RENAULT Clio Estate 2013-2016

RENAULT Clio Estate 2013-2016

Przejdź do galerii zdjęćRENAULT Clio Estate 2013-2016

Renault kontynuował historię modelu Clio, wprowadzając czwartą generację tego kompaktowego samochodu na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu w 2012 roku. Choć pierwsza na rynek trafiła wersja pięciodrzwiowa, wersja kombi, nazywana Estate przez francuskiego producenta, pojawiła się w 2013 roku.

Wersja Estate nie zawsze była częścią oferty, ale dzięki pomysłom działu projektowego, który nadał jej wygląd bardziej przypominający hatchback, odniosła sukces.

W nowym, świeżym przodzie samochodu zainstalowano parę opływowych reflektorów połączonych chromowaną listwą, która przebiegała przez maskę. Z boku auto dzieliło te same elementy nadwozia z wersją pięciodrzwiową, lecz tylne drzwi zostały nieco zmodyfikowane i miały uchwyt zamaskowany w słupku C. Za nim znajdowało się wąskie trzecie okno, które kończyło kabinę w opadającym słupku D. W zależności od poziomu wyposażenia, ów słupek był w kolorze czarnym.

W środku producent zapewniał, że samochód pomieści pięć osób, chociaż wąskie wnętrze nie oferowało zbyt dużo miejsca na barki ani łokcie dla osób siedzących z tyłu. Niemniej jednak, dzielona tylna kanapa powiększała bagażnik na tyle, aby można było z niej korzystać przy przeprowadzce lub powrocie z uczelni. Z przodu zamontowano dwa fotele kubełkowe wykończone materiałem, a zaokrąglona deska rozdzielcza była dostępna w różnych kolorach, w zależności od opcji wybranych przez klientów. Projekt unoszonego centralnego panelu, który obsługiwał jednostkę multimedialną, oferował minimalistyczny styl.

Pod maską Renault zainstalował szereg silników benzynowych i turbo-diesla, które mogły być połączone z pięciobiegową skrzynią ręczną lub sześciobiegową automatyczną, w zależności od wybranej jednostki napędowej.

Innowacyjny nowy Renault Clio Estate zdobywa nowe rynki w sektorze samochodów sportowo-użytkowych, z atrakcyjnym stylem inspirowanym modelami z wyższej półki.

Atletyczna sylwetka zawiera wszystkie funkcje i modułowość oczekiwane od samochodów klasy B. Przestronny bagażnik o pojemności 443dm3 VDA można powiększyć do pełnych 1,380dm3, składając tylną kanapę w układzie 1/3 – 2/3. Gdy fotel pasażera z przodu jest składany, nowy Renault Clio Estate oferuje nieporównywalną długość załadunku wynoszącą 2,48 m od pokrywy bagażnika do schowka.

Nowy Renault Clio Estate oferuje wszystkie cechy nowego Clio hatchback, od komfortu i bezpieczeństwa po witalność, funkcje godne wyższych segmentów i dwie opcje multimedialne. Zwiastuje wprowadzenie R-Link, multimedialnego tabletu Renault, który stanowi innowacyjne połączenie między samochodem a sieciowym stylem życia. Katalog aplikacji R-Link jest nieporównywalny na rynku motoryzacyjnym i dostępny od momentu uruchomienia systemu.

Nowy Clio Estate jest wyposażony w wybór silników najnowszej generacji, w tym jednostkę benzynową Energy TCe 90 z 3 cylindrami oraz silnik wysokoprężny Diesel Energy dCi 90, który zużywa jedynie 3,2 l na 100 km i plasuje się w tej samej kategorii co hybrydy, emitując jedynie 83 g / km CO2.

Odnowiona gama silników jest uzupełniona przez nową skrzynię biegów EDC z podwójnym sprzęgłem, która będzie dostępna w silniku TCe 120 w pierwszej połowie 2013 roku, a później w dCi 90.

ZAINSPIROWANY SHOOTING BRAKES

Renault dodało oryginalny model kombi do swojej nowej serii Clio, kontynuując rozwój marki w kierunku nieodpartego stylu. Nowy Clio Estate pojawia się na rynku tuż po nowym Clio hatchback, pierwszym pojeździe w tej serii, który w pełni wyraża odnowę w designie Renault, zainicjowaną przez Laurensa van den Ackera. Z odświeżająco atrakcyjnymi liniami i charakterystyczną osobowością, inspirowaną sportowymi tourerami z wyższej półki, nowy Clio Estate jest wyraźnie drugim potomkiem DeZir.

ELEGANCKI I PRAKTYCZNY

Nowy Renault Clio Estate był jedną z głównych rewelacji na stoisku Renault podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w 2012 roku. Choć dzieli dynamiczne cechy z hatchbackiem, nowy Renault Clio Estate ma swoją własną tożsamość, z dopracowaną i płynną sylwetką. Mierzący 4,267 m długości, ten kompaktowy kombi łączy styl z funkcjonalnością. Rozstaw osi jest taki sam jak w hatchbacku, ale tylny zwis wynosi 825 mm, co oznacza, że jest o 204 mm dłuższy.

Badania pokazują, że klienci samochodów kombi są mocno przyciągani do estetycznych cech stylistycznych shooting brakes. Nowy Renault Clio Estate bez wątpienia ma ten styl, a także praktyczność i wszechstronność.

Dzięki długiemu przedniemu pasowi i wyraźnej linii ramion sylwetka gładko przechodzi w tył, gdzie prosta pokrywa bagażnika podkreśla objętość bagażnika. Jak w hatchbacku, klamki tylnych drzwi są ukryte w słupkach C. Pionowe słupki i centralne filary są zintegrowane z powierzchniami szklanymi, co daje wrażenie harmonijnej ciągłości. Pokrywa bagażnika jest zakończona lekko wygiętym spojlerem nad tylną szybą, co wydłuża linię dachu, który wydaje się unosić elegancko.

Nowe Clio Estate jest również wyposażone w belki dachowe (aluminiowe w niektórych wersjach), które harmonizują z linią dachu. Opcjonalny szklany dach sprawia, że wnętrze jest jeszcze jaśniejsze.

NIEPORÓWNYWALNA PERSONALIZACJA

Z nowym Renault Clio Estate personalizacja w końcu staje się naturalna dla prawdziwego samochodu sportowo-użytkowego i jest dostępna dla największej liczby klientów w najpopularniejszych wersjach.

Oferta personalizacji składa się z trzech charakterystycznych wykończeń – Trendy, Eleganckie i Sportowe – oraz szeregu konfiguracji zewnętrznych kolorów, jednej dominującej barwy dla dekoracji i kół, a także tematu graficznego. Personalizacja była wpisana w projekt nowego Renault Clio Estate już od samego początku, wzmacniając osobowość auta przez strefy dedykowane cechom dostosowanym, które były zarezerwowane w procesie projektowania pojazdu. Wersje ze średniej półki również mogą być personalizowane, co daje atrakcyjną i modułową ofertę, a fabryczna instalacja funkcji dostosowanych gwarantuje niezrównaną jakość.

Dla zewnętrza

Lakier w kolorze czarnym na obudowach lusterek, zderzaku tylnym i bocznych listwach ochronnych, plus pięć różnych odcieni dla wykończenia kratki, tylnej klapy i bocznych listw ochronnych (chrom, czarny, czerwony, niebieski lub kość słoniowa).
Czarne i kości słoniowej dla 16-calowych kół w stylu diamentowym, plus cztery kolory dla 17-calowych kół w stylu diamentowym (czarny, czerwony, niebieski i kość słoniowa).

Dla wnętrza

Cztery schematy kolorystyczne wnętrza w poziomie wyposażenia Dynamique: czarny, czerwony, niebieski i Havana na obramowaniu deski rozdzielczej oraz panelach drzwi i pokryciach. Ostatnim szlifem dla każdego wnętrza są dywaniki, dostępne jako akcesoria.
Kierownica, panele drzwi, obudowa dźwigni zmiany biegów i otwory wentylacyjne są dostępne w siedmiu schematach: cztery kolory (czarny, czerwony, niebieski, kość słoniowa) i trzy wykończenia dekoracyjne (Trendy, Eleganckie i Sportowe), bezpośrednio wkomponowane przy użyciu technologii formowania wtryskowego.

KOLORY

Podobnie jak wersja hatchback, nowy Renault Clio Estate będzie dostępny od uruchomienia w wyborze ośmiu kolorów nadwozia, w tym charakterystycznym kolorze startowym, Flame Red, inspirowanym koncepcyjnym modelem DeZir.

