RENAULT Clio Estate 2009-2012

RENAULT Clio Estate 2009-2012

Przejdź do galerii zdjęćRENAULT Clio Estate 2009-2012

Podczas gdy większość producentów samochodów zrezygnowała z wersji kombi w swoich małych samochodach, Renault postawiło na model Clio Estate, co okazało się słuszną decyzją.

Zwykle, w segmencie małych pojazdów, klienci szukają oszczędnych, krótkich i łatwych do zaparkowania samochodów. Nie zwracają zbytniej uwagi na pojemność bagażnika czy dzielone fotele. Jednak francuski producent dostrzegł wśród swoich klientów grupę nabywców, którzy wciąż pragnęli kombi opartego na małym samochodzie. I zrealizował ten pomysł.

Nowy model ma zewnętrzny wygląd zbliżony do większego brata, Megane. Jego opływowe, zakrzywione reflektory podążają za linią dolnego grilla i łączą się z maską. To była ładna i płynna koncepcja, która uczyniła samochód bardzo atrakcyjnym dla określonej grupy klientów. Wydłużona linia dachu i trzy boczne okna mogą wprowadzać w błąd niektórych, czy to krótki kompakt, czy dłuższy mały pojazd. Zakrzywione drzwi bagażnika są flankowane przez zainstalowane w narożnikach światła tylne, a nisko zamontowane wcięcie w zderzaku ułatwia szybkie załadunek i rozładunek towarów.

Wewnątrz zespół projektowy zamontował zakrzywioną deskę rozdzielczą pokrytą miękkimi materiałami i srebrnymi plastikowymi wstawkami. Zestaw wskaźników został przeniesiony z wersji hatchback i zawierał wyświetlacz LCD między prędkościomierzem a obrotomierzem. Z tyłu producent zainstalował kanapę dzieloną w proporcji 60/40, co pozwoliło na zwiększenie pojemności bagażnika z 439 litrów (15,5 cu-ft) do 1277 litrów (45 cu-ft).

Pod maską Renault oferuje wybór czterech silników, zarówno benzynowych, jak i turbo-diesla, z mocą sięgającą ośmiu wariantów w zależności od rynku.

Na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2009 roku Renault zaprezentowało najnowsze wersje hatchback i kombi bestsellerowego modelu Renault Clio. Stylizacja, komfort, uniwersalność, bezpieczeństwo i wyposażenie nowego Renault Clio, które stanowią ofertę równą modelom z wyższej segmentu, z pewnością przypadną do gustu szerokiemu gronu lojalnych klientów na całym świecie. Równocześnie jego niezwykle solidne wykonanie czyni go jednym z najbardziej niezawodnych samochodów w swojej klasie.

Kompleksowy hatchback z wyraźnymi rodzinymi powiązaniami z nowym Renault Mégane

Od początku dział projektowy Renault ściśle współpracował z inżynierami, aby wprowadzić nową tożsamość stylistyczną marki. Nowy Renault Clio stoi pewnie na drodze i ma bardziej opływowe linie dzięki powiększonej długości (4,027 mm; o 41 mm dłuższy niż Clio III), podczas gdy kontury lamp przednich schodzą w dół, by spotkać się z zewnętrznymi częściami grilla. Dynamiczny design przedniego zderzaka zawiera szeroki wlot powietrza, który wyróżnia się matowym czarnym wykończeniem. Stroma, „miękka” przednia część jest flankowana przez światła przeciwmgielne, nadając nowemu hatchbackowi zdecydowany wygląd, a dwukolorowe obudowy lusterek zewnętrznych wyróżniają się smuklejszym kształtem. Z tyłu, linia pasa została poszerzona przez nowe zestawy świateł, a bardziej dynamiczny charakter nowego Renault Clio podkreśla zmodyfikowany zderzak oraz światła cofania i tylne światła przeciwmgielne, które znajdują się niżej, bliżej boków pojazdu.

Nowy Renault Clio GT, bardziej zdecydowana osobowość

Styling: Nowy Renault Clio GT można rozpoznać po ekskluzywnej kolorystyce Malta Blue i wyrazistych, sportowych liniach. Stoi pewnie na 16-calowych aluminiowych obręczach „Dark Anthracite”, podczas gdy jego bardziej asertywna przednia część posiada błyszczącą czarną kratkę i charakterystyczne czarne maski lamp. Linie progów wskazują na osiągi specyficznego zawieszenia wersji GT. Równocześnie podwójne końcówki wydechu i tylne spojlery podkreślają niezaprzeczalny sportowy charakter nowego Renault Clio GT. W środku, przyciągające wzrok sporty detale to perforowane aluminiowe pokrywy pedałów oraz dodatkowe boczne wsparcie dla siedzeń, podobnie jak w modelu New Clio Renault Sport, plus oznaczenia GT na przednich siedzeniach.

