RENAULT Clio RS 2013-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

RENAULT Clio RS 2013-Present

Przejdź do galerii zdjęćRENAULT Clio RS 2013-Present

Rok 2013 przyniósł nowego Renault Clio RS, całkowicie zmieniony model z nowym silnikiem. Podczas gdy wcześniej przyzwyczailiśmy się do 2.0-litrowego silnika w starszych wersjach, w 2013 roku Renault zdecydowało się wyposażyć samochód w silnik 1.6-litrowy z turbodoładowaniem i 4 cylindrami, opracowany przez Nissan-Renault.

Co było zupełną nowością, to fakt, że RS nie był już dostępny z manualną skrzynią biegów. Miał to swoje wady i zalety. Purystów Renault mogło to nieco rozczarować, jednak automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem przyciągnęła nową grupę nabywców, którzy szukali zarówno komfortu, jak i sportowych osiągów. Aby poprawić wrażenia z jazdy, samochód został wyposażony w łopatki do zmiany biegów umieszczone na kierownicy, zapożyczone z Nissana GTR.

Nowy silnik generował tę samą moc co 2.0-litr w starszych wersjach, czyli 200 KM, jednak moment obrotowy wzrósł z 215 nM do 240 nM. Poprawiła się również efektywność paliwowa, osiągając zużycie na poziomie 6,3 L / 100 km. Oczywiście, jeśli kierowcy korzystali z trybu Race, efektywność paliwowa przestawała być tematem do dyskusji.

Dla bardziej zapalonych nabywców, którzy chcieli wziąć swoje samochody na tor, auto zostało wyposażone w zaawansowany system, który mógł rejestrować sesje torowe i nawet zapisywać je na pamięci USB. Czas okrążeń, pozycję na torze i inne szczegóły można było sprawdzić na stronie Renault Sport. To było jak najbliżej doświadczenia F1!

Nowy Renault Clio RS 200 EDC podnosi atrakcyjność wydajnej jazdy na nowy poziom dzięki wprowadzeniu dwusprzęgłowej skrzyni biegów EDC oraz nowego silnika 1.6 Turbo o mocy 200 KM, opracowanego przez Renault Sport. Samochód korzysta z najnowszych rozwiązań Renault w zakresie komfortu i wszechstronności, podczas gdy technologie Renault Sport wnoszą swoje doświadczenie z motor sportu. Efektem tej unikalnej kombinacji jest łatwa i przyjemna jazda na co dzień. Jednak jeśli kierowca ma na to ochotę, Nowy Renault Clio RS 200 EDC może równie dobrze stać się prawdziwym samochodem sportowym z wyjątkowymi osiągami. Dodatkowo, obok swoich ciepłych, zmysłowych linii, które wyrażają jego sportową misję, Nowy Renault Clio RS 200 EDC łączy referencyjną dynamikę z starannie zoptymalizowanym zużyciem paliwa. Zaprojektowany przez Renault Sport Technologies, Nowy Renault Clio RS 200 EDC jest produkowany w Dieppe, w Normandii, Francja, i skierowany do tych, którzy cenią piękne samochody oraz wymagających purystów.

EMOCJE I WYNIKI SPORTOWE

Wprowadzenie Nowego Renault Clio RS 200 EDC to dodanie rozpoznawalnych sportowych akcentów do inherentnego „emocjonalnego” uroku Clio, produkując subtelną mieszankę zjawiskowych linii i sportowej adrenaliny.

SPORTOWE AKCENTY WERSJI RENAULT SPORT TECHNOLOGIES

Nowe Clio RS 200 EDC szczyci się prostymi, ale ciepłymi, zmysłowymi liniami, które kładą nacisk na emocje, podparte szczegółami kojarzonymi z wysoką wydajnością i F1.

Najnowsze dzieło Renault Sport Technologies wyróżnia się autentycznością swoich sportowych cech, w tym specyficznymi zderzakami i progami, podwójnymi końcówkami wydechowymi oraz dużymi kołami. Pięciodrzwiowa architektura i sylwetka coupé podnoszą jej wszechstronność, a sportowe akcenty wspierane przez Renault Sport są zarówno wyraziste, jak i proste.

