Moda na szybko rosnący rynek crossoverów skłoniła Renault do wydłużenia rozstawu osi Clio, podniesienia go na „stiltach” i przekształcenia nadwozia. W ten sposób powstał Captur.
Był to jeden z najpopularniejszych crossoverów w Europie. Niska cena, wysoka pozycja siedzenia i oszczędne silniki były głównymi zaletami Captura.
Trudno określić, czy przód Captura się uśmiechał, czy był zły. Skośne reflektory, zintegrowane z zderzakiem światła dzienne LED oraz dwukolorowe nadwozia były dość atrakcyjne dla niektórych. Kratka przypominająca usta była powiększona w środkowej części niczym pocałunek. Pocałunek, który nosił rombową emblemat Renault.
W środku znajdował się duży schowek przypominający szufladę, ale tylko w wersjach z kierownicą po lewej stronie. System infotainment mógł łączyć się z Apple CarPlay i Android Auto. Ciekawą cechą systemu audio był emulator dźwięku, który przesyłał inny ryk silnika do głośników, a jego brzmienie zmieniało się zgodnie z rzeczywistą prędkością obrotową silnika. Tylnie czujniki parkowania oraz kamera cofania były dostępne w ramach pakietów MEDIA NAV lub RLink, oferowanych jako standardowe lub opcjonalne, w zależności od poziomu wyposażenia. W tylnej części siedzeń ławka była przesuwana w przód i w tył, aby zapewnić więcej miejsca na nogi dla pasażerów.
Pod maską znajdowała się spora gama silników, zarówno benzynowych, jak i diesla, a niektóre z nich mogły być połączone z automatyczną skrzynią biegów. Przednie zawieszenie na kolumnach McPhersona oraz tylne wahacze zapewniały dobrą jazdę w miastach. Na dłuższe trasy rozstaw osi wynoszący 2,6 metra (102,3 cala) był dobry, a sztywniejsze zawieszenie obiecywało niski przechył nadwozia.
Renault Captur to nowy miejski crossover od Renault. Jego płynne linie podkreślają charakterystyczne proporcje, a duże koła, wysoka prześwit, szeroki rozstaw kół oraz mocno pochylona przednia szyba tworzą unikalną mieszankę MPV, SUV i hatchbacka, zaprojektowaną i wprowadzoną w życie przez Renault. Renault Captur doskonale nadaje się również do szerokiego programu personalizacji. Dzięki wielu kombinacjom dwukolorowego nadwozia, kolorom kół, jasnym i ciemnym wykończeniom wnętrza, materiałom tapicerskim i motywom graficznym, Captur będzie odpowiadał na szczególnie szeroki wachlarz gustów i pragnień.
Kreatywna swoboda, jaką cieszą się projektanci Renault, przejawia się w cechach i przestronnym wnętrzu, które oczekiwane są w tego rodzaju pojeździe. Choć jest kompaktowy (jest tylko nieznacznie dłuższy niż Nowy Clio), Renault Captur jest szczególnie przestronny. Przesuwana tylna kanapa zapewnia idealny balans między przestrzenią dla pasażerów a ich bagażem, z maksymalną pojemnością wynoszącą 455dm3 (aż do osłony bagażnika). W kabinie pasażerskiej dwa pomysłowe innowacje podkreślają charakter Captura jako naprawdę przyjaznego pojazdu: dużą szufladę typu schowek, którą łatwo dosięgnąć z miejsca kierowcy i która pomieści 11 litrów, oraz dostępność zdejmowanych pokrowców na siedzenia, które można rozpiąć, wyprać w pralce w domu i ponownie założyć.
W międzyczasie tablet multimedialny Renault R-Link w desce rozdzielczej zapewnia dostęp do nowego poziomu łączności, z ciągle rosnącą biblioteką dedykowanych aplikacji motoryzacyjnych.
Wysoka pozycja siedząca jest zarówno komfortowa, jak i dodaje pewności siebie, podobnie jak pasywne systemy bezpieczeństwa pojazdu, przyczepność i wydajność hamulców. Zasługę za komfort jazdy Captura można przypisać platformie B, z którą dzieli się Nowym Clio.
Przyjemność z jazdy i oszczędność paliwa to wspólne cechy silników turbosprężarkowych w Capturze. Dostępne silniki benzynowe to Energy TCe 90 (trzy cylindry i tylko 898 cm3) oraz TCe 120 EDC (cztery cylindry, 1198 cm3). Ten ostatni dostępny jest wyłącznie z przekładnią EDC (Efficient Dual Clutch), która zapewnia doskonały komfort jazdy. Jeśli chodzi o moc diesla, Energy dCi 90 zużywa zaledwie 3.6 litra/100 km i emituje jedynie 95 g CO2 na km, co jest rekordowo niską wartością w klasie Captura. Ten model będzie również dostępny z przekładnią EDC w późniejszym terminie.
