Tysiące mil ekstremalnych testów
Nowy 2021 Ram TRX przeszedł tysiące mil testów. Ekstremalne testy środowiskowe odbyły się w różnych miejscach, w tym w piekielnym upale Arizony, skrajnych zimnych warunkach północnego Michigan i Minnesoty oraz na wysokościach wielu tysięcy stóp w Kolorado przez wiele tygodni. Oprócz wszystkich testów laboratoryjnych i standardowych, nowy Ram TRX pokonywał piaskowe wydmy, wspinał się po skałach w Moab w Utah i poruszał się po dwupasmowych drogach w całych Stanach Zjednoczonych.
Opracowano nowy tor testowy, który zapewnia dużą prędkość i trwałość dla Ram TRX, aby znacznie przewyższał standardowe wymagania dla półtonowych pickupów. Inżynierowie poddali ciężarówki testom terenowym na pustyni przez tysiące mil, aby zapewnić, że TRX ma siłę, trwałość i niezawodność, jakiej ekstremalny klient terenowy oczekuje i wymaga.
Produkcja
2021 Ram TRX jest produkowany w zakładzie montażowym Sterling Heights (SHAP) w Sterling Heights w stanie Michigan.
Projekt
Dla nowego 2021 Ram 1500 TRX, zespół projektowy zintegrował zarówno surowe, jak i eleganckie elementy z najbardziej prominentnymi deklaracjami projektowymi, wizualnie komunikując ekstremalne osiągi i funkcjonalne atrybuty ciężarówki. Szczytowy drapieżnik świata pickupów, Ram TRX ma projekt zewnętrzny oparty na wymaganiach dotyczących zawieszenia i ramy, które znacznie przewyższają standardowe wymagania Ram 1500. Te funkcjonalne atrybuty prowadzą do imponujących proporcji, które przekładają się na agresywną postawę, wizualnie projektując singularyzację celu i dominację konkurencyjną.