Captur, oparty na tej samej platformie co Renault Clio IV, był najlepiej sprzedającym się crossoverem na rynku europejskim. Oferował więcej miejsca w środku niż jego mniejszy brat i świetne możliwości na przygody.
Captur pokazał, że crossover nie musi mieć napędu na wszystkie koła, aby odnieść sukces na rynku. Musiał być dobrze przystosowany do miejskiego ruchu, łatwy w parkowaniu i zdolny do pokonywania krawężników bez uszkadzania nadwozia czy progów. Model z 2013 roku przeszedł lifting w 2017 roku, co przyniosło poprawy we wszystkich obszarach.
Długi Clio na podwyższeniu, Captur, wykorzystał platformę B od sojuszu Renault-Nissan i ulepszył ją, nadając jej bardziej atrakcyjne nadwozie. Zainstalowano nowy zestaw reflektorów. Światła dzienne umieszczono na dolnej części zderzaka, a po włączeniu tworzyły literę „C”. Między nimi umieszczono szeroką dolną kratkę. Z boku, faliste rzeźbione drzwi sprawiały, że samochód wyglądał na dłuższy niż był w rzeczywistości. Z tyłu zainstalowano spojler dachowy nad tylną szybą. Przebudowano także tylny zderzak.
W środku, model 2017 Captur zyskał więcej opcji poprawiających komfort jazdy i wyposażenia wnętrza. Zestaw wskaźników zawierał dwie tarcze: jedną dla obrotomierza, a drugą dla poziomu paliwa. Pomiędzy nimi, na wyświetlaczu LCD, znajdował się cyfrowy prędkościomierz. Fotele kubełkowe z przodu były dostępne w sześciu różnych pakietach personalizacyjnych, z różnymi kolorami. Z tyłu nie wprowadzono wielu ulepszeń, poza tapicerką.
Pod maską, model 2017 Captur oferował wybór silników diesla i benzynowych o mocy od 90 do 120 koni mechanicznych.
Renault Captur, najlepiej sprzedający się miejski crossover w Europie w 2016 roku z wynikiem 215 670 sprzedanych sztuk, przeszedł metamorfozę, oferując bardziej charakterystyczny design i nowoczesne technologie, nie rezygnując przy tym z łatwości użytkowania. Po raz pierwszy dostępna będzie wersja Captur Initiale Paris. Obok modeli Koleos i Kadjar, Renault teraz oferuje pełną gamę crossoverów.
Więcej możliwości personalizacji niż kiedykolwiek
Nowy Renault Captur bazuje na pierwotnym sukcesie modelu, w tym jego uderzających dwukolorowych schematach, oferując trzy nowe kolory nadwozia: Atacama Orange, Ocean Blue i Améthyste Black (wersja Initiale Paris), a także nowy kolor Platine Grey dla dachu. Ponad 30 kombinacji pozwala klientom dostosować wygląd swojego Nowego Captura do osobistych preferencji.
Nowy Captur oferuje także sześć różnych pakietów personalizacji wnętrza w następujących kolorach: Kość słoniowa, Ocean Blue, Karmel, Czerwony, Satin Chrome i Patina Chrome. Uzupełniają je pięć pakietów personalizacji (Kość słoniowa, Ocean Blue, Cappuccino, Czerwony i Atacama Orange), które wprowadzają kolorowe akcenty w dolnej ochronie drzwi i na kaboszonach kół.
Charakterystyczny podpis świetlny Renault
Francuski design Renault kontynuuje w Nowym Capturze, który jest wyposażony w pełne oświetlenie LED 'Pure Vision’ z przodu (w zależności od wersji). Ta technologia poprawia zarówno wygląd pojazdu, jak i jego bezpieczeństwo, jednocześnie redukując olśnienie. Na dole zderzaka, Captur zawiera LED-owe światła do jazdy dziennej w kształcie litery C, które stały się emblematycznym znakiem świetlnym marki. Tylne światła również zawierają ten znak rozpoznawczy, widoczny zarówno w nocy, jak i w dzień.
Niezaprzeczalnie crossover
Renault Captur ewoluował, zbliżając się stylem do swojego większego rodzeństwa, Kadjara. Grille chłodnicy zostały zmodyfikowane, aby bardziej pasowały do innych crossoverów marki Renault, z wyraźnym dodatkiem chromowanej listwy. Zarówno z przodu, jak i z tyłu zderzak zawiera nowe osłony przeciwsłoneczne, które podkreślają przygodowe walory Captura.