ELEGANCKI, A JEDNOCZEŚNIE WYSOKOTECZNOŚCIOWY EXTERIOR

Detale stylizacji samochodów Renault Sport pełnią również rolę techniczną. Dyfuzor i tylny spojler lipowy, na przykład, zostały zaprojektowane jako całość – tak jak w przypadku samochodu wyścigowego jednoosobowego – dla maksymalnej efektywności aerodynamicznej. Rzeczywiście, dyfuzor generuje 80% dodatkowego docisku na tyle, podczas gdy pozostałe 20% jest wynikiem specjalnie zaprojektowanego spojlera. Podobnie jak przedni ostrze F1, dyfuzor i tylny spojler lipowy są cechami charakterystycznymi w całej gamie R.S. i przypominają o sukcesach Renault w najwyższej serii wyścigowej, Formule 1.

Z przodu, kratka zawiera oznaczenie R.S. pod logo Renault, podczas gdy diodowe światła dzienne w dolnej części zderzaka tworzą wizualny znak rozpoznawczy, który jest rozpoznawalny zarówno w dzień, jak i w nocy. Końcówki wydechu stanowią w pełni zintegrowaną część dyfuzora i są dodatkowo wyróżnione charakterystycznym prostokątnym otoczeniem.

Nowy Renault Clio RS 200 EDC jest dostępny w pięciu kolorach nadwozia, w tym ekskluzywnym, emblematycznym Liquid Yellow.

  • Wykończenie nie-metaliczne: Biały Glacier
  • Wykończenie metaliczne: Czerwony Flamme, Czarno Profond, Szary Platine, Żółty Sirius

Standardowe 17-calowe koła Silver Grey 'Tibor’ mogą być ulepszane do opcjonalnych 18-calowych kół Gloss Black lub Dark Gun Metal.

WYGODNE I JEDNOCZEŚNIE ŻYWIOŁOWE WNĘTRZE

W kontraście do elegancji dominujących czarnych elementów, szereg czerwonych detali nieodparcie przyciąga wzrok i strukturyzuje kształt kabiny. Wybór koloru czerwonego dla Nowego Clio, koloru kojarzonego z pojęciem 'pasji’, również przywołuje na myśl sportowe dodatki wprowadzone przez Renault Sport, z pasami bezpieczeństwa i wskazówkami przyrządów jako dwoma uderzającymi przykładami. Czerwony został również użyty na widocznych szwach, znaku „na wprost” sportowego koła kierownicy, otoczeniu kratki wentylacyjnej i ozdobach paneli drzwiowych. Gałka dźwigni biegów także ma czerwone akcenty, które są powielane przez widoczny szew osłony dźwigni biegów.

Ciemne metalowe łopatki zmiany biegów są umieszczone za kołem kierownicy, podczas gdy szare tła instrumentów są specyficzne dla Clio RS. Gdy silnik jest uruchomiony, wskazówki obrotomierza i wskaźnika paliwa ożywają w zabawnym wyświetlaczu.

Tradycyjna siła modeli Renault Sport, kubełkowe fotele posiadają dodatkowe wsparcie boczne, aby zapewnić wysoki poziom komfortu siedzenia i stabilności, których oczekiwano od Clio RS. Mogą być również tapicerowane czarną skórą z widocznymi czerwonymi szwami.

Czarne lakierowane konsola centralna mieści jednostkę multimedialną wykończoną chromowanym otoczeniem.

WYGODNA CODZIENNA JAZDA, KTÓRA MOŻE BYĆ TRUDNA DO DOGONIENIA

Nowy Renault Clio RS 200 EDC może być dostosowywany na żądanie do nastrojów i pragnień kierowcy, w zależności od rodzaju wymaganej podróży: spokojnej lub naprawdę sportowej, miejskiej lub autostradowej, rodzinnej wyprawy lub czegoś czysto hedonistycznego. Nowe Clio RS 200 EDC dostosowuje się natychmiast, regulując reakcję i parametry silnika, skrzyni biegów EDC (efektywna dwusprzęgłowa), układ kierowniczy, reakcje na gaz i ESC. Jego tradycyjnie dynamiczne podwozie Renault Sport łączy się z poziomem komfortu zawieszenia, który jest rzadko spotykany w samochodzie o takim sportowym charakterze. Niezrównane wobec chronometru, Nowe Clio RS 200 EDC generuje szeroki zakres emocji. W każdej sytuacji, jego zdolność do adaptacji pozwala mu zaspokoić kaprysy każdego kierowcy… niezależnie od temperamentu. Posiada wieloaspektową sportową osobowość rozwiniętą przez Renault Sport Technologies.

OBNIŻONY SILNIK TURBO, SKRZYNIA BIEGÓW EDC, ŁOPATKI ZA KIEROWNICĄ

Kombinacja silnika benzynowego 1.6 turbo i sześciobiegowej skrzyni biegów z dwoma sprzęgłami jest unikalna dla Nowego Clio RS 200 EDC. Jego 200 koni mechanicznych i 240Nm momentu obrotowego można w pełni wykorzystać dzięki idealnie dopasowanym przełożeniom, które można dobierać automatycznie lub ręcznie.

Połączenie tego silnika z przekładnią EDC leży w sercu wnikliwego rozwoju przeprowadzonego przez Renault Sport Technologies. Oprócz specyficznych prac nad ustawieniami w Nowym Renault Clio RS, silnik korzysta z dokładnego dostrojenia wlotu powietrza, rozdzielacza, przepustnicy i turbosprężarki.

EKSPLOZYJNE OSIĄGI

Mimo że Nowe Clio RS 200 EDC wyróżnia się niezwykłą wszechstronnością, utrzymuje zaskakujące osiągi w porównaniu do czasu okrążenia: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 6,7 sekundy, pokonuje 1,000 metrów w zaledwie 27,1 sekundy z miejsca, a na torze wyścigowym jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 230 km/h (143 mph): Nowy Renault Clio RS 200 EDC to prawdziwe Renault Sport, ale skrywa się w bardzo cywilizowanym Clio.

W mniej ekstremalnych okolicznościach, Nowe Clio RS czaruje swoim łagodnym charakterem i łatwością użytkowania. Jeśli chodzi o komfort prowadzenia, nie ustępuje niczym swoim głównym rywalom w klasie.

Kiedy zostanie spuszczone ze smyczy, Nowe Clio RS 200 EDC jest gotowe do wykorzystania pełnego zakresu swojego sportowego potencjału w zgodzie z indywidualnymi umiejętnościami kierowcy.

PODWOZIE ROZWIĘZANE PRZEZ EKSPERTÓW RENAULT SPORT

W sercu wiedzy inżynierów Renault Sport skoncentrowano się na wydajności podwozia. Ich celem było poprawienie komfortu, prowadzenia, trzymania drogi i hamowania, które są oczekiwane od modelu Renault Sport.

Zawieszenie przednie: zachowano układ pseudo-MacPhersona z mocniejszymi elementami, aby zwiększyć sztywność jednostki obejmującej koło, słupek, łożyska i amortyzator. Większy amortyzator poprawia osiągi hydrauliczne i oferuje lepszy kompromis między komfortem a przechyłem nadwozia. Podobnie, hamulce przednie opierają się na sprawdzonej technologii z hojnymi wymiarami (tarcze 320 mm, jak w Laguna V6).

Zawieszenie tylne: grubsza belka antywibracyjna jest o 10% sztywniejsza niż ta w Clio III R.S…. i o 60% sztywniejsza niż w Nowym Clio. Tarcze hamulcowe mają 260 mm.

KONTROLA KOMPRESJI HYDRAULICZNEJ

Niezależnie od warunków, Nowe Clio RS 200 EDC łączy precyzyjne trzymanie drogi z niezwykle wysokim poziomem komfortu, co jest rzadko spotykane w samochodzie o takich osiągach. Kontrola kompresji hydraulicznej odgrywa kluczową rolę.

Zasada opiera się na włączeniu drugiego amortyzatora wewnątrz ciała głównego amortyzatora. Jest to rozwiązanie, które przynosi spektakularne rezultaty w zakresie progresywności, komfortu i wydajności. Choć pomysł wydaje się prosty na papierze, rzeczywistość techniczna jest znacznie mniej prosta i wymagała całej wiedzy inżynierskiej Renault Sport Technologies.

Nowe Clio RS 200 EDC wprowadza innowację, nad którą Renault Sport pracowało przez około 15 lat w rajdach i która jest teraz gotowa dla modeli komercyjnych.

DIFERENCJAŁ R.S.: ELEKTRONICZNY DIFERENCJAŁ OD RENAULT SPORT TECHNOLOGIES

Patenty Renault Sport Technologies, elektroniczny diferencjał znacznie poprawia osiągi przyspieszania i przyczepności w zakrętach Nowego Clio RS 200 EDC. Ogranicza również występowanie podsterowności (tendencji samochodu do prostowania się podczas ostrych zakrętów). Aby to osiągnąć, system nieustannie monitoruje różnicę prędkości obrotowej między (napędzanymi) przednimi kołami i porównuje to z różnicą między nie napędzanymi tylnymi kołami. Te drugie są zawsze cennym wskaźnikiem, ponieważ tylne koła są niezależne i każde z nich skręca z idealną prędkością obrotową względem drugiego.

Gdy różnica prędkości między przednimi kołami staje się zbyt duża, jedno z nich zaczyna tracić przyczepność. System wykrywa to i R.S. Diff stosuje mikro hamowanie na tym przednim kole, które grozi utratą przyczepności, mimo że moment obrotowy silnika nie jest redukowany. Należy zauważyć, że ta funkcja interweniuje przed kontrolą trakcji ESC.

R.S. Diff ma wiele zalet, w tym to, że kierowcy nie odczuwają frustracji z powodu nagłego ograniczenia momentu obrotowego. System jest bardzo progresywny i jest niemal nieodczuwalny podczas interwencji.

DWA RODZAJE PODWOZIA: SPORTOWE LUB CUP

Jak w każdym modelu Renault Sport, Nowy Renault Clio RS EDC jest dostępny w dwóch opcjach podwozia. Opcjonalna wersja Cup jest dostosowana do jeszcze wyższej wydajności sportowej: jest o 3 mm niższa, o 15% sztywniejsza i korzysta z szybszej przekładni kierowniczej.

PEŁNA INNOWACJI Z OPISEM UKIERUNKOWANYM NA PRZYJEMNOŚĆ JAZDY

Jako dwa samochody w jednym, Nowe Clio RS 200 EDC oferuje pakiet bezprecedensowych innowacji w swoim segmencie. Do codziennego użytku, w trybie 'Normal’, Nowe Clio RS dostarcza wszystkie cechy, jakich oczekuje się od Clio, a mianowicie cichą jazdę, wysoki poziom komfortu podróży i niskie koszty eksploatacji. Ale przełączając się na bardziej dynamiczne tryby 'Sport’ lub 'Race’, jego niezaprzeczalne sportowe cechy stają się natychmiast widoczne.

R.S. DRIVE: 'A LA CARTE’ WYDAJNOŚĆ SPORTOWA

Naciśnięcie przycisku 'R.S. Drive’ zmienia mapowanie zarówno skrzyni biegów (programowanie zmiany biegów i czas zmiany) oraz silnika (reakcja na położenie pedału i dźwięk silnika). Zmienia również sposób, w jaki ESC i ASR kontrola trakcji interweniują oraz odczucie układu kierowniczego.

System ten oparty jest na wyborze trzech bardzo różnych trybów (’Normal’, 'Sport’ i 'Race’), które modyfikują charakterystyki wydajności Nowego Clio RS 200 EDC w zależności od życzeń, potrzeb lub użytkowania kierowcy. W rezultacie Nowe Clio RS 200 EDC to naprawdę kilka samochodów w jednym.

Programowanie zmiany biegów zależy od wielu parametrów związanych z pojazdem (położenie pedału gazu, nacisk na pedał hamulca, kąt kierownicy), a także od warunków drogowych (nachylenie, dostępność przyczepności itd.). Prędkości zmiany biegów zależą również od obciążenia wymaganego przez pedał gazu.

