RENAULT Alaskan 2016-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

RENAULT Alaskan 2016-Present

Przejdź do galerii zdjęćRENAULT Alaskan 2016-Present

Pierwszy pickup, który wprowadził na rynek Renault, Alaskan, był masywnym, solidnym i dobrze wykończonym pojazdem.

Renault Alaskan miał muskularny design, który przyciągał tych, którzy szukali przygód.

Większość komponentów pochodziła z większego brata, Nissana Navara, z wyjątkiem maski, błotników, przedniego i tylnego zderzaka oraz kół. Co więcej, Alaskan był produkowany w zakładzie Nissana w Barcelonie.

Na pokładzie Alaskana znajdował się francuski silnik z vana Master, 2,3-litrowy, rozwijający moc 160 lub 190 KM.

Wnętrze było proste, klasyczne i dobrze złożone, jednak na 2016 rok wyglądało i sprawiało wrażenie przestarzałego. Tworzywa sztuczne nie były zbyt wyszukane, ale elementy sterujące były intuicyjnie rozmieszczone i w zasięgu ręki.

Dzięki zwiększonej sztywności podwozia, Alaskan miał zdolność holowania wynoszącą 3,5 tony. Chociaż sztywniejsze podwozie powinno ograniczać komfort, pięciowahaczowe zawieszenie tylne zapewniało jak największy komfort jazdy, ponieważ Alaskan był w końcu profesjonalnym pojazdem użytkowym 4×4, a nie luksusowym samochodem.

Z przyzwoitym prześwitem wynoszącym ponad 22 centymetry, Alaskan radził sobie z kamienistymi lub błotnistymi drogami bez problemu.

Jak można się było spodziewać, prowadzenie nie było zbyt precyzyjne, co jest powszechne wśród pickupów. Manewry U na wąskich ulicach były uciążliwe, a jazda Alaskanem w miejskim ruchu była praktycznie niemożliwa.

Alaskan został zaprojektowany z myślą o osobach mieszkających na wsi.

Renault zaprezentował model Renault Alaskan, jeden tonowy pick-up, który wprowadza zupełnie nowe podejście do segmentu pojazdów dostawczych. Jego imponujący wygląd przyciąga uwagę dzięki wyjątkowemu przedniemu pasowi. Alaskan łączy w sobie solidność i komfort, oferując doskonałą wygodę jazdy, wspartą nowoczesnym pięciozawiasowym zawieszeniem tylnym oraz wytrzymałą, w pełni zamkniętą ramą. Jest to potężny, inteligentnie zaprojektowany pojazd, który łączy znakomite możliwości terenowe z najlepszą w swojej klasie efektywnością paliwową, dzięki silnikowi Renault 2.3-litra dCi. Oprócz spełniania potrzeb klientów zawodowych, Alaskan jest idealnym towarzyszem do rekreacji i codziennej jazdy. Dodatkowo, w oparciu o swoje doświadczenie w segmencie LCV, Renault oferuje szeroki zakres usług, konwersji i akcesoriów, aby zaspokoić różnorodne potrzeby swoich klientów.

Po debiucie w Ameryce Łacińskiej w 2015 roku modelu Renault Duster Oroch, przełomowego pick-upa półtoratonowego, Renault ma globalne ambicje związane z Alaskanem na rynku pick-upów. Ten rynek odpowiada za pięć milionów jednostek sprzedawanych rocznie na całym świecie, co stanowi ponad jedną trzecią sprzedaży LCV (lekki pojazd użytkowy) na świecie. W oparciu o swoją pozycję lidera na rynku LCV w Europie przez 18 lat oraz silne wsparcie w Ameryce Południowej i Afryce, Grup Renault przestawia bieg z Alaskanem, który będzie produkowany w trzech zakładach przemysłowych. Alaskan wchodzi na silne rynki pick-upów w Ameryce Łacińskiej, gdzie Renault jest obecny od lat. Początkowo będzie dostępny w Kolumbii.