Zawieszenie: Inżynierowie Renault Sport Technologies zwrócili szczególną uwagę, aby podwozie nowego Renault Clio GT łączyło pierwszorzędne zdolności dynamiczne z komfortową jazdą. Twardość przednich sprężyn i kalibracja przednich tłumików zostały zwiększone o 15 procent w porównaniu do poprzedniej wersji. Zmienne sprężyny tylne są również o 15 procent sztywniejsze, a nowe tylne tłumiki mają większe średnice. Te rozwiązania zapewniają lepszą kontrolę ruchów nadwozia i precyzyjniejsze pokonywanie zakrętów bez uszczerbku dla komfortu. Aby przeciwdziałać przechyłom nadwozia, średnica przedniego staba została zwiększona z 20,5 do 21 mm, podczas gdy tylne zawieszenie zostało wyposażone w takie same sztywniejsze tuleje jak w New Clio Renault Sport. Stabilność kierunkowa tylnej części została dokładnie wyregulowana, aby ograniczyć niepożądane ruchy. Wspomaganie kierownicy nowego Renault Clio GT jest również bardziej bezpośrednie, co prowadzi do szybszej reakcji i większej przyjemności z jazdy.

Układy napędowe: wersja GT jest dostępna z trzema silnikami (w zależności od rynku): 1.6 16V 128 (wyłącznie dla New Renault Clio GT), 2.0 16V 140 oraz dCi 105. Wszystkie napędzają sześciobiegowa skrzynia TL4.

Carminat TomTom®: pierwszy zaktualizowany, zintegrowany system nawigacji GPS za mniej niż 500 €

Do dzisiaj żaden fabryczny system nawigacji nie był dostępny w segmencie aut kompaktowych za mniej niż 500 €. Producenci często oferują półzintegrowane, budżetowe monochromatyczne systemy wykorzystujące mały ekran radia lub bardziej kosztowne rozwiązania. Jednak takie opcje nie spełniają oczekiwań klientów, którzy coraz chętniej sięgają po tańsze, przenośne produkty, co wyjaśnia dynamiczny rozwój tego rynku. Dziś, za mniej niż 500 €, Carminat TomTom® oferuje tym, którzy wahają się pomiędzy przenośnymi a zintegrowanymi systemami nawigacyjnymi, to, co najlepsze z obu światów, i daje właścicielom nowego Renault Clio całkowicie nowe spojrzenie na mobilność samochodową.

Zalety zintegrowanego systemu: umieszczony wysoko na desce rozdzielczej nowego Renault Clio, duży 5,8-calowy (14,73 cm) kolorowy ekran znajduje się blisko linii wzroku kierowcy, co pozwala mu w pełni skoncentrować się na drodze przed sobą. Dedykowana antena zewnętrzna zapewnia optymalny odbiór sygnału GPS, a korzystanie z głośników systemu audio samochodu gwarantuje czysty dźwięk. Systemy zintegrowane oferują również lepszą ochronę przed kradzieżą i są bezpieczniejsze w przypadku wypadków. Carminat TomTom® obsługuje przyjazny dla użytkownika pilot Bluetooth® i obejmuje około 40 krajów w Europie zachodniej i wschodniej oraz Skandynawii, a także Turcji i RPA. Nowy system nawigacji GPS jest kompatybilny z nowymi zestawami systemów audio dostępnymi dla nowego Renault Clio.

Stylizacja wnętrza nowego Renault Clio: postrzegana jakość i łatwość użytkowania

Styl wnętrza nowego Renault Clio był kształtowany przez chęć zapewnienia poczucia komfortu i postrzeganej jakości. Deska rozdzielcza dostępna jest w wykończeniu o miękkiej fakturze i wbudowane są czytelne, łatwe do odczytania wskaźniki, a w pełni zintegrowany ekran systemu nawigacji Carminat TomTom® znajduje się na górze konsoli centralnej. Nowy Renault Clio to samochód, w którym kierowcy od razu czują się jak w domu. Praktyczne przyciski zostały jeszcze bardziej ułatwione w obsłudze, w tym krótkie dźwignie na kole kierownicy. Przełącznik tempomatu i ogranicznika prędkości został przeniesiony na konsolę centralną, obok hamulca ręcznego, a wyświetlacz na desce umożliwia kierowcom sprawdzenie, czy tempomat/ogranicznik prędkości jest aktywowany. Równocześnie specjalną uwagę poświęcono wykończeniu wnętrza, oferując szereg eleganckich nowych ambicji w zależności od poziomu wyposażenia. Klienci mogą wybrać jasny, relaksujący odcień lub preferować ciemniejszy, sportowy wygląd, jak proponowany dla nowego Renault Clio GT.

