Marka RAM Trucks wprowadziła nowy lifting dla modelu 2500 w 2015 roku, który stał się modelem na 2016 rok, a pickup został udoskonalony we wszystkich aspektach.
Podczas gdy model z 2010 roku był całkowicie nowym pojazdem, wersja z 2016 roku zwiększyła możliwości wyboru dla dużego modelu 2500. W przeciwieństwie do innych konkurentów, czterodrzwiowa wersja Crew Cab nie była największa w swojej rodzinie. Ten tytuł przypadł wersji Mega Cab, która oferowała przestronny tylny obszar siedzeń. Jednak Crew Cab był idealny dla rodziny i potrafił ciągnąć więcej niż jakikolwiek inny pickup w swojej klasie.
Wygląd zewnętrzny różnił się w zależności od poziomu wyposażenia i opcji. Podstawowe modele miały czarne zderzaki i były dostępne tylko w białym kolorze, podczas gdy najwyższa wersja miała chromowany przód i zderzak. Z przodu znajdowało się więcej chromu niż w wielu zwykłych samochodach na całym nadwoziu. Z boku, kratka i reflektory wyglądały, jakby były nachylone do przodu, z uwagi na kształt kierunkowskazów. Na szczycie klasy znajdował się Power Wagon, zaprojektowany do trudnych warunków terenowych. Posiadał opony BF Goodrich o średnicy 32″, elektryczna wyciągarka o mocy 12,000 lbs (5,4 tony) oraz dwukolorowy lakier.
W środku, podstawowym modelem była wersja Tradesman, która miała manualnie otwierane okna i winylowe fotele zarówno z przodu, jak i z tyłu. To był prawdziwy koń roboczy rodziny, ale wyższe poziomy wyposażenia, takie jak Laramie, Big Horn czy Lone Star, oferowały podgrzewane kierownice, dotykowy ekran Uconnect 8.4″ oraz elektryczne sterowanie wszystkim. RAM zaprojektował te modele zarówno do pracy, jak i użytku osobistego.
Pod maską, Crew Cab miał szeroki wybór silników, zaczynając od jednostki V-8 o pojemności 5.6 litra, a kończąc na silniku Hemi o pojemności 6.4 litra. Wersje z silnikiem diesla miały haki holownicze z przodu, a silniki w układzie szeregowym dostarczał Cummins o pojemności 6.7 litra.
- Model Ram Heavy Duty zachowuje najwyższy poziom możliwości z najlepszą w swojej klasie zdolnością holowania na poziomie 31 210 funtów, najlepszym momencie obrotowym wynoszącym 900 lb.-ft. dzięki silnikowi Diesla Cummins 6.7-litra oraz najlepszym w swojej klasie ładowności wynoszącym 7 390 funtów
- Marka Ram zdobywa coraz większą popularność dzięki nowemu modelowi Ram Laramie Limited, który jest najlepszy w swojej klasie
- Wyrazisty znaczek, drewno Argento i luksusowa skóra to kluczowe składniki nowego designu Ram Laramie Limited, cenionego przez nabywców luksusowych pickupów
- Rozszerzenie dostępności Ram 2500 z wykorzystaniem sprężonego gazu ziemnego (CNG) na modele Regular Cab i 2WD
- Nowy przełączany wyświetlacz kamery tylnej w 8,4-calowym ekranie Uconnect, oświetlenie skrzyni bagażowej i system asysty parkowania z przodu, które pomagają klientom w manewrowaniu w najpotężniejszych ciężarówkach HD w branży
- Nowy projekt konsoli centralnej we wszystkich wersjach i łączność Bluetooth w radiu podstawowym
- Dwa silniki na benzynę, a także manualne i automatyczne skrzynie biegów w silnikach Diesla oferują klientom szeroki zakres wyboru, aby dopasować się do ich potrzeb
