Francuski producent samochodów wprowadził model 8 jako następcę serii Dauphine w 1962 roku. Był to zaawansowany pojazd jak na swoje czasy, chociaż nie błyszczał pod względem mocy.
Model 8 przypominał stos pudeł. Jego ostre linie i płaskie panele były całkowitym odejściem od zaokrąglonych kształtów poprzedników. Jednak zespół projektowy nie do końca rozumiał nowe trendy, dlatego zaprojektowali auto z prostymi kształtami. Z przodu zamontowano parę okrągłych reflektorów, a pomiędzy nimi nie było grilla, ponieważ silnik znajdował się z tyłu. Później wersja Gordini otrzymała dodatkowy zestaw mniejszych lamp. Dzięki czterem drzwiom model 8 mógł pomieścić cztery osoby wewnątrz. Zarówno przednia, jak i tylna szyba były bardzo strome, ponieważ producent starał się utrzymać ogólną krótką długość, ale jednocześnie zapewnić wystarczająco wysoką przestrzeń dla dorosłych.
Wnętrze Renault miało parę siedzeń z przodu oraz wąską ławkę z tyłu. Deska rozdzielcza była raczej płaskim metalowym panelem z kilkoma wskaźnikami i zegarami. Tylko przednie okna były opuszczane ręcznie, podczas gdy tylne miały system przesuwny, który nie był zbyt lubiany i miał tendencję do zacinania się. Ponieważ silnik znajdował się z tyłu, bagażnik znajdował się z przodu.