PERFEKCYJNIE ZOPTYMALIZOWANE STARTY DZIĘKI KONTROLI STARTU

Dzięki Kontroli Startu, która jest nieznanym wcześniej wyposażeniem dla sportowego hatchbacka, Nowe Clio RS 200 EDC w pełni automatyzuje zarządzanie startami z miejsca, gdy samochód jest używany na torze. Inteligentna elektronika gwarantuje najszybszy możliwy start, w pełnym bezpieczeństwie. Przy włączonej tej funkcji, poprzez optymalizację wszystkich różnych zaangażowanych parametrów, Nowe Clio RS 200 EDC jest w stanie ruszyć ze startu znacznie efektywniej niż nawet najbardziej utalentowany kierowca mógłby to zrobić.

Ekstremalnie proste w użyciu

System Kontroli Startu jest inicjowany przez naciśnięcie hamulca lewą stopą, jednocześnie ciągnąc za oba łopatki zmiany biegów znajdujące się za kołem kierownicy. Aktywacja systemu jest potwierdzana komunikatem na desce rozdzielczej („Kontrola Startu Włączona”) oraz pomarańczowym migającym 'ambilight’ (jeśli funkcja 'autoryzowana’). Gdy pedał gazu jest całkowicie wciśnięty przy zatrzymanym samochodzie, silnik wkręca się na 2,500 obr./min.

'Tryb Sport’: Po zwolnieniu hamulca, system optymalizuje przyspieszenie Nowego Clio RS 200 EDC, podczas gdy poślizg kół jest kontrolowany przez ASR kontrolę trakcji. Zmiana biegów również zostaje zoptymalizowana.

'Tryb Wyścigowy’: kontrola trakcji ASR jest odłączona, a zmiany biegów są całkowicie ręczne. Ten 'ekspercki’ tryb jest skuteczny, gdy przyczepność jest optymalna, ale również wymaga więcej umiejętności w prowadzeniu samochodu.

Aby chronić mechanikę, system Kontroli Startu jest nieustannie monitorowany przez elektronikę samochodu, która może tymczasowo uniemożliwić jego uruchomienie.

R-LINK DO R.S. MONITOR 2.0

R.S. Monitor rozwija swoją przewagę z wprowadzeniem nowej wersji 2.0. Teraz jeszcze bardziej atrakcyjny i technicznie zaawansowany, wyróżnia się jako najbardziej kompleksowy system telemetryczny w samochodzie drogowym.

Kompleksowy i zabawny

Personalizowany wyświetlacz R.S. Monitor 2.0 wykorzystuje wskaźniki, histogramy i wysoce wizualne grafiki do dostarczania danych w czasie rzeczywistym:

  • Moment obrotowy, moc, temperatura wody, temperatura powietrza, ciśnienie doładowania, otwarcie zaworu przepustnicy, ciśnienie hamulca, kąt kierownicy, obroty silnika, temperatura oleju w skrzyni biegów, temperatura sprzęgieł EDC, moment obrotowy kół itd.
  • Dane wydajności (czasy przyspieszenia z miejsca do 50 km/h i 100 km/h; czasy startów z miejsca na 400m i 1,000m; czasy hamowania z prędkości 100 km/h do zatrzymania).
  • Diagram G Siły: przyspieszenie wzdłużne i boczne, z wyświetleniem maksymalnych zarejestrowanych wartości. Zrzuty ekranowe można zapisać na pendrive.
  • Poślizg kół (wyrażony jako procent) kół napędzanych.
  • Krzywe momentu obrotowego i mocy oraz położenie wartości w czasie rzeczywistym na krzywych.
  • Graficzny wyświetlacz wewnętrznych części przekładni EDC: wybrany bieg, wstępnie wybrany bieg, temperatura sprzęgła.
  • Stoper, ręczny lub automatycznie aktywowany przez system GPS (układ toru możliwy do przesłania z pendrive).
  • Serwis: dostarcza informacji o przebiegach opon, amortyzatorów, klocków i tarcz hamulcowych od momentu ich wymiany.
  • Wskazówki dotyczące jazdy w formie tekstu.
  • Ustawienia pojazdu:
  • ’Shift light’: dostosowuje czas wskazań zmiany biegów.
  • ’Kierowanie’: wymusza użycie trybów 'Normal’ lub
  • ’Sport’.
  • Rejestrator danych: R.S. Monitor 2.0 może rejestrować wszystkie parametry wyświetlane podczas sesji na torze i dopasowywać je do odpowiadających współrzędnych GPS. Dzięki temu można je odczytać na komputerze. Pozycja samochodu może być wyświetlana na mapie (widok satelitarny) wraz z dynamicznym wyświetleniem wszystkich związanych z jazdą parametrów. Wszystko można zarejestrować: godzinna jazda może być przechowywana w jednym pliku 3MB. Wyniki można oglądać za pomocą oprogramowania, które będzie dostępne dla klientów w późniejszym terminie.

Na koniec, możliwe jest przygotowanie sesji torowych poprzez zapisanie układów torów na pendrive. Renault Sport proponuje szereg wstępnie zapisanych układów torów, podczas gdy społeczność użytkowników może dzielić się układami produkowanymi przez innych użytkowników, aby stworzyć wspólną bazę danych torów.

R.S. PIPE DŹWIĘKOWE DOSTĘPNE DLA Clio RS

Renault Sport nie poprzestał na jedynie dostosowaniu charakterystycznego dźwięku wydechu Nowego Clio RS. Uważa, że samochód sportowy powinien generować zadowalający dźwięk wewnątrz pojazdu, dlatego hałas wlotu powietrza jest mechanicznie wzmocniony przez membranę i przekazywany za pomocą rury do kabiny. System pozwala pasażerom jeszcze bardziej cieszyć się żywym dźwiękiem silnika Nowego Clio RS.

EFFECT R-SOUND: APLIKACJA, KTÓRA ODTWARZA DŹWIĘK LEGENDARNYCH SAMOCHODÓW

Połączona z tabletem R-Link, ta zabawna aplikacja odtwarza dźwięk kilku silników wysokowydajnych i odtwarza je za pomocą głośników samochodowych. Do wyboru jest siedem dźwięków, z których trzy są specyficzne dla Nowego Clio RS (Alpine A110, R8 Gordini i Nissan GT-R).

Algorytm zarządzania dźwiękiem uwzględnia prędkość silnika, położenie pedału gazu i prędkość podróżną, aby zagwarantować zadziwiająco realistyczne doświadczenia dźwiękowe. Parametry, takie jak głośność, można dostosować za pomocą ekranu R-Link.

EFEKTYWNOŚĆ TAM, GDZIE NAJMNIEJ SIĘ TEGO SPODZIEWASZ: 6.3 LITRA/100KM

Nowe Renault Clio RS 200 EDC to coś więcej niż tylko przyjemność z jazdy i nowoczesne osiągi. Przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 6.3 litra na 100 km, ustanawia nowe standardy w zakresie oszczędności i dbałości o środowisko. Co do komfortu, priorytetowego w każdej sytuacji, Nowe Clio RS 200 EDC udowadnia, że ostra obsługa zawsze nie musi się wiązać z niewygodną jazdą. Dotrzymuje obietnicy efektywności w każdej dziedzinie.

OSZCZĘDNOŚĆ 2 LITRÓW

Nowe Clio RS 200 EDC zużywa zaledwie 6.3 litra benzyny bezołowiowej na 100 km, co odpowiada emisji CO2 wynoszącej tylko 144 g na kilometr. W porównaniu do silnika 2.0 o naturalnym ssaniu w Clio III R.S., to oznacza oszczędność niemal 25% (około 2 litry/100 km i 46 g/km).

ZASKAKUJĄCO KOMFORTOWE

Niezależnie czy mowa o fotelach, czy zawieszeniu, Nowe Clio RS 200 EDC osiąga poziomy komfortu znacznie wyższe, niż można by się spodziewać po samochodzie o takim sportowym charakterze.

WYSOKIEJ JAKOŚCI SPECYFIKACJA

Nowe Clio RS jest zarówno samochodem sportowym o wysokiej wydajności, jak i flagowym modelem całej gamy Nowego Clio. W związku z tym, wyposażone jest w wyjątkowo wysoki poziom standardowego wyposażenia, w tym regulowane w poziomie i nachyleniu koło kierownicy, podgrzewane lusterka elektryczne, nawigację satelitarną z ekranem dotykowym (R-Link lub MediaNav), zestaw głośnomówiący, radio Bluetooth®, gniazdko USB, system głośników Bass Reflex, elektroniczny tempomat z ogranicznikiem prędkości, automatyczne wycieraczki, klimatyzację (automatyczna klimatyzacja opcjonalna), czujniki parkowania w kolorze nadwozia lub tylna kamera parkowania (ta ostatnia jest opcją związaną z R-Link) oraz składane tylne siedzenia w proporcji 60/40.

INSPIRACJA MOTORSPORTEM

Aby podkreślić wartość swojej wiedzy technicznej, Renault zawsze podejmuje wyzwania w wymagającym świecie sportów motorowych. Nowe Clio RS 200 EDC pokazuje, że Renault zainwestuje dużo pasji w rywalizację, ale robi to z celem rozwijania i opanowywania nowych technologii… co bezpośrednio przynosi korzyści jego produkowanym seryjnie modelom.

Renault traktuje wszystkie formy sportów motorowych – a szczególnie Formułę 1, szczyt w tej dziedzinie – jako nieporównywalne laboratoria badań, które pozwalają testować i udowadniać nowe innowacje.

Wśród nowoczesnych technologii, które pokazują umiejętności Renault jako producenta silników i które skorzystały na wkładzie Renault Sport F1, znajdziesz bezpośredni wtrysk, zmienny czas otwarcia zaworów, odzyskiwanie energii z hamowania, zawory pokryte węglem diamentowym (diamond-like carbon) oraz szereg innych pomysłów związanych z redukcją tarcia. Są też bardziej widoczne innowacje, które czerpały inspirację z motorsportu, w tym kontrola kompresji hydraulicznej (z rajdów) oraz R.S. Monitor 2.0 – prawdziwy system telemetryczny. W tej kategorii rynkowej, nie znajdziesz innej technologii tak doskonale dopracowanej jak w innych samochodach.

Ale takie innowacje są wartościowe tylko dlatego, że przynoszą proste, ale prawdziwe korzyści. Zarówno w Formule 1, jak i w codziennej jeździe, Renault dąży do zapewnienia swoim klientom wydajności, efektywności energetycznej i niezawodności.

SILNIK TURBO O POJEMNOŚCI 1.6 LITRA

Zapowiedź konfiguracji silnika, która stanie się obowiązkowa w F1 od sezonu 2014. F1 ma na celu zredukowanie zużycia o około 30% i miało to duży wpływ na Nowe Clio RS 200 EDC.

Ustawienie skrzydła/dyfuzora, które poprawia kompromis między oporem a nosem

W tym obszarze, Nowe Clio RS 200 EDC również czerpie z doświadczeń zespołu Renault F1 zdobytych w pierwszej dekadzie tego millennium.

Odporniejsze na tarcie elementy wałka rozrządu pokryte DLC

Używane w F1, ta obróbka powierzchniowa zmniejsza tarcie i nie jest ograniczona tylko do modeli sportowych w gamie Renault.

Łopatki za kierownicą umożliwiające szybkie zmiany biegów na kilku biegach jednocześnie

Tak jak w F1, teraz można zredukować kilka biegów jednocześnie podczas hamowania, po prostu dłużej przytrzymując łopatkę zmiany biegów.

R.S. Monitor 2.0: telemetry dla wszystkich

Produkt uboczny złożonych, zaawansowanych systemów stosowanych w motorsporcie, atrakcyjnie przedstawiony w stylu inspirowanym światem gier wideo.

Kontrola startu: tak jak kierowca wyścigowy…

1.6L Turbo 6AT (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1618 Cm3
Moc147 Kw @ 6000 Rpm
200 Hp @ 6000 Rpm
197 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1750 Rpm
240 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyDirect Sekwencyjny Fuel-Injection
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/45R17
Długość161 In (4089 Mm)
Szerokość68.2 In (1732 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.2/59.1 In (1
Rozstaw osi101.9 In (2588 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika10.6 Cuft (300 L)
Aerodynamika (Cd)0.71
Masa własna2654 Lbs (1204 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3772 Lbs (1711 Kg)
Spalanie miasto29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2144 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.