Wykończenia niemetaliczne: Glacier White, French Blue, Inca Yellow
Wykończenia metaliczne: Ardent Brown, Diamond Black, Flame Red, Mercury Grey, Oyster Grey

NOWE CLIO ESTATE DODAJE OBJĘTOŚCI DO EMOCJI

Styl i funkcjonalność łączą się w harmonii w nowym Renault Clio Estate. Bagażnik o pojemności 443dm3 można powiększyć do 1,380dm3. Maksymalna długość załadunku wynosząca 2,48 m ustanawia nowy rekord w segmencie, dzięki fotelowi pasażera, który można złożyć płasko w kierunku przodu pojazdu. Nawet pasażerowie z tyłu mają więcej przestrzeni, z dodatkowymi 15 mm miejsca nad głową w porównaniu do hatchbacka.

NAJWIĘKSZE PRAKTYCZNE CLIO

Wysoce modułowe nowe Renault Clio Estate przypadnie do gustu klientom poszukującym odważnego designu i zaawansowanej funkcjonalności.

Bagażnik ma pojemność 443dm3 pod tylną półką, z tylną kanapą w pozycji i usuniętą podłogą, pojemność ta wzrasta o pełne 143dm3, czyli 50%, w porównaniu do hatchbacka, z czego 85dm3 znajduje się pod wyciąganą podłogą w bagażniku. Gdy tylna kanapa w układzie 1/3 – 2/3 jest całkowicie złożona, bagażnik ma pojemność 1,380dm3.

Dostęp do bagażnika ułatwia wyjątkowo niska krawędź załadunkowa, na wysokości 604 mm (150 mm niższej niż w hatchbacku), która jest także równa, co pozwala na łatwe przesuwanie przedmiotów, a nie podnoszenie ich.

Otwór pokrywy bagażnika jest również większy niż w hatchbacku, mając 685 mm wysokości (+133 mm) i 994 mm (+89 mm) w najszerszym punkcie. Rower i inne duże przedmioty wygodnie mieszczą się w bagażniku.

ZALETY WYCIĄGALNEJ PODŁOGI BAGAŻNIKA

W pozycji: podłoga bagażnika zapewnia płaską powierzchnię załadunkową, która jest równa z krawędzią bagażnika.

Podniesiona: zapewnia łatwy dostęp do przedmiotów ukrytych pod podłogą bagażnika.

Wyciągnięta: dodaje 85dm3 do objętości bagażnika.

INTELIGENCJA SKŁADANEGO FOTELA PASAŻERA Z PRZODU

Fotel pasażera z przodu z oparciem, które można całkowicie złożyć w kierunku deski rozdzielczej, jest specyficzną cechą nowego Renault Clio Estate. W połączeniu z funkcją płaskiej podłogi, całkowicie składany fotel pasażera oferuje „rekordową” długość załadunku wynoszącą 2,48 m we wszystkich wersjach. Meble lub długie przedmioty, takie jak deski surfingowe, można transportować wygodnie i łatwo: to wyjątkowa cecha w tej klasie małych kombi.

PRZESTRONNE SCHOWKI

Pasażerowie nowego Clio Estate korzystają z wielu praktycznych miejsc do przechowywania w kabinie:

  • taca przed dźwignią zmiany biegów, która może pomieścić przedmioty takie jak przenośny odtwarzacz muzyki, telefon komórkowy lub przenośny odtwarzacz CD
  • duży schowek o pojemności siedmiu litrów, który może pomieścić butelkę o pojemności 1,5 litra
  • taca o pojemności 1,2 litra znajdująca się nad schowkiem na klucze, telefon komórkowy, piloty do bram i telefon
  • trzy łatwo dostępne uchwyty na kubki oraz dodatkowe miejsce na małe przedmioty między siedzeniami u podstawy konsoli środkowej
  • schowek w opcjonalnym centralnym podłokietniku (niemal litr)
  • pojemniki w każdym drzwiach zaprojektowane tak, aby pomieścić butelkę o pojemności 1,5 litra

I WIĘCEJ MIEJSCA NAD GŁOWĄ

Z dodatkowymi 15 mm miejsca nad głową w tylnych siedzeniach w porównaniu do hatchbacka, nowy Renault Clio Estate oferuje jeszcze więcej przestrzeni dla rodziny i przyjaciół.

TE SAME CECHY TECHNICZNE CO HATCHBACK: EKONOMIA, KOMFORT I WYDAJNOŚĆ

Nowy Renault Clio Estate ma te same fundamenty techniczne i cechy co nowy Clio. Silniki przewodzą w segmencie z tymi samymi danymi o zużyciu paliwa co hatchback, oferując jednocześnie równie wiele przyjemności z jazdy. Nowe Clio Estate dba o swoich pasażerów i zawiera najnowszą technologię Renault.

