Po rebrandingu z Dodge na Ram Trucks, producent skupił się na pojazdach użytkowych i pickupach, a model 3500 HD Truck stał się jego najsilniejszym przedstawicielem.
W 2016 roku dział lekkich pojazdów użytkowych Chryslera, utworzony z marki Dodge, wprowadził nowe wersje serii 3500 HD. Była ona dostępna w kilku stylach kabiny, w tym wersji Crew Cab z czterema drzwiami i przestrzenią ładunkową z tyłu.
Ram 3500 Crew Cab charakteryzował się nowym przodem z dużym trapezoidalnym grillem o siatkowej strukturze oraz chromowanym napisem RAM. W dolnej części, w zależności od poziomu wyposażenia, pickup miał chromowany zderzak. W wersjach z podwójnymi kołami, producent poszerzył tylne błotniki. Podobnie jak jego poprzednik, model 2015 Ram 3500 był dostępny z hakiem do przyczepy w przestrzeni ładunkowej, co poprawiało możliwości holowania.
W przeciwieństwie do swoich mniejszych braci, Crew Cab miał cztery drzwi i przestronną kabinę na pięć osób. Jego płaskie przednie siedzenia były tapicerowane materiałem w wersji podstawowej oraz skórą w wersji Laramie Limited. Panel instrumentów miał dwa szerokie wskaźniki i cztery zegary, a pośrodku znajdował się wyświetlacz TFT. Na centralnym panelu producent zainstalował system infotainment, który obsługiwał Android Auto i Apple CarPlay.
Najważniejszą częścią pojazdu był silnik. Ram Trucks oferował 3500 Crew Cab z wyborem trzech silników. Silniki benzynowe Hemi zostały przeniesione z pozostałej części gamy pickupów Ram, podczas gdy silnik turbo-diesel Cummins o pojemności 6,7 litra był klasy przemysłowej. Wszystkie wersje benzynowe były parowane wyłącznie z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, natomiast silnik na olej napędowy był dostępny z opcją sześciobiegowej skrzyni manualnej.
- Ram Heavy Duty zachowuje najwyższy poziom możliwości z nową najlepszą w swojej klasie zdolnością holowania wynoszącą 31 210 funtów, najlepszym w swojej klasie momentem obrotowym wynoszącym 900 lb-ft przy silniku diesla Cummins 6,7 litra oraz najlepszym w swojej klasie ładunkiem wynoszącym 7 390 funtów
- Ram kontynuuje budowanie dynamiki z nowym modelem Ram Laramie Limited, który należy do czołówki
- Wyraźny emblemat, drewno Argento i luksusowa skóra to kluczowe elementy nowego designu Ram Laramie Limited, cenione przez nabywców luksusowych pickupów
- Rozszerzenie dostępności Ram 2500 zasilanego gazem ziemnym (CNG) o Regular Cab i pickupy 2WD
- Nowy przełączany wyświetlacz tylnej kamery w 8,4-calowym ekranie Uconnect, oświetlenie ładunku oraz system asystenta parkowania z przodu, aby pomóc klientom w manewrowaniu w najpotężniejszych ciągnikach HD w branży
- Nowy design konsoli centralnej we wszystkich wersjach oraz łączność Bluetooth w podstawowych radioodbiornikach
- Dwie opcje silników benzynowych, plus manualne i automatyczne skrzynie biegów dla silników diesla, oferują klientom szeroki zakres wyboru, aby zaspokoić ich potrzeby
- Dostępny silnik 6,4 litra HEMI® V-8 zapewnia najlepszą w swojej klasie moc, 410 KM przy 5 600 obr./min i 429 lb-ft momentu obrotowego przy 4 000 obr./min, a także posiada zmienny czas otwarcia zaworów (VVT) z technologią oszczędzania paliwa i dezaktywacją cylindrów
