Duża pickup truck z oznaczeniem Heavy Duty to świetne rozwiązanie do transportu ciężkich przedmiotów i z łatwością może ciągnąć łódź. A jeśli dodatkowo oferuje przestronną kabinę, to jeszcze lepiej.
Rynek pickupów w Stanach Zjednoczonych jest ogromny i rywalizuje na nim coraz więcej producentów samochodów. FCA wprowadziło markę RAM, która zrezygnowała z nazwy Dodge i używa jedynie oznaczenia RAM dla pojazdów użytkowych. Podobnie jak dwie inne amerykańskie potęgi motoryzacyjne, GM i Ford, oferuje RAM w wersji heavy-duty, ale z kabiną przystosowaną do długich podróży z całą rodziną.
Nie wszystkie pickupy zostały zaprojektowane do codziennego użytku, ale RAM 2500 Mega Cab został stworzony z myślą o tym. Jego masywna sylwetka przypominała pozostałe modele RAM 2500, jednak czterodrzwiowa kabina została wydłużona za tylnymi drzwiami.
Wewnątrz znajdowały się nie tylko luksusowe wykończenia, ale także wiele funkcji użytkowych. W centralnej konsoli znajdował się gniazdo zasilania 115V, a z tyłu umieszczono ławkę zaprojektowaną dla trzech dużych dorosłych. Ławka ta była również regulowana, co umożliwiało pasażerom drzemkę w trakcie długiej podróży. Za nią znajdowała się mała przestrzeń do przechowywania np. wędek czy innych drobnych narzędzi. Centralny podłokietnik pomiędzy przednimi siedzeniami był ogromny.
Pod nadwoziem znajdowało się nowo opracowane podwozie z 8 hydroklejonymi poprzecznicami i stalą o wysokiej wytrzymałości. W tylnej części ramy konstrukcja obejmowała w pełni zamknięte tylne belki oraz fabrycznie zamontowaną poprzecznicę osi tylniej z przygotowaniami do haków 5th wheel i gooseneck. Nowy system konwencjonalnych haków holowniczych został ulepszony do klasy 5, z możliwościami obciążenia do 17,000 funtów.
Marka Ram Truck oferuje teraz najbardziej wydajne ciężarówki w segmencie – nowa linia 2013 Ram Heavy Duty charakteryzuje się najlepszymi w swojej klasie osiągami w zakresie holowania oraz maksymalnym dopuszczalnym ciężarem całkowitym (GCWR). Ciężarówki Ram 2500 i 3500 Heavy Duty wprowadzają również nowe funkcje, w tym całkowicie nową kabinę, system Uconnect Access nowej generacji, Powernet, nowe ramy i nową zawieszenie. Nowy model 2013 Ram Heavy Duty jeszcze bardziej umacnia długą listę liderów w branży, w tym najlepszy w swojej klasie całkowity koszt posiadania.
„Aby odpowiedzieć na potrzeby i oczekiwania naszych klientów, Ram Truck poczynił duży krok w kierunku zwiększenia wydajności, jednocześnie poprawiając koszty posiadania i efektywność,” powiedział Fred Diaz, Prezydent i Dyrektor Generalny Ram Truck Brand oraz Chrysler de Mexico – Chrysler Group LLC. „2013 Ram Heavy Duty pozwala na holowanie i transportowanie większych ładunków niż jakikolwiek konkurent, a przy tym wygląda świetnie dzięki nowym wskazówkom projektowym i całkowicie nowej kabinie z naszą najnowszą technologią.”
INŻYNIERIA
W modelach 2013 Ram Heavy Duty zastosowano nowe ramy wykonane z wysokowytrzymałej stali 50 KSI, w tym osiem oddzielnych poprzeczek, hydroformowane główne ramy i w pełni zamknięte tylne ramy dla optymalnej wytrzymałości i efektywności masy. Szerokie przednie ramy (około cala z każdej strony; dwa cale łącznie) umożliwiają umiejscowienie sprężyn zawieszenia z przodu nieco na zewnątrz, co pozwala na generowanie większej sztywności. Nowy poprzeczny element zawieszenia z przodu jest teraz dwuczęściowym elementem spawanym między osią przednią a miską olejową.
Środkowe sekcje ramy są formowane, co jest efektywnym sposobem na utrzymanie jednolitej wytrzymałości w prostszych sekcjach podłużnych. W tylnej części nowej ramy zastosowano w pełni zamknięte tylne ramy oraz fabrycznie zainstalowany poprzeczny element osi ze złączami dla haków 5. kół i gooseneck. Nowy konwencjonalny system zaczepów przyczepnych został podniesiony do klasy 5 z możliwością przewożenia 17,000 lb oraz 1,800 funtów nacisku na hak, dla haków odbiorczych 2 cali lub 2,5 cala.
Zawieszenie
Aby sprostać najlepszym w swojej klasie osiągom holowniczym i ładunkowym nowego Ram Heavy Duty, zastosowano nowy system zawieszenia z przodu i z tyłu o zaawansowanej geometrii, który buduje na poprawach podwozia i znacznie poprawia ogólną sztywność. Zaawansowane zawieszenie przednie z trzema ogniwami w Ram 3500 jest niezbędne dla wyższej ładowności pojazdu i do użycia z dużymi ładunkami z przodu, w tym pługami śnieżnymi. Dodatkowo nowo zaprojektowane tylne zawieszenie na liściach Hotchkiss w Ram 3500 zapewnia lepszą jazdę i prowadzenie, oferując jednocześnie wyższe osiągi w zakresie holowania i ładunków.
Kierownica
Nowy premium mechanizm kierowniczy z kulowym przegubem, przeprojektowane węzły kierownicze, przeguby kulowe oraz bardziej solidne połączenia kierownicze zapewniają lepsze i precyzyjne odczucie centralne, mimo wyższych zdolności holowniczych i ładunkowych pojazdu.
Nadwozie
Wprowadzono szereg ulepszeń nadwozia, aby poprawić ogólną skuteczność wygłuszania hałasu, drgań i twardości (NVH) oraz dostosować się do najlepszych w swojej klasie możliwości 2013 Ram Heavy Duty. Nowy model jest wyposażony w zaktualizowany silnik, skrzynię biegów i mocowania nadwozia, w tym pionierskie hydro-mocowania w pozycjach słupków C, które zapewniają najlepsze w swojej klasie cechy NVH, pomimo zdolności ciężarówki do większych ładunków i holowania.
Nowy bezpółkowy uchwyt paliwa w zastosowaniach diesla jest inicjatywą oszczędzającą miejsce, która pozwala na równoległe umiejscowienie portu paliwa i płynu do wydechu diesla (DEF). W efekcie można wygodniej uzupełniać paliwo i DEF na stacjach paliw.
Ram 3500 posiada fabrycznie zainstalowane złącze holownicze w przestrzeni ładunkowej, w pakiecie z opcjonalnym przygotowaniem do holowania 5. kół lub gooseneck. Nowe wsparcie strukturalne zostało zaprojektowane w nadwoziu, aby wspierać wzrost ładowności i poprawić wydajność trwałości. Dodatkowo nowe wzmocnione punkty mocowania z większą wytrzymałością zostały zaprojektowane do obsługi cięższych ładunków.
System elektryczny
Nowy Ram Heavy Duty posiada teraz system architektury elektrycznej Powernet, który umożliwia sprzężenie sieci danych wysokiej i niskiej prędkości z maksymalnie 40 indywidualnymi modułami, które mają na celu poprawę wydajności pojazdu oraz podniesienie komfortu i bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów.
Większość klientów ciężarówek komercyjnych potrzebuje dostępu do systemu elektrycznego. Nowy moduł interfejsu systemu pojazdu (VSIM) klasy premium jest w stanie komunikować się pomiędzy modułami z rynku wtórnego a różnymi fabrycznymi modułami sterującymi. Moduł interfejsu VSIM oferuje łącznie 72 wejścia i wyjścia, w tym kontrolery oświetlenia, pozycje drzwi oraz pozycję przepustnicy i skrzyni biegów. Wyjątkowy moduł działa jako bezpieczna brama do systemu elektrycznego pojazdu.
Dodatkowe nowe funkcje
Nowością w 2013 roku jest centralne zamknięcie, które obejmuje system zarządzania ładunkiem RamBox oraz elektryczne zamki w klapie, co stanowi wygodne rozwiązanie do blokowania wszystkich drzwi zewnętrznych i schowków za pomocą jednego naciśnięcia przycisku. Automatyczne wycieraczki z czujnikami deszczu i reflektory SmartBeam również znalazły się na liście dostępnych funkcji nowego modelu 2013 Ram Heavy Duty.
Całkowity koszt posiadania oraz niezrównana gwarancja napędu – 5 lat/100,000 mil
Koszty eksploatacji są istotnym czynnikiem dla właścicieli, którzy używają swoich ciężarówek do pracy. 2013 Ram Heavy Duty posiada cechy lidera w klasie w:
Ekonomii paliwa z wprowadzeniem nowego systemu DEF
Wydłużonym cyklu konserwacji (wymiana oleju, żywotność filtra paliwa)
Żywotności hamulców dzięki zaawansowanemu hamulcowi wydechowemu i największym hamulcom w segmencie
Model 2013 Ram Heavy Duty objęty jest niezrównaną 5-letnią/100,000-milową ograniczoną gwarancją napędu. Gwarancja ograniczona napędu obejmuje koszty wszystkich części i robocizny niezbędne do naprawy objętej komponenty napędu – silnika, skrzyni biegów i układu napędowego. Gwarancja obejmuje także bezpłatne holowanie do najbliższego dealera Ram Truck, jeśli zajdzie taka potrzeba. Gwarancja jest również przenoszalna, co pozwala klientom sprzedać swoją ciężarówkę w trakcie trwania gwarancji i przekazać pokrycie nowemu właścicielowi. Standardowa 3-letnia/36,000-milowa podstawowa gwarancja ograniczona zapewnia pełne pokrycie dla Ram Heavy Duty, od nadwozia po system elektryczny.
NAPĘD
W 2013 roku silnik 5,7-litrowy HEMI® V-8 zadebiutuje w pickupie Ram 3500 Heavy Duty jako standardowe wyposażenie (pojedyncza tylna oś). Również w Ram 2500 Heavy Duty, silnik generuje 383 koni mechanicznych przy 5,600 rpm i wytwarza maksymalny moment obrotowy 400 lb.-ft. przy 3,950 rpm. Silnik HEMI V-8 współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów 66RFE.
Dominując w zestawieniach mocy, renomowany silnik wysokoprężny 6,7-litrowy Cummins High-Output Turbo Diesel I-6 jest teraz dostępny w trzech wersjach. Pierwsza wersja jest zestawiona z ekskluzywną w segmencie sześciobiegową manualną skrzynią biegów Ram, która cechuje się sprzęgłem wyrównawczym dla wydajności na poziomie „jak nowa” oraz podwójną wieżą zmiany biegów dostosowaną do kompaktowego wzorca zmiany. To połączenie dostarcza 350 koni mechanicznych przy 2800 rpm i 660 lb.-ft. momentu obrotowego przy 1500 rpm – to znaczny wzrost w porównaniu do maksymalnego momentu obrotowego 600 lb.-ft. w modelu 2012.
Druga opcja to zestawienie Cumminsa z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów 68RFE. Silnik wysokoprężny generuje 370 koni mechanicznych przy 2800 rpm z niezrównanym w ciężarówkach ¾-tonmomencie obrotowym 800 lb.-ft. przy 1600 rpm.
Wreszcie, ulepszony silnik 6,7-litrowy Cummins High-Output Turbo Diesel I-6 dla Ram 3500 jest zestawiony z nową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów Aisin (AS69RC), co nie pozostawia wątpliwości co do możliwości Ram Heavy Duty. Oprócz 385 koni mechanicznych przy 2800 rpm, najbardziej wydajny Cummins generuje najlepszy w swojej klasie moment obrotowy 850 lb.-ft. przy 1600 rpm. Nowa skrzynia biegów AS69RC ma szerokie przełożenia, które przyczyniają się do lepszej wydajności zmiany biegów, około 1 procentowe zwiększenie wydajności skrzyni biegów i lepszą sterowalność w porównaniu do poprzedniego projektu.
W 2013 roku wszystkie modele Diesla Ram Heavy Duty korzystają z nowego systemu chłodzenia. Wydajny wentylator, podwójne chłodnice, podwójne chłodnice skrzyni biegów i chłodnica powietrza zapewniają 25 procent większą pojemność odprowadzania ciepła. Niższe temperatury robocze przekładają się na lepszą wydajność, trwałość i niższe koszty eksploatacji.
Pickupy Ram Heavy Duty z silnikiem diesla wyposażone są w ekskluzywny w branży system dolotowy Ram Active Air, aktywowany przez nowe możliwości monitorowania dodane do kontrolera silnika. Gdy system dolotowy wykrywa ekstremalne ciepło, zasysa chłodne powietrze z przodu pojazdu – funkcja ta włącza się również na dużych wysokościach, aby zapewnić lepszą reakcję gazu w środowiskach o niskiej ilości tlenu. Gdy warunki są wilgotne z powodu śniegu, lodu lub wody, system pobiera powietrze z wlotu pod maską, z dala od pakowania śniegu i wchłaniania wody.
Lista cech silników diesla 2013 roku się nie kończy. Silniki Cummins korzystają z większego chłodnicy recyrkulacji spalin (EGR), co uzupełnia wprowadzenie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i zapewnia najlepszy w swojej klasie interwał wymiany oleju wynoszący 15,000 mil. Żywotność oleju jest wydłużona dzięki redukcji produkcji sadzy oraz zmniejszeniu rozcieńczenia oleju paliwem.
W połączeniu z 10-procentową poprawą wydajności paliwa, częściowo z powodu wysokociśnieniowego systemu paliwowego o wspólnym szynie, SCR obiecuje netto redukcję kosztów eksploatacji Ram Heavy Duty. Silniki z systemem SCR, które mogą działać na biopaliwie B-20, również działają czystsze, obniżając emisję gazów cieplarnianych i lepiej zarządzając produkcją sadzy w porównaniu do technologii Lean NOx Trap (LNT).
Z perspektywy kierowcy, silniki diesla oferują poprawioną wydajność przy rozruchu na zimno i doskonałe wyciszenie dzięki innowacjom takim jak nowy inteligentny system hamulca wydechowego. Umożliwiony przez unikalny, opatentowany projekt turbiny z przesuwającą się dyszą Cumminsa, funkcja ta elektronicznie zarządza najlepszym w swojej klasie hamowaniem wydechowym dla płynnej jazdy w dół, niezależnie od obciążenia pojazdu.
Zmienny turboładowacz Cumminsa również zapewnia łatwiejszą obsługę na dużych wysokościach, lepsze zarządzanie przepływem EGR i poprawioną kontrolę nad temperaturami wydechu, aby dostosować się do usuwania sadzy.
Dla 2013 Ram Heavy Duty nie pominięto żadnego szczegółu – podejście, które zainspirowało projekt nowego filtra paliwa/ separatora wody. Zamontowane w ramie urządzenie zapewnia najlepszą w klasie filtrację cząstek na poziomie 3 mikronów oraz usuwanie wody, co poprawia wydajność silnika i trwałość.
Możliwość jest na czołowej liście priorytetów inżynierów Ram, co widać w ulepszeniach osi na rok 2013.
Ram 3500 z 2013 roku ma najlepszy w swojej klasie GCWR. Umożliwia to tylna oś 11,8 cala dopasowana do silnika wysokoprężnego, z zestawem zębatym hypoid o średnicy 300 mm, cztero-zębatym różnicowym helical i aluminiowym osłoną zębatą dla optymalnego chłodzenia – oraz lepszego wyglądu estetycznego.
Ram Heavy Duty posiada także ekskluzywny w segmencie system odłączania przedniej osi. W odpowiednich warunkach, wybrane elementy układu napędowego są odłączane, co poprawia ogólną wydajność i pozwala na wzrost efektywności paliwowej nawet o 1 mpg.
PROJEKT
Nowe modele Ram 2500 i 3500 Heavy Duty z 2013 roku mają wyrazistą obecność, zachowując jednocześnie komfort i styl dzięki zmianom w projekcie zewnętrznym. Nowy Ram Heavy Duty charakteryzuje się również całkowicie nową kabiną i nowymi, wiodącymi w branży technologiami – każdy model oferuje nowe, specyficzne treści.
Zewnątrz
W odniesieniu do całkowicie nowych krat, projekt reflektorów quad w 2013 Ram Heavy Duty zapewnia lepsze rozprzestrzenienie światła, spójność wzoru i zasięg. Całkowicie nowy system reflektorów i oświetlenia premium wyposażony jest w projektory halogenowe o funkcji bi-funkcyjnej oraz LEDy do lampek parkowych/skrętnych i tylnych.
Nowe elektrycznie składane lusterka zewnętrzne 6×9-calowe pomagają monitorować ruch i przeszkody po bokach ciężarówki oraz umożliwiają lepszy widok przyczepy podczas holowania.
System kamery tylniej montowanej w uchwycie klapy bagażnika został zaktualizowany na rok 2013, oferując wyższej rozdzielczości i dynamiczne obrazy na 8,4-calowym wyświetlaczu. Dodatkowo, nowa kamera wysokiego montażu lampy stopu (CHMSL) zapewnia widok przestrzeni ładunkowej, co ułatwia holowanie 5. kół i gooseneck oraz monitorowanie ładunków.
Modele Ram 3500 wyposażone są w nowe, starannie wykonane projekty kół o średnicy 18 i 20 cali, które wykorzystują motywy poziomów wyposażenia.
Emblematy drzwiowe i błotniki zewnętrzne zostały przeniesione na format pionowy z obecnego układu krajobrazu, co nie tylko poprawia wygląd, ale także oferuje większą przestrzeń na drzwiach dla znaków i grafik klientów komercyjnych.
Nowe, polerowane stalowe listwy podłogowe, od koła do koła, mają solidny wygląd z przekrojem w kształcie pudełka oraz wzór bieżnika o kształcie heksagonalnym, oferując poprawę aerodynamiki oraz poprawiony dostęp do przedniej części przestrzeni ładunkowej ciężarówki.
Wnętrze
Nowe funkcje i technologie Ram Heavy Duty stwarzają możliwość zmodernizowania wnętrza ze zmianami w materiałach, poprawionym dopasowaniem i wykończeniem, nowymi kolorami, kontrolami HVAC i nowymi systemami multimedialnymi.
Model 2013 Ram Heavy Duty wyposażony jest w nową generację systemu Uconnect o przekątnej 8,4 cala z tłem dopasowanym do konkretnych modeli i motywów Ram. Aby zrobić miejsce na nowy duży ekran, centralny stos został zaktualizowany o materiały odpowiadające tym w całym wnętrzu. Uzupełniając serię modeli Ram Heavy Duty, zespół projektowy wnętrza stworzył nowe, zindywidualizowane motywy z różnymi kolorami i materiałami.
Całkowicie nowe kontrolery HVAC czerpią inspirację z innych aplikacji Uconnect grupy Chrysler i cechują się prostą, ulepszoną funkcjonalnością, spełniając najwyższe standardy interakcji człowiek-maszyna (HMI). System HVAC obejmuje architekturę redundantną, co pozwala operatorowi korzystać z dotykowego ekranu 8,4 cala lub z manualnych kontrolerów w celu zmiany środowiska w kabinie. Poniżej ulepszonego układu HVAC znajduje się nowy bank przełączników z przeniesionymi, łatwymi w użyciu kontrolkami dla różnych funkcji, w zależności od modeli pojazdów i opcji. Górny rząd przełączników dotyczy funkcji funkcjonalnych i obejmuje hamulec wydechowy, przesyłanie ciężarów i elektroniczną kontrolę stabilności (ESC). Dolny rząd dotyczy kontrolki komfortu i obejmuje podgrzewaną kierownicę, podgrzewane siedzenia i wentylowane siedzenia. Dolny rząd może być również opcjonalnie wykorzystany jako bank przełączników pomocniczych dla wszystkich pięciu miejsc. Wszystkie przyciski w banku komfortu są również redundantne w systemie Uconnect. W pobliżu banku przełączników znajduje się wyraźnie umiejscowiony, regulowany zintegrowany kontroler hamulca przyczepy, który pozwala kierowcy na dodanie lub redukcję funkcji hamulca przyczepy w trakcie jazdy. Nowy centralny stos konsoli wyposażony jest w gniazdo 115-volt oraz nową szufladę u podstawy stosu z płynnym działaniem przypominającym wysokiej klasy walizkę. Nowa szuflada posiada gniazda 12-woltowe po obu stronach oraz opcjonalne zasilane USB po stronie kierowcy.
Nowe technologie przenikają również do panelu wskaźników. Wcześniej dostępny tylko w modelach premium, 3,5-calowy ekran centrum informacji o pojeździe jest teraz standardem w podstawowych wersjach i wyświetla funkcje operacyjne pojazdu. Nowy ekran o cienkowarstwowym tranzystorze (TFT) o przekątnej 7 cali z możliwością wielokrotnego wyświetlania jest teraz dostępny w wybranych modelach i oferuje pełną personalizację funkcji i konfigurowalności. Podobnie jak w systemie Uconnect 8,4 cala, określone tła ekranu 7-calowego są dostosowane do konkretnych modeli Ram.
Wszystkie ciężarówki Ram Heavy Duty nadal korzystają z kolumny zmiany biegów dla automatycznej skrzyni biegów. Elektroniczny wybór zakresu (ERS) znajduje się teraz na froncie kierownicy, z prawej strony, umożliwiając indywidualny wybór biegów. Modele diesla oferują ręczną sześciobiegową skrzynię biegów, jedyną ręczną skrzynię w segmencie.
Centralne konsole zarówno dla konfiguracji siedzeń pojedynczych, jak i 40-20-40 są całkowicie nowe, z myślą o efektywnym przechowywaniu. Nowa konsola siedzenia pojedynczego wykorzystuje dodatkową przestrzeń jako dodatkowe miejsce do przechowywania. Projekt siedzenia ławki obejmuje trzy nowe uchwyty na kubki wbudowane w pokrywkę konsoli, które mają zmywalną gumową podszewkę. Obie wersje konsoli mają dwa poziomy przechowywania i są dostępne z nowym złączem multimedialnym z USB, kartą SD oraz wejściami pomocniczymi na górnym poziomie. Dodatkowo, dostępny jest port zasilania USB 2,5 A oraz gniazdo 12-woltowe, aby sprostać potrzebom ładowania urządzeń.
UCONNECT
Linia modeli Ram Heavy Duty 2013 oferuje wiele innowacyjnych, ekskluzywnych technologii w swoim segmencie, dodając zupełnie nowe funkcje do już najlepszej w klasie kabiny. Nowością w 2013 roku jest platforma radiowa nowej generacji, która zawiera Uconnect Access, mocniejszy system łączności w pojeździe.
Opierając się na możliwościach podstawowego radia, oferowane są dwa nowe systemy Uconnect, aby zapewnić właścicielom Ram pełen zakres funkcji i opcji łączności, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom. Systemy Uconnect 8.4A i 8.4AN dają właścicielom ciężarówek Ram wbudowane połączenie bezprzewodowe, umożliwiające pasażerom pojazdu zdalne zamykanie lub otwieranie drzwi oraz uruchamianie pojazdów z dowolnej odległości za pośrednictwem sieci lub aplikacji na smartfony. Nowy system Uconnect wyposażony jest w przycisk 911 w lusterku wstecznym, umożliwiający bezpośrednie połączenie z służbami ratunkowymi. Przyciski ASSIST są również zintegrowane z lusterkiem wstecznym, aby wezwać pomoc z dostawcy usług drogowych lub połączyć się z Centrum Obsługi Klienta Chrysler Group.
Funkcjonalność hotspotu Wi-Fi umożliwiona przez Uconnect Access zapewnia bezprzewodową łączność z Internetem w kabinie za pomocą laptopa, tabletu lub smartfona, zarówno w ruchu, jak i w miejscu pracy.
Aplikacje są aktualizowane przez Internet i pobierane bezpośrednio do systemów Uconnect 8.4A i 8.4AN, co pozwala na bieżąco aktualizowanie funkcji. Właściciele ciężarówek Ram będą mogli ciągle rozwijać swoje doświadczenie z łącznością w pojeździe, pobierając aktualizacje aplikacji lub nowe aplikacje, gdy tylko będą dostępne.
Nowy system Uconnect Access charakteryzuje się najlepszą w swojej klasie funkcjonalnością, integrując nowe treści rozrywkowe, w tym premierowe wprowadzenie radia HD dla klientów Ram. Właściciele Ram będą też mieli dostęp do radia SiriusXM, bezprzewodowej obsługi telefonów komórkowych, nawigacji bezprzewodowej, bezprzewodowego przesyłania wiadomości tekstowych z kompatybilnymi telefonami i bezprzewodowej obsługi muzyki.
Komenda głosowa Uconnect umożliwia kierowcom kontrolowanie ich telefonu komórkowego, muzyki i systemu nawigacji, podczas gdy skoncentrowani są na prowadzeniu. Książka telefoniczna w kompatybilnym telefonie jest automatycznie pobierana, synchronizując nawet 1,000 wpisów z książki telefonicznej, które można następnie wybrać, po prostu wypowiadając imię kontaktu. Funkcja ta umożliwia również kierowcom przełączanie trybów radia, dostrajanie się do stacji AM, FM, HD i SiriusXM oraz żądanie informacji w czasie rzeczywistym (takich jak ceny paliw) z dostępnego SiriusXM Travel Link, używając naturalnych poleceń głosowych.
Uconnect obsługuje telefony komórkowe wyposażone w Bluetooth z zaawansowanym przesyłaniem wiadomości tekstowych Message Access Profile (MAP). Ta pionierska w branży rozpoznawania głosu używa wbudowanej łączności, aby uzyskać dostęp do opartego na chmurze rozpoznawania głosu i umożliwić zaawansowane przesyłanie wiadomości tekstowych, które zamienia wypowiadane słowa na dosłowne wiadomości tekstowe. Komunikacja jest ograniczona tylko przez zasób słownictwa użytkownika.
Wypełniając panel wskaźników przed kierowcą, dostępny jest 7-calowy, kolorowy, premium wyświetlacz multiview, który oferuje nową funkcjonalność umożliwiającą właścicielom Ram personalizację informacji wewnątrz panelu wskaźników. Nowy wyświetlacz informacji Ram został zaprojektowany, aby wizualnie przedstawiać informacje, korzystając z grafik i tekstu, szybko i łatwo. Wyświetlacz multiview oferuje kierowcom szeroki zakres opcji personalizacji, od podstawowego wyświetlania prędkości cyfrowej po szczegółowe informacje o stanie pojazdu. Obsługa wyświetlacza jest wyraźnie komunikowana użytkownikom za pomocą łatwych do zrozumienia ikon i instrukcji.
Model 2013 Ram Heavy Duty oferuje audiofilską jakość systemu audio, aby zanurzyć pasażerów w premium dźwięku. Wysokowydajne głośniki Alpine oraz zaawansowany wzmacniacz przetwarzania sygnału cyfrowego (DSP) są dostępne w systemie audio Alpine 10-głośnikowym premium.
BEZPIECZEŃSTWO I OCHRONY
Ciężarówki Ram Heavy Duty oferują ponad 45 aktywnych i pasywnych funkcji bezpieczeństwa i ochrony, w tym standardowe poduszki powietrzne z przodu i zamontowane w siedzeniach boczne poduszki powietrzne miednicowo-thoraksyczne z ulepszonym systemem reagowania na wypadki, wzmocnienia na kolana, naprężacze pasów bezpieczeństwa, system BeltAlert i system kamery tylnej ParkView. Ciężarówki Ram Heavy Duty 2013 obejmują również standardowy elektroniczny system stabilizacji (ESC), który jest ekskluzywny w modelu 3500 Heavy Duty. ESC współdziała z różnymi technologiami, w tym z kontrolą trakcji na wszystkich prędkościach, kontrolą kołysania przyczepy, asystentem ruszania pod górę oraz systemem ABS.
Nowe ciężarówki Ram Heavy Duty 2013 oferują teraz technologię Keyless Enter 'n Go, która umożliwia odblokowanie drzwi i uruchomienie ciężarówki bez konieczności dotykania kluczyka. Również nowością w 2013 roku, zdalne centralne zamykanie obejmuje system zarządzania ładunkiem RamBox oraz elektryczne zamki w klapie, co tworzy wygodne rozwiązanie do zabezpieczania ciężarówki za pomocą naciśnięcia przycisku. Dostępna funkcja zdalnego uruchamiania pozwala kierowcy uruchomić ciężarówkę z odległości do 300 stóp. Sterowanie drzwiami, oświetlenie wejściowe, immobilizer silnika i alarm paniki są standardowymi funkcjami w systemie Keyless Enter 'n Go. Automatyczne wycieraczki z czujnikami deszczu i SmartBeam również są nowymi opcjami, które wzbogacają długą listę funkcji.
Produkcja