NAJECONOMICZNIEJSZE SILNIKI BENZYNOWE I DIESLOWE

Nowy Renault Clio Estate wprowadza innowacje w jakości i oszczędności paliwa swoich silników, co stawia go na czołowej pozycji w segmencie B, dzięki:

  • nowemu silnikowi benzynowemu Renault Energy TCe 90 z 3 cylindrami, łączącemu wydajność i oszczędność: homologacja na 4,5 l / 100 km i 104 g CO2 / km.
  • najlepszemu silnikowi dieslowemu na rynku: najbardziej oszczędnej wersji Renault Energy dCi 90 z systemem Stop&Start, która zużywa jedynie 3,2 l / 100 km i emituje tylko 83 g CO2 / km (dane homologacyjne zgodne z przepisami NEDC).
  • połączeniu skrzyni biegów Efficient Dual Clutch z mniejszym silnikiem TCe 120 EDC, dostępnym w połowie 2013 roku, osiągającym umiarkowane zużycie przy dynamicznej jeździe. EDC będzie dostępna z silnikiem dCi 90 w trakcie 2013 roku.

OSZCZĘDNOŚCI PALIWA DZIĘKI ZAAWANSOWANEJ TECHNOLOGII

Stop & Start: automatycznie zatrzymuje silnik, gdy pojazd stoi w miejscu i na luzie.

Energy Smart Management (ESM): ładuje akumulator, gdy zapotrzebowanie na energię spada podczas hamowania i w czasie zwolnienia.

Kontrola klap: optymalizuje aerodynamikę pojazdu, automatycznie dostosowując przepływ powietrza przez chłodnice do wymagań chłodzenia silnika.

DYNAMICZNA, BEZPIECZNA I KOMFORTOWA JAZDA

Nowy Renault Clio Estate został specjalnie dostosowany, aby zapewnić taką samą jakość komfortu i wydajności jak hatchback:

  • Zawieszenie przednie typu MacPherson jest połączone z dolnym wahaczem w kształcie trójkąta o kącie prostym z podwójnymi tulejami. Ta konfiguracja łączy precyzyjne prowadzenie z doskonałym komfortem i minimalizuje wpływ obciążeń podłużnych i poprzecznych. Wysoki poziom sztywności skrętnej również korzystnie wpływa na przyczepność, nie wpływając na zdolność samochodu do pochłaniania wstrząsów podłużnych, co jest kluczowe dla komfortu pasażerów.
  • Sztywna rama subframe zapewnia responsywne prowadzenie i poprawia precyzję kierownicy.
  • Zawieszenie tylne składa się z belki skrętnej o zaprogramowanej odkształcalności z sprężynami spiralnymi. Aby zoptymalizować stabilność w zakrętach, zintegrowano stabilizator w deformowalnym profilu.
  • Poliuretanowe ograniczniki zderzaków dla bardziej postępowego pochłaniania wstrząsów.
  • Bardzo bezpośrednie elektryczne wspomaganie kierownicy (2,71 obrotów od skrajnego do skrajnego).
  • Wagę wahadeł i pierścienie synchronizacyjne z węgla, które zapewniają szybsze, płynniejsze zmiany biegów.

CECHY ODPOWIADAJĄCE WYŻSZYM SEGMENTOM

Jak każda inna generacja Renault Clio, nowy Renault Clio Estate wyróżnia się, oferując funkcje, które są nowe lub zazwyczaj występują tylko w samochodach z wyższych segmentów.

Prawie wszystkie silniki są wyposażone w system wspomagający ruszanie pod górę. Każda wersja jest wyposażona w tempomat z ogranicznikiem prędkości, ESC, kontrolę trakcji, ABS, asystenta hamulcowego i elektryczne wspomaganie kierownicy o zmiennej sile.

Dla większego komfortu użytkowania wszystkie wersje są wyposażone w elektroniczną kartę bezkluczykową, regulowaną w pionie i w poziomie kierownicę, elektryczne lusterka i podnoszenie szyb oraz migacze w systemie one-touch. Niektóre wersje są wyposażone w automatyczną klimatyzację z aktywnym filtrem węglowym/pollenowym i czujnikiem toksyczności.

Każda wersja nowego Renault Clio Estate jest wyposażona w system Renault Bass Reflex, który dostarcza objętości i przyjemności słuchu jak 30-litrowa kolumna głośnikowa w domu. Częstotliwości basowe są bardziej wyraźne, a progi nasycenia i zniekształceń są przesunięte.