W pierwszych trzech poziomach wyposażenia dostępne są cztery rodzaje kół: dwa 16-calowe obręcze (Extreme i Adventure) oraz dwa 17-calowe koła (Emotion i Explore).
Stały szklany sunroof
Od trzeciego poziomu wyposażenia, Renault Captur może być teraz wyposażony w stały szklany dach. Dostępny wyłącznie w dwukolorowej konfiguracji pojazdu, ten nowy element zapewnia jeszcze jaśniejsze wnętrze.
Wyszukane wnętrze z przyjaznym użytkownikowi wyposażeniem
Bardziej wysublimowane niż wcześniej, wnętrze korzysta z wysokiej jakości plastików, eleganckiego chromu i stonowanych kolorów. Kierownica jest wykonana z materiałów podnoszących status, a w wersjach wyższej klasy, wykończona jest ekologiczną skórą. Dźwignia zmiany biegów ma nowocześniejszy wygląd, a panele drzwiowe zostały zrewidowane, aby bezproblemowo integrować przyciski i kontrolki. Sufitowe oświetlenie LED składa się z indywidualnych świateł do czytania.
W wersjach wyższej klasy, nowe fotele są bardziej komfortowe, oferując dodatkowe wsparcie boczne i większy komfort.
Jednocześnie Nowy Renault Captur zachowuje swoje najbardziej praktyczne cechy, w tym szufladę Easy Life w schowku oraz zdejmowane tapicerki.
Jakość dźwięku premium Bose®
Unikalne doświadczenie premium systemu dźwiękowego Bose® przekształca wnętrze w prawdziwą salę koncertową, oferując autentyczną, czystą i realistyczną muzykę godną występu na żywo. To audio doświadczenie osiąga się dzięki systemowi opartemu na sześciu głośnikach Bose w wysokiej rozdzielczości i subwooferze w bagażniku.
Trzy systemy multimedialne: R&Go®, Media Nav Evolution i R-Link Evolution
Już w podstawowej wersji, Nowy Captur jest w pełni połączony dzięki nowej wersji R&Go®, prostego, inteligentnego systemu Renault, który przekształca smartfon użytkownika w podłączony tablet zamontowany w uniwersalnym uchwycie. Ten praktyczny system umożliwia użytkownikowi intuicyjny dostęp do najważniejszych funkcji pojazdu, w tym nawigacji, telefonu, multimediów i danych pojazdu.
Wersje średniej klasy są wyposażone w Media Nav Evolution, wszechstronny system multimedialny, który oferuje najlepszą jakość ceny na rynku na podstawie bogactwa funkcji, które zawiera: nawigację z informacjami o ruchu, telefony Bluetooth, strumieniowe audio przez smartfon użytkownika, a nawet wyświetlacz kamery parkingowej oraz funkcję Driving Eco2, aby optymalizować osiągi jazdy i zużycie paliwa.
Renault R-Link Evolution dostarcza Nowemu Capturowi najbardziej zaawansowany system multimedialny w okolicy. Bardziej personalizowalny niż kiedykolwiek, wyposażony jest w siedmiocalowy ekran pojemnościowy.
R-Link Evolution zawiera nawigację z aktualizacjami ruchu w czasie rzeczywistym, łączność 3G, Bluetooth, odtwarzanie mediów (zdjęcia, filmy) oraz szeroką gamę aplikacji za pośrednictwem sklepu R-Link Renault, a także zarządzanie systemami wspomagania jazdy pojazdu (w zależności od wersji).
Po raz pierwszy R-Link Evolution jest kompatybilny z Android Auto
W Nowym Renault Captur, R-Link Evolution jest kompatybilny z Android Auto. Dostępny standardowo2, Android Auto zapewnia użytkownikom łatwy i bezpośredni dostęp – poprzez siedmiocalowy ekran pojemnościowy R-Link Evolution – do aplikacji smartfona: funkcji telefonicznych, nawigacji, muzyki i wiadomości. Nowy Captur jest pierwszym modelem Renault z segmentu A lub B, który oferuje tę zaawansowaną technologię. W wyższych segmentach, pojazdy z gamy marki, wyposażone w R-Link 2 – takie jak Nowy Scénic – będą kompatybilne zarówno z Android Auto, jak i Apple CarPlay.
Nowe funkcje ADAS, które ułatwiają podróżowanie
Po raz pierwszy, Renault Captur wprowadza BSW (Blind Spot Warning), dostępne od trzeciego poziomu wyposażenia. Cztery czujniki współpracują, aby wykrywać obecność poruszających się pojazdów w martwych polach lusterek bocznych, w tym motocykli i rowerów. Gdy pojazd jest wykrywany w martwym polu kierowcy przez dłużej niż sekundę, wskaźnik ostrzegawczy natychmiast zapala się w lusterku drzwiowym. Aktywne przy prędkościach od 30 do 140 km/h, ta technologia podnosi bezpieczeństwo jazdy dla wszystkich.
Oprócz tylnych czujników parkowania, w zależności od wersji, Nowy Captur może być dostarczony z przednimi czujnikami parkowania i kamerą wsteczną, aby ułatwić manewrowanie i pomóc uniknąć uderzeń i zarysowań, które są codziennym ryzykiem w zabudowanych obszarach.
Kolejną nowością – dostępną dla wersji wyższej klasy – jest funkcja Easy Park Assist bez użycia rąk, która znacznie ułatwia manewry parkowania. Kierowca zaczyna, wskazując, jakiego rodzaju miejsce parkingowe szuka, czy to równoległe, prostopadłe czy skośne. Kiedy pojazd porusza się z prędkością poniżej 30 km/h, system ten wykrywa wszystkie dostępne miejsca. Gdy tylko odpowiednie miejsce zostanie zidentyfikowane, system oblicza i koordynuje kierowanie pojazdem, co oznacza, że kierowca nie musi dotykać kierownicy i może skupić się wyłącznie na przyspieszaniu i hamowaniu.
Poziom wyposażenia Initiale Paris (IP) zapewnia najwyższą jakość w ofercie Renault
Z przodu, specjalny grill z chromowanymi detalami natychmiast wyróżnia Captura IP. Starannie zwrócono uwagę na przednie i tylne osłony przeciwsłoneczne, które mają bardziej metaliczny szary wykończenie. Ten sam efekt widoczny jest wokół okien i uszczelek, które są w kolorze czerni połysku. Również, tak jak w grillu, chromowane wstawki po obu stronach pojazdu zawierają oznaczenia Initiale Paris.
Wersje Initiale Paris cieszą się specyficzną gamą kolorów, w tym nową opcją Améthyste Black, oraz specjalnymi 17-calowymi kołami Initiale. Captur IP korzysta również z sekwencyjnych sygnalizatorów LED, a logo Initiale Paris jest widoczne na dolnych panelach drzwi, progach drzwiowych i grillu przednim.
Atmosfera wnętrza Nowego Renault Captur IP jest równie ekskluzywna, z podgrzewanymi fotelami z nubuku, wykończoną w skórze Nappa kierownicą, ozdobami chromowanymi, deską rozdzielczą wykończoną skórą, aluminiowymi pedałami i progami drzwiowymi.
Ostatecznie, Renault Captur IP jest standardowo wyposażony we wszystkie dostępne technologie pokładowe, które są opcjami dla Nowego Captura, w tym Blind Spot Warning, Easy Park Assist, bezkluczykowy dostęp i bezkluczykowy zapłon. Te funkcje uzupełnia premium system audio Bose® oraz najnowsza wersja multimedialnego systemu R-Link Evolution Renault, który umożliwia dostęp do wszystkich funkcji multimedialnych samochodu za pomocą jednego kliknięcia, jak również do wszystkich odpowiednich aplikacji smartfona dzięki Android Auto™.
Szeroka oferta jednostek napędowych
Dzięki wyborowi sześciu różnych jednostek napędowych na benzynę i diesel, gama Nowego Renault Captur pozwala klientom wybrać konfigurację, która najlepiej odpowiada ich wymaganiom.
Dwie jednostki diesla dostępne w Capturze to dCi 90 (połączony z automatyczną skrzynią biegów lub ręczną) i dCi 110 (ręczna). Wyposażony w technologię Stop & Start oraz system odzyskiwania energii podczas hamowania i zwalniania, ten silnik osiąga 110 KM przy 4 000 obr./min i 260 Nm momentu obrotowego przy 1 750 obr./min. Nowa konstrukcja turbiny sprawia, że ten silnik jest niezwykle responsywny przy niższych obrotach.