Renault Alaskan, imponujący pick-up

Po premierze półtoratonowego pick-upa Renault Duster Oroch w 2015 roku, Renault teraz ujawnia Alaskana, jeden tonowy pick-up o niesamowitym designie. Solidny i jednocześnie komfortowy, Alaskan jest potężnym, inteligentnie zaprojektowanym pojazdem. Opracowany we Francji, Japonii i Ameryce Łacińskiej, Alaskan jest prawdziwie globalnym produktem, zdolnym do zaspokojenia szerokich potrzeb klientów na całym świecie. Szeroka lista dostępnych typów nadwozia obejmuje wersje z pojedynczą kabiną, podwójną kabiną oraz z ramą, z krótką lub długą skrzynią ładunkową oraz o szerokich i wąskich nadwoziach. Renault oferuje również szeroki zakres usług, dopasowanych konwersji i akcesoriów, aby spełnić wszelkie potrzeby klientów.

Wyjątkowy design

Nazwa Alaskan pochodzi od aleuckiego słowa „ALASKA”, co oznacza „Wielka Ziemia”. Przywołuje dzikie, surowe krajobrazy i jest otwartym zaproszeniem do realizacji pragnienia przygód.

Wygląd Renault Alaskan doskonale wpisuje się w estetyczne wymagania klientów segmentu, jednocześnie wyrażając tożsamość marki Renault. Statueskowe linie pojazdu włączają elementy designu Renault, nadając nowoczesny i przyjemny wizualny akcent światu pick-upów.

Imponujący styl przedniego pasa

Nowa tożsamość marki Renault znajduje wyraz w dużej chromowanej kratce Alaskana, połyskującym czarnym wykończeniu oraz chromowanym pasku między kratką a zderzakiem. Mięśnie linii maski podkreślają wrażenie siły. Dumny i wyraźny znak firmowy.

Charakterystyczne, przykuwające uwagę pełne oświetlenie LED w kształcie litery C

Pełne LED-owe światła do jazdy dziennej z sygnaturą w kształcie litery C. Reflektory i światła przeciwmgielne emanowały wewnętrzną siłą.

Śmiałe, rzeźbione błotniki i smukłe, sportowe linie

Wymiary pewnego siebie Alaskana zapewniają silną postawę. Projekt jego solidnych, ale jednocześnie sportowych boków obejmuje wyraźne nadkola umożliwiające montaż kół z obręczami o średnicy 16 lub 18 cali. Linie Alaskana łączą w sobie nowoczesną inżynieryjność z poczuciem jego wytrzymałości.

Nowoczesne pięciozawiasowe zawieszenie tylne dla lepszego komfortu jazdy

Nowe pięciozawiasowe zawieszenie tylne zapewnia doskonałe prowadzenie na drodze oraz wysoki komfort dla wszystkich pasażerów, bez jakichkolwiek kompromisów w zakresie możliwości terenowych czy wytrzymałości. Komfort jazdy poprawia się w porównaniu do bardziej konwencjonalnego zawieszenia sprężynowego z tyłu, ze względu na mniejsze tarcie, niezależnie od obciążenia pojazdu. Konfiguracja pięciozawiasowa Alaskana również skuteczniej redukuje hałas i wibracje. Jest dostępne w wersji z podwójną kabiną.

Wytrzymała, w pełni zamknięta rama

Mocna konstrukcja ramy, zdolna do udźwigu ponad jednej tony, jest kluczowa w tym segmencie. W pełni zamknięta rama Alaskana, będąca rezultatem współpracy Renault-Nissan, doskonale odpowiada na potrzeby klientów oraz zastosowania robocze, terenowe i rekreacyjne. Zwiększona sztywność poprawia osiągi w zakresie prowadzenia i bezpieczeństwa dzięki zastosowaniu trwałych materiałów. Duża prześwit: 230 mm. Najlepsza w klasie zdolność holowania wynosząca 3,5 tony. Podwozie z inteligentnym designem poprawiającym zdolności terenowe (kąty najazdowe, zjazdowe i rampowe). Trwałe materiały, mocna ochrona skrzyni ładunkowej: odporna na UV, wodoodporna, wykończenie antypoślizgowe, mocne podwozie: obróbka antykorozyjna, stal o wysokiej wytrzymałości. Wszechstronna, praktyczna skrzynia ładunkowa, wytrzymała, krótka lub długa w zależności od rynku, z rowkami C i czterema szybkozłączami do bezpiecznego mocowania wszelkiego rodzaju ładunków. Zasilanie 12V zamontowane w skrzyni ładunkowej.

Komfortowe i przestronne wnętrze

Przestrzeń w kabinie: miejsce dla pasażerów na drugim rzędzie zapewnia komfort porównywalny z samochodami osobowymi (przestrzeń na kolana: 589 mm / kąt siedziska: 23 stopnie). Regulowane, komfortowe fotele, aby zminimalizować zmęczenie podczas długich podróży: czterostopniowa, sześciostopniowa lub ośmiostopniowa regulacja elektryczna lub manualna, fotele z podparciem lędźwiowym dla lepszego rozłożenia ciężaru ciała. Podgrzewane fotele przednie. Automatyczna klimatyzacja z podwójną strefą sterowania, z regulowanymi nawiewami dla pasażerów z tyłu: zwiększony komfort podróży. Intuicyjne przestrzenie do przechowywania w całej kabinie, w tym centralna półka konsoli, schowki w drzwiach, uchwyty na butelki i schowki pod siedzeniami.

Najlepsze w klasie zużycie paliwa z silnikiem Renault 2.3-litra dCi

Alaskan jest napędzany sprawdzonym, czterocylindrowym, podwójnym turbodoładowanym silnikiem, który znajduje się również w gamie Renault Master: wersje o mocy 160KM i 190KM. Wyjątkowe przyspieszenie oraz zużycie paliwa i emisja CO2 wśród najniższych w klasie Alaskana. Technologia podwójnego turbodoładowania: mała turbina dla płynnego przyspieszenia przy niskich obrotach silnika oraz większa turbina dla lepszej wydajności przy wyższych prędkościach obrotowych. Silnik dostępny w zależności od rynków. Dwie inne jednostki napędowe są dostępne (w zależności od rynku): silnik benzynowy o pojemności 2.5-litra (160KM) oraz silnik diesla o pojemności 2.5-litra (160KM i 190KM). Możliwość wyboru sześciobiegowej skrzyni ręcznej lub siedmiobiegowej automatycznej, a także napędu na dwa lub cztery koła.

Doskonale sprawdza się w terenie

Tryby jazdy: 2WD (napęd na tylne koła) / 4H i 4LO (napęd na wszystkie koła). 2WD: do codziennej jazdy po utwardzonych drogach – lepsza efektywność paliwowa oraz lepsze osiągi, 4H (włączany w ruchu przy prędkości do 60 km/h): jeśli przyczepność jest częściowo utracona (mokre drogi, kamienie itp.) do 100 km/h, 4LO (włączany w trybie postoju): w przypadku całkowitej utraty przyczepności (piasek, śnieg, głęboki błoto itp.). Elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (eLSD) z napędem na wszystkie koła zapewnia bardziej stabilną i pewną jazdę. Ten zaawansowany system korzysta z czujników hamulcowych, które nieustannie monitorują prędkość kół. Kiedy system wykryje, że jedno z kół osi obraca się szybciej od drugiego, hamulce są na chwilę stosowane, aby spowolnić szybsze koło dla lepszej przyczepności, większej stabilności w zakrętach i poczucia bezpieczeństwa. Tylni blokowany mechanizm różnicowy: mechaniczne zablokowanie tylnego mechanizmu różnicowego w trudnych sytuacjach. Pomocnicze systemy kontroli pojazdu: wsparcie podczas niebezpiecznych manewrów, zwiększona wygoda jazdy i bezpieczeństwo: Asystent Startu Pod Górę (HSA): na chwilę stosuje hamulce, aby zapobiec cofaniu się pojazdu podczas ruszania na wzniesieniach, Kontrola Zjazdu Zbocza (HDC): podczas zjazdu ze zbocza, HDC kontroluje hamulce, aby zapobiec przyspieszaniu pojazdu. Dodatkowo: system ABS, elektroniczna dystrybucja siły hamowania (EBD), asystent hamowania (BA), elektroniczny program stabilizacji (ESP).

Przyjazne dla użytkownika funkcje pokładowe i inteligentna technologia

Bezkluczykowy system Renault z przyciskiem uruchamiania. Pięciocalowy kolorowy wyświetlacz 3D TFT umożliwiający szybki i łatwy dostęp do danych pojazdu. Praktyczne systemy audio i łączności: zgodność ze smartfonami, telefony bezprzewodowe, łączność Bluetooth z rozpoznawaniem głosu, odtwarzacz CD, radio AM/FM, cztery lub sześć głośników, piloty zdalnego sterowania na kierownicy. Połączona nawigacja z ekranem dotykowym 7-calowym (dostępność w niektórych krajach). Widoczność 360° dzięki czterem kamerom (przedni zderzak, lusterka boczne i klapa bagażnika), które umożliwiają 360° widok pojazdu oraz kontrolowanie manewrów niskoprędkościowych na drodze lub w terenie, aby unikać przeszkód (dostępność w niektórych krajach).

