RAM Trucks 3500 Regular Cab 2013-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

RAM Trucks 3500 Regular Cab 2013-2016

Przejdź do galerii zdjęćRAM Trucks 3500 Regular Cab 2013-2016

RAM 3500 Heavy Duty z 2016 roku nie był typowym autem do codziennego użytku, chyba że ktoś regularnie korzysta z przyczepy i ciągnika. Jednak był jednym z tych twardych zawodników, które nigdy się nie skarżą.

RAM 3500 w wersji z kabiną standardową był stworzony z myślą o pracy. To był samochód dostawczy o odpowiednim podwoziu, silniku i skrzyni biegów. Dostępna była również wersja z kabiną rozszerzoną, jeśli potrzebny był zespół do wykonania zadania, ale raczej nie był to wybór dla osób, które chciałyby jechać na kemping, chyba że musiały ciągnąć 14157 kg (31.210 funtów) na przyczepie.

W modelu z 2013 roku, RAM usunął oznaczenie „Dodge”. Pojazd miał nową przednią osłonę, która, w zależności od poziomu wyposażenia, mogła być chromowana razem z zderzakiem. Ważniejsze było to, że nowy model miał nowe mocowania skrzyni biegów i nadwozia, w tym mocowania hydro (hydro-mounts) w pozycji słupków C, co zapewniało liderujące w klasie właściwości redukcji wibracji i hałasu (NVH), mimo zdolności pojazdu do transportu większych ładunków i holowania.

W modelu z 2013 roku oferowano szeroki wybór jednostek infotainment, w tym 8.4-calowy ekran dla systemu U-Connect. Zestaw wskaźników w RAM 3500 był standardowo wyposażony w 3.5-calowe centrum informacji między okrągłymi wskaźnikami, a dostępna była opcja bardziej zaawansowanego 7-calowego ekranu TFT.

Jako ciężki pickup, pojazd miał wzmocnione podwozie z wysokowytrzymałej stali oraz osiem poprzecznych belek między podłużnymi szynami podwozia. Oferowano szeroki wybór silników, zarówno benzynowych, jak i turbodiesel. Ten ostatni był produkowany przez Cummins. To była jednostka 6.7-litrowa, ale dostępne były różne warianty mocy.

Marka Ram Truck oferuje teraz najbardziej wydajne ciężarówki w segmencie – nowa linia 2013 Ram Heavy Duty charakteryzuje się najlepszym w swojej klasie holowaniem oraz najlepszym w swojej klasie całkowitym dopuszczalnym ciężarem połączenia (GCWR). Ciężarówki Ram 2500 i 3500 Heavy Duty zyskują również nowe funkcje, w tym całkowicie nową kabinę, nowej generacji system Uconnect Access, Powernet, nowe ramy oraz nową zawieszenie. Nowy model 2013 Ram Heavy Duty jeszcze bardziej umacnia długą listę twierdzeń o przywództwie, w tym najlepszy w swojej klasie całkowity koszt posiadania.

„Aby odpowiedzieć na potrzeby i oczekiwania naszych klientów, Ram Truck wykonał duży krok naprzód w zakresie wydajności, jednocześnie poprawiając koszty posiadania i efektywność,” powiedział Fred Diaz, Prezydent i CEO marki Ram Truck oraz Chrysler de Mexico – Chrysler Group LLC. „Model 2013 Ram Heavy Duty pozwala na ciągnięcie i pchanie więcej niż jakikolwiek konkurent, a jego wygląd jest znakomity dzięki nowym detalom zewnętrznym oraz całkowicie nowej kabinie z naszą najnowszą technologią.”

INŻYNIERIA

W 2013 roku ciężarówki Ram Heavy Duty posiadają nowe ramy wykonane z wysokiej wytrzymałości stali 50 KSI, w tym osiem oddzielnych poprzeczek, główne belki hydroformowane i w pełni ostrożone tylne belki dla optymalnej wytrzymałości i efektywności masy. Szersze przednie belki ramy (około jednej cali z każdej strony; dwa cale ogółem) umożliwiają umiejscowienie sprężyn zawieszenia z przodu nieco na zewnątrz, co sprzyja zwiększeniu dodatniej sztywności rolnej. Nowy poprzeczny człon przedniego zawieszenia jest teraz elementem spawanym w dwóch częściach pomiędzy osią przednią a misą olejową.