- Dostępny silnik 6.4-litrowy HEMI® V-8 oferuje najlepszy w swojej klasie silnik benzynowy, 410 koni mechanicznych przy 5 600 obr./min oraz 429 lb.-ft. momentu obrotowego przy 4 000 obr./min, i charakteryzuje się zmiennym czasowaniem zaworów (VVT) oraz technologią oszczędzania paliwa z dezaktywacją cylindrów
- Standardowy 5.7-litrowy HEMI V-8 dostarcza 383 koni mechanicznych przy 5 600 obr./min oraz 400 lb.-ft. momentu obrotowego, a także posiada VVT dla lepszej wydajności i osiągów
- Dostępny silnik 6.7-litrowy Cummins High-Output Turbo Diesel produkuje 385 koni mechanicznych przy 2 800 obr./min oraz 900 lb.-ft. momentu obrotowego
- Inżynieria Ram Truck nadal prowadzi innowacje w segmencie Heavy Duty dzięki tylnej zawieszeniu typu link coil w Ram 2500, które zapewnia najlepszą w klasie jazdę
- Ekskluzywne fabryczne tylne zawieszenie powietrzne dla Ram 2500 oraz ekskluzywny fabryczny system dodatkowego zawieszenia powietrznego dla Ram 3500
- Zintegrowana możliwość gooseneck/fifth wheel
- Dostępny fabrycznie zainstalowany system CNG
- Najlepsze w swojej klasie systemy podwójnych alternatorów do 440 amperów
- Najlepsze w klasie 5-letnie/100 000 mil na silniki Diesla oraz niespotykane 5-letnie/60 000 mil na silniki benzynowe
Auburn Hills, Mich., 22 czerwca 2015 – Celem marki Ram Truck jest budowanie najlepszych ciężarówek w branży. W segmencie pickupów ciężarowych oznacza to najlepsze możliwości, najwyższe wartości holowania i największą moc. W 2016 roku Ram nadal oferuje najbardziej zdolne pickupy trzy/tonowe w swoim segmencie.
Kiedy przychodzi czas na zakup nowej ciężarówki, Ram spełnia najwyższe oczekiwania klientów:
Moc – 900 lb.-ft. momentu obrotowego z silnikiem Cummins 6.7-litra
Holowanie – Do 31 210 funtów z Ram 3500
Holowanie – Do 17 980 funtów z Ram 2500
Ładowność – Do 7 390 funtów z Ram 3500
Moc – 410 koni mechanicznych i 429 lb.-ft. momentu obrotowego z silnikiem 6.4-litrowym HEMI® V-8
Zdolność – Gross Combined Weight Rating (GCWR) wynosząca 39 100 funtów z Ram 3500
Ciężarówki Ram 2500 i 3500 Heavy Duty oferują więcej innowacyjnych funkcji niż konkurencyjne pojazdy, w tym pięcio-linkowe zawieszenie sprężynowe z opcjonalnym zawieszeniem powietrznym w Ram 2500 oraz opcję dodatkowego zawieszenia na poduszkach powietrznych w Ram 3500.
Rok modelowy 2016 wprowadza nowy design Ram Laramie Limited. Wzorzec luksusu w ciężarówkach został podniesiony na jeszcze wyższy poziom wyrafinowania i dbałości o detale. Posiada materiały premium, takie jak całkowicie czarne, skórzane siedzenia, prawdziwe drewniane elementy wnętrza i unikalne oznaczenia, Limited jest „luksusową alternatywą” dla popularnej wersji pickup Laramie Longhorn inspirowanej zachodnim stylem.
Całkowicie nowa atrapa chłodnicy Limited to najbardziej wyraźna zmiana w wyglądzie zewnętrznym. Jako dominujący element nowego Limited, nowa krata portowa odchodzi od długiej tradycji stylizacji w formie krzyżowej, wyróżniając się odważnymi literami „RAM”. Nowy system asysty parkowania z przodu, zamontowany w zderzaku, daje sygnał dźwiękowy przy zbliżających się obiektach.
Limited to szczyt nowoczesnego luksusu. Subtelne akcenty przeszycia, linie, unikalne materiały i wzory są obecne w całym wnętrzu. Te szczegóły zostały stworzone dla klientów, którzy je doceniają. Nowa powierzchnia konsoli posiada uchwyt na telefon komórkowy i tablet, który można ukryć za nowymi, przesuwanymi drzwiami z drewna tambour. Prawdziwe drewniane drzwi wykonane są z Black Argento, wybranego drewna do wnętrza Limited. Temat wspólnego srebrnego akcentu biegnie przez drewno, a satynowy chromowy uchwyt otwiera drzwi z łatwością.
Nowym elementem w Ram Truck, debiutującym w Limited, jest całkowicie czarny sufit i słupki. W końcu pasażerowie będą cieszyć się solidnymi czarnymi wkładkami z wykładziny premium Berber, które można łatwo wyjąć z dywaników, aby odsłonić podkładki ochronne.
Inżynieria
Ciężarówki ciężarowe zazwyczaj mają zawieszenie przystosowane do ciężkich ładunków. Może to skutkować ostrzejszą jazdą, gdy pojazd jest niezaładowany. Ram 2500 oferuje wybór między dwoma unikalnymi systemami zawieszenia tylniego dla najlepszej w klasie jazdy i prowadzenia: system pięcio-linkowy lub powietrzny.
Projekt pięcio-linkowy sprężyn zapewnia lepszą artykulację na przeszkodach niż system sprężyn liściastych, a wytrzymałe sprężyny są w pełni zdolne do obsługi ładunków wymaganych przez Heavy Duty Ram 2500 – do najlepszych w klasie 17 980 funtów w przypadku holowania.
Ram 2500 oferuje również tylne zawieszenie powietrzne. Poduszka powietrzna zastępuje sprężynę, podobnie jak w Ram 1500. Zdolność ładunkowa nie jest kompromitowana, a najlepsza w klasie jazda i prowadzenie Ram 2500 stają się jeszcze lepsze, wyprzedzając konkurencję dzięki dwóm innowacyjnym rozwiązaniom inżynieryjnym – standardowemu pięcio-linkowemu zawieszeniu i opcjonalnemu zawieszeniu powietrznemu. Kolejną zaletą konstrukcji zawieszenia powietrznego jest możliwość poziomowania ładunku, która automatycznie wykrywa obciążenie na tylnym zawieszeniu z przyczepy lub ładunku. Ciśnienie powietrza wzrasta, aż pojazd osiągnie normalną wysokość jazdy, co wyrównuje ciężarówkę i poprawia stabilność oraz komfort jazdy przy załadunku.
Ram 3500 nadal korzysta z tylnego systemu zawieszenia sprężyn liściastych Hotchkiss, ale teraz oferuje dodatkowy system zawieszenia powietrznego w wersjach z pojedynczą (SRW) i podwójną osią tylną (DRW). Dzięki dodaniu dodatkowych poduszek powietrznych do tylnego zawieszenia, inżynierowie Ram Truck mogli złagodzić sprężyny liściaste, pozwalając na większy ruch zawieszenia bez obciążenia. Gdy występuje wysokie obciążenie, zawieszenie powietrzne automatycznie napełnia tylne poduszki powietrzne, aby wyrównać ciężarówkę i poprawić stabilność oraz jakość jazdy – nawet przy holowaniu najlepszego w klasie 31 210 funtów.
Z przodu linia Ram Heavy Duty ma zaawansowane zawieszenie przednie z trzema linkami w celu zapewnienia sztywności podczas jazdy. Większa sztywność poprzeczna, znana również jako przewracanie nadwozia, jest istotną cechą w wyższych pojazdach, zwłaszcza ciężarówkach z dużymi ładunkami. Sztywność poprzeczna mierzona jest w odniesieniu do tego, jak bardzo nadwozie ciężarówki przechyla się na boki, niezależnie od kół, podczas pokonywania zakrętów.
