Renault podniosło swoje standardy, wprowadzając model 19, który zyskał popularność w segmencie kompaktowym dzięki różnorodności nadwozi, od rodzinnego czterodrzwiowego sedana po młodzieżowy kabriolet.
Kiedy francuski producent zaprezentował Renault 16 w połowie lat 60., udowodnił, że hatchback może być lepszym rozwiązaniem dla wielu problemów. Ta idea została przejęta przez innych producentów i stała się powszechną cechą pojazdów kompaktowych i małych.
Na początku lat 80. Renault zaprezentowało model 19 w czterech wersjach nadwoziowych, co było nietypowe dla francuskiej marki. W wersji pięciodrzwiowej połączyło praktyczność kombi z wyglądem sedana. Dla segmentu kompaktowego była to najbardziej atrakcyjna opcja dla rodzin z dziećmi. Prostokątne reflektory odpowiadały trendom projektowym końca lat 80. W zależności od wersji wyposażenia, model 19 oferował czarne lub kolorowe zderzaki wykonane z tworzywa sztucznego, z dodatkowymi światłami przeciwmgielnymi lub bez.
W środku model 19 oferował wystarczającą przestrzeń dla czterech osób, jednak ławka była niewygodna dla trzech dorosłych pasażerów. Z przodu, fotele kubełkowe zapewniały odpowiedni komfort. Renault zainstalowało jedynie minimalną liczbę wskaźników na desce rozdzielczej, a obrotomierz dostępny był na liście opcji. Domyślnie nie były dostępne elektryczne szyby ani klimatyzacja. Można było je zamówić jako dodatkową opcję, ale nie we wszystkich wersjach silnikowych.