RENAULT Austral 2022-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

RENAULT Austral 2022-Present

Przejdź do galerii zdjęćRENAULT Austral 2022-Present

Renault wprowadził na rynek europejski nowego SUV-a z segmentu kompaktowego w 2022 roku, zastępując tym samym Kadjara, który przetrwał tylko jedną generację.

Kiedy producent samochodów ma udany model, zazwyczaj trzyma się jego nazwy. Suburban jest jednym z najbardziej oczywistych przykładów w branży. Z drugiej strony, Renault próbowało swoich sił w segmencie SUV-ów z Koleosem, zbudowanym we współpracy z Samsungiem, potem spróbował z Kadjarem, a od 2022 roku z Australem.

Pojazd był pierwszym, który powstał na platformie CMF-CD3 opracowanej wspólnie z Nissanem. Jego zewnętrzne wymiary wynoszące zaledwie 4,51 m długości (177,5 cala) klasyfikują go w europejskim segmencie kompaktowym. Z przodu auto miało charakterystyczny design Renault z reflektorami w kształcie litery C oraz masywną, diamentową kratką, która nosiła duży znak producenta. Dodatkowo, faliste linie na nadwoziu, przyciemniony słupek C oraz przyciemnione trzecie okno boczne tworzyły wrażenie shooting brake na wysokich nogach. Nowe światła tylne typu micro-LED miały również ten sam kształt C co reflektory z przodu.

W środku Austral zachwycał cyfrowym kokpitem. Centralny panel miał 12,3-calowy zestaw wskaźników oraz 12-calowy ekran multimedialny w formacie pionowym. Ponadto, 9,3-calowy wyświetlacz przezierny zwiększał komfort dla kierowcy. Dla pasażerów z tyłu, Austral oferował imponującą przestrzeń dla maksymalnie trzech osób, z większą ilością miejsca na kolana niż większość konkurentów. Bagażnik miał pojemność 500 litrów (17,6 stopy sześciennej) i dzięki przesuwanej kanapie mógł być powiększony do 575 litrów (20,3 stopy sześciennej). Składając oparcia tylnych siedzeń, bagażnik mógł osiągnąć pojemność 1,525 litrów (53,8 stopy sześciennej).

Pod maską Renault zainstalował szeroki zakres silników, zarówno hybrydowych, jak i mild hybrid. W zależności od poziomu wyposażenia oraz wyboru silnika, Austral był dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub bezstopniową skrzynią CVT.

Renault wprowadza odważny model do swojej gamy SUV-ów: całkowicie nowy Renault Austral. Będzie on wspierał wysiłki mające na celu odzyskanie segmentu C, który stanowi trzon globalnego rynku motoryzacyjnego. Całkowicie nowy Austral jest częścią tradycji „samochodów do życia” i oznacza kolejny krok w ofensywie na segment C, zapoczątkowanej przez Arkana i całkowicie nowego Megane E-TECH Electric, z zdecydowanie nowoczesnym podejściem. 'Nouvelle Vague’ ma na celu przekształcenie marki w punkt odniesienia w branży pod względem technologii, czystej energii i usług.

Design zewnętrzny: atletyczny SUV

Całkowicie nowy Renault Austral łączy cechy modeli SUV z nowymi zasadami projektowania 'sensual tech’: jego krągła, zmysłowa sylwetka jest stylowym uzupełnieniem silnych linii geometrycznych oraz szczegółów strukturalnych, takich jak technologia mikrooptyczna zastosowana w tylnych światłach LED i wzory w kształcie diamentu w przednich lampach.

Zewnętrzny design całkowicie nowego Austral jest atletyczny, wyrafinowany i elegancki.

Emanuje podwyższonym poczuciem jakości, które wzmacniają starannie wykonane linie geometryczne oraz idealne proporcje, które przekazują wrażenie przestronności z zewnątrz.

Całkowicie nowy Renault Austral dostępny jest w siedmiu kolorach nadwozia. Wersja Esprit Alpine wyróżnia się również ekskluzywnym kolorem Satin Shale Grey, który podkreśla jego sportowy wygląd.

W najwyższej wersji wyposażeniowej standardowo oferowane jest wykończenie w dwóch kolorach.

Całkowicie nowy Austral stoi dumnie na swoich imponujących felgach, posiadających eleganckie obręcze w rozmiarze od 17 do 20 cali, z większością diamentowo szlifowanych.

Design wnętrza: kokon technologii

Zaawansowany technologicznie kokpit całkowicie nowego Austral został zaprojektowany wokół dużego ekranu OpenR, który łączy wyświetlacz instrumentów o przekątnej 12,3 cala z poziomym ekranem multimedialnym o wymiarach 12 cali. Nowy projektor Head Up Display o przekątnej 9,3 cala, wyświetlany przez przednią szybę, zwiększa liczbę ekranów na pokładzie.

Samoregulująca jasność i zoptymalizowane właściwości odbicia pozwoliły na pozbycie się tradycyjnej osłony przeciwsłonecznej dla ekranu OpenR. To daje wrażenie większej przestronności i sprawia, że deska rozdzielcza wydaje się unosić.

Całkowicie nowy Renault Austral oferuje również konsolę do jazdy. Smukła i nowoczesna, tworzy subtelną granicę między kierowcą a pasażerem z przodu. Zawiera ona również ergonomiczny podłokietnik, który ułatwia korzystanie z ekranu multimedialnego. Konsola zawiera gniazdo na telefon z funkcją ładowania indukcyjnego oraz praktyczne miejsca do przechowywania.

W zależności od wersji i wybranych dodatków, wnętrze całkowicie nowego Austral zawiera prawdziwe drewno, skórę, Alcantarę, tekstylia tapicerowane oraz inne materiału idealnie dopasowane, miękkie w dotyku, połączone z lakierowanymi akcentami w głębokim, błyszczącym czerni i satynowym chromie. Materiały najwyższej jakości wprowadzają do wnętrza samochodu poczucie ciepła i prestiżu. Całość wzbogaca system oświetlenia, który można dostosować, znany jako LIVING LIGHTS.

Jak wiele 'samochodów do życia’, które odcisnęły swoje piętno w historii Renault, całkowicie nowy Austral został zaprojektowany tak, aby komfortowo pomieścić całą rodzinę. Pasażerowie z tyłu korzystają z miejsca na kolana, które jest na równi z najlepszymi w kategorii, wynoszącym 27,4 cm.

W całym wnętrzu znajdują się liczne praktyczne schowki do wykorzystania dla wszystkich. Całkowita pojemność wnętrza całkowicie nowego Austral wynosi około 35 litrów.

Modularna konstrukcja oznacza, że niektóre modele mają tylną kanapę z możliwością dzielenia w proporcjach 2/3-1/3, którą można również indywidualnie dostosować wzdłuż szyn o długości 16 cm.

Obszerny bagażnik jest wyposażony w bezdotykową elektryczną klapę oraz 500 dm3 VDA w modelach Mild Hybrid oraz Mild Hybrid Advanced. Dzięki przesuwnej kanapie, pojemność schowka wzrasta z 575 dm3 VDA do 1.525 dm3 VDA (gdy tylna kanapa jest złożona).

Całkowicie nowy Renault Austral Esprit Alpine: nowa, luksusowa wersja

Po raz pierwszy w historii Renault, całkowicie nowy Austral jest dostępny w ekskluzywnej wersji Esprit Alpine, która nadaje mu sportowego wyglądu. Inspiruje się sportowym DNA flagowej marki Renault Group, Alpine.

W tej wersji całkowicie nowy Austral ma jeszcze bardziej zdecydowany design, oparty na nowym, specjalnie zaprojektowanym kolorze nadwozia Satin Shale Gray. Ta najnowsza generacja matowych kolorów nadwozia jest trwała i łatwa w utrzymaniu.

Sportowy charakter podkreślają dodatkowe elementy, takie jak poprzeczka w grillu oraz sportowa listwa Satin Grey; 20-calowe diamentowo szlifowane czarne obręcze Daytona z logo 'Alpine’; satynowe czarne relingi dachowe; a akcenty dekoracyjne w Diamond Black, Extra Glossy Black i Ice Black zdobią nadwozie samochodu. Emblematy Esprit Alpine umieszczone z boku samochodu dopełniają unikalne cechy wersji.

Wnętrze wersji Esprit Alpine wyróżnia się także wieloma charakterystycznymi elementami: niebieskie przeszycia i lamówki; unikalna tapicerka z Alcantary z tkaniną w splot carbon; skórzana kierownica Nappa z wkładkami z Alcantary oraz niebieskimi, białymi i czerwonymi przeszyciami; pedały z aluminium i progi drzwiowe z logo 'Alpine’.