Sekcje centralne belek ramy są formowane, co jest efektywnym sposobem na utrzymanie stałej wytrzymałości w mniej skomplikowanych odcinkach podłużnych. W tylnej części nowej ramy struktura zawiera w pełni zamknięte tylne belki oraz fabrycznie zainstalowany poprzeczny człon osi tylniej z zabezpieczeniami do przyczepy 5. i półpięty. Nowy system haka przyczepowego jest zmodernizowany do Klasy 5 z nośnością 17,000 lb. i 1,800 funtami siły ciągu do użytku z 2-calowymi lub 2,5-calowymi złączami.

Zawieszenie

Aby poradzić sobie z najlepszym w klasie holowaniem i ładownością nowego Ram Heavy Duty, nowy system zawieszenia przedniego i tylnego z zaawansowaną geometrią opiera się na ulepszeniach ramy i znacznie poprawia ogólną sztywność rolno-sprężynową. Zaawansowane trójlinkowe zawieszenie przednie w Ram 3500 jest niezbędne dla wyższego GVWR pojazdu oraz do użycia z ciężkimi ładunkami przednimi, w tym pługami śnieżnymi. Dodatkowo, nowo zaprojektowane tylne zawieszenie sprężyn liściowych Hotchkiss w modelu Ram 3500 oferuje poprawioną jazdę i prowadzenie, a także wyższą zdolność holowania i ładowności.

Kierownictwo

Nowa premium przekładnia kierownicza z kulką, przeprojektowane zwrotnice, przeguby kulowe i bardziej wytrzymałe połączenia kierownicze zapewniają lepsze i precyzyjne odczucie centralne pomimo wyższej zdolności holowania i ładowności pojazdów.

Nadwozie

Wprowadzono szereg ulepszeń w nadwoziu, aby poprawić ogólny poziom hałasu, wibracji i szorstkości (NVH) oraz dostosować się do najlepszych w klasie możliwości modelu 2013 Ram Heavy Duty. Nowy pojazd jest wyposażony w zaktualizowany silnik, skrzynię biegów i mocowania nadwozia, w tym przełomowe hydro-mocowania przy słupku C, zapewniające osiągnięcie klasowych parametrów NVH pomimo zdolności pojazdu do wyższych ładunków i holowania.

Nowy system tankowania bez korka w aplikacjach diesel to inicjatywa oszczędzająca miejsce, która umożliwia konfigurację portów paliwa i płynu do wydechu w układzie równoległym. Rezultatem jest wygodniejsze uzupełnianie paliwa i DEF na stacjach benzynowych.

Ram 3500 oferuje fabrycznie zainstalowany złącze do przyczepy w komorze ładunkowej, w zestawie z opcjonalnym zestawem przygotowawczym do przyczep 5. i półpięty. Nowe wsparcie strukturalne zostało zaprojektowane w nadwoziu, aby wspierać zwiększenie ładowności i poprawić wydajność trwałości. Dodatkowo, nowe wzmocnione punkty zapięcia z podwyższoną wytrzymałością są zaprojektowane do cięższych ładunków.

Elektronika

Nowy Ram Heavy Duty posiada teraz system architektury elektrycznej Powernet, który umożliwia wyposażenie zarówno w sieci danych wysokiej, jak i niskiej prędkości w maksymalnie 40 indywidualnych modułów, zaprojektowanych w celu poprawy wydajności pojazdu oraz zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów.

Większość użytkowników pojazdów komercyjnych musi podłączyć się do systemu elektrycznego. Nowy moduł interfejsu systemu pojazdu (VSIM) w klasie najlepszej w swojej klasie jest w stanie komunikować się pomiędzy modułami aftermarketowymi a różnymi fabrycznymi modułami kontrolnymi. Moduł interfejsu VSIM charakteryzuje się łączną liczbą 72 wejść i wyjść, w tym sterowaniem oświetleniem, położeniem drzwi oraz położeniem przepustnicy i skrzyni biegów. Ten unikalny moduł działa jako bezpieczna brama do systemu elektrycznego pojazdów.

