Duże, wytrzymałe pickupy nie są przeznaczone do codziennej jazdy, ale gdy właściciel musi codziennie ciągnąć 17.000 funtów oraz zabrać pięć osób i bagaż, Mega Cab HD stanowił doskonały wybór.
Zazwyczaj pickupy HD nie oferują specjalnych udogodnień komfortowych ani wyjątkowego stylu. To po prostu maszyny robocze, które nie muszą dobrze wyglądać. Muszą jedynie ciągnąć ciężkie ładunki. Mega Cab był na tyle duży, że pojawiło się pytanie, czy potrzebne jest prawo jazdy CDL.
Jeśli chodzi o styl, Mega Cab dzielił tę samą przednią część z lżejszymi modelami, takimi jak RAM 1500 Laramie. Wyglądał, jakby miał tyle chromu na grillu, co luksusowy sedan na całym pojeździe. Nawet przedni zderzak był chromowany, i to nie z plastiku.
W środku było miejsce dla pięciu lub sześciu osób, w zależności od opcji. Szczególną cechą mega cab było przedłużenie za tylnymi siedzeniami, które zapewniało schowek o wymiarach 1×6 stóp (304×1828 mm) na broń, łopatę i inne przedmioty. Ponieważ pojazd był dostatecznie długi, dostępny był tylko z łóżkiem o długości 6’4” (1950 mm). Tylne podwójne koła sprawiały, że samochód był niemal tak szeroki jak pas ruchu.
Najlepsza część dużego, 21-stopowego pojazdu, od nosa do haka, znajdowała się pod maską. Oprócz 5.7-litrowego silnika Hemi, były trzy inne opcje bazujące na tym samym silniku Cummins w układzie sześciocylindrowym z trzema poziomami mocy.
Marka Ram Truck oferuje teraz najbardziej wydajne samochody ciężarowe w segmencie – nowa linia Ram Heavy Duty 2013 charakteryzuje się najlepszymi w klasie zdolnościami holowniczymi oraz najlepszą w klasie maksymalną masą całkowitą (GCWR). Ciężarówki Ram 2500 i 3500 Heavy Duty zyskały również nowe funkcje, w tym całkowicie nowy wnętrze, system Uconnect Access nowej generacji, Powernet, nowe ramy oraz nowoczesne zawieszenie. Nowa Ram Heavy Duty 2013 jeszcze bardziej umacnia długą listę osiągnięć, w tym najlepszy w klasie całkowity koszt użytkowania.
„Aby odpowiedzieć na potrzeby naszych klientów, Ram Truck poczynił znaczący krok naprzód w zakresie wydajności, jednocześnie poprawiając koszty użytkowania i efektywność,” powiedział Fred Diaz, prezydent i dyrektor generalny marki Ram Truck oraz Chrysler de Mexico – Chrysler Group LLC. „2013 Ram Heavy Duty pozwala przewozić i holować więcej niż jakikolwiek konkurent, a ciężarówka świetnie się prezentuje dzięki nowym elementom designu zewnętrznego oraz całkowicie nowemu wnętrzu z najnowszą technologią.”
INŻYNIERIA
W 2013 roku ciężarówki Ram Heavy Duty mają nowe ramy wykonane z wysokowytrzymałej stali 50 KSI, obejmujące osiem oddzielnych poprzeczek, hydroformowane główne belki i w pełni zamknięte tylne belki dla optymalnej wytrzymałości i efektywności masy. Szersze przednie belki ramy (około jednego cala z każdej strony; dwa cale łącznie) umożliwiają nieco zewnętrzne umiejscowienie sprężyn zawieszenia, co sprzyja uzyskiwaniu większej sztywności na skręt. Nowy poprzeczny człon zawieszenia przedniego jest obecnie komponentem spawanym z dwóch części pomiędzy osią przednią a miską olejową.
Środkowe sekcje ramy są formowane na rolkach, co jest efektywnym sposobem na utrzymanie stałej wytrzymałości w mniej skomplikowanych sekcjach podłużnych. W tylnej części nowej ramy znajduje się konstrukcja z w pełni zamkniętymi tylnymi belkami i fabrycznie zamontowanym poprzecznym członem osi tylnej z przystosowaniami dla haków 5. koła i gooseneck. Nowy konwencjonalny system haka holowniczego został zaktualizowany do klasy 5, z nośnością 17 000 funtów i 1 800 funtów obciążenia na zaczep do użycia z zaczepami 2-calowymi lub 2,5-calowymi.
Zawieszenie
Aby poradzić sobie z najlepszymi w klasie możliwościami holowniczymi i ładowności nowego Ram Heavy Duty, nowy układ zawieszenia przedniego i tylnego z zaawansowaną geometrią oparty jest na udoskonaleniach podwozia i znacznie poprawia ogólną sztywność na skręt. Zaawansowane zawieszenie przednie z trzema linkami w Ram 3500 jest niezbędne dla wyższego GVWR pojazdu oraz do obsługi dużych ładunków z przodu, w tym pługów do śniegu. Dodatkowo, nowo zaprojektowane tylne zawieszenie na liściach Hotchkiss w Ram 3500 zapewnia lepszy komfort jazdy i prowadzenia, jednocześnie oferując wyższe możliwości holownicze i ładowności.
Układ kierowniczy
Nowy premium układ kierowniczy z kuleczkami, przeprojektowane sworznie, przeguby kulowe oraz mocniejsze łącza kierownicze dostarczają ulepszonych i precyzyjnych odczuć podczas jazdy, mimo zwiększonej pojemności holowniczej i ładowności pojazdu.
Nadwozie
Wprowadzone usprawnienia w nadwoziu mają na celu zwiększenie ogólnej ciszy, wibracji i szorstkości (NVH) oraz dostosowanie do najlepszych w klasie możliwości nowych Ram Heavy Duty 2013. Nowa ciężarówka jest wyposażona w zaktualizowany silnik, skrzynię biegów i mocowania nadwozia, w tym pionierskie hydro-mocowania w okolicy słupków C, które zapewniają najlepsze w klasie właściwości NVH, mimo że auto jest przystosowane do wyższych ładunków i holowania.
Nowy, bezotworowy wlew paliwa dla aplikacji diesla to inicjatywa oszczędzająca przestrzeń, która umożliwia konfigurację portów paliwa i płynów do wydechu. Dzięki temu napełnianie paliwa i DEF jest łatwiejsze na stacjach paliw.
Ram 3500 ma fabrycznie zamontowany złącze do holowania przyczepy w bagażniku, które jest zawarte w opcjonalnym pakiecie przygotowania do haku 5. koła lub gooseneck. Nowe wsparcie konstrukcyjne zostało zaprojektowane w nadwoziu, aby wspierać zwiększenie ładowności oraz poprawić trwałość. Dodatkowo, nowe wzmocnione punkty mocowania z zwiększoną wytrzymałością są przystosowane do cięższych ładunków.
Elektronika
Nowy Ram Heavy Duty ma teraz system architektury elektrycznej Powernet, który pozwala na wyposażenie zarówno w sieci danych o wysokiej, jak i niskiej prędkości w maksymalnie 40 indywidualnych modułów, które mają na celu poprawę wydajności pojazdu oraz zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów.
Większość klientów pojazdów komercyjnych musi się łączyć z systemem elektrycznym. Nowy, najlepszy w klasie, moduł interfejsu systemu pojazdu (VSIM) pozwala porozumiewać się pomiędzy modułami i różnymi fabrycznymi kontrolerami. Moduł interfejsu VSIM ma 72 wejścia i wyjścia, w tym kontrolę oświetlenia, pozycję drzwi oraz pozycję przepustnicy i skrzyni biegów. Moduł, ekskluzywny w klasie, działa jako bezpieczna brama do systemu elektrycznego pojazdu.
Dodatkowe nowe funkcje
Nowością w 2013 roku jest centralny zamek, który obejmuje system zarządzania ładunkiem RamBox oraz elektryczne zamki w klapie, co stanowi wygodne rozwiązanie do zamykania wszystkich drzwi zewnętrznych i przestrzeni ładunkowej za pomocą jednego naciśnięcia przycisku. Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu i reflektory SmartBeam również znalazły się na liście dostępnych funkcji w nowym Ram Heavy Duty 2013.