- Standardowy silnik 5,7 litra HEMI V-8 generuje 383 KM przy 5 600 obr./min i 400 lb-ft momentu obrotowego, a także ma VVT dla większej efektywności i wydajności
- Dostępny silnik 6,7 litra Cummins High-Output Turbo Diesel produkuje 385 KM przy 2 800 obr./min i 900 lb-ft momentu obrotowego
- Inżynieria Ram Truck wciąż prowadzi innowacje w segmencie Heavy Duty dzięki tylnej zawieszeniu sprężynowemu Ram 2500, aby zapewnić najlepszą w swojej klasie jakość jazdy
- Ekskluzywne, fabrycznie zbudowane zawieszenie powietrzne z tyłu Ram 2500 oraz fabrycznie zbudowany system uzupełniającego zawieszenia powietrznego dla Ram 3500
- Zintegrowana możliwość haka gooseneck/fifth wheel
- Dostępny fabrycznie zainstalowany system CNG
- Najlepsze w swojej klasie systemy podwójnych alternatorów do 440 amperów
- Najlepsze w swojej klasie 5-letnie/100 000 mil na silnikach diesla i niezrównane 5-letnie/60 000 mil na silnikach benzynowych
Auburn Hills, Mich., 22 czerwca 2015 – Celem marki Ram Truck jest budowanie najlepszych pickupów w branży. W segmencie ciężkich pickupów oznacza to najlepsze możliwości, najwyższą zdolność holowania i największą moc. W 2016 roku Ram wciąż oferuje najbardziej wydajne pickupy ¾ tony i tonowe w tym segmencie.
Gdy przychodzi czas na zakup nowego pickup, Ram spełnia najważniejsze „powody zakupu” klientów:
Moc – 900 lb-ft momentu obrotowego z silnikiem 6,7 litra Cummins
Holowanie – do 31 210 funtów z Ram 3500
Holowanie – do 17 980 funtów z Ram 2500
Ładunek – do 7 390 funtów z Ram 3500
Moc – 410 KM i 429 lb-ft momentu obrotowego z silnikiem 6,4 litra HEMI® V-8
Zdolność – Wartość całkowitej wagi połączonej (GCWR) wynosząca 39 100 funtów z Ram 3500
Ram 2500 i 3500 Heavy Duty oferują więcej innowacyjnych funkcji niż konkurencyjne pickupy, w tym pięcio-linkową sprężynową zawieszenie z opcjonalnym zawieszeniem powietrznym w Ram 2500 oraz opcjonalne zawieszenie poduszki powietrznej w Ram 3500.
Rok modelowy 2016 wprowadza nowy design Ram Laramie Limited. Wzór luksusu w pickupach osiągnął nowy poziom wyrafinowania i dbałości o szczegóły. Wyróżnia się on materiałami najwyższej jakości, takimi jak całkowicie czarne siedzenia ze skóry, prawdziwe drewniane elementy wnętrza i unikalne emblematy – Limited to luksusowa alternatywa dla popularnej edycji pickup Laramie Longhorn z motywem południowo-zachodnim.
Nowy grill Limited to najważniejsza zmiana w wyglądzie zewnętrznym. Jako centralny element nowego modelu Limited, nowy grill z portem stosuje odważne litery „RAM”, łamiąc długoletnią tradycję stylizacji krzyżowej. Nowy system asystenta parkowania z przodu, zamontowany w zderzaku, ostrzega dźwiękowo o pobliskich obiektach.
Limited to szczyt nowoczesnego luksusu. Subtelne akcenty, paski, unikalne materiały i wzory znajdują się w całym wnętrzu. Te detale zostały stworzone dla klientów, którzy je doceniają. Nowa szuflada konsolowa zawiera uchwyt na telefon komórkowy i tablet, który można schować za nowymi drewnianymi drzwiami. Prawdziwe drewniane drzwi wykonane są z czarnego Argento, wybranego drewna do wnętrza Limited. Kolektywny motyw srebrnego paska przechodzi przez drewno, a satynowy chromowy uchwyt z łatwością otwiera drzwi.