Dodatkowe nowe funkcje

Nowością w 2013 roku jest centralne zamykanie, które obejmuje system zarządzania ładunkiem RamBox oraz elektryczne zamki w tylnej klapie, tworząc wygodne rozwiązanie do zamykania wszystkich drzwi zewnętrznych i skrytek za pomocą jednego naciśnięcia przycisku. Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu oraz lampy SmartBeam również znalazły swoje miejsce w ofercie nowego modelu 2013 Ram Heavy Duty.

Całkowity koszt posiadania i niezrównana gwarancja na układ napędowy – 5 lat/100,000 mil

Koszty eksploatacji mają ogromne znaczenie dla właścicieli, którzy używają swoich ciężarówek do pracy. Model 2013 Ram Heavy Duty posiada cechy klasy najlepszej w:

Ekonomii paliwowej dzięki wprowadzeniu nowego systemu DEF
Wydłużonego cyklu konserwacji (wymiana oleju, żywotność filtra paliwa)
Żywotności hamulców dzięki zaawansowanemu hamulcowi silnikowemu i największym hamulcom w segmencie

Model 2013 Ram Heavy Duty jest objęty niezrównaną pięcioletnią/100,000-milową ograniczoną gwarancją na układ napędowy. Gwarancja na układ napędowy obejmuje koszty wszystkich części i robocizny potrzebnych do naprawy objętego komponentu układu napędowego – silnika, skrzyni biegów i układu napędowego. Zakres obejmuje także bezpłatne holowanie do najbliższego dealera Ram Truck, jeśli zajdzie taka potrzeba. Gwarancja jest również przenośna, co pozwala klientom, którzy sprzedają swoją ciężarówkę w okresie gwarancyjnym, przenieść tę ochronę na nowego właściciela. Standardowa 3-letnia/36,000-milowa Gwarancja Podstawowa zapewnia pokrycie od zderzaka do zderzaka dla Ram Heavy Duty, od nadwozia do systemu elektrycznego.

UKŁAD NAPĘDOWY

W 2013 roku silnik 5.7-litrowy HEMI® V-8 zadebiutował w modelu Ram 3500 Heavy Duty jako standardowe wyposażenie (pojedyncze tylne koło). Również standardowy w Ram 2500 Heavy Duty, silnik generuje 383 konie mechaniczne przy 5,600 obr/min i osiąga maksymalne moment obrotowy 400 lb.-ft. przy 3,950 obr/min. Silnik HEMI V-8 jest połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów 66RFE.

Dominując na wykresach mocy, renomowany silnik wysokoprężny Cummins o pojemności 6.7-litrowej i wysokiej wydajności jest teraz dostępny w trzech wersjach. Pierwsza wersja współpracuje z ekskluzywną dla segmentu sześciobiegową skrzynią biegów manualną Ram, która charakteryzuje się sprzęgłem kompensacyjnym na zużycie dla długoterminowej wydajności „jak nowa” oraz dwuwrzecionową wieżą zmiany biegów, aby pomieścić kompaktowy wzór zmiany biegów. Ta kombinacja generuje 350 koni mechanicznych przy 2,800 obr/min i 660 lb.-ft. momentu obrotowego przy 1,500 obr/min – co stanowi znaczący wzrost z maksimum 600 lb.-ft. z modelu rocznego 2012.

Druga opcja paruje Cumminsa z automatyczną skrzynią biegów 68RFE o sześciu biegach. Silnik wysokoprężny generuje 370 koni mechanicznych przy 2,800 obr/min z niezrównanym w ciężarówkach ¾ tony momentem obrotowym 800 lb.-ft. przy 1,600 obr/min.

