Po kilku latach obecności na rynku, model 19 przeszedł zasłużoną modernizację w 1992 roku, obejmującą całą gamę, w tym wersję sedana, która otrzymała nazwę Chamade.
Gdy rynek Europy Wschodniej otworzył się po rewolucjach, francuski producent samochodów starał się zdobyć jak największą część rynku dzięki przystępnym cenom. W tym celu Renault rozpoczęło produkcję modelu 19 Chamade w Turcji, co pozwoliło na obniżenie kosztów produkcji.
W byłych krajach komunistycznych wersje sedan były postrzegane jako pojazdy z wyższej półki, co Renault szybko zrozumiało. Podczas gdy inni producenci samochodów próbowali sprzedawać jedynie uproszczone wersje swoich hatchbacków, państwowy francuski producent zaprezentował pełnoprawny sedan.
Z przodu, model 19 Chamade wyposażony był w odświeżone reflektory o zaokrąglonym kształcie, natomiast z tyłu znalazły się przyciemnione światła tylne oraz chromowana emblemat „Chamade” na klapie bagażnika. Dzięki swojej trójboksowej sylwetce, samochód został dobrze przyjęty na rynku Europy Wschodniej, ale nie zrobił wrażenia na zachodnich klientach, którzy wciąż preferowali hatchbacki.
Wnętrze zachowało kanciaste kształty deski rozdzielczej, jednak zastosowano w nim miększe materiały i zaokrąglone narożniki. Prostokątne nawiewy w centralnej części oraz po bokach deski rozdzielczej zyskały nowy design. Nowa, dwuspoczynowa kierownica nie wyglądała tak surowo jak ta w wersji przed modernizacją. Twarde plastikowe materiały i tanie obicia pomogły producentowi sprzedać pojazd w bardzo niskiej cenie.