Całkowity koszt użytkowania i niezrównana gwarancja na układ napędowy – 5 lat/100 000 mil
Koszty eksploatacji są istotnym czynnikiem dla właścicieli, którzy używają swoich ciężarówek do pracy. Ram Heavy Duty 2013 posiada cechy przewodzące w klasie w zakresie:
Efektywności paliwowej dzięki wprowadzeniu nowego systemu DEF
Wydłużonego cyklu konserwacji (wymiana oleju, żywotność filtra paliwa)
Żywotności hamulców z zaawansowanym hamulcem spalinowym i największymi hamulcami w segmencie
Ram Heavy Duty 2013 jest objęty niezrównaną pięcioletnią/100 000 milową ograniczoną gwarancją na układ napędowy. Gwarancja ta obejmuje koszty wszystkich części i robocizny potrzebnych do naprawy objętego komponentu układu napędowego – silnika, skrzyni biegów i systemu napędowego. Gwarancja obejmuje również bezpłatne holowanie do najbliższego dealera Ram Truck, jeśli zajdzie taka potrzeba. Gwarancja jest również przenośna, co pozwala klientom, którzy sprzedają swoją ciężarówkę w trakcie trwania okresu gwarancyjnego, przekazać pokrycie nowemu właścicielowi. Standardowa trzyletnia/36 000 milowa podstawowa ograniczona gwarancja zapewnia pokrycie od zderzaka do zderzaka dla Ram Heavy Duty, od nadwozia po system elektryczny.
UKŁAD NAPĘDOWY
W 2013 roku silnik 5,7-litrowy HEMI® V-8 debiutuje w pickupie Ram 3500 Heavy Duty jako standardowe wyposażenie (pojedyncza tylna oś). Również standardowy w Ram 2500 Heavy Duty, silnik generuje 383 KM przy 5 600 obr./min i osiąga maksymalny moment obrotowy 400 lb.-ft. przy 3 950 obr./min. Silnik HEMI V-8 współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów 66RFE.
Dominujący w zestawieniach mocy, znany silnik Diesla Cummins High-Output Turbo Diesel I-6 o pojemności 6,7 litra jest teraz dostępny w trzech wersjach. Pierwsza wersja jest zestawiona z ekskluzywną w segmencie sześciobiegową skrzynią biegów manualnych Ram, która ma sprzęgło kompensujące zużycie dla „jak nowej” wydajności przez całe życie oraz podwójną wieżę zmiany biegów, by umożliwić kompaktowy wzór zmiany biegów. To połączenie generuje 350 KM przy 2 800 obr./min i 660 lb.-ft. momentu obrotowego przy 1 500 obr./min – znaczący wzrost w porównaniu do maksymalnego 600 lb.-ft. w modelu roku 2012.
Druga opcja łączy silnik Cummins z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów 68RFE. Silnik Diesla osiąga moc 370 KM przy 2 800 obr./min, z bezkonkurencyjnym momentem obrotowym 800 lb.-ft. przy 1 600 obr./min w ciężarówkach ¾ tony.
Wreszcie, ulepszony silnik 6,7-litrowy Cummins High-Output Turbo Diesel I-6 dla Ram 3500 jest połączony z nową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów Aisin (AS69RC), co nie pozostawia wątpliwości co do wydajności Ram Heavy Duty. Oprócz 385 KM przy 2 800 obr./min, najmocniejszy silnik Cummins generuje najlepszy w klasie moment obrotowy 850 lb.-ft. przy 1 600 obr./min. Nowa skrzynia biegów AS69RC charakteryzuje się szerokimi przełożeniami, co przyczynia się do ulepszonej wydajności zmiany biegów, około jednego procenta wzrostu efektywności skrzyni biegów oraz poprawy prowadzenia pojazdu w porównaniu do poprzedniego projektu.
W 2013 roku wszystkie silniki diesla Ram Heavy Duty korzystają z zupełnie nowego systemu chłodzenia. Wysokowydajny wentylator, podwójne chłodnice, podwójne chłodnice skrzyni biegów oraz chłodnica powietrza doładowującego zapewniają o 25 procent więcej pojemności odprowadzania ciepła. Niższe temperatury robocze poprawiają wydajność, trwałość oraz obniżają koszty eksploatacji.
Pickupy Ram Heavy Duty z silnikiem Diesla mają ekskluzywny w branży system dolotowy Ram Active Air, który uruchamia się dzięki nowym możliwościom monitorowania dodanym do kontrolera silnika. Gdy system dolotowy wyczuje ekstremalne ciepło, pobiera chłodne powietrze z przodu pojazdu – funkcja, która aktywuje się także na dużych wysokościach, zapewniając lepszą reakcję przepustnicy w warunkach niskiego poziomu tlenu. W mokrych warunkach, takich jak śnieg, lód czy przejeżdżanie przez wodę, system pobiera powietrze z wlotu pod maską, z dala od śniegu i wody.
Lista cech silnika diesla 2013 roku na tym się nie kończy. Silniki Cummins korzystają z większego chłodnicy recyrkulacji spalin (EGR), co współgra z debiutem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i zapewnia najlepszy w klasie interwał wymiany oleju wynoszący 15 000 mil. Żywotność oleju zwiększa się dzięki zmniejszeniu produkcji sadzy i zredukowanej kontaminacji paliwa olejem.
W połączeniu z 10-procentową poprawą efektywności paliwowej, częściowo z powodu wysokociśnieniowego systemu paliwowego z wspólną szyną, SCR obiecuje netto redukcję kosztów eksploatacji Ram Heavy Duty. Diesle wyposażone w SCR, które mogą działać na biopaliwie B-20, również działają czyściej, zmniejszając emisję gazów cieplarnianych i lepiej zarządzając produkcją sadzy niż technologia Lean NOx Trap (LNT).
Z perspektywy kierowcy, silniki diesla oferują lepsze osiągi przy rozruchu na zimno i doskonałą jakość pracy dzięki innowacjom, takim jak nowy system hamulca spalinowego. Umożliwiony przez unikalny, opatentowany projekt turbiny z przesuwanym dyszami Cummins, system ten elektronicznie zarządza najlepszym w klasie hamowaniem spalinowym dla płynniejszej jazdy w dół, niezależnie od obciążenia pojazdu.
Zmienny geometria turbiny Cummins również zapewnia łatwiejszą pracę na dużych wysokościach, lepszą kontrolę przepływu EGR oraz lepszą kontrolę nad temperaturami spalin w celu umożliwienia usuwania sadzy.
W Ram Heavy Duty 2013 nie pominięto żadnego szczegółu – podejście, które zainspirowało projekt nowego filtra paliwa/ separatora wody. Zamontowany na ramie element zapewnia najlepszą w klasie filtrację cząstek o średnicy 3 mikronów oraz usuwanie wody, co poprawia wydajność silnika i jego trwałość.
Zdolności są wysokim priorytetem dla inżynierów Ram, co znajduje odzwierciedlenie w ulepszeniach osi na rok 2013.
Ram 3500 2013 może pochwalić się najlepszym w klasie GCWR. W tym zasłużonym osiągnięciu przyczynia się tylny most o średnicy 11,8 cala, dopasowany do silnika diesla, który ma zestaw zębów hipoidalnych 300 mm, 4-zębową różniczkę i aluminiową pokrywę zębatki dla optymalnego chłodzenia – oraz poprawionych estetycznych.
Ram Heavy Duty ma również unikalny w segmencie system odłączania przedniego mostu. Gdy warunki tego wymagają, niektóre komponenty napędu są odłączane, co poprawia ogólną efektywność i pozwala na zwiększenie efektywności paliwa o nawet 1 mpg.
DESIGN
Nowe modele Ram 2500 i 3500 Heavy Duty 2013 roku mają wyrazistą obecność, zachowując przy tym komfort i styl dzięki zmianom w designie zewnętrznym. Nowy Ram Heavy Duty posiada także całkowicie nowy wnętrze oraz nową, wiodącą w segmencie technologię – każdy model oferuje nową, specyficzną zawartość.
Wygląd zewnętrzny
Zgodnie z nowymi grillem, projekt czterech reflektorów przednich Ram Heavy Duty 2013 poprawił rozkład światła, spójność wzoru i odległość. Nowy, premium system reflektorów i oświetlenia ma bi-funkcyjne projektory halogenowe oraz diody LED do świateł pozycyjnych/ kierunkowskazów i tylnych.
Nowe, składane elektrycznie lusterka o wymiarach 6×9 cali pomagają monitorować ruch i przeszkody z boku ciężarówki oraz poprawiają widok na przyczepę podczas holowania.
System kamery tylnej z montażem na uchwycie klapy został zaktualizowany w 2013 roku, oferując wyższą rozdzielczość i dynamiczne obrazy na 8,4-calowym wyświetlaczu. Nowa kamera umieszczona w centralnej, wysokiej pozycji, zapewnia widok na bagażnik w celu łatwiejszego korzystania z haka 5. koła lub gooseneck, a także monitorować ładunki w bagażniku.
Modele Ram 3500 oferują nowe, starannie zaprojektowane 18-calowe i 20-calowe obręcze, które obejmują tematy poziomów wyposażenia.
Zewnętrzne emblematy na drzwiach i błotnikach zostały przeniesione z formatu krajobrazowego do portretowego, co nie tylko daje czystszy wygląd, ale także więcej dostępnego miejsca na drzwiach dla znaków i grafik klientów komercyjnych.
Nowe, polerowane stalowe listwy progowe od koła do koła mają solidny wygląd z przekrojem w kształcie prostokąta z heksagonalnym wzorem i oferują poprawę aerodynamiczną, poprawiając dostęp do przedniej części bagażnika.
Wnętrze
Nowe funkcje i technologie w Ram Heavy Duty stworzyły możliwość zaprojektowania wnętrza z ulepszonymi materiałami, lepszym dopasowaniem i wykończeniem, nowymi kolorami, kontrolami HVAC oraz nowymi systemami multimedialnymi.
Ram Heavy Duty 2013 ma system Uconnect nowej generacji 8,4-calowy z ekranami w tle dostosowanymi do specyficznych modeli Ram i tematów. Aby zrobić miejsce dla nowego dużego ekranu, środkowa konsola została zaktualizowana o dopasowane materiały, które występują w całym wnętrzu. W celu uzupełnienia zakresu modeli Ram Heavy Duty, zespół projektowania wnętrz stworzył nowe, indywidualizowane tematy z różnymi kolorami i materiałami.
Nowe kontrolery HVAC czerpią z doświadczeń zdobytych z innych aplikacji Uconnect w grupie Chrysler i cechują się prostą, ulepszoną funkcjonalnością, spełniającą najwyższe standardy interfejsu człowiek-maszyna (HMI). System HVAC ma redundantną architekturę, umożliwiającą operatorowi korzystanie zarówno z dotykowego ekranu 8,4-cala, jak i manualnych kontroli do zmiany środowiska w samochodzie. Poniżej ulepszonego układu HVAC znajduje się nowa jednostka z przyciskami, w której umiejscowiono łatwe w użyciu kontrolki do różnych funkcji, w zależności od modeli pojazdów i opcji. Górny rząd jest dla funkcji funkcjonalnych i obejmuje hamulec wydechowy, tryb holowania oraz elektroniczną kontrolę stabilności (ESC). Dolny rząd odpowiada za komfort i zawiera podgrzewanie kierownicy, podgrzewane siedzenia oraz wentylowane fotele. Dolny rząd można również opcjonalnie wyposażyć jako dodatkową jednostkę przycisków do wszystkich pięciu miejsc. Wszystkie przyciski w banku komfortu mają również redundantne opcje w systemie Uconnect. Obok jednostki przycisków znajduje się wyraźnie umieszczony regulowany zintegrowany kontroler hamulca przyczepy, który pozwala kierowcy dodać lub zmniejszyć funkcję hamulca przyczepy w ruchu. Nowa konsola centralna ma gniazdo 115 V oraz nową szufladę na dole z płynnym, premium uczuciem działania jak szuflada w skrzynce narzędziowej. Nowa szuflada ma gniazda 12 V po obu stronach i opcjonalne zasilane gniazdo USB po stronie kierowcy.