Dedykowane usługi dla profesjonalistów

Specjalistyczna sieć Renault Pro+ zaspokaja specyficzne potrzeby profesjonalistów. Klient Alaskana, który wykorzystuje pojazd w biznesie, skorzysta z tej usługi. Ta sieć obejmuje: dedykowanych, specjalnie przeszkolonych doradców ds. sprzedaży i obsługi posprzedażowej LCV, uproszczony wybór: gama LCV i konwersje na wystawie, jazdy próbne bez umówienia, szybka i jasna oferta handlowa, rozwiązania pozwalające na ciągły ruch: serwis bez umówienia, wydłużone godziny otwarcia, pojazdy zastępcze. Na całym świecie specjalistyczna sieć Renault Pro+ obejmie około 700 centrów Renault Pro+ w 41 krajach na koniec 2016 roku. W Ameryce Łacińskiej: 65 w Brazylii, 18 w Argentynie, 9 w Kolumbii i 3 w Chile na koniec 2016 roku.

Personalizowane konwersje

We współpracy z naszą siecią zatwierdzonych konwerterów, dostępna jest szeroka gama konwersji, które dostarczą naszym profesjonalnym klientom wszelkie niezbędne rozwiązania dla ich działalności: karetka, laweta, pojazd serwisowy, podnośnik koszowy, wywrotka itp. Możliwa jest także personalizacja pojazdu, z specjalnymi opcjami dostępnymi w fabryce. Nasi zatwierdzeni konwerterzy mogą korzystać z witryny Renault Conversion, aby uzyskać informacje techniczne oraz rysunki i zadawać pytania. Renault był pierwszym producentem samochodów, który wprowadził proces zatwierdzania konwerterów. To zapewnia reaktywność, optymalizuje współpracę i podnosi jakość usług. Działy Konwersji i Jakości monitorują światową sieć konwerterów, przeprowadzając regularne misje w celu wyboru nowych konwerterów lub odnawiania umów. Renault rozwija działalność w zakresie konwersji za granicą, identyfikując preferowanych konwerterów do międzynarodowych przetargów.

Akcesoria do personalizacji

2.3L dCi 6MT 4×4 (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2298 Cm3
Moc117.7 Kw @ 3750 Rpm
160 Hp @ 3750 Rpm
158 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy297 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
403 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika19.3 Galony (73.1 L)
Prędkość maksymalna107 Mph (172 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony255/60 R18
Długość209.4 In (5319 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość71.5 In (1816 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/0 In (1
Rozstaw osi124 In (3150 Mm)
Prześwit8.9 In (226 Mm)
Turning Circle (Curb To Curb)40.7 Ft (12.4 M)
Masa własna4575 - 4608 Lbs (2075 - 2090 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6691 Lbs (3035 Kg)
Spalanie miasto34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Spalanie trasa38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2167 G/Km

2.5L dCi 6MT 4×4 (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2998 Cm3
Moc139.7 Kw @ 3600 Rpm
190 Hp @ 3600 Rpm
187 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 2000 Rpm
450 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika19.3 Galony (73.1 L)
Prędkość maksymalna114 Mph (183 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony255/60 R18
Długość209.4 In (5319 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość71.5 In (1816 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/0 In (1
Rozstaw osi124 In (3150 Mm)
Prześwit8.9 In (226 Mm)
Turning Circle (Curb To Curb)40.7 Ft (12.4 M)
Masa własna4636 Lbs (2103 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6691 Lbs (3035 Kg)
Spalanie miasto34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2167 G/Km

2.5L dCi 7AT 4×4 (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2298 Cm3
Moc139.7 Kw @ 3600 Rpm
190 Hp @ 3600 Rpm
187 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 2000 Rpm
450 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika19.3 Galony (73.1 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony255/60 R18
Długość209.4 In (5319 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość71.5 In (1816 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/0 In (1
Rozstaw osi124 In (3150 Mm)
Prześwit8.9 In (226 Mm)
Turning Circle (Curb To Curb)40.7 Ft (12.4 M)
Masa własna4599 Lbs (2086 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6691 Lbs (3035 Kg)
Spalanie miasto27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Spalanie trasa39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Emisja CO2183 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.