Nowością dla Ram Truck, debiutującego w modelu Limited, jest całkowicie czarny sufit i zestaw słupków. W końcu pasażerowie będą mogli cieszyć się solidnymi czarnymi wkładkami z wykładziną premium Berber, które można łatwo usunąć z mat do podłogi, odsłaniając podwójne maty na błoto.
Inżynieria
Ciężkie pickupy zazwyczaj mają zawieszenie przystosowane do stałych, dużych ładunków. Może to prowadzić do twardszej jazdy, gdy są puste. Ram 2500 oferuje wybór między dwoma unikalnymi dla segmentu tylnymi zawieszeniami dla najlepszej w swojej klasie jazdy i prowadzenia: systemem pięcio-linkowym lub zawieszeniem powietrznym.
Design pięcio-linkowy zapewnia lepszą artykulację na przeszkodach niż system sprężyn liściowych, a mocne sprężyny są w pełni zdolne do udźwignięcia ładunków wymaganych przez Heavy Duty Ram 2500 – do 17 980 funtów do holowania, co jest najlepszym wynikiem w segmencie.
Ram 2500 oferuje również tylny system zawieszenia powietrznego. Poduszka powietrzna zastępuje sprężynę, podobnie jak w Ram 1500. Zdolność ładunkowa nie jest poświęcona, a najlepsza w swojej klasie jakość jazdy i prowadzenie Ram 2500 stają się jeszcze lepsze, przewyższając konkurencję dzięki dwóm dawkom innowacji inżynieryjnej – standardowemu zawieszeniu pięcio-linkowemu i opcjonalnemu zawieszeniu powietrznemu. Inną zaletą rozwiązania zawieszenia powietrznego jest zdolność do wyrównywania obciążenia, która automatycznie wykrywa ładunek na tylnej osi z przyczepy lub ładunku. Ciśnienie powietrza wzrasta, aż pojazd osiągnie normalną wysokość jazdy, wyrównując pickup i poprawiając stabilność oraz komfort jazdy.
Ram 3500 wciąż korzysta z systemu zawieszenia tylnego z liściami Hotchkiss, ale teraz oferuje uzupełniający system zawieszenia powietrznego w aplikacjach z pojedynczymi tylnymi kołami (SRW) i podwójnymi tylnymi kołami (DRW). Dodając uzupełniające poduszki powietrzne do tylnego zawieszenia, inżynierowie Ram Truck mogli złagodzić sprężyny liściowe, co pozwala na większy ruch zawieszenia, gdy nie jest obciążone. Gdy występuje wysoka ładowność, zawieszenie powietrzne automatycznie napełnia tylne poduszki powietrzne, aby wyrównać pickup, poprawiając stabilność i jakość jazdy – nawet przy ciągnięciu ładunku o najlepszej w swojej klasie wadze 31 210 funtów.
Z przodu linia Ram Heavy Duty posiada zaawansowane trzy-linkowe zawieszenie przednie, aby zapewnić sztywność na przechył. Większa sztywność na przechył, znana również jako przechylanie nadwozia, jest ważną cechą w wyższych pojazdach, szczególnie w pickupach z dużymi ładunkami. Sztywność na przechył mierzy się ilością, o jaką nadwozie pickupa przechyla się z boku na bok, niezależnie od kół, podczas pokonywania zakrętów.
Ram 2500 i 3500 oferują możliwość gooseneck (z kulą umieszczoną w ładowni) lub fifth wheel (podobną do połączenia ciągnika siodłowego) . Ram nie ma sobie równych w zapewnianiu najbardziej kompleksowego pakietu przygotowania do holowania, jakiego można znaleźć w kategorii ciężarówek ciężkich. Dodatkowo Ram oferuje złącze w skrzynce oraz standardowy hak odbiorczy klasy 5 z czteropunktowym i siedmiopunktowym złączem w zderzaku.
