Renault 20 to był pierwszy powojenny samochód stworzony przez Renault z myślą o tych, którzy oczekiwali większej przestrzeni wewnętrznej, ale w przystępnej cenie.
Wiosną 1975 roku francuska marka wprowadziła model Renault 30, a później w tym samym roku zaprezentowała tańszą wersję 20. Kształt pojazdu był podobny. Duża limuzyna dla kadry kierowniczej miała podwójne okrągłe reflektory w wersji 30 i prostokątne w wersji 20. Pojazd o długości 4,5 metra uważany był za dużą limuzynę jak na swój czas. Pomysł pięciodrzwiowej konstrukcji okazał się ogromnym sukcesem w modelu Renault 16, dlatego projektanci postanowili zachować to rozwiązanie w modelu 20. Dzięki temu bagażnik był przestronny, a składane tylne siedzenia mogły przekształcić pojazd w coś w rodzaju kombi.
Wnętrze wykończono estetycznymi materiałami, miękkim plastikiem, metalem oraz sztuczną skórą na panelach drzwi. Siedzenia były wygodne, wypełnione specjalnymi algami morskimi (zegras). Dużą poprawą było przesunięcie dźwigni zmiany biegów, która znajdowała się na podłodze zamiast na kolumnie kierowniczej. W porównaniu do modelu Renault 30, wersja 20 nie miała wspomagania kierownicy, ale była wyposażona w hamulce hydrauliczne.