Ram 2500 i 3500 oferują możliwość gooseneck (centralnie umieszczona kulka w skrzyni bagażowej) lub fifth wheel (podobny do połączenia w ciężarówce). Ram nie ma sobie równych, jeśli chodzi o oferowanie najpełniejszego pakietu przygotowawczego do holowania „hitch 'n go” w kategorii ciężarówek. Dodatkowo Ram ma złącze w skrzyni oraz standardową hak holowniczy klasy 5 z cztero- i siedmio-pinowym złączem w zderzaku.
Ram oferuje dwa różne systemy podwójnych alternatorów w swoich ciężarówkach ciężarowych, zapewniając dodatkową moc do obsługi wyższych ładunków elektrycznych z dodatków do pojazdów komercyjnych i akcesoriów. Modele Ram Heavy Duty wyposażone w silnik Diesla Cummins 6.7-litrowy oferują podwójne alternatory o mocy 220 amperów (najlepsze w klasie 440 amperów). Zarówno Ram 2500, jak i 3500 wyposażone w nowy silnik benzynowy 6.4-litrowy HEMI V-8 również oferują system podwójnego alternatora – pierwszą zastosowanie zasilane paliwem w tej klasie – który łączy jednostki 220- i 160-amperowe dla łącznej mocy 380 amperów, najlepszej w klasie.
Choć Ram Power Wagon korzysta z pięcio-linkowego zawieszenia tylnego, wykorzystuje również unikalny system zawieszenia przedniego, aby utrzymać swoją pozycję lidera w możliwościach off-road. Zmodyfikowany system trzech linków z przodu zawiera linki o dużym ruchu, co pozwala na dodatkową elastyczność i artykulację osi. Power Wagon jest napędzany silnikiem 6.4-litrowym HEMI V-8, co przyczynia się do tytułu Ram Power Wagon: najbardziej zdolnej produkcyjnej ciężarówki terenowej w branży.
Układ napędowy
Ram Truck rozszerza dostępność konfiguracji Ram 2500 z wykorzystaniem sprężonego gazu ziemnego (CNG) na modele Regular Cab i 2WD. Wyposażony w silnik 5.7-litrowy HEMI V-8, pickup Ram 2500 Heavy Duty CNG został zaprojektowany dla klientów flotowych i detalicznych i oferuje korzyści w zakresie kosztów i emisji, wykorzystując obfite, krajowo pozyskiwane paliwo, jednocześnie zmniejszając zależność Ameryki od zagranicznej ropy naftowej.
Silnik 6.4-litrowy HEMI V-8 dostarcza najlepszą w klasie moc i moment obrotowy wśród ciężarówek ciężarowych z silnikami benzynowymi.
Zaprojektowany w celu dostarczenia zdolności, trwałości i wartości, największa pojemność V-8 w swojej klasie oferuje godną alternatywę zasilania w porównaniu do ogólnego lidera segmentu – silnika 6.7-litrowego Cummins Turbo Diesel.
Przekonujące liczby opowiadają historię silnika 6.4-litrowego o 16 zaworach, z mocą 410 koni mechanicznych przy 5 600 obr./min oraz maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 429 lb.-ft. przy 4 000 obr./min.
Legendarny układ HEMI stanowi fundament 90-stopniowego V-8. Ale jego zaawansowana technologia jest zdecydowanie nowoczesna. Chłodzona recyrkulacja spalin (CEGR), zmienne czasowanie zaworów (VVT) i technologia oszczędzania paliwa FCA US z dezaktywacją cylindrów przyczyniają się do wydajności i pomagają wykorzystać każdą cal.
Skrzynia automatyczna 66RFE o sześciu biegach jest standardem w silniku 6.4-litrowym HEMI V-8.
Inne opcje silników obejmują 5.7-litrowy HEMI V-8, który jest standardowym wyposażeniem dla Ram 2500 i 3500 (SRW). Silnik produkuje 383 koni mechanicznych przy 5 600 obr./min i generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 lb.-ft. przy 4 000 obr./min. 5.7-litrowy HEMI V-8 współpracuje z automatyczną skrzynią biegów 66RFE o sześciu biegach.