Ram oferuje dwa różne systemy podwójnych alternatorów w swoich ciężkich pickupach, zapewniając dodatkową moc do wyższych obciążeń elektrycznych pochodzących z komercyjnych dla pojazdów użytkowych i akcesoriów. Modele Ram Heavy Duty wyposażone w silnik diesla Cummins 6,7 litra oferują podwójne alternatory o mocy 220 amperów (najlepsze w swojej klasie 440 amperów). Zarówno Ram 2500, jak i 3500 z nowym silnikiem benzynowym 6,4 litra HEMI V-8 oferują również system podwójnego alternatora – pierwsza aplikacja tego typu zasilana benzyną w swoim segmencie – który łączy jednostki 220 i 160 amperów, zapewniając 380 amperów całkowitej mocy najlepszego w klasie.
Chociaż Ram Power Wagon korzysta z pięcio-linkowego zawieszenia z tyłu, wykorzystuje także unikalny system zawieszenia przedniego, aby utrzymać przewagę w zdolności terenowej. Zmodyfikowany system trzech linków z przodu wykorzystuje linki o dużym ruchu, co pozwala uzyskać dodatkową elastyczność i artykulację osi. Power Wagon napędzany jest silnikiem 6,4 litra HEMI V-8, co przyczynia się do tytułu Ram Power Wagon: najbardziej zdolnego produkcyjnego pickup w terenie w branży.
Układ napędowy
Ram Truck rozszerza dostępność konfiguracji Ram 2500 zasilanego gazem ziemnym (CNG), aby obejmowała Regular Cab i 2WD. Wyposażony w silnik 5,7 litra HEMI V-8, Ram 2500 Heavy Duty CNG jest zaprojektowany z myślą o klientach flotowych i detalicznych i oferuje korzyści kosztowe i emisyjne, wykorzystując obfite paliwo krajowe, jednocześnie zmniejszając zależność Ameryki od obcego ropy.
Silnik 6,4 litra HEMI V-8 zapewnia najlepszą w swojej klasie moc i moment obrotowy wśród ciężkich pickupów z silnikami benzynowymi.
Zaprojektowany, aby zapewnić zdolności, trwałość i wartość, największy skok V-8 w swojej klasie oferuje godną alternatywę do ogólnego lidera segmentu – silnika 6,7 litra Cummins Turbo Diesel.
Przekonujące liczby mówią o silniku 6,4 litra, 16-zaworowym, który oferuje 410 KM przy 5 600 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 429 lb-ft przy 4 000 obr./min.
Legendary architektura HEMI stanowi fundament 90-stopniowego V-8. Jednak jego zaawansowana technologia jest zdecydowanie ukierunkowana na przyszłość. Schładzanie recyrkulacji spalin (CEGR), zmienny czas otwarcia zaworów (VVT) oraz technologia oszczędzania paliwa marki FCA US z dezaktywacją cylindrów przyczyniają się do efektywności i pomagają wykorzystać każdą cal kwadratowy.
Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów 66RFE jest standardowym wyposażeniem silnika 6,4 litra HEMI V-8.
Inne opcje silników to 5,7 litra HEMI V-8, standardowe wyposażenie dla Ram 2500 i 3500 (SRW). Silnik produkuje 383 KM przy 5 600 obr./min i generuje maksymalny moment obrotowy 400 lb-ft przy 4 000 obr./min. Silnik 5,7 litra HEMI V-8 połączony jest z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów 66RFE.
Dominując na wykresach momentu obrotowego, znany silnik 6,7 litra Cummins Turbo Diesel I-6 jest dostępny w trzech wersjach. Pierwsza wersja jest sparowana z ekskluzywną w segmencie sześciobiegową skrzynią biegów manualną, która oferuje sprzęgło kompensujące zużycie dla wiecznego, jak nowego działania, oraz dwukierunkową wieżę zmiany, aby pomieścić kompaktowy wzór zmiany. Ta kombinacja generuje 350 KM przy 2 800 obr./min i 660 lb-ft momentu obrotowego przy 1 500 obr./min.