Benchmarkowa przestronność kabiny i komfort

Nowy Renault Clio charakteryzuje się wiodącym w swojej klasie wskaźnikiem ogólnej przestronności kabiny, z tylnym miejscem na barki wynoszącym 1362 mm w wersji trzydrzwiowej oraz 1343 mm w wersji pięciodrzwiowej i kombi. Wrażenie przestronności dodatkowo podkreśla hojne miejsce na głowę, które wynosi 866 mm z tyłu, a pasażerowie tylnej kanapy korzystają także z miejsca na kolana wynoszącego 162 mm. Rzeczywiście, nowy Renault Clio komfortowo pomieści pasażerów o wzroście powyżej 1,88 m (95. percentyl populacji europejskiej).

Jakość akustyczna na poziomie grand tourera

Nowy Renault Clio chwali się osiągami akustycznymi na poziomie wyższego segmentu. Jego architektura została starannie zaprojektowana, aby filtrować hałas generowany przez silnik i skrzynię biegów, jak również hałas drogowy. Zwrócono także uwagę na tłumienie dźwięków między kabiną a silnikiem, a hałas wiatru został zredukowany, między innymi dzięki zastosowaniu nadmuchiwanych wkładek w pustych częściach struktury.

Wydajne osiągi zawieszenia dla komfortowej i pewnej jazdy

Rodzina nowego Renault Clio zapewnia starannie wyważony balans między rygorystycznym, komfortowym i bezpiecznym prowadzeniem. Zawieszenie zostało opracowane w celu spełnienia oczekiwań klientów różnych wersji (Hatchback, GT, Estate). Zawieszenie nowego Renault Clio Hatchback jest identyczne jak w Clio III i zapewnia wysoki standard efektywnego, komfortowego prowadzenia. W porównaniu z wersją hatchback, nowy Renault Clio Estate jest wyposażony w tylny stabilizator o większej średnicy (21 mm), co zwiększa kontrolę nad przechyłami nadwozia. Jego tłumiki i skok zawieszenia zostały również dostosowane do większej wagi i dodatkowej pojemności ładunkowej wersji kombi.

Reaktywne, ekologiczne silniki

Oferta silników i skrzyń biegów została starannie dobrana, aby wydobyć to, co najlepsze z dynamicznych osiągów nowego Renault Clio. Te napędy są również przyjazne dla środowiska, dzięki:

  • wyborowi silników dCi, z których dwa emitują mniej niż 120 g CO2/km (np. dCi 85: 117 g CO2/km) oraz dostępności filtra cząstek dla niektórych z nich,
  • silnikowi TCe 100, który ma najniższe emisje CO2 wśród silników benzynowych o mocy 100 KM,
  • silnikowi 1.2 16V, zdolnemu do pracy na paliwach alternatywnych, w tym na wersji kompatybilnej z bioetanolem E85 i wersji LPG (w zależności od rynku).


Wersje nowego Renault Clio wyposażone w silnik 1.2 16V 75, TCe i dCi 70/85/105 spełniają wszystkie trzy kryteria wymagane do uzyskania podpisu Renault eco².

Linia silników benzynowych obejmuje pięć jednostek napędowych (w zależności od rynku): 1.2 16V 75 KM (55 kW), TCe 100 (74 kW), 1.6 16V 110 KM (82 kW), 1.6 16V 128 KM (94 kW) oraz 2.0 16V 140 KM (102 kW). Dostępna jest także wersja 1.2 16V 75 KM kompatybilna z bioetanolem E85. Wprowadzono zmiany, aby umożliwić temu silnikowi, opartej na istniejącym bloku silnikowym, automatyczne dostosowywanie się do tego typu paliwa. Najbardziej znaczące zmiany dotyczą zbiornika paliwa, systemu paliwowego, systemu wtrysku i komór spalania.

W zależności od rynku dostępna jest wersja LPG silnika 1.2 16V. LPG (gaz płynny) jest czysty i ekonomiczny, a silniki działające na tym typie paliwa emitują mniej zanieczyszczeń niż odpowiadający im silnik benzynowy, a emisje CO2 są porównywalne do tych z silnika diesla. Cicho pracujący silnik 1.2 16V LPG może działać zarówno na benzynie, jak i LPG, a kierowca ma możliwość swobodnego przełączania między jednym a drugim trybem w dowolnym momencie. Zasięg pojazdu jest w związku z tym dłuższy, a dioda na desce rozdzielczej wskazuje, jaki typ paliwa jest aktualnie używany.