Dominując w tabelach momentu obrotowego, renomowany silnik 6.7-litrowy Cummins Turbo Diesel I-6 jest dostępny w trzech wersjach. Pierwsza wersja jest sparowana z unikalną w segmencie sześciobiegową skrzynią manualną Ram, która oferuje sprzęgło kompensujące zużycie, zapewniając przez całe życie wydajność jak nowa oraz podwójny trunion shift tower, aby umożliwić kompaktowy wzór zmiany biegów. Ta kombinacja dostarcza 350 koni mechanicznych przy 2 800 obr./min i 660 lb.-ft. momentu obrotowego przy 1 500 obr./min.
Druga opcja łączy Cummins z automatyczną skrzynią biegów 68RFE o sześciu biegach. Silnik diesla generuje 370 koni mechanicznych przy 2 800 obr./min z 800 lb.-ft. momentu obrotowego przy 1 600 obr./min (Ram 2500).
Wreszcie, silnik 6.7-litrowy Cummins High-Output Turbo Diesel I-6 dla Ram 3500 jest sparowany z automatyczną skrzynią biegów Aisin o sześciu biegach (AS69RC), nie pozostawiając żadnych wątpliwości co do zdolności Ram Heavy Duty. Oprócz 385 koni mechanicznych przy 2 800 obr./min, najpotężniejszy Cummins generuje moment obrotowy wynoszący 900 lb.-ft. przy 1 700 obr./min. Skrzynia AS69RC charakteryzuje się szerokimi przełożeniami, które przyczyniają się do imponującej wydajności zmiany biegów, efektywności i prowadzenia.
Ram Heavy Duty posiada również innowację, ekskluzywny system zasysania powietrza Ram Active Air. Gdy system zasysania wykrywa ekstremalne ciepło, zasysa chłodniejsze powietrze z przodu pojazdu – funkcja ta aktywuje się także na dużych wysokościach, co zapewnia doskonałą reakcję na gaz w warunkach niskiej zawartości tlenu. Kiedy warunki są wilgotne z powodu śniegu, lodu lub w wodzie, system zasysa powietrze z wlotu pod maską, oddalając je od śniegu i wody. Ram 3500 szczyci się najlepszym w klasie GCWR. W tym przyczynia się tylny wał o długości 11,8 cala dopasowany do silnika diesla o dużej mocy, wyposażonego w zestaw kół hypoid o średnicy 300 mm, czteropinowy mechanizm różnicowy helical i pokrywę różnicową z aluminiowymi żeberkami chłodzącymi dla optymalnego zarządzania termicznego.
Dwa przypadki transferów BorgWarner są dostępne w Ram Heavy Duty. BW 44-46 to elektrycznie zmienny częściowy napęd z 2WD, 4WD High, 4WD Low i Neutral. BW 44-47 to ręczny transfer z 2WD, 4WD High, 4WD Low i Neutral. Obie opcje mają niską proporcję 2.64 i blokadę różnicową od przodu do tyłu.
Niskie całkowite koszty posiadania i najlepsza w swojej klasie gwarancja na układ napędowy – pięć lat/100 000 mil na silniki Diesla i pięć lat/60 000 mil na silniki benzynowe.
Koszty eksploatacji są istotnym czynnikiem dla właścicieli, którzy używają swoich ciężarówek do pracy. Ram Heavy Duty ma wiodące w klasie cechy w:
Ekonomii paliwa
Wydłużony cykl konserwacji (wymiana oleju, żywotność filtra paliwa)
Żywotność hamulców z zaawansowanym hamulcem wydechowym i największymi hamulcami w segmencie
Ram Heavy Duty objęty jest najlepszą w klasie gwarancją 5-letnią/100 000 mil na silniki Diesla oraz niespotykaną 5-letnią/60 000 mil na silniki benzynowe. Gwarancja na układ napędowy obejmuje koszty wszystkich części i robocizny potrzebnych do naprawy objętego komponentu układu napędowego – silnika, skrzyni biegów i układu napędowego. Zakres obejmuje również bezpłatne holowanie do najbliższego dealera Ram Truck, jeśli zajdzie taka potrzeba. Gwarancja jest przenośna, co pozwala klientom, którzy sprzedają swoją ciężarówkę w czasie jej trwania, na przekazanie ochrony nowemu właścicielowi. Standardowa trzyletnia/36 000 mil podstawowa gwarancja ograniczona zapewnia pełne pokrycie Ram Heavy Duty, od nadwozia po system elektryczny.