Wybór wyposażenia wysokiej jakości czyni tę wersję jeszcze bardziej atrakcyjną.

Nowa platforma, nowe osiągi

Całkowicie nowy Renault Austral jest pierwszym modelem Renault, który korzysta z nowej platformy CMF-CD nowej generacji. Całkowicie nowa platforma CMF-CD zapowiada całkowite odnowienie oferty segmentu kompaktowego i premium dla międzynarodowych marek Sojuszu.

Podwozie całkowicie nowego Austral występuje w dwóch wersjach: elastyczna belka skrętna dla modeli z dwoma napędami oraz wielowahaczowa oś tylna z 4CONTROL Advanced dla modeli z czterema napędami.

Model z czterema napędami ma promień skrętu wynoszący 10,1 metra. Zachowanie całkowicie nowego Austral na miejskich drogach jest podobne do zachowania samochodu miejskiego. Nie ma sobie równych w swoim segmencie.

Karoseria całkowicie nowego Austral została wzmocniona, poprawiono właściwości przeciw przechyłowe, a podwozie stało się lżejsze, ale jednocześnie bardziej wytrzymałe, co zapewnia najlepszy na rynku stosunek komfortu, efektywności i reakcji.

Najlepsze silniki pod względem efektywności paliwowej i emisji

Całkowicie nowy Renault Austral korzysta z gamy innowacyjnych napędów, w tym wyboru silników elektryfikowanych, które mogą pokryć wszystkie potrzeby bez zmiany nawyków kierowcy: najnowszej generacji silniki E-TECH Hybrid w sieci 400V o mocy do 200 KM oraz dwa silniki benzynowe: 130 KM 48V Mild Hybrid Advanced i 140 KM / 160 KM 12V Mild Hybrid.

Całkowicie nowy Austral wprowadza nowy silnik E-TECH 'pełny hybrydowy’ z samodzielnym ładowaniem, który został udoskonalony, aby zapewnić lepsze osiągi i większą przyjemność z jazdy, jednocześnie redukując zużycie paliwa i emisję CO2. Jest wyposażony w silnik benzynowy 1,2 L 3-cylindrowy z turbosprężarką oraz silnik elektryczny, akumulator litowo-jonowy 400V o pojemności 1,7 kWh oraz inteligentną skrzynię biegów bez sprzęgła. Łączna moc wynosi do 146 kW, czyli 200 KM. Jak w poprzedniej generacji silników E-TECH Hybrid, samochód zawsze startuje w trybie pełnej elektryczności, oferując doświadczenie jazdy unikalne dla samochodów elektrycznych, łącząc ciszę z reakcją. Wyposażony w najnowszy silnik E-TECH Hybrid, całkowicie nowy Austral ma optymalne poziomy efektywności paliwowej i emisji CO2 (początkowo 4,6 L/100 km i 105 g CO2/km, w trakcie certyfikacji), co czyni go jednym z najbardziej opłacalnych SUV-ów hybrydowych.

Silnik Mild Hybrid Advanced debiutuje na rynku Renault z całkowicie nowym Austral i stanowi prawdziwą alternatywę dla silników Diesla. Łączy najnowszy 1,2 litrowy silnik benzynowy 3-cylindrowy z turbosprężarką z akumulatorem litowo-jonowym 48V i rozrusznikiem. Silnik o mocy 130 KM i manualna skrzynia biegów sprawiają, że całkowicie nowy Austral jest przyjemny w prowadzeniu, jednocześnie utrzymując efektywność paliwową i emisję CO2 na najlepszym poziomie w tej kategorii: początkowo 5,3 L/100 km i 123 g CO2/km (w trakcie certyfikacji). Ustawienia można zmieniać, aby maksymalizować wydajność energetyczną przy utrzymaniu zużycia paliwa o 20% niższej niż w przypadku porównywalnego silnika spalinowego bez hybrydy.

Silnik Mild Hybrid to hybrydowy silnik pierwszego poziomu oferowany w całkowicie nowym Austral, wykorzystujący 1,3 litrowy silnik benzynowy 4-cylindrowy z bezpośrednim wtryskiem, który jest już dostępny w wybranych modelach Renault. Opracowany we współpracy z Daimlerem, silnik wspierany jest przez rozrusznik i akumulator litowo-jonowy 12V. Oferuje moc 140 KM lub 160 KM w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów X-TRONIC, lub 140 KM w wersji manualnej. Silnik 160 KM 12V Mild Hybrid w całkowicie nowym Austral osiąga maksymalny moment obrotowy 270 Nm dostępny w zakresie od 1.800 do 3.500 obr/min, a średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 6,2 L/100 km, a emisja CO2 zaczyna się od 136 g/km (w trakcie certyfikacji).

Technologia elektryfikacji i funkcje ekologiczne

Oprócz najnowszej generacji technologii E-TECH, nowego silnika benzynowego, zoptymalizowanej skrzyni biegów i zwiększonej pojemności akumulatora (od 240V do 400V), nowy model został wyposażony w dwie inne innowacje. System klimatyzacji został wyposażony w innowacyjny mechanizm chłodzenia, dzięki czemu samochód może działać normalnie niezależnie od warunków pogodowych. Ponadto liczba możliwych źródeł energii wzrosła z 14 do 15.

Każdy z trzech elektryfikowanych silników w całkowicie nowym Austral wyposażony jest w system rekuperacji. W przypadku E-TECH Hybrid kierowca może wybrać jeden z czterech różnych trybów za pomocą przełącznika umieszczonego za kierownicą.

W wersjach E-TECH Hybrid i Mild Hybrid Advanced całkowicie nowego Austral nowy cyfrowy kokpit oferuje animacje specyficzne dla modeli hybrydowych.

Poznawcze porady dotyczące eco jazdy pomagają kierowcy przyjąć bardziej oszczędny styl jazdy, korzystając z panelu instrumentów lub wyświetlacza Head Up Display o wymiarach 9,3 cala, aby wskazać najlepszy moment na zwolnienie pedału gazu w momencie zbliżania się do określonego wydarzenia drogowego (ostry zakręt, rondo, zmiana ograniczenia prędkości, obszar poboru opłat lub skrzyżowanie z znakiem 'STOP’ lub 'USTĄP’). W przypadku silnika E-TECH Hybrid, funkcja ta jest wzbogacona o funkcję przewidującą jazdę hybrydową, która pomaga w optymalizacji planowania trasy podczas jazdy w trybie elektrycznym.

MULTI-SENSE i 4CONTROL Advanced: świat doznań

Systemy MULTI-SENSE i 4CONTROL Advanced pomagają dostosować doświadczenie użytkowania całkowicie nowego Austral, aby uczynić jazdę jeszcze przyjemniejszą i bardziej intensywną.

Technologia MULTI-SENSE Advanced oferuje trzy wstępnie ustawione tryby jazdy: Eco, Comfort i Sport. Czwarty tryb (Perso) daje kierowcy swobodę w ustawieniach. Rozszerzony pakiet Grip zawiera dwa dodatkowe tryby: 'Śnieg’ i 'Wszystkie drogi’. Kierowcy mogą przełączać się między trybami w każdej chwili, zarówno ręcznie, jak i za pomocą polecenia głosowego Google Assistant. Całkowicie nowy Austral posiada również nową proaktywną funkcję, która pomaga zmniejszyć zużycie paliwa, automatycznie sugerując przełączenie na tryb Eco.

W całkowicie nowym Renault Austral wprowadza się trzecią generację czterech kół skrętnych, która była stopniowo udoskonalana przez ostatnie 15 lat: 4CONTROL Advanced. W przeciwieństwie do innych modeli w swoim segmencie, nadaje całkowicie nowemu Australowi nowy poziom komfortu, zwiększoną zwrotność i niespotykaną wydajność. Dzięki dodatkowi aktuatora kierowniczego na tylnej osi wielowahaczowej, kąt skrętu tylnych kół wynosi teraz 5° i zapewnia promień skrętu mniejszy niż w regularnym samochodzie miejskim: 10,1 metra. W połączeniu z systemami MULTI-SENSE i 4CONTROL Advanced dostępnych jest teraz 13 opcji ustawień, w porównaniu do trzech wcześniej.

Inteligentne i proaktywne systemy wspomagania jazdy

Całkowicie nowy Renault Austral oferuje 32 systemy ADAS, które można podzielić na trzy kategorie: jazda, parkowanie i bezpieczeństwo.

W ich skład wchodzą: nowej generacji wyświetlacz Head Up Display o wymiarach 9,3 cala, wyświetlany przez przednią szybę; aktywne wsparcie kierowcy, poziom 2 autonomii, które łączy adaptacyjny tempomat z funkcją 'Stop & Go’, Centering Lane, dane GPS i mapowanie, aby samochód mógł dostosować trasę w razie potrzeby; 360° widok wokół 3D kamery; zautomatyzowane wspomaganie parkowania; ostrzeżenie o martwym polu i zapobieganie opuszczeniu pasa ruchu podczas wyprzedzania; automatyczne hamowanie awaryjne z tyłu; ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu; inteligentne oświetlenie Matrix LED Vision oraz bezpieczne wyjście pasażerów.

Najlepsze w bezpieczeństwie pasywnym

Całkowicie nowy Austral zapewnia najlepszy poziom ochrony pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego dzięki szeregowi ulepszonych urządzeń bezpieczeństwa pasywnego.

Typowe funkcje bezpieczeństwa zostały poprawione, a nowa poduszka powietrzna została dodana między kierowcą a pasażerem z przodu, aby zapobiec zderzeniom głowami w przypadku zderzenia bocznego.

Całkowicie nowy Renault Austral E-TECH Hybrid posiada specjalny dostęp do komory akumulatora oraz kod QR, aby ułatwić zespołom ratunkowym szybkie i skuteczne udzielanie pomocy pasażerom.

OpenR Link: adaptacyjny system multimedialny, który czyni samochód tak intuicyjnym jak smartfon

Ekran OpenR to ukoronowanie wnętrza całkowicie nowego Austral i jest w pełni wyposażony w technologię, aby obsługiwać nadchodzące aktualizacje OpenR Link, zapewniając płynne, pogłębione doświadczenie zaprojektowane z myślą o ewolucji w czasie. System połączony z chmurą otrzymuje automatyczne aktualizacje za pomocą technologii Firmware Over-The-Air (FOTA).

System multimedialny OpenR Link integruje najlepsze usługi i aplikacje Google: Google Maps do nawigacji, Google Assistant do pomocy bez użycia rąk oraz Google Play do aplikacji.

Podobnie jak smartfon, OpenR Link jest intuicyjny w obsłudze i łatwy do spersonalizowania.

Harman Kardon, premium dźwięk nowej generacji

Oprócz systemu dźwiękowego Arkamys, całkowicie nowy Austral oferuje premium doświadczenie dźwiękowe, które powstało w wyniku współpracy ze specjalistą ds. dźwięku Harman Kardon, liderem w dziedzinie rozwiązań dźwiękowych w motoryzacji od ponad 60 lat.

Inżynierowie akustyczni Renault i Harman Kardon współpracowali, aby zapewnić doskonale zintegrowany dźwięk hi-fi w całym wnętrzu całkowicie nowego Austral, co zapewnia jeszcze bardziej immersyjne doświadczenie w podróży.

Całkowicie nowy Renault Austral: więcej niż samochód, to prawdziwa usługa

Postrzegany jako techniczny SUV Renault „Nouvelle Vague”, całkowicie nowy Austral ucieleśnia pokolenie połączonych, inteligentnych, adaptacyjnych i elastycznych pojazdów.

Jego sztuczna inteligencja i systemy ADAS oparte na danych mapowych w chmurze pomagają zwiększyć poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy.

Całkowicie nowy Renault Austral ułatwia również życie swoim użytkownikom dzięki nowej usłudze zdalnego serwisowania.

Połączony z platformą My Renault, zapewnia praktyczne rozwiązania dla zdalnych przeglądów i wsparcia. Właściciele prywatni i zawodowi korzystają z pełnej gamy usług, które pozwalają na zdalne sterowanie niektórymi funkcjami oraz dostęp do określonych danych pojazdu.

1.2L E-TECH Hybrid (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Moc silnika elektrycznego147.1 Kw (200 Hp)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość177.6 In (4511 Mm)
Szerokość60 In (1524 Mm)
Wysokość64.7 In (1643 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.6/62.6 In (1
Rozstaw osi105 In (2667 Mm)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity1.7 Kwh

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.