Renault wprowadził facelifting trzeciej generacji modelu Clio w 2009 roku, zaskakując swoich klientów specjalną wersją o nazwie GT.
To nie był pierwszy raz, kiedy Renault pomyślał, że sportowo wyglądające Clio będzie dobrym pomysłem dla tych, którzy nie mogli sobie pozwolić na Clio Renault Sport. Ten model o mocy 172 koni mechanicznych był wzorcem w małej kategorii hot-hatchy, ale nie należał do najtańszych ani najbardziej oszczędnych w eksploatacji. Był bardziej zabawką niż samochodem na co dzień. Jednak producent uznał, że wygląd może przyciągnąć więcej klientów niż silnik i wprowadził Clio GT w 2009 roku.
Renault założył na trzydrzwiowe Clio bardziej sportowy wygląd zewnętrzny. Jego przedni zderzak miał szeroki grill na dole, flanki z dwiema zaokrąglonymi, skośnymi żebrami. Zespół projektowy zamontował okrągłe światła przeciwmgielne po bokach zderzaka, podobne do tych z wersji RS. W odróżnieniu od swoich „niesportowych” odpowiedników, miało srebrne lusterka, a z tyłu, na górze klapy bagażnika, znajdował się spojler dachowy.
Jednak Renault nie zadowolił się jedynie zmianami na zewnątrz, i wzbogacił wnętrze o parę sportowych foteli z wysokim podparciem dla przednich pasażerów. Producent zamontował aluminiowe wykończenia na desce rozdzielczej, a jego panel instrumentów miał białe tarcze z czerwonymi wskaźnikami. Zestaw metalowych pedałów przypominał te zamontowane w najsportowszych Clio dostępnych na rynku.
Pod maską Renault oferował silniki, które zapewniały wystarczającą wydajność, ale były również oszczędne: 1.6-litrowy silnik benzynowy oraz 1.5-litrowy silnik turbo-diesel były jedynymi opcjami. Oba były połączone z sześciobiegową skrzynią manualną.
Nowy Renault Clio stoi stabilnie na drodze i wyróżnia się bardziej opływowym stylem, z liniami modułów reflektorów, które teraz sięgają w dół do bocznych wzniesień przedniego wlotu powietrza. Szeroki wlot powietrza w dolnej części przedniego zderzaka podkreśla dynamiczną stylistykę przodu, co dodatkowo akcentują błyszczące czarne osłony. Zmieniony design tylnych świateł wydłuża linię boczną wzdłuż klapy, a minimalistyczne podejście do projektowania centralnej części tylnego zderzaka jeszcze bardziej podkreśla dynamiczną postawę Nowego Renault Clio. Lampy cofania i światła przeciwmgielne są umieszczone nisko po skrajnych stronach zderzaka.
Wybór nowych wykończeń wnętrza i wyposażenia został ukierunkowany na chęć wytworzenia poczucia dobrego samopoczucia i postrzeganej jakości, a ekran systemu nawigacji GPS Carminat TomTom jest doskonale zintegrowany w górnej części konsoli centralnej.
Nowy Renault Clio GT: unikalna wersja z prawdziwym charakterem
Podobnie jak w innych modelach Renault, wersja GT wchodzi w skład gamy Nowego Renault Clio. Kompaktowy i dynamiczny hatchback Nowego Renault Clio GT wyróżnia się ekskluzywnym kolorem nadwozia, Malta Blue. Jego stylizacja przodu jest bardziej agresywna i zawiera błyszczącą czarną kratkę, podczas gdy progi boczne sugerują osiągi specyficznego zawieszenia wersji GT. Nowy Renault Clio GT jest łatwo rozpoznawalny z tyłu dzięki podwójnym końcówkom wydechu i spojlerowi.
Wnętrze samochodu również zawiera efektowne sportowe detale, w tym perforowane aluminiowe pokrywy pedałów oraz dodatkowe boczne wsparcie dla foteli, a także oznaczenie GT na przednich siedzeniach.
Carminat TomTom: pierwsze w pełni zintegrowane, aktualizowane i przystępne cenowo rozwiązanie nawigacyjne. Najnowsze rozwiązanie GPS Renault, Carminat TomTom, jest efektem współpracy producenta z TomTom, mającej na celu wprowadzenie przystępnych, zintegrowanych rozwiązań nawigacyjnych dla klientów Renault. Gotowe do działania od momentu uruchomienia samochodu i szczególnie łatwe w obsłudze, to rozwiązanie zapewni kierowcom Clio bezpieczne i bezstresowe doświadczenie jazdy.
Do niektórych cech Carminat TomTom należą:
- czytelny kolorowy ekran o przekątnej 5,8 cala (14,7 cm) (większy niż w systemach przenośnych) do wyświetlania szczegółowych map w perspektywie lotu ptaka,
- wiarygodna, aktualizowana nawigacja zawierająca informacje o ruchu drogowym, lokalizacjach kamer bezpieczeństwa oraz ograniczeniach prędkości,
- w cenie poniżej 500 euro.
Wszystkie fundamenty Clio III
Nowy Renault Clio ma te same cechy, które sprawiły, że Clio III zdobyło tytuł ’Samochodu Roku’ w 2006 roku, a mianowicie: