RAM Trucks 2500 Regular Cab 2013-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

RAM Trucks 2500 Regular Cab 2013-2016

Przejdź do galerii zdjęćRAM Trucks 2500 Regular Cab 2013-2016

RAM 2500 Regular Cab, zaprojektowany jako ciężarówka do zadań specjalnych, był, w przeciwieństwie do swoich czterodrzwiowych wersji, prawdziwym koniem roboczym tej rodziny.

RAM wprowadził nową linię 2500 w 2013 roku, umieszczając ją pomiędzy modelami 1500 a 3500. Był to samochód wszechstronny. W zależności od wersji kabiny, mógł pełnić rolę pojazdu rodzinnego ciągnącego łódź lub być używany jako narzędzie pracy. Ponieważ wersja Regular Cab była najtańsza, naturalnie stała się stałym elementem na placach budowy.

Tak jak reszta oferty, Regular Cab był dostępny w kilku wersjach wyposażeniowych. Najniższa wersja miała czarne zderzaki i przedni grill, natomiast na drugim końcu skali znajdowała się wersja z chromowanymi zderzakami, felgami aluminiowymi i światłami przeciwmgielnymi. Przedni pas z 2013 roku charakteryzował się nowym układem grilla, którego poprzeczki były grubsze i nosiły logo marki. Oprócz tego, system czterech reflektorów oferował halogenowe projektory o podwójnej funkcji oraz diody LED do świateł parkingowych i kierunkowskazów.

Wewnątrz RAM zamontował parę foteli kubełkowych lub siedzenie z dodatkową kanapą dla dwóch osób. Środkowe siedzenie mogło zostać przekształcone w stół, po złożeniu oparcia do przodu, z trzema uchwytami na kubki. Na centralnej konsoli producent oferował podstawowy system audio, ale można go było zaktualizować do 8.4-calowego systemu multimedialnego, który mógł wyświetlać obraz z kamery tylnej umieszczonej w uchwycie klapy bagażnika. Wszystkie wersje miały dźwignie zmiany biegów zamontowane na kolumnie kierowniczej dla automatycznej skrzyni biegów.

Podstawą modelu 2500 był nowo opracowany szkielet z 8 hydroformowanych poprzeczek i stali o wysokiej wytrzymałości. Dzięki temu RAM 2500 mógł pochwalić się najwyższą zdolnością holowniczą. Co więcej, RAM 2500 był oferowany z silnikiem turbo-diesel Cummins o pojemności 6.7 litra, połączonym z sześciobiegową skrzynią manualną. Był to jedyny pojazd w tym segmencie oferujący tę kombinację silnika i skrzyni biegów.

Marka Ram Truck oferuje teraz najbardziej wydajne ciężkie pickupy w swoim segmencie – nowa linia Ram Heavy Duty 2013 cechuje się najlepszą w swojej klasie zdolnością holowania oraz najwyższą w klasie oceną całkowitej wagi zespołowej (GCWR). Modele Ram 2500 i 3500 Heavy Duty wprowadzają także nowe funkcje, w tym zupełnie nowy wnętrze, system Uconnect Access nowej generacji, Powernet, nowe ramy i nową zawieszenie. Nowy Ram Heavy Duty 2013 dodatkowo umacnia długą listę osiągnięć, w tym najlepszy w swojej klasie całkowity koszt posiadania.

„Aby odpowiedzieć na potrzeby i oczekiwania naszych klientów, Ram Truck poczynił duży krok naprzód w zakresie wydajności, jednocześnie poprawiając koszty posiadania i efektywność,” powiedział Fred Diaz, prezydent i dyrektor generalny marki Ram Truck oraz Chrysler de Mexico – Chrysler Group LLC. „2013 Ram Heavy Duty pozwala na ciągnięcie i pchanie większej ilości niż jakikolwiek konkurent, a jego wygląd jest znakomity dzięki nowym elementom designu zewnętrznego oraz zupełnie nowemu wnętrzu z najnowszą technologią.”

INŻYNIERIA

W modelach Ram Heavy Duty 2013 zastosowano nowe ramy wykonane z wysokowytrzymałej stali 50 KSI, w tym osiem oddzielnych poprzeczek, hydroformowane główne szyny i całkowicie zamknięte tylne szyny dla optymalnej wytrzymałości i wydajności masy. Szersze przednie szyny ramy (około jednej cali z każdej strony; dwa cale łącznie) pozwalają na umiejscowienie sprężyn zawieszenia przedniego nieco na zewnątrz, co przyczynia się do większej sztywności skrętnej. Nowy poprzeczny element zawieszenia przedniego jest teraz elementem spawanym składającym się z dwóch części, umieszczonym pomiędzy przednią osią a miską olejową.

Środkowe sekcje szyn ramy są formowane w procesie walcowania, co jest wydajnym sposobem na utrzymanie jednolitej wytrzymałości w mniej skomplikowanych sekcjach podłużnych. W tylnej części nowej ramy struktura zawiera całkowicie zamknięte tylne szyny oraz fabrycznie zainstalowany poprzeczny element osi tylniej z możliwościami do montażu zaczepów 5. koła i typu gooseneck. Nowy standardowy system zaczepów do przyczep został podniesiony do klasy 5 z możliwością załadunku do 17,000 funtów i 1,800 funtów wagi zaczepu do użycia z zaczepami o średnicy 2 cali lub 2.5 cala.

Zawieśzenie

Aby poradzić sobie z najlepszą w klasie zdolnością holowania i ładowności nowego Ram Heavy Duty, nowy system zawieszenia przedniego i tylnego z zaawansowaną geometrią rozwija ulepszenia podwozia i znacznie poprawia ogólną sztywność skrętną. Nowe zawieszenie przednie z trzema wahaczami w Ram 3500 jest niezbędne ze względu na wyższy GVWR pojazdu oraz do użycia z ciężkimi ładunkami przednimi, w tym pługami śnieżnymi. Dodatkowo nowo zaprojektowane zawieszenie tylne na liściach Hotchkiss w Ram 3500 oferuje poprawioną jazdę i prowadzenie, jednocześnie zapewniając wyższą zdolność holowania i ładowności.

Kierownica

Nowy, premium układ kierowniczy z kulowym mechanizmem zwrotnym, przeprojektowane knykcie kierownicze, przeguby kulowe i mocniejsze połączenia kierownicze zapewniają lepsze i precyzyjne odczucie kierowania przy wyższych zdolnościach holowniczych i ładowności pojazdu.

Nadwozie

Wprowadzono szereg ulepszeń w nadwoziu w celu zwiększenia ogólnej izolacji akustycznej, wibracji i twardości (NVH) oraz dostosowania do najlepszych w klasie możliwości nowego Ram Heavy Duty 2013. Nowy truck jest wyposażony w zaktualizowany silnik, skrzynię biegów i mocowania nadwozia, w tym nowatorskie hydro-mocowania w pozycjach słupka C, zapewniające najlepsze w klasie właściwości NVH, mimo że truck jest przystosowany do większych ładunków i holowania.

Nowy system tankowania bez korka w aplikacjach diesla to inicjatywa oszczędzająca miejsce, która umożliwia konfigurację portów paliwa i płynu do wydechu (DEF) obok siebie. Dzięki temu napełnianie paliwa i DEF na stacjach benzynowych jest wygodniejsze.

Ram 3500 ma fabrycznie zainstalowany złącze do ciągnięcia przyczep w komorze ładunkowej, dostępne z opcjonalnym pakietem przygotowania do zaczepów 5. koła lub gooseneck. Nowe wsparcie strukturalne zostało zaprojektowane w nadwoziu w celu wsparcia zwiększonej ładowności i poprawy wydajności trwałości. Dodatkowo wprowadzono nowe wzmocnione punkty zaczepowe o zwiększonej wytrzymałości, zaprojektowane do cięższych ładunków.

Elektrotechnika

Nowy Ram Heavy Duty posiada system architektury elektrycznej Powernet, pozwalający na wyposażenie w sieci danych o wysokiej i niskiej prędkości, z maksymalnie 40 indywidualnymi modułami, które mają na celu poprawę wydajności pojazdu oraz zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów.

Większość klientów ciężarówek komercyjnych musi połączyć się z systemem elektrycznym. Nowy moduł interfejsu systemu pojazdu (VSIM), będący najlepszym w klasie, jest w stanie komunikować się pomiędzy modułami po rynku wtórnym a różnymi modułami kontrolnymi fabryki. Moduł interfejsu VSIM posiada łącznie 72 wejścia i wyjścia, w tym sterowanie oświetleniem, pozycję drzwi oraz pozycje przepustnicy i skrzyni biegów. Moduł ten działa jako bezpieczna brama do systemu elektrycznego pojazdu.

Dodatkowe nowe funkcje

Nowością w 2013 roku jest centralne zamknięcie, które obejmuje system zarządzania ładunkiem RamBox oraz elektryczne zamki w klapie, co tworzy wygodne rozwiązanie do zamykania wszystkich zewnętrznych drzwi i schowków jednym naciśnięciem przycisku. Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu i reflektory SmartBeam również znalazły się na liście dostępnych funkcji nowego Ram Heavy Duty 2013.

Całkowity koszt posiadania i niezrównana gwarancja na układ napędowy – 5 lat/100,000 mil

Koszty operacyjne są ważnym czynnikiem dla właścicieli, którzy używają swoich ciężarówek do pracy. Ram Heavy Duty 2013 ma najlepsze w klasie cechy w:

Oszczędności paliwa z wprowadzeniem nowego systemu DEF
Przedłużony cykl konserwacji (wymiana oleju, żywotność filtra paliwa)
Żywotność hamulców z zaawansowanym hamulcem wydechowym silnika i największymi hamulcami w klasie

Ram Heavy Duty 2013 jest objęty niezrównaną pięcioletnią/100,000-milową ograniczoną gwarancją na układ napędowy. Gwarancja ograniczona na układ napędowy pokrywa koszty wszystkich części i robocizny potrzebnych do naprawy objętego komponentu układu napędowego – silnika, skrzyni biegów i systemu napędowego. Obejmuje także bezpłatne holowanie do najbliższego dealera Ram Truck, w razie potrzeby. Gwarancja jest również przenoszalna, co pozwala klientom, którzy sprzedają swoją ciężarówkę w okresie gwarancji, przekazać ochronę nowemu właścicielowi. Standardowa trzyletnia/36,000-milowa podstawowa gwarancja ograniczona zapewnia pokrycie od zderzaka do zderzaka dla Ram Heavy Duty, od nadwozia po system elektryczny.

UKŁAD NAPĘDOWY

W 2013 roku silnik 5,7-litrowy HEMI® V-8 debiutuje w ciężarówce Ram 3500 Heavy Duty jako standardowe wyposażenie (pojedyncza tylna oś). Również standardowy w Ram 2500 Heavy Duty, silnik generuje 383 KM przy 5,600 obr./min i maksymalny moment obrotowy 400 lb.-ft. przy 3,950 obr./min. Silnik HEMI V-8 jest połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów 66RFE.

Dominując na wykresach mocy, renomowany silnik diesla Cummins High-Output Turbo o pojemności 6.7-litra jest teraz dostępny w trzech wersjach. Pierwsza wersja jest połączona z ekskluzywną w segmencie sześciobiegową skrzynią manualną Ram, która ma sprzęgło kompensujące zużycie, zapewniające wieczną „jak nową” wydajność oraz podwójnie trunionową wieżę zmiany biegów dla skompaktowanego wzoru zmiany. Ta kombinacja generuje 350 KM przy 2,800 obr./min i 660 lb.-ft. momentu obrotowego przy 1,500 obr./min – znaczny wzrost w porównaniu do maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 600 lb.-ft. w modelu 2012.

Druga opcja łączy silnik Cummins z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów 68RFE. Silnik diesla produkuje 370 KM przy 2,800 obr./min z niezrównanym w ciężarówkach ¾-ton momentem obrotowym wynoszącym 800 lb.-ft. przy 1,600 obr./min.

Wreszcie, ulepszony silnik 6.7-litrowy Cummins High-Output Turbo dla Ram 3500 jest połączony z nową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów Aisin (AS69RC), nie pozostawiając wątpliwości co do możliwości Ram Heavy Duty. Oprócz 385 KM przy 2,800 obr./min, najbardziej wydajny silnik Cummins generuje najlepszy w klasie moment obrotowy wynoszący 850 lb.-ft. przy 1,600 obr./min. Nowa skrzynia biegów AS69RC ma szerokie przełożenia, które przyczyniają się do ulepszonej wydajności zmiany biegów, około 1% wzrostu efektywności skrzyni biegów oraz poprawy prowadzenia w porównaniu do poprzedniego projektu.

W 2013 roku wszystkie silniki diesla Ram Heavy Duty korzystają z zupełnie nowego systemu chłodzenia. Wysokowydajny wentylator, podwójne chłodnice, podwójne chłodnice przekładni oraz chłodnica powietrza doładowującego zapewniają 25% większą pojemność odrzucania ciepła. Niższe temperatury robocze prowadzą do poprawy wydajności, trwałości oraz obniżenia kosztów eksploatacji.

Ciężarówki Ram Heavy Duty z silnikiem diesla posiadają unikalny w branży system dolotowy Ram Active Air, aktywowany przez nowe możliwości monitorowania dodane do kontrolera silnika. Gdy system dolotowy wykrywa ekstremalne ciepło, pobiera chłodne powietrze z przodu pojazdu – funkcja ta również aktywuje się na dużych wysokościach dla lepszej reakcji przepustnicy w warunkach niskotlenowych. Gdy warunki są wilgotne z powodu śniegu, lodu lub wody, system pobiera powietrze z wlotu pod maską, z dala od śniegu i wody.

Lista cech silnika diesla w 2013 roku nie kończy się na tym. Silniki Cummins korzystają z większego chłodnicy recyrkulacji spalin (EGR), co uzupełnia debiut selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i umożliwia najlepszy w klasie interwał wymiany oleju wynoszący 15,000 mil. Żywotność oleju wzrasta dzięki redukcji produkcji sadzy i ograniczeniu rozcieńczenia oleju paliwem.

W połączeniu z 10% poprawą w wydajności paliwowej, częściowo dzięki wysokociśnieniowemu systemowi wtrysku paliwa common-rail w silniku, SCR obiecuje netto redukcję kosztów eksploatacji Ram Heavy Duty. Silniki diesla wyposażone w SCR, które mogą działać na biopaliwie B-20, działają również czystsze, redukując emisję gazów cieplarnianych i lepiej zarządzając produkcją sadzy niż technologia Lean NOx Trap (LNT).

Z perspektywy kierowcy, silniki diesla oferują lepsze osiągi przy zimnym rozruchu oraz wyższy komfort dzięki innowacjom, takim jak nowy system hamulca wydechowego. Aktywowana przez unikalny, opatentowany projekt turbiny z suwakowym dyszą Cummins, funkcja ta elektronicznie zarządza najlepszym w klasie hamowaniem wydechowym dla płynnej jazdy w dół, niezależnie od obciążenia pojazdu.

Zmienny geometrycznie turbosprężarka Cummins również zapewnia łatwiejszą obsługę na dużych wysokościach, lepsze zarządzanie przepływem EGR i poprawioną kontrolę nad temperaturami spalin, aby umożliwić usunięcie sadzy.

W Ram Heavy Duty 2013 żadna szczegół nie została zlekceważona – podejście to zainspirowało projekt nowego filtra paliwa/ separatora wody. Zamontowane na ramie urządzenie zapewnia najlepszą w klasie filtrację cząstek 3 mikrony i oddzielanie wody dla poprawy wydajności silnika i trwałości.

Możliwości są ważnym priorytetem dla inżynierów Ram, o czym świadczą modernizacje osi w 2013 roku.

Ram 3500 2013 posiada najlepszą w klasie ocenę GCWR. Przyczyną tego jest tylna oś o wymiarach 11,8 cala dopasowana do silnika diesla, z zestawem kół hypoid o średnicy 300 mm, czteropinowym mechanizmem różnicowym i aluminiową pokrywą koła ring-gear dla optymalnego chłodzenia – oraz lepszego wyglądu estetycznego.

Ram Heavy Duty posiada również ekskluzywny w segmencie system odłączania osi przedniej. Gdy warunki tego wymagają, wybrane komponenty układu napędowego są odłączane, co poprawia ogólną wydajność i pozwala na zwiększenie efektywności paliwowej o nawet 1 mpg.

PROJEKT

Nowe modele Ram 2500 i 3500 Heavy Duty 2013 zachowują śmiałą obecność, jednocześnie oferując komfort i styl dzięki zmianom w designie zewnętrznym. Nowy Ram Heavy Duty wyróżnia się również zupełnie nowym wnętrzem i nową, najlepszą w klasie technologią – każdy model oferuje nowe, specyficzne elementy.

Zewnętrze

Wraz z zupełnie nowymi kratkami, projekt quad reflektorów Ram Heavy Duty 2013 poprawia rozprzestrzenienie światła, spójność wzoru i odległość. Nowy, premium system oświetlenia i reflektorów zawiera projektory halogenowe bi-funkcyjne oraz diody LED do lamp parkingowych/ kierunkowskazów i lamp tylnych.

Nowe lusterka zewnętrzne o wymiarach 6×9 cali z elektrycznym składaniem pomagają monitorować ruch i przeszkody po bokach ciężarówki oraz umożliwiają lepszy widok na przyczepę przy holowaniu.

System kamer tylnych zamontowanych na uchwycie klapy został ulepszony w 2013 roku, oferując wyższą rozdzielczość i dynamiczny obraz na wyświetlaczu 8.4 cala. Nowa kamera w górnej części tylnej lampy opuszczonej zapewnia widok na komorę ładunkową w celu łatwiejszego montażu przyczep 5. koła lub gooseneck oraz monitorowania ładunków w komorze.

Modele Ram 3500 oferują nowe, rzemieślnicze projekty kół o średnicy 18 i 20 cali, które integrują tematy poziomów wykończenia.

Zewnętrzne oznaczenia drzwi i błotników zostały przeniesione z formatu krajobrazowego do portretowego, co nie tylko daje czystszy wygląd, ale także więcej przestrzeni na drzwiach dla oznaczeń i grafik klientów komercyjnych.

Nowe, polerowane stalowe listwy progowe od koła do koła mają solidny kształt krzyżowy z sześciokątnym wzorem bieżnika i oferują poprawę aerodynamiki, zapewniając jednocześnie lepszy dostęp klientów do przedniej części komory ładunkowej.

Wnętrze

Nowe funkcje i technologie Ram Heavy Duty stwarzają możliwość zaprojektowania nowego wnętrza z ulepszonymi materiałami, lepszym dopasowaniem i wykończeniem, nowymi kolorami, kontrolami HVAC oraz nowymi systemami multimedialnymi.

Ram Heavy Duty 2013 wyposażony jest w system Uconnect nowej generacji o przekątnej 8.4 cala, z ekranami tła dostosowanymi do specyficznych modeli i motywów Ram. Aby zrobić miejsce na dużą nową ekran, centralna konsola została ulepszona o dopasowane materiały stosowane w całym wnętrzu. Uzupełniając gamę modeli Ram Heavy Duty, zespół projektowy wnętrza stworzył nowe, zindywidualizowane motywy z różnymi kolorami i materiałami.

Nowe kontrolery HVAC czerpią z doświadczeń zdobytych w innych aplikacjach Uconnect w Chrysler Group i oferują proste, ulepszone funkcje spełniające najwyższe standardy interfejsu człowiek-maszyna (HMI). System HVAC zawiera redundantną architekturę, pozwalającą operatorowi na używanie zarówno 8.4-calowego ekranu dotykowego, jak i manualnych kontrolerów do zmiany środowiska w ciężarówce. Pod ulepszonym układem HVAC znajduje się nowy bank przełączników z łatwymi do użycia kontrolerami dla szeregu funkcji w zależności od modeli i opcji pojazdu. Górny wiersz odpowiada funkcjom użytkowym i obejmuje hamulec wydechowy, tryb holowania oraz elektroniczną kontrolę stabilności (ESC). Dolny wiersz odpowiada kontrolom komfortu i obejmuje podgrzewaną kierownicę, podgrzewane siedzenia i wentylowane siedzenia. Dolny wiersz można także opcjonalnie wyposażyć w bank przełączników pomocniczych we wszystkich pięciu miejscach. Wszystkie przyciski w banku komfortu są również redundantne w systemie Uconnect. Obok banku przełączników znajduje się wyraźnie umiejscowiona zintegrowana kontrola hamulca przyczepy, umożliwiająca kierowcy dodawanie lub redukcję funkcji hamulca przyczepy w ruchu. Nowa centralna konsola zawiera gniazdo 115V oraz nową szufladę na dole konsoli o płynnej, premium jakości wykończenia. Nowa szuflada ma gniazda 12V po obu stronach i opcjonalne zasilane gniazdo USB po stronie kierowcy.

Nowa technologia zagościła także w zestawie wskaźników. Wcześniej dostępny tylko w modelach premium, ekran centrum informacji o pojeździe o wymiarach 3.5 cala jest teraz standardem w podstawowych wersjach, wyświetlający funkcje operacyjne pojazdu. Nowy, cienkowarstwowy tranzystorowy (TFT), 7-calowy wyświetlacz multiview jest teraz dostępny w wybranych modelach i oferuje w pełni konfigurowalne funkcje. Podobnie jak w systemie Uconnect o przekątnej 8.4 cala, wybór tła dla 7-calowego zestawu wskaźników jest dostosowany do konkretnych modeli Ram.

Wszystkie ciężarówki Ram Heavy Duty wciąż korzystają z kolumnowego zmiennika dla automatycznej skrzyni biegów. Elektroniczny wybór zakresu (ERS) znajduje się teraz na przedniej stronie kierownicy, po prawej stronie, umożliwiając indywidualny wybór biegu. Modele z silnikiem diesla oferują manualną sześciobiegową skrzynię biegów, będącą jedyną opcją manualnej skrzyni w klasie.

Centralne konsolki dla obu konfiguracji z siedzeniami kubełkowymi i 40-20-40 mają na celu maksymalizację efektywności przechowywania. Nowa konsola dla siedzeń kubełkowych wykorzystuje dodatkową przestrzeń jako dodatkowe miejsce do przechowywania. Projekt siedzeń kanapowych obejmuje trzy nowe uchwyty na kubki wbudowane w pokrywę konsoli, wykończoną wyjmowanym gumowym wyłożeniem. Obie wersje konsoli mają dwa poziomy przechowywania i są dostępne z nowym portem multimedialnym z USB, kartą SD i wejściami pomocniczymi w górnym poziomie. Dodatkowo dostępne są port USB 2,5 A oraz gniazdo 12V, aby zaspokoić potrzeby ładowania urządzeń.

UCONNECT

Linia Ram Heavy Duty 2013 oferuje wiele innowacyjnej, ekskluzywnej technologii w segmencie, dodając nowe funkcje do już najlepszej w klasie kabiny. Nowością w 2013 roku jest nowa platforma radiowa, która oferuje Uconnect Access, bardziej potężny system łączności w pojeździe.

W oparciu o podstawową funkcjonalność radia, oferowane są dwa nowe systemy Uconnect, które zapewniają właścicielom Ram szereg funkcji i opcji łączności, aby najlepiej odpowiadały ich potrzebom. Uconnect 8.4A i 8.4AN zapewniają właścicielom ciężarówek Ram wbudowane połączenie bezprzewodowe, pozwalające pasażerom na automatyczne połączenie z różnorodnymi nowymi usługami. Użytkownicy mogą zdalnie zamykać lub otwierać drzwi czy uruchamiać swoje pojazdy z każdej odległości za pośrednictwem internetu lub aplikacji na smartfony. Nowy system Uconnect zawiera przycisk 911 w lusterku wstecznym, umożliwiający bezpośrednie połączenie z służbami ratunkowymi. Przycisk ASSIST jest również zintegrowany z lusterkiem wstecznym, umożliwiając wezwanie pomocy bezpośrednio od dostawcy pomocy drogowej lub połączenie się z Centrum Obsługi Klienta Chrysler Group.

Funkcjonalność hotspotu Wi-Fi, aktywowana przez Uconnect Access, zapewnia bezprzewodową łączność internetową w kabinie za pomocą laptopa, tabletu czy smartfona, zarówno w ruchu, jak i w miejscu pracy.

Aplikacje można aktualizować bezprzewodowo i pobierać bezpośrednio do systemów Uconnect 8.4A i 8.4AN, zapewniając aktualność funkcji. Właściciele ciężarówek Ram będą mogli ciągle rozwijać swoje doświadczenie związane z łącznością w pojeździe, pobierając aktualizacje aplikacji lub nowe aplikacje, gdy tylko staną się dostępne.

Nowy system Uconnect Access oferuje funkcjonalność najlepszą w klasie, integrując nową treść rozrywkową, w tym po raz pierwszy Ram oferuje klientom radio HD. Właściciele Ram będą mieli również dostęp do radia SiriusXM, obsługi telefonu komórkowego bez użycia rąk, nawigacji bez użycia rąk, wysyłania wiadomości tekstowych bez użycia rąk z kompatybilnymi telefonami oraz bezprzewodową kontrolę muzyki.

Uconnect Voice Command pozwala kierowcom kontrolować telefon, muzykę i system nawigacyjny, pozostając skupionym na prowadzeniu. Książka telefoniczna w kompatybilnym telefonie jest automatycznie pobierana, synchronizując do 1,000 wpisów, które można następnie wybrać, po prostu wypowiadając imię kontaktu. Funkcja ta pozwala również kierowcom przełączać tryby radia, stroić na stacje radia AM, FM, HD oraz SiriusXM i żądać informacji w czasie rzeczywistym (np. ceny paliw) za pośrednictwem dostępnego SiriusXM Travel Link, używając naturalnych komend głosowych.

Uconnect wspiera telefony komórkowe wyposażone w Bluetooth z zaawansowanym profilami wiadomości tekstowych (MAP). To pierwsza w branży technologia rozpoznawania mowy wykorzystująca wbudowane połączenie, aby uzyskać dostęp do chmurowego systemu rozpoznawania głosu i umożliwić zaawansowane wiadomości tekstowe, które przekształcają wypowiedziane słowo w dosłowne wiadomości tekstowe. Komunikacja ograniczona jest jedynie przez słownictwo użytkownika.

W zestawie wskaźników przed kierowcą dostępny jest 7-calowy, kolorowy, premium wyświetlacz multiview, oferujący nową funkcjonalność dostosowania, która umożliwia właścicielom Ram personalizację informacji w zestawie wskaźników. Nowy wyświetlacz informacji Ram ma na celu wizualną komunikację informacji, przy użyciu grafiki i tekstu, szybko i łatwo. Wyświetlacz multiview oferuje kierowcom szeroki zakres opcji dostosowywania, od podstawowego wyświetlacza cyfrowej prędkości po specyficzne informacje o statusie pojazdu. Obsługa wyświetlacza jest jasno komunikowana użytkownikom za pomocą łatwych do zrozumienia ikon i wskazówek.

Ram Heavy Duty 2013 oferuje audiofilskiej jakości system audio, aby wciągnąć pasażerów w dźwięk premium. Głośniki wysokowydajne Alpine i zaawansowany wzmacniacz DSP są dostępne w systemie audio Alpine 10-głośnikowy premium.