Dostępne są również trzy silniki diesla, które cieszą się dużym uznaniem zarówno za przyjemność z jazdy, jak i za doskonałe osiągi akustyczne. Są to dCi 70 (50 kW), dCi 85 (63 kW) oraz dCi 105 (78 kW). Dwa ostatnie mogą być wyposażone w filtr cząstek stałych. dCi 70 i dCi 85 są szczególnie oszczędne i emitują mniej niż 120 g CO2/km.

Katalog oferuje wybór dwóch manualnych skrzyń biegów: pięciobiegową (typ JH lub JR) oraz sześciobiegową (typ TL4) dla silników 1.6 16V 128, 2.0 16V 140, dCi 85 DPF oraz dCi 105. Zrobotyzowana, pięciobiegowa skrzynia Quickshift może być zamówiona dla silników 1.2 16V 75 i dCi 85 (typ JA3 i JA5 odpowiednio), a także dostępna jest czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów (typ DP0) dla silnika 1.6 16V 110.

Szereg wyposażenia z wyższego segmentu

Linia nowego Renault Clio obejmuje długą listę wyposażenia z wyższego segmentu, mającego na celu ułatwienie prowadzenia lub zwiększenie komfortu podróży. Nowy Renault Clio to jedyny model segmentu B, który można zamówić z kartą bezkluczykową. Aby odblokować samochód, kierowca musi tylko przyłożyć rękę do jednego z klamek lub uruchomić mechanizm otwarcia bagażnika. Drzwi automatycznie zamykają się po naciśnięciu przycisku znajdującego się na drzwiach kierowcy. Funkcja zdalnego oświetlenia pozwala właścicielom zlokalizować swoje pojazdy z daleka dzięki dedykowanemu przyciskowi na karcie, który aktywuje światła. Aby uruchomić silnik bezkluczykowo, karta nie musi być wkładana do slotu; wystarczy, że będzie w kabinie dzięki specjalnym antenom.

Nowy Renault Clio wyposażony jest w nowy system audio RadioSat Classic o mocy 80 W, który obejmuje sześć głośników, odtwarzacz CD zgodny z MP3, wyświetlanie nazw plików MP3 oraz gniazdo RCA umieszczone przed dźwignią zmiany biegów.

Właściciele, którzy szukają zaawansowanej łączności, będą zadowoleni z dwóch nowych funkcji Plug & Music i Bluetooth®.

Funkcja Plug & Music umożliwia podłączenie urządzeń takich jak iPod® i inne kompatybilne z USB odtwarzacze MP3, w tym pendrive’y, przez złącze USB. Po podłączeniu przenośny odtwarzacz MP3 użytkownika staje się integralną częścią systemu rozrywki w samochodzie i można nim sterować za pomocą zdalnego sterowania na kole kierownicy lub za pomocą kontrolek zamontowanych na panelu radia. Foldery i pliki playlist są wyświetlane na głównym ekranie pojazdu.

Funkcja Bluetooth® umożliwia korzystanie z telefonu bez użycia rąk, wykorzystując głośniki samochodowe dla większego bezpieczeństwa. System automatycznie wykrywa telefon, gdy kierowca uruchamia samochód, a ekskluzywna funkcja Renault 'hold’ wstrzymuje rozmowy do momentu, gdy kierowca będzie w stanie odpowiedzieć w bezpieczny sposób. Przychodzące i wychodzące połączenia automatycznie wyciszają radio, a funkcje telefonu są kontrolowane za pomocą przycisków na kole kierownicy w połączeniu z wyświetlaczem na desce lub ekranem Carminat TomTom®.

Funkcja Bluetooth® zawiera również przesyłanie dźwięku, czyli bezprzewodową transmisję przez głośniki samochodowe osobistych playlist przechowywanych na przenośnych odtwarzaczach kompatybilnych z A2DP.

Inne wyposażenie

W celu zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa nowy Renault Clio wyposażony jest w następujące elementy (standardowo w zależności od poziomu wyposażenia lub opcjonalnie):

  • tempomat z ogranicznikiem prędkości,
  • dodatkowe światła do jazdy nocą,
  • tylny czujnik odległości parkowania,
  • zintegrowany czujnik deszczu/światła, który automatycznie włącza reflektory i/lub aktywuje wycieraczki przy optymalnej prędkości wycierania.


Bezpieczeństwo: priorytet dla Renault i oczywistość dla nowego Renault Clio

Rodzina nowego Renault Clio korzysta z rozległego doświadczenia Renault w zakresie bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Połączenie zawieszenia nowego Renault Clio oraz zestawu asystentów kierowcy (ABS z elektroniczną rozdziałem siły hamowania, pomoc hamowania awaryjnego, ESC, kontrola trakcji, regulacja momentu obrotowego) zapewnia doskonały poziom bezpieczeństwa czynnego.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.