Design
Modele Ram 2500 i 3500 Heavy Duty utrzymują odważną obecność, zachowując jednocześnie komfort i styl. Ram Heavy Duty oferuje wiodącą w klasie technologię, a każdy model oferuje konkretne treści.
Ram 2500 dostępny jest z wyborem kół 17-, 18- i 20-calowych, w tym zupełnie nowego designu dla modelu Limited. Inne opcje kół dodają aluminium kute, polerowane z malowanymi, złotymi kieszeniami i odlew aluminiowy z srebrem. Kamera widokowa ładunku, umieszczona w wysokim lampie stopu (CHMSL), zapewnia widok na skrzynię bagażową, ułatwiając podpięcie przyczep fifth wheel lub gooseneck oraz monitorowanie ładunków w skrzyni. W 2016 roku Ram Heavy Duty umożliwia użytkownikom przełączanie widoku 8,4-calowego ekranu z kamery tylnej na widok ładunku za pomocą dotyku ekranu. Ponadto nowe oświetlenie skrzyni bagażowej wykorzystuje jasne diody LED umieszczone w tylnych rogach skrzyni, aby zapewnić lepszą widoczność podczas pracy w późnych godzinach, przy użyciu kamery widokowej lub podłączaniu/odłączaniu przyczep.
3,5-calowy ekran centrum informacji o pojeździe jest standardowym wyposażeniem. Wyświetlacz multivizualny TFT o przekątnej 7 cali jest dostępny w wersjach SLT i wyższych. Ekran 7-calowy oferuje w pełni dostosowane funkcje i konfigurację, dając właścicielowi różnorodne systemy do monitorowania, od temperatury skrzyni biegów po nawigację.
Ram Heavy Duty jest dostępny w 12 standardowych kolorach. Czerwony Perłowy, Brązowy Luksusowy i Biały Perłowy są nowe na rok 2016 i dostępne w jednolitym lub dwutonowym wykończeniu, w zależności od modelu.
Pickupy Ram Heavy Duty są również dostępne w dodatkowych 18 opcjach malarskich specjalnych (minimalny rozmiar partii), w tym Granatowym Nocnym, Kolorze Mocy Case Construction Tan, Czerwonym Case IH, Żółtym Nowe Holandii Konstruującego i Niebieskim Nowe Holandii Rolniczym oraz Niebieskim Jajku Drozdowego.
Produkcja
Modele Ram 2500 i 3500 Heavy Duty z 2016 roku są budowane w fabryce montażowej Saltillo Truck w Coahuila, Meksyk.
O marce Ram Truck
Od momentu uruchomienia jako samodzielna jednostka w 2009 roku, marka Ram Truck stopniowo stała się liderem w branży, oferując najdłużej trwającą linię pickupów w Ameryce.
Tworzenie wyraźnej tożsamości dla ciężarówek Ram pozwoliło marce skupić się na głównych klientach i cechach, które uważają za wartościowe. Niezależnie od tego, czy koncentruje się na rodzinie korzystającej z Ram 1500 na co dzień, ciężko pracującym właścicielu Ram 3500 Heavy Duty czy firmie, która każdego dnia polega na swoim komercyjnym vanie Ram ProMaster do dostaw, Ram ma kompletny rynek ciężarówek.
Aby być najlepszym, potrzebne są zaangażowanie w innowacje, możliwości, efektywność i trwałość. Ram Truck inwestuje znaczne sumy w swoje produkty, nadając im atrakcyjny wygląd, refined wnętrza, trwałe silniki i ekskluzywne cechy, które jeszcze bardziej zwiększają ich możliwości.
Ram nadal przewyższa konkurencję w najbardziej pożądanych tytułach: