Małe samochody sportowe Renault stały się już tradycją, sięgającą lat 70-tych. Szczyt popularności osiągnęły w latach 80-tych, kiedy niemal każdy producent wprowadzał na rynek małe „bomby” na kołach, aby wzbogacić swoje katalogi.
Chociaż poprzedni model Clio 2 RS nie był szczególnie doceniany za swój wygląd, Renault zadbało o to, aby przywrócić mu charakter w modelu Clio 3 RS.
Przednie lampy były bardziej wydłużone, sięgające aż do maski, a tył wydawał się bardziej dynamiczny z większą liczbą kształtów. Clio 3 miało szersze błotniki przednie i tylne, duże wloty powietrza w przednim zderzaku oraz 17-calowe aluminiowe felgi z 12 ramionami, a także progi boczne.
Wloty powietrza zamontowane na przednich błotnikach nie były tylko dla ozdoby. Służyły do odprowadzania powietrza uwięzionego w nadkolach i zmniejszały aerodynamiczne siły unoszące z przodu.
Wymiary sportowego pojazdu uległy zmianie, zyskując 18 cm długości, 13 cm szerokości i 6 cm wysokości. Rozstaw osi zwiększył się o 10 cm, co wpłynęło na zachowanie samochodu na drodze.
Po zajęciu miejsca w kubełkowych fotelach, pozycja za kierownicą mogła wydawać się nieco wysoka, jednak łatwo było znaleźć odpowiednie ustawienia osobiste. Wszystko było w zasięgu ręki, od kierownicy po wszystkie przyciski sterujące.
W modelu Clio, wyposażonym w dodatkową funkcję, istniała możliwość regulacji kierownicy zarówno w pionie, jak i w poziomie, jednak wersja podstawowa oferowała jedynie regulowaną w pionie kierownicę.
Standardowy model był dobrze wyposażony, a cena zaczynała się od około 24 500 dolarów i obejmowała elektryczne szyby, komputer pokładowy, automatyczną klimatyzację, tempomat oraz ogranicznik prędkości.
Renault wprowadza na rynek wersję Clio Renault Sport Luxe, aby sprostać oczekiwaniom klientów poszukujących pojazdu, który łączy wysoką wydajność, komfort, elegancję i bezpieczeństwo. Clio Renault Sport Luxe oferuje standardy osiągów i charyzmy na równi z poprzednikiem, Clio Renault Sport. Posiada szeroki zakres装备, taki jak skórzana tapicerka, 17-calowe diamentowe felgi oraz chromowane elementy zewnętrzne. Clio Renault Sport Luxe to znakomity samochód, który zadebiutuje na rynku w maju 2007 roku we Francji i Włoszech, a następnie w innych krajach z lokalnie dostosowanymi opcjami.
Oparty na Clio Renault Sport, Clio Renault Sport Luxe oferuje (w zależności od kraju):
Stylowy design zewnętrzny
17-calowe diamentowe felgi Be Bop
Chromowane wloty powietrza w wykończeniu satynowym
Chromowane obudowy lusterka wstecznego w wykończeniu satynowym
Wyposażenie zapewniające komfort i bezpieczeństwo
Klimatyzację
Czujnik deszczu i światła
Dodatkowe światła skrętne
Nowoczesne, starannie wykończone, sportowe wnętrze
Skórzana tapicerka z haftem Renault Sport na zagłówkach
Centralne i boczne kratki wentylacyjne z chromowanym wykończeniem w satynowym kolorze
Polerowany dashboard w nocnej niebieskiej kolorystyce oraz listwa
Dywaniki podłogowe Renault Sport
Clio Renault Sport Luxe dostępne będzie w dwóch metalicznych kolorach (Czarnym Mrocznym i Niebieskim Monako) oraz dwóch nienaładowanych kolorach (Czerwonym Toro i Niebieskim Dynamo).