Wreszcie, ulepszony silnik wysokoprężny Cummins o pojemności 6.7 litra dla Ram 3500 jest połączony z nową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów Aisin (AS69RC), co nie pozostawia wątpliwości co do zdolności Ram Heavy Duty. Oprócz 385 koni mechanicznych przy 2,800 obr/min, najbardziej wydajny Cummins generuje najlepszy w swojej klasie moment obrotowy wynoszący 850 lb.-ft. przy 1,600 obr/min. Nowa skrzynia AS69RC oferuje szerokie przełożenia, co przekłada się na poprawioną wydajność zmiany biegów, około 1 procentową poprawę efektywności skrzyni biegów i lepszą jazdę w porównaniu do poprzedniego projektu.

W 2013 roku wszystkie silniki wysokoprężne Ram Heavy Duty korzystają z całkowicie nowego systemu chłodzenia. Wydajny wentylator, podwójne chłodnice, podwójne chłodnice skrzyni biegów i chłodnica powietrza doładowującego zapewniają 25 procent większą zdolność odrzucania ciepła. Niższe temperatury robocze przekładają się na poprawioną wydajność, trwałość i niższe koszty eksploatacji.

Ciężarówki Ram Heavy Duty zasilane silnikiem wysokoprężnym charakteryzują się unikalnym w branży systemem ssania Ram Active Air, aktywowanym przez nowe możliwości monitorowania dodane do sterownika silnika. Gdy system ssania wykrywa ekstremalne ciepło, pobiera zimne powietrze z przodu pojazdu – funkcja ta uruchamia się także na dużych wysokościach, zapewniając lepszą reakcję przepustnicy w warunkach niskiego poziomu tlenu. Gdy warunki są wilgotne od śniegu, lodu lub przejazdów przez wodę, system pobiera powietrze z wlotu pod maską, co zabezpiecza przed zatorami śniegu i wciągnięciem wody.

Lista cech silników wysokoprężnych w 2013 roku się nie kończy. Silniki Cumminsa korzystają z większego chłodnicy recyrkulacji spalin (EGR), co uzupełnia wprowadzenie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i umożliwia najlepszy w swojej klasie interwał wymiany oleju wynoszący 15,000 mil. Żywotność oleju zwiększa się przez redukcję produkcji sadzy i rozcieńczania oleju paliwem.

W połączeniu z 10-procentową poprawą wydajności paliwowej, częściowo dzięki systemowi paliwowemu o wysokim ciśnieniu w układzie wspólnym, SCR obiecuje netto zmniejszenie kosztów eksploatacji Ram Heavy Duty. Silniki dieslowskie wyposażone w SCR, które mogą pracować na biopaliwie B-20, również działają czysto, obniżając emisję gazów cieplarnianych i lepiej zarządzając produkcją sadzy niż technologia Lean NOx Trap (LNT).

Z perspektywy kierowcy silniki wysokoprężne oferują poprawioną wydajność przy zimnym rozruchu i doskonałą finezję z innowacji, takich jak nowy inteligentny system hamulca wydechowego. Umożliwiony przez unikalny, opatentowany projekt turbiny ze przesuwanym dyszą Cumminsa, funkcja ta elektronicznie zarządza najlepszym w swojej klasie hamowaniem wydechowym, zapewniając płynniejszą jazdę w dół, niezależnie od obciążenia pojazdu.

Zmienny turbosprężarka Cumminsa również zapewnia łatwiejszą obsługę na większych wysokościach, lepsze zarządzanie przepływem EGR oraz poprawną kontrolę temperatury spalin, aby umożliwić usuwanie sadzy.

W przypadku modelu 2013 Ram Heavy Duty, nie było zbyt małej szczegółów do rozważenia – podejście to zainspirowało projekt nowego filtra paliwa/ separatora wody. Zamontowany na ramie element zapewnia najlepszą w klasie filtrację cząstek 3 mikrony i odprowadzanie wody, co poprawia wydajność silnika i trwałość.

Możliwości są na czołowej liście priorytetów inżynierów Ram, co potwierdzają modernizacje osi na rok 2013.