Renault Captur produkowany jest w zakładzie w Valladolid w Hiszpanii, gdzie szczególną uwagę zwrócono na jakość produktu i wpływ na środowisko. Aż 16% plastiku używanego w produkcji Captura pochodzi z recyklingu – to znakomity wynik, choć nie zawsze widoczny.
Renault Captur, który trafił do sprzedaży w kwietniu 2013 roku, wniesie odrobinę koloru i uroku do segmentu B, nie zapominając jednocześnie o potrzebie dostarczenia praktyczności w codziennym użytkowaniu.
PASJONAT, PRAKTYCZNY I INNOWACYJNY
Pomysłowe i praktyczne innowacje to kluczowe wartości stylowego nowego crossovera Renault, który przynosi świeże myślenie do segmentu B. Inspirowany samochodem koncepcyjnym, którego nazwę i ducha rozwija, Renault Captur jest dumnym przedstawicielem nowej tożsamości projektowej Renault.
DUCH SAMOCHODU KONCEPCYJNEGO 'CAPTUR’
Captur czerpie inspirację z samochodu koncepcyjnego, który reprezentował drugi temat – 'Eksploracja’ – strategii projektowania w cyklu życia Renault. Sportowy i zabawny, ten crossover był otwartym zaproszeniem do „eksploracji świata, we dwoje”.
Bezpośrednio pochodzący z samochodu koncepcyjnego, model produkcyjny został ukształtowany przez te same zespoły projektantów w tym samym studio.
Captur teraz rozwija nazwę, styl i wiele cech swojego imiennika:
Charakterystyczny frontowy design skonstruowany wokół wyraźnego, pionowo umiejscowionego logo Renault na błyszczącym czarnym tle.
Zakrzywione kształty wyrażają ruch i lekkość, z minimalną ilością ostrych krawędzi.
Muskularne kontury po bokach i nadkola.
Duże koła i solidne nadkola sygnalizują wytrzymałość i sportowe pochodzenie.
Grafika dachu Captura nawiązuje do designu dachu samochodu koncepcyjnego.
Motyw skrzydła samolotu w kształcie deski rozdzielczej.
Elastyczne kieszenie siatkowe na oparciach przednich siedzeń przywołują światy żeglarstwa lub wspinaczki, przypominając technikę zastosowaną w siedzeniach i wykończeniu bagażnika samochodu koncepcyjnego.
Nastrojowe oświetlenie dla szuflady Easy Life.
Dedykowane, ciepłe wykończenie w kolorze Arizona Orange, które wybrano jako kolor startowy dla pojazdu produkcyjnego.
DESIGN 'MIŁOŚĆ OD PIERWSZEGO WEJRZENIA’, POŁĄCZONY Z PRAKTYCZNOŚCIĄ W RZECZYWISTYM ŚWIECIE
Renault Captur to miejski crossover o ciepłym, przyjaznym wyglądzie. Jego kompaktowe wymiary (4,12 m x 1,77 m x 1,57 m) oraz duże koła 16- lub 17-calowe świadczą o jego sportowym powołaniu i chęci do przygód, podczas gdy znaczny prześwit (200 mm) podnosi go do poziomu wielu crossoverów i SUV-ów z wyższej segmentu.
Dzięki solidnej postawie Renault Captur sprawia wrażenie bardziej imponującego, niż sugerowałyby jego rzeczywiste wymiary. Jego formy są płynne i muskularne, podczas gdy położenie mocno pochylonej przedniej szyby podkreśla dynamiczny charakter designu, a osłony progowe chronią przed miejskimi i wiejskimi zadrapaniami. Dwuczęściowe poziome światła tylne pozwalają na szerokie otwarcie klapy bagażnika i pomagają uniknąć pudełkowatego wyglądu.
Nowoczesne, oryginalne i praktyczne detale stylistyczne potwierdzają, że Renault Captur został zaprojektowany z myślą o maksymalnej przyjazności użytkowania. Na przykład dolna część każdego drzwi jest ukształtowana tak, aby zapobiec zabrudzeniu butów i odzieży podczas wsiadania.
PAKIETY PERSONALIZACJI, ABY ZAINSPIROWAĆ
Atrakcyjnie cenowe pakiety wyposażeniowe pomogą klientom skonfigurować własny spersonalizowany pojazd z koordynowanymi tematami wnętrza i nadwozia.
Program personalizacji oparty jest na trzech różnych motywach: 'Arizona’, 'Azur’ i 'Manhattan’. Każdy z nich wyraża określony styl: przygoda, elegancja lub styl życia w mieście.
ŁATWOŚĆ PERSONALIZACJI, ABY DOSTOSOWAĆ DO INDYWIDUALNYCH STYLÓW ŻYCIA I PRAGNIEŃ
Dzięki Renault Captur możliwe jest określenie:
Dla zewnętrza:
Dwukolorowe wykończenie, aby stworzyć kontrast między dachem, słupkami przedniej szyby a obudowami lusterek a resztą nadwozia,
Elementy w kolorze czarnym, pomarańczowym, kości słoniowej lub chromu do otaczającej kratki, osłon lamp przeciwmgielnych, dolnych pasów ochronnych na drzwiach oraz listwy wykończeniowej klapy bagażnika (światło tablicy rejestracyjnej).
Kolor kół: pomarańczowy, kość słoniowa lub czarny.
Grafika dekoracyjna na masce, dachu i klapie bagażnika.
Wewnątrz:
Jasne lub ciemne wykończenie kabiny.
Kolorowe akcenty dekoracyjne wnętrza (pomarańczowy, kość słoniowa, chrom, szary, niebieski lub zielony) dla wykończeń kratek nawiewów, konsoli centralnej, głośników i schowka typu Easy Life.
Wybór czterech wzorów tapicerki dla drugiego poziomu wyposażenia (niezdejmowane pokrowce na siedzenia), a także osiem różnych pokrowców na siedzenia Zip Collection jako opcja dla drugiego poziomu wyposażenia i standard w trzecim (w zależności od rynku),
Wybór trzech tematycznych pakietów wykończeń (’Captur’, 'Map’, 'Losange’), aby wzbogacić kierownicę i tapicerkę oraz odzwierciedlić zewnętrzną grafikę dekoracyjną.
PERSONALIZACJA W STYLU RENAULT
Program personalizacji Renault Captur wyróżnia się prostotą, zakresem i wysoką jakością. Dostępność dwukolorowego wykończenia zapewnia dodatkowe możliwości wyboru kontrastowych kolorów dla dachu i reszty nadwozia.
Program ten jest:
łaty do wizualizacji za pomocą trzech motywów i różnych kombinacji wzorów, które się z nimi wiążą.
integralną częścią designu pojazdu: wybór, różnorodność i oryginalność.
zastosowany w wielu obszarach zewnętrznych i wewnętrznych, co daje około 200 kombinacji dla nadwozia i około 100 dla wnętrza.
łatwy do skoordynowania i dopasowania do koloru dachu.
dostępny dla podstawowych modeli w ofercie – innymi słowy, dla wszystkich najlepiej sprzedających się wersji silnikowych i poziomów wyposażenia.
montowany w fabryce, aby zapewnić jakość na poziomie 'fabrycznego wykończenia’.
RENAULT CAPTUR: CROSSOVER, KTÓRY JEST RZECZYWIŚCIE PRAKTYCZNY DO CODZIENNEGO UŻYTKU
Renault Captur łączy w sobie to, co najlepsze z trzech światów, mianowicie MPV, SUV i rodzinnego hatchbacka. Wciela także jedną z największych ambicji Renault: uczynić innowacje dostępną rzeczywistością dla wszystkich. Renault Captur wnosi do crossoverów liczne funkcje, które pomagają zminimalizować trudności codziennego życia, w tym przesuwaną tylną kanapę, wielopozycyjną podłogę bagażnika oraz portfolio multimedialne zawierające Media Nav i Renault R-Link. Dwukolorowe lakierowanie, szuflada typu Easy Life oraz zdejmowane pokrowce na siedzenia z kolei dopełniają listę innowacyjnych cech.
NAJLEPSZE CECHY ŚWIATA SUV, MPV I HATCHBACKÓW, POŁĄCZONE PRZEZ RENAULT
Renault Captur łączy trzy kluczowe składniki, tak jak tylko Renault potrafi: charakter i wytrzymałość SUV-a, przestronność i praktyczność MPV oraz dynamikę i komfort jazdy rodzinnego hatchbacka.
Cechy SUV:
Rozstaw osi wynoszący 2,60 m i szerokość 1,51 m gwarantują wyjątkową pewność prowadzenia w segmencie Captura.
Duże koła o średnicy (16- lub 17-calowe felgi, oponach o średnicy 660 mm) i znaczny prześwit (200 mm) otwierają drzwi do przygód.
Dolne osłony boczne nadwozia i projekt zderzaka.
Cechy MPV:
Zachęcająco wysoka pozycja za kierownicą (o 10 cm wyższa niż w Nowym Clio).
Duży bagażnik o pojemności od 377 dm3 do 455 dm3 (z tylną kanapą w najdalej przesuniętej pozycji).
Kabina o wielkości rodziny: odległość od pedału gazu do oparcia tylnej kanapy wynosi 1730 mm, a wygodne miejsce na kolana dla pasażerów tylnych to 215 mm (o 75 mm więcej niż w Nowym Clio).
Tylną kanapę dzieloną 60/40 można wygodnie złożyć, tworząc płaską podłogę.
Trzy punkty mocowania fotelika dziecięcego Isofix dla przedniego pasażera i dwóch skrajnych tylnych miejsc, z trzema homologowanymi pozycjami pasów bezpieczeństwa dla najmłodszych dzieci, mocowanymi za pomocą standardowych pasów.
Obszerne schowki z pokrywkami o łącznej pojemności 27 litrów.
Wygodne zawieszenie.
Cechy rodzinnego hatchbacka:
Ustawienia podwozia sprawdzone pod kątem osiągnięcia środka ciężkości Captura, który jest nieco wyższy niż w hatchbacku. Sztywność na rolkach została precyzyjnie rozdzielona pomiędzy przód i tył, aby zapewnić zrównoważoną jazdę i minimalne przechyły nadwozia. Tłumiki zostały skalibrowane w celu uzyskania responsywnego prowadzenia, bezpieczeństwa i komfortu.
Elektromechaniczne, zmienne wspomaganie kierownicy jest bezpośrednie (2,7 obrotu kierownicy od oporu do oporu) i równie wygodne w użyciu w mieście, jak precyzyjne na wiejskich drogach.
Promień skrętu wynoszący 10,8 m między krawężnikami zapewnia dobrą zwrotność na obszarach zabudowanych.
Mimo wysokiego położenia, pozycja za kierownicą przypomina siedzenie w samochodzie.
INTELIGENTNE POMYSŁY UŁATWIAJĄCE CODZIENNE UŻYTKOWANIE
Renault Captur wprowadza dwie innowacje, które są unikalne na rynku i będą szczególnie doceniane w codziennym użytkowaniu:
Patentowane zdejmowane pokrowce na siedzenia 'Zip Collection’ z zamkiem błyskawicznym (w zależności od wersji).
Duża szuflada 'Easy Life’ zamiast tradycyjnego schowka (niedostępna w wersji z kierownicą po prawej stronie). Ogólnie rzecz biorąc, Renault Captur został zaprojektowany z myślą o udostępnieniu tych użytecznych i przyjemnych funkcji szerszemu kręgowi odbiorców w segmencie B.
Szuflada Easy Life: pierwszy schowek, który łatwo dosięgnąć z miejsca kierowcy. Pomieści 11 litrów i zmieści takie przedmioty jak laptop, aparat czy torebka. Szuflada Easy Life to pomysłowe rozwiązanie bagażowe, które jest bardziej atrakcyjne i praktyczne niż konwencjonalny schowek.
Duży bagażnik ma niezakłócony kształt i pomieści od 377 dm3 do 455 dm3. Zdejmowana, wielopozycyjna podłoga bagażnika jest odwracalna, z wykładziną do prania z obu stron. Dwie duże przestrzenie stowarzyszeniowe znajdują się pod matą bagażnika po obu stronach zestawu do pompowania opon.
Przesuwane tylne siedzenie ma ruch w przód i w tył o długości 160 mm i zapewnia do 215 mm przestrzeni na kolana dla pasażerów tylnych.
W międzyczasie znajduje się zdejmowany pojemnik do przechowywania o pojemności 1,6 litra pomiędzy przednimi siedzeniami.
Duża przestrzeń do przechowywania z pokrywką znajduje się na górze deski rozdzielczej.
W przednich drzwiach można pomieścić butelki o pojemności do 1,5 litra.
ŁATWE W UTRZYMANIU
Pokrowce z kolekcji Zip można łatwo rozpiąć i wyprać w pralce w domu. Nie trzeba już zmagać się w samochodzie, aby pozbyć się plam, więc wnętrze może być jak nowe, gdy przyjdzie czas na sprzedaż.
Gumowa strona odwracalnej, wielopozycyjnej podłogi bagażnika jest łatwa do czyszczenia, a ścianki bagażnika i obicia przednich siedzeń poradzi sobie łatwo z brudnym ładunkiem.
Przemyślane detale
Bezdotykowe otwieranie i uruchamianie są standardem w całej gamie, a karta zdalnego klucza jest dostępna dla drugiego poziomu wyposażenia i wyżej.
Siedzenie kierowcy o regulowanej wysokości ma 70 mm skoku, dzięki czemu kierowcy o różnym wzroście mogą znaleźć dla siebie wygodną pozycję.
Kierownica może być regulowana zarówno w pionie (o 60 mm), jak i w poziomie (50 mm).
Dostępne jest również pośrednie oświetlenie otoczenia, za pomocą przewodów świetlnych, nad schowkiem typu Easy Life (od drugiego poziomu wyposażenia).
Funkcja zmiany pasa ruchu na autostradzie: puszczenie kierunkowskazu włącza trzy błyski.
Trzeci poziom wyposażenia Captura ma dodatkowe oświetlenie rogowe: odpowiednie światło przeciwmgielne jest automatycznie włączane, aby poszerzyć iluminowaną strefę i dać kierowcy szersze pole widzenia w zakrętach (przy prędkości poniżej 40 km/h).
Tylne czujniki parkowania (sygnał dźwiękowy) oraz kamera do wstecznej jazdy są dostępne w ramach pakietów MEDIA NAV lub RLink (standardowe lub opcjonalne, w zależności od poziomu wyposażenia). Na koniec, Assist Hill Start eliminuje ryzyko przypadkowego staczania się wstecz przy starcie.
NAJOSZCZĘDNIJSZY SAMOCHÓD W SWEJ KLASIE
Renault Captur znajduje się w czołówce swojej klasy pod względem niskiego zużycia paliwa i emisji spalin. Nowy crossover Renault jest wyposażony w najbardziej oszczędne silniki (w użytkowaniu drogowym), a także starannie dopracowaną aerodynamikę i niską wagę (porównywalną z Clio III). Efektywność paliwowa jego silników jest bezpośrednim wynikiem doświadczeń Renault z F1. Wreszcie znaczny udział plastiku z recyklingu jest dodatkowym dowodem na to, że Renault stara się minimalizować swój wpływ na środowisko.
3,6 L / 100KM: NAJLEPSZA W KLASIE EKONOMIA PALIWA POŁĄCZONE Z RZECZYWISTĄ PRZYJEMNOŚCIĄ Z JAZDY
Dzięki energii silników Captur wciela w sobie przyjemność z jazdy i dynamiczność. Oferuje wyraźne, responsywne przyspieszenie w całym zakresie obrotów, a jednocześnie wciąż dominuje w swojej klasie pod względem niskiego zużycia paliwa i emisji CO2.
Turbo moc w całym zakresie: wszystkie silniki w ofercie Renault Captur są doładowane, zmniejszone i najnowszej generacji. Oferują znakomity moment obrotowy przy niskich obrotach.
Wszystkie automatyczne wersje są wyposażone w przekładnię EDC: przekładnia automatyczna Efficient Dual Clutch (EDC) jest dostępna od debiutu silnika TCe 120 i później będzie dostępna w połączeniu z jednostką dCi 90. Przekładnia automatyczna EDC łączy gładkie zmiany biegów, responsywną wydajność i niskie zużycie paliwa.
'Stop&Start’ w całej ofercie silników Energy: wszystkie silniki Energy wyposażone są w odzysk energii podczas hamowania i spowolnienia.
NAJNOWSZE GENERACJE SILNIKÓW
Silniki benzynowe:
Energy TCe 90 (0,9 litra): 90KM / 4,9 litra/100 km / 113 g CO2/km
TCe 120 EDC (1,2 litra): 120KM / 5,4 litra/100 km / 125 g CO2/km
Silniki diesla:
Energy dCi 90 (1,5 litra): 90KM / 3,6 litra/100 km / 95 g CO2/km
dCi 90 EDC (dostępny w drugiej połowie 2013)
ZALETY TECHNOLOGII Z OPARCIEM O DOŚWIADCZENIE RENAULT W FORMULE 1
W Formule 1 i na drogach publicznych to wydajność (płynność i komfort jazdy), efektywność energetyczna (niskie zużycie paliwa) i niezawodność są najważniejsze. Doświadczenie Renault jako dostawcy silników w F1 bezpośrednio przekłada się na silniki zasilające jego modele produkcyjne. Nie jest przypadkiem, że Captur znajduje się na szczycie swojej klasy pod względem wydajności, zużycia paliwa i jakości. Dzięki Formule 1 klienci Renault będą mogli cieszyć się swoimi osobistymi zwycięstwami w walce z zużyciem paliwa i emisją CO2…
Doświadczenie Renault jako dostawcy silników w F1 przyniosło:
Zmniejszenie wymiarów: małe, ale mocne, silniki benzynowe nowej generacji charakteryzują się wysoką mocą w stosunku do swojej pojemności, a także dużym momentem obrotowym przy niskich obrotach. Te małe i szczególnie wydajne jednostki napędowe pozwalają na rafinowane działanie przy niskim zużyciu paliwa.
Zmniejszenie tarcia: Renault Energy TCe 90 wykorzystuje materiały niskotryskowe stosowane w F1, takie jak DLC (Diamond-Like Coating) w swoim zaworze i PVD (Physical Vapour Deposition) dla pierścieni tłokowych.
Niezawodność: w F1 Renault udowodniło siłę swoich silników, zdobywając ostatnie trzy tytuły mistrza świata konstruktorów z Red Bull Racing (2010, 2011 i 2012). Podobnie jak jednostki napotkane w F1, wszystkie silniki Renault dostępne dla Renault Captur są mocne, wytrzymałe i oszczędne.
SKUPIENIE NA MINIMALIZACJI WAGI I OPTYMALIZACJI WYKORZYSTANIA AERODYNAMICZNEGO
Oprócz tych postępów w technologii silników, Renault Captur skorzystał także na badaniach nad redukcją wagi, oponami i aerodynamiką…
Crossover, który waży tyle co hatchback: Renault Captur waży praktycznie to samo co Clio III, pomimo większych wymiarów i dodatkowego wyposażenia komfortowego i bezpieczeństwa.
Bardzo niskotaryfiowe opony: te wysoko efektywne opony zmniejszają zużycie paliwa nawet o 3%.
Starannie dopracowana aerodynamika (CdA): utrzymując wysokość nadwozia na rozsądnie niskim poziomie, Renault Captur prezentuje mniejszą powierzchnię dla oporu powietrza, nie tracąc jednocześnie na przestrzeni kabiny.
Napędzane klapy za zderzakiem automatycznie zamykają wloty powietrza, gdy zapotrzebowanie na system chłodzenia spada (w zależności od wersji i rynku).
Dukt podwozia kieruje przepływ powietrza w celu optymalizacji wydajności aerodynamicznej.
POMOC KIEROWCOM W OGRANICZENIU ZUŻYCIA PALIWA
Renault Captur jest wyposażony w proste, intuicyjne i nienachalne funkcje, które informują kierowców i pomagają im ograniczyć zużycie paliwa.
Wskaźnik zmiany biegów: podświetlana strzałka na wyświetlaczu sugeruje idealny moment na zmianę biegu, co pozwala zaoszczędzić paliwo.
Wskaźnik stylu jazdy (z R-Link): światło na wyświetlaczu instrumentów dostarcza kierowcom informacje zwrotne w czasie rzeczywistym na temat stylu jazdy. Ta funkcja uwzględnia prędkość jazdy, zmiany biegów oraz sposób, w jaki radzą sobie z fazami spowolnienia. Różne kolory (zielony, żółty lub pomarańczowy) oraz różne poziomy jasności pomagają kierowcom dostosować ich styl jazdy.
W trybie ECO Renault Captur sam pomaga w redukcji zużycia (z wyjątkiem wersji napędzanych silnikami EURO4). Funkcja ta uruchamiana jest poprzez naciśnięcie przycisku ECO na konsoli centralnej i pozwala na oszczędności paliwa do 10% w zależności od warunków jazdy, stylu jazdy i poziomu ruchu.
Tryb ECO działa poprzez:
ograniczenie ilości momentu obrotowego dostarczanego przez silnik,
dostosowanie mapowania zmiany biegów w przekładni EDC (zmiany biegów przy niższych obrotach silnika),
specyficzne programy sterujące dla automatycznego systemu klimatyzacji i ogrzewania.
PRAWDZIWY PIONIER W ZASTOSOWANIU MATERIAŁÓW Z RECYKLINGU
Materiały z recyklingu stanowią 16% plastiku używanego w produkcji Renault Captur. To pierwszy taki przypadek w Renault i jeden z najlepszych wyników w przemyśle motoryzacyjnym. Odpowiada to łącznej wadze 32 kg, z czego dwie trzecie dotyczy zewnętrznej części pojazdu, a jedna trzecia wnętrza.
Elementy wykonane z plastiku z recyklingu to:
Elementy podwozia, belka tylna i różne części składowe zderzaków itp.
Różne elementy izolacyjne, wykładzina bagażnika, elementy strukturalne i mocujące deskę rozdzielczą.
Elementy systemu klimatyzacji, chłodzenia, paliwa i akumulatora.
85% użytych materiałów jest poddawanych recyklingowi: 9% na etapie depollucji (płyny, poduszki powietrzne), 6% materiałów odzyskiwalnych (pianki, szkło, pokrycia), 70% separacji i fragmentacji (metale). Ponadto 10% można odzyskać w postaci energii.
NIEZAWODNOŚĆ NA PODSTAWACH – W TYM BEZPIECZEŃSTWO
Jako crossover zaprojektowany przez Renault, Captur nie idzie na kompromis w dziedzinie aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa. To insystowanie na bezpieczeństwie obejmuje całą gamę modeli i idzie w parze z inną dziedziną doświadczeń Renault: komfortem. Ustawienia dla Renault Captur były starannie dostosowane do charakterystyki modelu i obejmują zwłaszcza miękkość zawieszenia oraz reakcję na kierownicę. Tymczasem, w typowy sposób dla Renault, koszty eksploatacyjne są trzymane w ryzach.
NAJWYŻSZE POZIOMY BEZPIECZEŃSTWA W WERSJI Z PODSTAWOWYMI PARAMETRAMI
Renault Captur korzysta z tych samych fundamentalnych systemów, co Nowe Clio, aby zapewnić najwyższą wydajność bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego.
Bezpieczeństwo dorosłych: wzmocniona konstrukcja, wysokowydajne poduszki powietrzne przednie, boczne poduszki powietrzne głowy/klatki piersiowej, czujniki ciśnienia w drzwiach przednich dla szybkiego wykrywania uderzeń bocznych, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami obciążenia (siedzenia przednie), zagłówki antywhiplash, ograniczniki obciążenia dla skrajnych miejsc tylnych, funkcja anty-zatonięcia dla przednich siedzeń.
Bezpieczeństwo dzieci: trzy punkty mocowania fotelika dziecięcego Isofix dla przedniego pasażera i dwóch skrajnych miejsc tylnych, z trzema homologowanymi pozycjami pasów bezpieczeństwa dla młodszych dzieci mocowanych standardowymi pasami.
Bezpieczeństwo pieszych: Renault Captur został starannie zaprojektowany, aby zminimalizować obrażenia pieszych, szczególnie w dolnych partiach nóg, biodrach i głowie.
SUPERLATYWNE PROWADZENIE
Prowadzenie Renault Captur korzysta z doświadczeń Renault i rygorystycznego podejścia. Dzięki dynamicznym osiągom, pewności prowadzenia i najlepszym w segmencie komfortowi jazdy, kierowcy od razu poczują się pewni.
Wzmocnione systemy zawieszenia z przodu i z tyłu pochodzą z tych zastosowanych w Nowym Clio Estate i zostały dostosowane do szerszych kół:
Zawieszenie przednie: układ typu MacPherson z prostokątnym dolnym ramieniem i podwójnymi mocowaniami izolacyjnymi dla doskonałej przyczepności i komfortu jazdy (siły podłużne i boczne oddzielone).
Zawieszenie tylne: belka tordyjna z programowanym odkształceniem i sprężyny śrubowe. Belka i stabilizator są skalibrowane w celu optymalizacji kontroli przechyłów.
ABS, asystent hamowania w nagłych wypadkach, nowej generacji ESC z siedmioma czujnikami oraz interwencja w ruchu bocznym są standardem.
System interwencji w ruchu bocznym jest aktywowany w ekstremalnych sytuacjach lub gdy kąt przechyłu nadwozia staje się nadmierny.
Hill Start Assist zapobiega staczaniu się pojazdu w tył przez tymczasowe zatrzymanie pojazdu, kiedy hamulec ręczny jest zwolniony.
KOSZTY EKSPLOATACJI POD KONTROLĄ
Nowy crossover Renault został zaprojektowany w celu uzyskania znakomitych wyników pod względem całkowitych kosztów eksploatacji (TCO), dzięki:
Zużycie paliwa i emisje CO2 wśród najlepszych w klasie Captura
Stop&Start zainstalowany we wszystkich silnikach z manualnymi skrzyniami biegów w Europie.
Napędzane aerodynamiczne klapy w większości wersji.
Roczne interwały serwisowe oraz zalecane interwały wymiany oleju silnikowego wynoszące 30 000 km/dwa lata.
Poza Europą, jak również w przypadku niektórych rynków europejskich, częstotliwość konserwacji może być dostosowywana do lokalnych warunków.
Bezobsługowy łańcuch rozrządu w silnikach benzynowych TCe 90 i TCe 120.
Długowieczny pasek rozrządu w silnikach dCi, z wymianą przy 150 000 km/sześciu latach.
Opony o niskim oporze toczenia.
Wszystkie niezbędne warunki do utrzymania wysokiej wartości rezydualnej: design, jakość i wnętrze, które można odświeżyć przed sprzedażą dzięki zdejmowanym pokrowcom, które można łatwo wyprać lub wymienić.