Wszystkie radia są wyposażone w funkcję Bluetooth®, dzięki której można prowadzić rozmowy telefoniczne bez użycia rąk oraz słuchać muzyki przechowywanej na urządzeniach przenośnych w trybie strumieniowym z najwyższą jakością reprodukcji dźwięku. Wszystkie radia posiadają porty USB i jack. Nowe Clio Estate ma również kamerę parkingową podłączoną do systemów multimedialnych.

Wersje wyposażone w R-Link również korzystają z 3D dźwięku od Arkamys®. Dzięki specjalnemu oprogramowaniu do przetwarzania sygnałów cyfrowych, ten system dodaje głębi i tekstury do przyjemności słuchania, dzięki przestrzennemu pozycjonowaniu dźwięku (wybór stref pokrytych dźwiękiem wewnątrz kabiny: tylko dla kierowcy, tylko dla pasażerów z przodu lub dla wszystkich pasażerów).

DWA SYSTEMY MULTIMEDIALNE Z URUCHOMIENIEM RENAULT R-LINK

Nowy Renault Clio Estate zwiastuje wprowadzenie Renault R-Link. Ten innowacyjny zintegrowany tablet jest jednocześnie połączony z samochodem i internetem. Zapewnia szybki i łatwy dostęp do szerokiej gamy użytecznych usług. Katalog zawierający około 50 aplikacji jest już dostępny w sklepie R-Link. Te specyficzne dla motoryzacji aplikacje pokrywają już szeroki zakres dziedzin. Sklep R-Link już ma odpowiednią pozycję, aby ustalić standard jako dostawca aplikacji dla motoryzacji. A Renault R-Link stawia nowego Renault Clio Estate o krok przed konkurencją pod względem funkcji multimedialnych.

INNOWACJA MULTIMEDIALNA RENAULT

Nowy Renault Clio Estate ma wyjątkowy podwójny system multimedialny, z centralnym stacją dokującą dla zintegrowanego tabletu 7″. System nawigacji, radio, telefon i sieciowanie urządzeń mobilnych są zgrupowane w jednym miejscu. Ale MEDIA-NAV i Renault R-Link pełnią różne, ale blisko pasujące funkcje:

Dostęp do niezbędnych funkcji multimedialnych jest łatwiejszy niż kiedykolwiek z MEDIA-NAV. Dzięki wyświetlaczom ptasiego widoku 2D i 3D oraz funkcjom danych audio i multimedialnych, system nawigacji Nav N Go spełnia potrzeby większości użytkowników. Mapy NAVTEQ są aktualizowane przez dedykowany interfejs internetowy.
Renault R-Link jest podłączony zarówno do samochodu, jak i internetu w tym samym czasie. Cały, atrakcyjny i przyjazny dla użytkownika system Renault R-Link w nowym Renault Clio Estate oferuje kierowcom wszystkie usługi, o których zawsze marzyli. Z około 50 aplikacjami, sklep R-Link ma już odpowiednią pozycję, aby ustalić standard jako dostawca aplikacji motoryzacyjnych.

POZOSTAŃ ZCONNECTOWANY Z R-LINK

Wydajność i łatwość użycia Renault R-Link, dostępny standardowo lub jako opcja w cenie 590 €, przypadnie do gustu wszystkim technicznym kierowcom.

Duży 7″ (18 cm) ekran dotykowy jest wspierany przez intuicyjne sterowanie głosowe.

Menu z sześcioma ikonami zapewnia bezpośredni dostęp do wszystkich aplikacji: nawigacji, multimediów, telefonu bez użycia rąk, samego pojazdu, usług i aplikacji oraz ustawień systemu. A dostosowywana strona główna jest wyjątkowa na rynku.

ZAPROJEKTOWANY DO UŻYTKU Z KIEROWNICĄ W PEŁNEJ BEZPIECZNOŚCI

Funkcje systemu zostały zaprojektowane tak, aby były używane intuicyjnie i w pełnej bezpieczeństwie przez kierowców, bez odrywania wzroku od drogi. Zaprojektowany do intuicyjnego użycia, Renault R-Link oferuje kontrolę za pomocą dotyku i głosu.

Kontrola każdego funkcji za pomocą ekranu dotykowego lub kontroli audio i telefonicznych umieszczonych na kierownicy.
Intuicyjne sterowanie głosowe, które kierowcy mogą używać, aby dyktować adres ich celu lub wydawać proste instrukcje, takie jak „zadzwoń”, (po którym następuje numer lub nazwa w kontaktach), „idź do…” lub „prowadź do” (po którym następuje cel), „uruchom…” (po którym następuje nazwa aplikacji) na przykład „uruchom e-mail”.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.