Nowe technologie również trafiają do zespołu wskaźników. Wcześniej dostępny tylko w modelach premium, 3,5-calowy ekran centrum informacyjnego pojazdu jest teraz standardem w podstawowych wersjach i wyświetla funkcje operacyjne pojazdu. Nowy wyświetlacz multiview TFT o grubości 7 cali jest teraz dostępny w wybranych modelach i oferuje w pełni konfigurowalne funkcje. Podobnie jak w systemie Uconnect 8,4-cala, wybrane ekranowe tła 7-calowego zespołu są dostosowane do specyficznych modeli Ram.
Wszystkie ciężarówki Ram Heavy Duty nadal korzystają z wybieraka kolumnowego dla automatycznej skrzyni biegów. Elektroniczny wybór zakresu (ERS) jest teraz umiejscowiony na powierzchni kierownicy, po prawej stronie, co pozwala na selekcję pojedynczych biegów. W modelach z silnikiem diesla dostępna jest sześciobiegowa skrzynia biegów manualna, która jest jedyną manualną skrzynią w segmencie.
Konsola centralna zarówno dla konfiguracji foteli kubełkowych, jak i ławki o wymiarach 40-20-40 jest nowa, z myślą o efektywnym przechowywaniu. Nowa konsola fotela kubełkowego wykorzystuje dodatkową przestrzeń jako dodatkowe miejsce do przechowywania. Projekt ławki zawiera trzy nowe uchwyty na kubki wbudowane w pokrywę konsoli, która ma wyjmowane gumowe wykończenie, które można wyprać. Obie wersje konsoli mają dwa poziomy przechowywania i są dostępne z nowym portem multimedialnym z USB, kartą SD i wejściami pomocniczymi na górnym poziomie. Dodatkowo, dostępny jest port USB o mocy 2,5 A oraz gniazdo 12 V, które spełniają potrzeby ładowania urządzeń.
UCONNECT
Linia Ram Heavy Duty 2013 oferuje mnóstwo innowacyjnych technologii, ekskluzywnych w segmencie, dodając nowe funkcje do już najlepszej w klasie kabiny. Nowością w 2013 roku jest nowa platforma radiowa, która oferuje Uconnect Access, bardziej zaawansowany system łączności w pojeździe.
Na bazie podstawowych możliwości radia, oferowane są dwa nowe systemy Uconnect, które zapewniają właścicielom Ram pełen zakres funkcji i możliwości łączności, aby najlepiej spełnić ich potrzeby. Uconnect 8.4A i 8.4AN dają właścicielom ciężarówek Ram wbudowane połączenie bezprzewodowe, które pozwala pasażerom pojazdu automatycznie łączyć się z różnorodnymi nowymi usługami. Użytkownicy mogą zdalnie zablokować lub odblokować drzwi lub uruchomić swoje pojazdy z dowolnej odległości za pośrednictwem internetu lub aplikacji na smartfona. Nowy system Uconnect ma przycisk 911 w lusterku wstecznym, który zapewnia bezpośrednie połączenie z służbami ratunkowymi. Przycisk ASSIST jest również zintegrowany w lusterku wstecznym, aby zwołać pomoc bezpośrednio od dostawcy pomocy drogowej lub skontaktować się z Centrum Obsługi Klienta Grupy Chrysler.
Możliwość hotspota Wi-Fi włączona przez Uconnect Access zapewnia internet bezprzewodowy w kabinie za pośrednictwem laptopa, tabletu lub smartfona, niezależnie od tego, czy jesteś w ruchu, czy w miejscu pracy.
Aplikacje są aktualizowane za pośrednictwem powietrza i pobierane bezpośrednio do systemów Uconnect 8.4A i 8.4AN, co pozwala na bieżąco aktualizować funkcje. Właściciele ciężarówek Ram będą mogli nieustannie rozwijać swoje doświadczenia związane z łącznością w pojeździe poprzez pobieranie aktualizacji aplikacji lub nowych aplikacji, gdy tylko staną się dostępne.
Nowy system Uconnect Access oferuje najlepszą w klasie funkcjonalność, integrując nowe treści rozrywkowe, w tym po raz pierwszy Ram oferuje radio HD swoim klientom. Właściciele Ram będą mieli również dostęp do radia SiriusXM, bezprzewodowego korzystania z telefonu komórkowego, nawigacji bezprzewodowej, tekstowania bezprzewodowego z kompatybilnymi telefonami oraz bezprzewodowej kontroli muzyki.