POŻĄDLIWY DESIGN, WSPARTE WYSOKĄ JAKOŚCIĄ
Zaprojketowany we Francji w Renault Technocentrum w Guyancourt i wyprodukowany w Valladolid w Hiszpanii, Renault Captur będzie sprzedawany w ponad pięćdziesięciu krajach (w tym, w późniejszym terminie, w Korei Południowej pod marką Renault Samsung Motors). Nowy crossover Renault przyznaje, że ambitny design wymaga wysokich standardów jakości. Wprowadzenie wykończeń w dwóch kolorach do rynku masowego było jednym z najbardziej zauważalnych wyzwań produkcyjnych podjętych przez program.
WYRAFINOWANA APELACJA POPRZEZ DESIGN I WYSOKIE STANDARDY PRODUKCJI
Captur uosabia nowy rodzaj apelacji dzięki mocnym, uwodzicielskim liniom zewnętrznym, które przenoszą ducha Nowego Clio, wraz z oryginalnością dwukolorowego lakieru, który Renault wprowadza do szerszej publiczności segmentu B po raz pierwszy. Pożądliwość Captura jest dodatkowo wzmocniona świeżością jasnych kolorów wybranych do wnętrza oraz jego zdejmowanymi pokrowcami.
Jako znak rozpoznawczy nowej linii Renault, ta wyrafinowana apelacja wymaga rygorystycznej jakości na każdym etapie procesów projektowania, rozwoju i produkcji. Podobnie jak w przypadku Nowego Clio, design Captura jest ambasadorem wizerunku samego Renault, co musiało być odzwierciedlone w standardach produkcji spełnionych w fabryce w Valladolid. To wyzwanie zostało przekute w szansę na wprowadzenie nowych standardów jakości widocznej.
WIDOCZNA JAKOŚĆ
W zakładzie w Valladolid, uwaga poświęcona programowi Captur skupiała się na poprawie dopasowania i wykończenia.
Skupiono się także na jakości lakieru, w tym po raz pierwszy zastosowano nową technologię lakieru bez podkładu w Renault.
Captur charakteryzuje się wysokowydajnym (HD) bezbarwnym lakierze, po raz pierwszy wprowadzonym w Nowym Clio, który zapewnia lepszy blask i przejrzystość, a także większą odporność na zarysowania.
Nowy proces lakierowania znany jako 3WET nie tylko zapewnia cenny czas, ale także zmniejsza emisje, pozostałości i zużycie energii: – Proces został uproszczony poprzez wyeliminowanie etapu przygotowawczego. Wodne zabarwienie nakładane jest bezpośrednio na kataflazowaną powierzchnię.
Proces ten obejmuje nową operację – maskowanie – która jest niezbędnym krokiem w produkcji lakierów dwukolorowych. Istniejąca linia lakiernicza została przekształcona w szybką i skuteczną linię maskującą, co pozwala zakładowi odpowiedzieć na przewidywaną dużą potrzebę na lakier w dwóch kolorach.
WSZYSTKO NOWE, ALE OPARTE NA SOLIDNYCH FUNDAMENTACH
Podobnie jak Nowe Clio, Renault Captur oparty jest na wysoce wydajnej platformie B. W praktycznym ujęciu oznacza to, że komora silnikowa jest taka sama jak w Clio i Logan, co umożliwiło współdzielenie wielu komponentów z Clio. Choć nie jest to widoczne, znaczna część doświadczenia i procesów wykorzystywanych w obróbce nadwozia, lakierowaniu i końcowym montażu została przeniesiona na Renault Captur. To były bardzo ważne kwestie w celu osiągnięcia jakości i niezawodności produkcji.
EFEKTYWNY, ZAFUNDOWANY I ZAPROJEKTOWANY, BY TRWAĆ
Architektura pojazdu jest powszechnie uznawanym obszarem ekspertyzy dla Renault, marki, która zawsze była odważna i innowacyjna w rozwijaniu nowych koncepcji. Kompaktowy z zewnątrz; przestronny i modułowy wewnątrz… Renault Captur po raz kolejny przekracza ustalone segmenty. Budowany na platformie B, której komfort, przestronność, prowadzenie i niezawodność są dobrze udokumentowane.
Platforma B wspiera około 20 różnych pojazdów produkowanych przez Sojusz. Renault Captur korzysta również z tego samego układu napędowego co Nowe Clio, z szerszymi rozstawami kół i dłuższym rozstawem osi.
Renault Captur dąży do osiągnięcia najwyższych standardów niezawodności i integralności mechanicznej. Produkowane silniki Renault osiągnęły wysoki poziom niezawodności, co zostało docenione zarówno przez niezależne organizacje, jak i partnerów firmy. W motorsporcie silniki Renault zdobyły ostatnie trzy tytuły mistrza świata konstruktorów (2010, 2011 i 2012) w Formule 1, najbardziej wymagającej formie wyścigów samochodowych.