Druga opcja łączy Cummins z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów 68RFE. Silnik diesla generuje 370 KM przy 2 800 obr./min z 800 lb-ft momentu obrotowego przy 1 600 obr./min (Ram 2500).
Na koniec, 6,7 litra Cummins High-Output Turbo Diesel I-6 dla Ram 3500 jest sparowany z automatyczną skrzynią biegów Aisin (AS69RC), pozostawiając bez wątpliwości o zdolnościach Ram Heavy Duty. Oprócz 385 KM przy 2 800 obr./min, najpotężniejszy Cummins generuje moment obrotowy wynoszący 900 lb-ft przy 1 700 obr./min. Skrzynia biegów AS69RC ma szerokie przełożenia, które przyczyniają się do imponującej wydajności zmiany biegów, efektywności i jazdy.
Ram Heavy Duty ma także innowację, unikalny w branży system aktywnego powietrza Ram. Gdy system zasysania wykrywa ekstremalne ciepło, pobiera chłodniejsze powietrze z przodu pojazdu – funkcja, która także aktywuje się na dużych wysokościach, aby zapewnić lepszą reakcję na gaz w warunkach niskiego poziomu tlenu. Gdy warunki są wilgotne z powodu śniegu, lodu lub fordowania, system pobiera powietrze z wlotu znajdującego się pod maską, czystego od zatykania śniegiem i wody. Ram 3500 ma najlepszą w swojej klasie wartość GCWR. Do tego przyczynia się 11,8-calowy tylny wałek dopasowany do silnika diesla o wysokiej wydajności, oferującego zestaw kół hypoidalnych 300 mm, czteropinowy heblowy dyferencjał oraz pokrywę dyferencjału z finami chłodzącymi dla optymalnego zarządzania termicznego.
Na Ram Heavy Duty dostępne są dwa przypadkowe transfery BorgWarner. BW 44-46 to elektryczny transfer z częściowym napędem z 2WD, 4WD Wysokim, 4WD Niskim i Neutralnym. BW 44-47 to manualny transfer z częściowym napędem z 2WD, 4WD Wysokim, 4WD Niskim i Neutralnym. Obie opcje oferują przełożenie niskiego zakresu 2,64 oraz blokadę dyferencjału od przodu do tyłu.
Niski całkowity koszt posiadania oraz najlepsza w swojej klasie gwarancja na układ napędowy – pięć lat/100 000 mil na silniki diesla i pięć lat/60 000 mil na silniki benzynowe.
Koszty eksploatacji są istotnym czynnikiem dla właścicieli wykorzystujących swoje pickupy do pracy. Ram Heavy Duty ma wiodące w klasie cechy w:
Ekonomia paliwowa
Rozszerzony cykl konserwacji (zmiana oleju, żywotność filtra paliwa)
Żywotność hamulców z zaawansowanym silnikowym hamulcem wydechowym i największymi hamulcami w segmencie
Ram Heavy Duty jest objęty najlepszą w swojej klasie gwarancją 5-letnią/100 000 mil na silniki diesla oraz niezrównaną gwarancją 5-letnią/60 000 mil na silniki benzynowe. Gwarancja ograniczona na układ napędowy obejmuje koszty wszystkich części i robocizny potrzebnych do naprawy objętej komponentu układu napędowego – silnika, skrzyni biegów i systemu napędowego. Gwarancja obejmuje również bezpłatne holowanie do najbliższego dealera Ram Truck, jeśli zajdzie taka potrzeba. Gwarancja jest również przenośna, umożliwiając klientom, którzy sprzedają swoje pickupy w czasie trwania gwarancji, przekazanie pokrycia nowemu właścicielowi. Standardowa gwarancja podstawowa na trzy lata/36 000 mil zapewnia pełne pokrycie dla Ram Heavy Duty, od karoserii po system elektryczny.
Design
Modele Ram 2500 i 3500 Heavy Duty utrzymują odważną obecność, zachowując komfort i styl. Ram Heavy Duty charakteryzuje się wiodącą w segmencie technologią, a każdy model oferuje specyficzną zawartość.
