RENAULT 30 1979-1984

Po przejściu do Formuły 1 i wygraniu wyścigu LeMans w 1978 roku, Renault wprowadził odświeżoną wersję swojego flagowego modelu, 30. Został on wyposażony w lepsze silniki i skrzynie biegów.

Renault 30 był pierwszym samochodem wyprodukowanym przez Renault, który po II wojnie światowej miał silnik z więcej niż czterema cylindrami pod maską. Ta państwowa francuska firma koncentrowała się na budowie dostępnych samochodów dla Francuzów, a dopiero później zaczęła zwracać uwagę na rynki eksportowe.

Czterokątne reflektory Cibie oraz czarna kratka były jednymi z kluczowych elementów stylistycznych R30 w porównaniu do tańszego modelu R20, który miał tę samą karoserię, ale prostokątne reflektory. Nowe klamki drzwiowe były wkomponowane w nadwozie, co poprawiło wygląd samochodu. Oferowano także szerszy wybór felg aluminiowych. Samochód wciąż miał stalowe zderzaki, zarówno z przodu, jak i z tyłu, z dodatkowymi gumowymi paskami.

Wnętrze samochodu zostało zmodernizowane. Mógł być wyposażony w radioodtwarzacz stereo Philips, elektryczny szyberdach, elektryczne okna i zamki. Duże przednie siedzenia oraz przestronność tylnej kanapy sprawiały, że podróżowanie tym samochodem było bardzo komfortowe, zwłaszcza podczas długich tras.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.