Model 2013 Ram 3500 może pochwalić się najlepszym w klasie GCWR. Na to wpływa 11.8-calowa oś tylna, dopasowana do silnika wysokoprężnego, z zestawem hipoidów o wymiarach 300 mm, czteropinowym dyferencjałem śrubowym oraz aluminium osłoną zębatek dla optymalnego chłodzenia – i poprawionej estetyki.

Ram Heavy Duty oferuje również unikalny dla segmentu system odłączania przedniej osi. Gdy warunki tego wymagają, wybrane elementy układu napędowego są odłączane, co poprawia ogólną efektywność i umożliwia poprawę wydajności paliwowej o nawet 1 mpg.

DESIGN

Nowe modele Ram 2500 i 3500 Heavy Duty z 2013 roku utrzymują odważną obecność, zachowując jednocześnie komfort i styl dzięki zmianom w projekcie zewnętrznym. Nowy Ram Heavy Duty oferuje również całkowicie nową kabinę i nową technologię wiodącą w segmencie – każdy model wprowadza nową, specyficzną zawartość.

Zewnętrze

W zgodzie z nowymi kratkami, projekt reflektorów Quad 2013 Ram Heavy Duty poprawił rozkład światła, spójność wzoru i odległość. Całkowicie nowy system reflektorów premium i oświetlenia posiada projektory halogenowe o dwóch funkcjach i LED w lampach parkowania/skrętu oraz lampach tylnych.

Nowe zewnętrzne lusterka z napędem elektrycznym 6×9 cala pomagają monitorować ruch i przeszkody z boku ciężarówki oraz zapewniają lepszy widok na przyczepę podczas holowania.

System tylnej kamery montowanej na uchwycie klapy bagażnika został zaktualizowany w 2013 roku, oferując wyższą jakość definicji i dynamiczne obrazowanie w 8.4-calowym wyświetlaczu. Dodatkowo, nowa kamera na górnej krawędzi klapy (CHMSL) zapewnia widok na komorę ładunkową, ułatwiając podpięcie przyczep 5. i półpięty oraz monitorowanie ładunków.

Modele Ram 3500 oferują nowe, wykończone 18-cali i 20-cali wzory kół, które uwzględniają motywy poziomów wyposażenia.

Zewnętrzne oznaczenia drzwi i błotników zostały przeniesione do formatu portretowego z obecnego formatu krajobrazowego, co nie tylko nadaje czystszy wygląd, ale także więcej użytecznej przestrzeni na drzwiach dla znaków i grafik klientów komercyjnych.

Nowe, polerowane stalowe listwy running board mają solidny wygląd konstrukcji skrzynkowej z heksagonalnym wzorem i oferują poprawę aerodynamiki, jednocześnie umożliwiając klientom lepszy dostęp do przedniej części komory ładunkowej.

Wnętrze

Nowe funkcje i technologie Ram Heavy Duty stwarzają okazję do przeprojektowania wnętrza z lepszymi materiałami, poprawionym dopasowaniem i wykończeniem, nowymi kolorami, kontrolkami HVAC i nowymi systemami multimedialnymi.

Model 2013 Ram Heavy Duty wyposażony jest w najnowszej generacji system Uconnect o przekątnej 8.4 cala z ekranami tła dopasowanymi do konkretnych modeli i motywów Ram. Aby zrobić miejsce dla nowego dużego ekranu, centralny panel został zaktualizowany o odpowiednie materiały, które znajdują się w całym wnętrzu. Uzupełniając ofertę modelu Ram Heavy Duty, zespół projektowy wnętrza stworzył nowe, zindywidualizowane motywy z różnymi kolorami i materiałami.

Całkowicie nowe kontrolki HVAC bazują na doświadczeniach zdobytych z innych aplikacji Uconnect Grupy Chrysler i cechują się prostą, poprawioną funkcjonalnością, spełniającą najwyższe standardy interfejsu człowiek-maszyna (HMI). System HVAC obejmuje redundantną architekturę, która pozwala operatorowi korzystać zarówno z dotykowego ekranu 8.4 cala, jak i z ręcznych kontrolek do dostosowania otoczenia ciężarówki. Poniżej ulepszonej aranżacji HVAC znajduje się nowa jednostka przełącznika z przeniesionymi, łatwymi do użycia kontrolkami dla różnych funkcji w zależności od modeli pojazdów i opcji. Górny rząd jest przeznaczony dla funkcji roboczych i obejmuje hamulec wydechowy, zaciąganie/zaciąganie oraz elektroniczną kontrolę stabilności (ESC). Dolny rząd to kontrolki komfortu i obejmuje ogrzewany zestaw kierowniczy, podgrzewane fotele i wentylowane fotele. Dolny rząd można również opcjonalnie wyposażyć w bank przełączników pomocniczych dla wszystkich pięciu miejsc. Wszystkie przyciski w banku komfortu są również redundanckie w systemie Uconnect. Obok banku przełączników znajduje się regulowany, zintegrowany kontroler hamulca przyczepy, co umożliwia kierowcy dodanie lub zmniejszenie funkcji hamulca przyczepy w locie. Nowa centralna konsola panelu zawiera gniazdo 115-woltowe oraz nową szufladę u podstawy panelu z płynnym, premium uczuciem działania na zasuwie. Nowa szuflada ma gniazda 12-woltowe po obu stronach i opcjonalne zasilane USB po stronie kierowcy.

Nowa technologia również wkracza do zespołu wskaźników. Wcześniej dostępny tylko w modelach premium, wyświetlacz 3.5 cala w centrum informacji o pojeździe jest teraz standardem w podstawowych wersjach i wyświetla funkcje operacyjne pojazdu. Nowy wyświetlacz typu thin-film transistor (TFT) o przekątnej 7 cali i wieloekranowy wyświetlacz są teraz dostępne w wybranych modelach i posiadają całkowicie konfigurowalne funkcje i ustawienia. Podobnie jak w systemie Uconnect o przekątnej 8.4 cala, wybrane tła wyświetlacza o przekątnej 7 cali są dostosowane do konkretnych modeli Ram.

Wszystkie ciężarówki Ram Heavy Duty nadal korzystają z kolumny zmiany biegów dla automatycznej skrzyni biegów. Elektroniczny wybór zakresu (ERS) znajduje się teraz na froncie kierownicy, po prawej stronie, umożliwiając indywidualny wybór biegów. Modele dieslowskie oferują ręczną sześciobiegową skrzynię biegów, będącą jedyną ręczną skrzynią dostępna w segmencie.

Centralne konsole zarówno dla konfiguracji siedzeń kubełkowych, jak i 40-20-40 zawierają całkowicie nowe podejście z myślą o efektywności przechowywania. Nowa konsola dla siedzeń kubełkowych wykorzystuje dodatkową przestrzeń jako dodatkowe miejsce do przechowywania. Projekt siedzenia w ławce obejmuje trzy nowe uchwyty na kubki wbudowane w pokrywę konsoli, która charakteryzuje się wyjmowanym gumowym wykończeniem. Obie wersje konsoli mają dwa poziomy przechowywania i są dostępne z nowym portem multimedialnym z USB, kartą SD i wejściami pomocniczymi w górnym poziomie. Dodatkowo, port zasilania USB 2.5-ampa oraz gniazdo 12-woltowe są dostępne, aby zaspokoić potrzeby ładowania urządzeń.

UCONNECT

Linia 2013 Ram Heavy Duty oferuje szereg innowacyjnych, ekskluzywnych technologii, dodając całkowicie nowe funkcje do już najlepszej w klasie kabiny. Nowością w 2013 roku jest platforma radiowa nowej generacji, która oferuje Uconnect Access, bardziej zaawansowany system łączności w pojeździe.

Bazując na podstawowej funkcjonalności radia, oferowane są dwa nowe systemy Uconnect, aby zapewnić klientom Ram szereg funkcji i opcji łączności odpowiadających ich potrzebom. Uconnect 8.4A i 8.4AN oferują właścicielom ciężarówek Ram wbudowane połączenie bezprzewodowe, które umożliwia pasażerom pojazdu automatyczne łączenie się z różnorodnymi nowymi usługami. Użytkownicy mogą zdalnie zaryglować lub odryglować drzwi lub uruchomić swoje pojazdy z dowolnej odległości za pośrednictwem sieci lub aplikacji na smartfona. Nowy system Uconnect zawiera przycisk 911 w lusterku wstecznym, który pozwala na bezpośrednie połączenie z służbami ratunkowymi. Przyciski ASSIST są również zintegrowane w lusterku wstecznym, aby bezpośrednio nawołać pomoc od dostawcy usług drogowych lub skontaktować się z Centrum Obsługi Klientów Chrysler Group.

Funkcjonalność hotspotu Wi-Fi włączona przez Uconnect Access zapewnia bezprzewodową łączność internetową w kabinie za pośrednictwem laptopa, tabletu lub smartfona, zarówno w ruchu, jak i w miejscu pracy.

Aplikacje można aktualizować bezpośrednio przez Internet i są pobierane bezpośrednio do systemów Uconnect 8.4A i 8.4AN, co pozwala na bieżąco aktualizować funkcje. Właściciele ciężarówek Ram będą mogli nieustannie rozwijać swoje doświadczenia związane z łącznością w pojeździe, pobierając aktualizacje aplikacji lub nowe aplikacje, gdy tylko będą dostępne.

Nowy system Uconnect Access oferuje najlepszą w swojej klasie funkcjonalność, integrując nowe treści rozrywkowe, w tym pierwsze oferowanie radia HD przez Ram dla swoich klientów. Właściciele Ram będą mieli również dostęp do radia SiriusXM, zdalnej obsługi telefonu komórkowego, zdalnej nawigacji, zdalnego tekstowania z kompatybilnymi telefonami oraz zdalnej kontroli muzyki.

Uconnect Voice Command pozwala kierowcom kontrolować swój telefon komórkowy, muzykę i system nawigacji, pozostając jednocześnie skoncentrowanym na prowadzeniu. Książka telefoniczna w kompatybilnym telefonie jest automatycznie pobierana, synchronizując maksymalnie 1,000 wpisów książki telefonicznej, które można następnie wybrać po prostu wypowiadając imię kontaktu. Funkcja ta pozwala również kierowcom przełączać tryby radia, dostrajać się do stacji AM, FM, HD i SiriusXM oraz żądać informacji w czasie rzeczywistym (np. ceny paliw) z dostępnego serwisu SiriusXM Travel Link za pomocą naturalnych poleceń głosowych.

Uconnect obsługuje telefony komórkowe wyposażone w Bluetooth z zaawansowanym systemem tekstowania z protokołem Message Access Profile (MAP). Ta przełomowa technologia z rozpoznawaniem głosu wykorzystuje wbudowane połączenie do dostępu do chmurowego systemu rozpoznawania głosu i umożliwia zaawansowane tekstowanie, które przekształca mówione słowo na dosłowne wiadomości tekstowe. Komunikacja jest ograniczona jedynie przez słownictwo użytkownika.

Na desce rozdzielczej przed kierowcą znajduje się dostępny 7-calowy, kolorowy, premium wyświetlacz wieloekranowy, oferujący nową konfigurowalną funkcję, która umożliwia klientom Ram spersonalizowanie informacji w obrębie zespołu wskaźników. Nowy wyświetlacz informacyjny Ram został zaprojektowany w celu szybkiego i łatwego wizualnego komunikowania informacji, wykorzystując grafikę i tekst. Wyświetlacz multiview oferuje kierowcom szeroki zakres opcji personalizacji, od podstawowego cyfrowego wyświetlania prędkości po specyficzne informacje o stanie pojazdu. Obsługa wyświetlacza jest wyraźnie zakomunikowana użytkownikom za pomocą łatwych do zrozumienia ikon i instrukcji.

Model 2013 Ram Heavy Duty oferuje system audio o jakości audiophile, aby zanurzyć pasażerów w wysokiej jakości dźwięku. Głośniki wysokiej wydajności Alpine oraz zaawansowany wzmacniacz cyfrowy (DSP) są dostępne w systemie audio Alpine z 10 głośnikami premium.

BEZPIECZEŃSTWO I OCHRONA

Ciężarówki Ram Heavy Duty oferują ponad 45 aktywnych i pasywnych funkcji bezpieczeństwa i ochrony, w tym standardowe poduszki powietrzne z przodu oraz boczne poduszki powietrzne montowane w siedzeniach z systemem Enhanced Accident Response, wzmocnienia kolan, napinacze pasów, BeltAlert i system kamery tylnej ParkView. Modele 2013 Ram Heavy Duty obejmują również standardowy elektroniczny system kontroli stabilności (ESC), który jest wyłączny dla klasy 3500 Heavy Duty. ESC obsługuje szereg technologii, w tym kontrolę trakcji przy każdej prędkości, kontrolę bujania przyczepy, pomoc przy ruszaniu na wzniesieniu oraz system zapobiegający blokowaniu kół (ABS).

Nowe ciężarówki Ram Heavy Duty z 2013 roku oferują teraz technologię Keyless Enter 'n Go, która pozwala na odblokowanie drzwi i uruchomienie ciężarówki bez konieczności dotykania kluczyka. Nowością w 2013 roku jest również zdalne zamykanie centralne, które obejmuje system zarządzania ładunkiem RamBox oraz elektryczne zamki w klapie, tworząc wygodne rozwiązanie do zamykania ciężarówki jednym naciśnięciem przycisku. Dodatkowa funkcja zdalnego uruchamiania pozwala kierowcy na uruchomienie ciężarówki z odległości do 300 stóp. Kontrolki drzwi, oświetlenie wejściowe, immobilizer silnika i sygnał alarmowy to standardowe funkcje systemu Keyless Enter 'n Go. Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu oraz SmartBeam to także nowe oferty, które wzbogacają długą listę funkcji.

Produkcja

5.7L V8 HEMI 6AT 4×2 (383 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5654 Cm3
Moc285.6 Kw @ 5600 Rpm
388 Hp @ 5600 Rpm
383 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy400 Lb-Ft @ 4000 Rpm
542 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika30.9 Galony (117.0 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony275/70 R18 118T
Długość230.4 In (5852 Mm)
Szerokość103.5 In (2629 Mm)
Wysokość73.6 In (1869 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68.6/75.8 In (1
Rozstaw osi140.5 In (3569 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna5970 Lbs (2708 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita10100 Lbs (4581 Kg)

5.7L V8 HEMI 6AT 4×4 (383 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5654 Cm3
Moc285.6 Kw @ 5600 Rpm
388 Hp @ 5600 Rpm
383 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy400 Lb-Ft @ 4000 Rpm
542 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika30.9 Galony (117.0 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość230.4 In (5852 Mm)
Szerokość103.5 In (2629 Mm)
Wysokość73.6 In (1869 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68.6/75.8 In (1
Rozstaw osi140.5 In (3569 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna6170 Lbs (2799 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita10300 Lbs (4672 Kg)

6.7L Cummins 6AT 4×2 (370 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność6686 Cm3
Moc275.9 Kw @ - Rpm
375 Hp @ - Rpm
370 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy800 Lb-Ft @ - Rpm
1085 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika30.9 Galony (117.0 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony275/70 R18 118T
Długość230.4 In (5852 Mm)
Szerokość103.5 In (2629 Mm)
Wysokość73.6 In (1869 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68.6/75.8 In (1
Rozstaw osi140.5 In (3569 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna6890 Lbs (3125 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita11100 Lbs (5035 Kg)

6.7L Cummins 6AT 4×4 (370 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność6686 Cm3
Moc275.9 Kw @ - Rpm
375 Hp @ - Rpm
370 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy800 Lb-Ft @ - Rpm
1085 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika30.9 Galony (117.0 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony275/70 R18 118T
Długość230.4 In (5852 Mm)
Szerokość103.5 In (2629 Mm)
Wysokość73.6 In (1869 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68.6/75.8 In (1
Rozstaw osi140.5 In (3569 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna7140 Lbs (3239 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita11500 Lbs (5216 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.