Renault wprowadził facelifting modelu 19 w 1992 roku, a w jego ramach pojawiła się wersja kabriolet, która była na rynku zaledwie od dwóch lat.
W miarę jak segment kompaktowy zaczynał zyskiwać na znaczeniu, francuski producent samochodów starał się intensyfikować działania związane z modelem 19, który był dostępny jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, sedan oraz kabriolet. Ostatni z nich zadebiutował w 1990 roku i konkurował z modelem Escort oraz kabrioletem Opel/Vauxhall Astra, ponieważ Golf IV nie był jeszcze oferowany w wersji z tkaninowym dachem.
Renault opracował wersję kabriolet wspólnie z niemieckim budowniczym nadwozi Karmann. Nowy przód pojazdu miał zaokrąglone krawędzie i grill, a reflektory przeciwmgielne w przednim zderzaku były standardowym wyposażeniem. Najpotężniejsza wersja, nazwana 16V lub 16S w zależności od rynku, miała wlot powietrza na prawej stronie maski, niezależnie od kierunku jazdy. Producent nadwozi stworzył unikalny panel z tworzywa sztucznego z dwoma wypukłościami za tylnymi siedzeniami, który zakrywał materiałowy dach, gdy był zwinięty.
Samochód został zbudowany na tej samej platformie co trzydrzwiowy hatchback i miał długie drzwi. Wewnątrz Karmann przesunął tylne siedzenia do przodu, aby schować dach za nimi, co prowadziło do mniejszej przestrzeni na nogi z tyłu w porównaniu do wersji z twardym dachem.