Ram 2500 dostępny jest w wyborze kół 17-, 18- i 20-calowych, w tym nowym designie dla modelu Limited. Inne opcje kół to aluformowane, polerowane z malowanymi kieszeniami w kolorze złota i odlewane aluminium z srebrnymi wstawkami. Kamera do obserwacji ładunku, zamontowana w wysokim świetle stopu (CHMSL), zapewnia widok na ładownię dla łatwiejszego podpinania przyczep typu fifth wheel lub gooseneck oraz monitorowania ładunków w ładowni. Ram Heavy Duty 2016 umożliwia użytkownikom zmianę widoku 8,4-calowego ekranu z kamery do wstecznego na widok ładunku jednym dotknięciem ekranu. Dodatkowo nowy system oświetlenia ładunku wykorzystuje jasne diody LED zamontowane w tylnych rogach ładowni, aby zapewnić lepszą widoczność podczas pracy w późnych godzinach, korzystając z kamery ładunkowej lub podpinając/odpinając przyczepy.
Ekran centrum informacji o pojeździe o przekątnej 3,5 cala jest standardowym wyposażeniem. Ekran multimedialny TFT o przekątnej 7 cali jest dostępny w wersjach SLT i wyższych. 7-calowy ekran oferuje w pełni konfigurowalne funkcje i ustawienia, dając właścicielowi możliwość monitorowania różnych systemów, od temperatury skrzyni biegów po nawigację.
Ram Heavy Duty jest dostępny w 12 standardowych kolorach. Czerwony Perłowy, Luksusowy Brąz oraz Perłowa Biała to nowe kolory na 2016 rok, dostępne w wersji jednokolorowej lub dwukolorowej, w zależności od modelu.
Pickup Ram Heavy Duty są także dostępne w dodatkowych 18 opcjach specjalnych kolorów (minimalny rozmiar partii), w tym Niebieski Północny, Beżowy Budowy Case, Czerwony Case IH, Żółty Budowy New Holland, Niebieski Rolnictwa New Holland oraz Błękitny Jajeczny.
Produkcja
Modele Ram 2500 i 3500 Heavy Duty z 2016 roku są produkowane w zakładzie montażowym Saltillo Truck w Coahuila, Meksyk.
O marce Ram Truck
Od momentu uruchomienia jako samodzielna dywizja w 2009 roku, marka Ram Truck stopniowo wyłania się jako lider branży, posiadająca najdłużej działającą linię pickupów w Ameryce.
Tworzenie wyraźnej tożsamości dla pickupów Ram pozwoliło marce skoncentrować się na kluczowych klientach i cechach, które są dla nich wartościowe. Niezależnie od tego, czy chodzi o rodzinę korzystającą z Ram 1500 na co dzień, właściciela ciężkiego Ram 3500 czy firmę, która codziennie polega na swoim komercyjnym vanie Ram ProMaster do dostaw, marka Ram ma rynek pickupów w pełni obsłużony.
Aby być najlepszym, potrzebne jest zaangażowanie w innowacje, zdolności, efektywność i trwałość. Ram Truck znacząco inwestuje w swoje produkty, napełniając je ładnym wyglądem, dopracowanym wnętrzem, trwałymi silnikami i ekskluzywnymi funkcjami, które jeszcze bardziej zwiększają ich możliwości.
Ram wciąż pokonuje konkurencję w najbardziej poszukiwanych tytułach:
Najdłużej działająca linia pickupów
Najlepsza w swojej klasie efektywność paliwowa i najdłuższy zasięg z ekskluzywnym EcoDiesel – 29 mpg i 754 mile z Ram 1500
Najlepsza w swojej klasie zdolność holowania – 31 210 funtów z Ram 3500
Najlepszy w swojej klasie ładunek – 7 390 funtów z Ram 3500
Najlepszy w swojej klasie moment obrotowy – 900 lb-ft z Ram 3500 Cummins Turbo Diesel