BEZPIECZEŃSTWO I OCHRONA

Ciężarówki Ram Heavy Duty oferują ponad 45 aktywnych i pasywnych funkcji bezpieczeństwa i ochrony, w tym standardowe poduszki powietrzne z przodu oraz boczne poduszki powietrzne montowane w siedzeniach z zaawansowanym systemem reakcji na wypadki, poduszki kolanowe, napinacze pasów, BeltAlert oraz system kamer tylnych ParkView. Ciężarówki Ram Heavy Duty 2013 obejmują również standardową elektroniczną kontrolę stabilności (ESC), która jest ekskluzywna w segmencie dla modelu 3500 Heavy Duty. ESC obejmuje szereg technologii, w tym kontrolę trakcji przy wszystkich prędkościach, kontrolę przechyłów przyczepy, pomoc przy ruszaniu pod górę oraz system ABS.

Nowe ciężarówki Ram Heavy Duty 2013 oferują teraz technologię Keyless Enter 'n Go, która pozwala na odblokowanie drzwi i uruchomienie ciężarówki bez dotykania kluczyka. Również nowością w 2013 roku jest zdalne centralne zamknięcie, które obejmuje system zarządzania ładunkiem RamBox oraz zamki elektryczne w klapie, co stwarza wygodne rozwiązanie do zamykania ciężarówki jednym naciśnięciem przycisku. Funkcja zdalnego uruchamiania pozwala kierowcy uruchomić swoją ciężarówkę z odległości do 300 stóp. Kontrola drzwi, oświetlenie wejściowe, immobilizer silnika oraz alarm paniki to standardowe funkcje w systemie Keyless Enter 'n Go. Auto wycieraczki z czujnikiem deszczu oraz SmartBeam również są nowymi pozycjami, dodając do długiej listy funkcji.

Produkcja

5.7L V8 HEMI 6AT 4×4 (383 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5654 Cm3
Moc285.6 Kw @ 5600 Rpm
388.3 Hp @ 5600 Rpm
383 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy400 Lb-Ft @ 4000 Rpm
542 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość230.4 In (5852 Mm)
Szerokość103.5 In (2629 Mm)
Wysokość73.8 In (1875 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68.6/68.2 In (1
Rozstaw osi140 In (3556 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Masa własna5940 Lbs (2694 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita8650 Lbs (3924 Kg)

6.7L Cummins 6AT 4×2 (370 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność6686 Cm3
Moc275.9 Kw @ - Rpm
375.1 Hp @ - Rpm
370 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy800 Lb-Ft @ - Rpm
1085 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość230.4 In (5852 Mm)
Szerokość103.5 In (2629 Mm)
Wysokość73.8 In (1875 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68.3/68.2 In (1
Rozstaw osi140.5 In (3569 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Masa własna6164 Lbs (2796 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita9000 Lbs (4082 Kg)

6.7L Cummins 6AT 4×4 (370 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność6686 Cm3
Moc275.9 Kw @ - Rpm
375.1 Hp @ - Rpm
370 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy800 Lb-Ft @ - Rpm
1085 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość230.4 In (5852 Mm)
Szerokość103.5 In (2629 Mm)
Wysokość73.8 In (1875 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68.3/68.2 In (1
Rozstaw osi140.5 In (3569 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Masa własna6950 Lbs (3152 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita9000 Lbs (4082 Kg)

5.7L V8 HEMI 6AT 4×2 (383 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5654 Cm3
Moc285.6 Kw @ 5600 Rpm
388.3 Hp @ 5600 Rpm
383 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy400 Lb-Ft @ 4000 Rpm
542 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość230.4 In (5852 Mm)
Szerokość103.5 In (2629 Mm)
Wysokość73.8 In (1875 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68.6/68.2 In (1
Rozstaw osi140 In (3556 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Masa własna5480 Lbs (2486 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita8650 Lbs (3924 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.