Hype związany z MPV w Europie został stworzony przez Renault, które odnosiło duży sukces z modelem Espace, co sprawiło, że francuska firma uwierzyła, że MPV-kabriolet również odniesie sukces.
Nazwa modelu mówiła wszystko (wyprzedzał swoją epokę). Avantime był odważnym krokiem w czasach, gdy Renault starało się wprowadzać nowe typy pojazdów. Po wielkim sukcesie modelu Espace w segmencie VIP-shuttle, Renault próbowało zbudować linię samochodów premium: Avantime i VelSatis. Avantime był pojazdem jednobryłowym, o wyglądzie MPV i z dwiema bardzo dużymi drzwiami. Kształt stanowił połączenie coupe, kombi oraz lokomotywy TGV, a drzwi bezramowe i chowane tylne okna mogły sugerować pomysł na shooting brake.
Bardzo przestronne wnętrze było przeznaczone dla czterech pasażerów, a każdy z nich mógł odczytać prędkość z umieszczonego na środku deski rozdzielczej wskaźnika.