Uconnect Voice Command pozwala kierowcom kontrolować swój telefon komórkowy, muzykę i system nawigacji, jednocześnie skupiając się na prowadzeniu. Książka telefoniczna w kompatybilnym telefonie jest automatycznie pobierana, synchronizując do 1 000 wpisów książki telefonicznej, które można następnie wybrać, po prostu wypowiadając imię kontaktu. Funkcja ta umożliwia również kierowcom przełączanie trybów radia, strojenie radiostacji AM, FM, HD oraz SiriusXM oraz żądanie informacji w czasie rzeczywistym (takich jak ceny paliw) z dostępnego SiriusXM Travel Link, używając naturalnych komend głosowych.
Uconnect obsługuje telefony komórkowe z Bluetooth„ z zaawansowanym tekstowaniem oraz profilem dostępu do wiadomości (MAP). Ta pierwsza w branży technologia rozpoznawania głosu wykorzystuje wbudowaną łączność, aby uzyskać dostęp do opartego na chmurze rozpoznawania głosu i umożliwić zaawansowane wiadomości tekstowe, które przekształcają wypowiedziane słowa w dosłowne wiadomości tekstowe. Komunikacja ograniczona jest jedynie przez słownictwo użytkownika.
Na zestawie wskaźników przed kierowcą dostępny jest 7-calowy, kolorowy, premium wyświetlacz multiview, z nową funkcją personalizacji, która umożliwia właścicielom Ram spersonalizowanie informacji w instrumencie. Nowy wyświetlacz informacyjny Ram został zaprojektowany tak, aby wizualnie przekazywać informacje, używając grafik i tekstu, szybko i łatwo. Wyświetlacz multiview oferuje kierowcom szeroki zakres opcji personalizacji, od podstawowego cyfrowego odczytu prędkości po szczegółowe informacje o statusie pojazdu. Obsługa wyświetlacza jest jasno komunikowana użytkownikom z łatwymi do zrozumienia ikonami i instrukcjami.
Ram Heavy Duty 2013 oferuje system audio w jakości audiofila, aby zanurzyć pasażerów w dźwięku premium. Głośniki o wysokiej wydajności Alpine oraz zaawansowany wzmacniacz cyfrowy (DSP) są dostępne w rozwiniętym systemie audio marki Alpine z 10 głośnikami.
BEZPIECZEŃSTWO I OCHRONNOŚĆ
Ciężarówki Ram Heavy Duty oferują ponad 45 aktywnych i pasywnych funkcji bezpieczeństwa i ochrony, w tym standardowe poduszki powietrzne z przodu oraz boczne poduszki powietrzne montowane w siedzeniach z systemem Enhanced Accident Response, osłony kolan, napinacze pasów bezpieczeństwa, system BeltAlert oraz kamerę tylną ParkView. Ciężarówki Ram Heavy Duty 2013 obejmują również standardową elektroniczną kontrolę stabilności (ESC), która jest ekskluzywna w klasie w 3500 Heavy Duty. ESC obsługuje szereg technologii, w tym elektroniczną kontrolę trakcji, kontrolę przeciągania przyczepy, pomoc w ruszaniu pod górę oraz system zapobiegający blokowaniu kół (ABS).
Nowe ciężarówki Ram Heavy Duty 2013 oferują teraz technologię Keyless Enter 'n Go, która pozwala na odblokowanie drzwi i uruchomienie ciężarówki bez konieczności dotykania kluczyków. Również nowością w 2013 roku jest zdalne centralne blokowanie, które obejmuje system zarządzania ładunkiem RamBox oraz elektryczne zamki w klapie, co tworzy wygodne rozwiązanie do zablokowania pojazdu za pomocą jednego naciśnięcia przycisku. Funkcja zdalnego uruchamiania umożliwia kierowcy uruchomienie ciężarówki z odległości do 300 stóp. Kontrole drzwi, podświetlane wejście, immobilizer silnika oraz sygnał alarmowy to standardowe funkcje zestawu Keyless Enter 'n Go. Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu oraz SmartBeam również są nowymi funkcjami, co zwiększa długą listę dostępnych elementów.
Produkcja