RENAULT Espace 2006-2014

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

RENAULT Espace 2006-2014

Przejdź do galerii zdjęćRENAULT Espace 2006-2014

Po czterech latach na rynku, czwarta generacja modelu Espace otrzymała w 2006 roku aktualizację, aby spełniać normy emisji Euro 4.

Renault wprowadziło model Espace na rynek w 1984 roku, gdzie stał się liderem w kategorii minivanów. Był jednym z najbardziej praktycznych pojazdów rodzinnych dzięki ogromnej przestrzeni wewnętrznej, a jednocześnie zachował długość typową dla segmentu sedanów średniej wielkości. W odświeżonej wersji Renault poprawiło wygląd samochodu, wnętrze oraz układ napędowy. Udało im się to wszystko w modelu, który zdobył pięciogwiazdkową ocenę na testach zderzeniowych Euro NCAP.

Od zewnątrz, model Espace z 2006 roku miał podobny kształt przednich reflektorów jak jego wersja sprzed faceliftingu, zakrytych przezroczystymi soczewkami. Przebudowany, otaczający plastikowy zderzak sportowy miał parę okrągłych świateł przeciwmgielnych na dolnej części, flankujących szeroki czarny grill rozciągający się od jednej do drugiej strony. Producent wprowadził nowy design świateł tylnych, które zrezygnowały z wcześniej stosowanych okrągłych lampek na rzecz kwadratowych, lepiej pasujących do ogólnego, klinowego kształtu pojazdu.

Model Espace był dostępny w wersjach z siedmioma miejscami w różnych konfiguracjach. Chociaż trzecia rząd nie była tak wygodny jak pozostałe dwa, nadal zapewniał wystarczająco dużo miejsca na nogi dla dwojga dzieci. W wersji wyposażeniowej oznaczonej jako Initiale, pojazd miał skórzane wnętrze, ogromny panoramiczny dach szklany oraz system klimatyzacji z wieloma strefami. Producent zamontował długą i szeroką deskę rozdzielczą z zestawem wskaźników umieszczonym pośrodku, dzięki czemu pasażerowie na tylnych siedzeniach mogli odczytywać prędkość na cyfrowym prędkościomierzu.

Renault oferowało silnik, który sprostał wszelkim potrzebom. Zaczynało się od oszczędnego, aczkolwiek wolnego, silnika 1.9-litr turbo-diesla, a kończyło na potężnej jednostce benzynowej V-6 o pojemności 3.0 litrów i mocy 245 KM. Producent wprowadził sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów do silnika 3.0-litr V-6 turbo-diesla począwszy od modelu na rok 2006.

Od ponad 20 lat Espace wyróżnia się jako najlepszy w swojej klasie minivan i lider segmentu. W obliczu coraz większej konkurencji, Nowy Espace umacnia tę pozycję dzięki łagodniejszemu designowi, który pozostaje wyrazisty i nowoczesny jak nigdy wcześniej. Przyjemność w każdym calu, Nowy Espace dostępny jest z silnikiem 2.0 dCi, najlepszym w swojej klasie pod względem osiągów i przyjemności z jazdy, dostępnym w dwóch wersjach – 150 KM (110 kW) i 175 KM (127 kW), obie wyposażone w filtr cząstek stałych. Nowy Espace oferuje najbogatszą gamę silników w swoim segmencie z nową 6-biegową automatyczną skrzynią biegów dla silnika diesla 3.0 V6 oraz czterema silnikami diesla i trzema benzynowymi. Uniwersalny i funkcjonalny, Nowy Espace charakteryzuje się zoptymalizowaną elastycznością dzięki automatycznie przymocowanym przesuwanym tylnym siedzeniom. Tymczasem ulepszone funkcje technologiczne samochodu służą zarówno bezpieczeństwu, jak i efektywności, z dostępnością świateł bi-Xenon oraz systemu nawigacji i komunikacji Carminat nowej generacji. Nowy Espace trafi do sprzedaży od 17 marca.

Styl i komfort podróżowania: dodatkowa elegancja i przyjemność

Nowy Espace przeszedł delikatny tuning w kierunku bardziej eleganckich, nowoczesnych linii. Nowy design atrapy chłodnicy i zderzaka łagodzi przód, który także zyskał nowe halogenowe lub bi-Xenonowe reflektory o nowoczesnym wyglądzie. Samochód dostępny jest również z innowacją, jakiej dotychczas nie widziano w tym segmencie: światłami bi-Xenon do skrętu, które są opcjonalne w poziomach Privilège i Initiale. Kolejnym wyróżniającym elementem Nowego Espace Initiale jest chromowana listwa biegnąca między światłami przeciwmgielnymi, podkreślająca klasyczną elegancję nowego designu.

Tylne światła Nowego Espace również ewoluowały. Po włączeniu przypominają diody LED i nawiązują do linii atrapy chłodnicy i reflektorów.

Dynamiczny wygląd Nowego Espace wzmocniony jest nowymi kołami Primastella o rozmiarze 16 i 17 cali, a dodatkowego wyrafinowania dostarczają nowoczesne koła aluminiowe Novastella (poziom Privilège), Aida (Initiale) oraz opcjonalne 18-calowe Aria. Dodano dwa nowe kolory nadwozia – Lumière Blue i Sahara Beige (wyłącznie dla poziomu Initiale) – co podnosi całkowitą liczbę kolorów nadwozia dostępnych dla Nowego Espace do 13.

Zmiany zaszły również we wnętrzu Nowego Espace. Cała gama schematów kolorystycznych wnętrza została zaktualizowana, kładąc nacisk na odcienie węgla. Ciemny węgiel wybrano do górnej części deski rozdzielczej i wykończeń drzwi, natomiast dolne części wykończone są beżem lub jasnym węglem w zależności od poziomu. Na desce rozdzielczej i konsoli centralnej pojawiły się dyskretne wykończenia w zależności od poziomu wyposażenia, co sprawia, że wnętrze Nowego Espace jest jeszcze jaśniejsze i bardziej przyjazne niż wcześniej, koncentrując się na komforcie podróżowania i jakości.

Każdy poziom wyposażenia ma swoją charakterystyczną atmosferę. Odcienie ciemnego węgla są stonowane dla Authentique, ciepłe połączenie węgla i beżu dla Expression, jaśniejsza, bardziej wyrafinowana elegancja dla Privilège, a na końcu topowy poziom Initiale, który obejmuje perforowaną skórzaną tapicerkę Haircell oraz inkrustację z bukowego drewna. Poza niedawno wprowadzoną wersją Dynamique i limitowaną edycją Alyum Plus, wszystkie tapicerki Nowego Espace są nowe.

Najwyższe standardy wyposażenia Nowego Espace kontynuowane są dzięki nowej konsoli centralnej i zaktualizowanej osłonie deski rozdzielczej, która zawiera nowy system nawigacji i komunikacji Carminat (standardowy lub opcjonalny w zależności od poziomu). Czysto uformowana deska rozdzielcza harmonizuje z resztą wnętrza, tworząc środowisko, w którym technologia jest dyskretnie zintegrowana z ogólnym designem. Deska rozdzielcza jest widoczna dla wszystkich pasażerów i zapewnia wyraźny wyświetlacz wskazań pomocy kierowcy i innych informacji. Na koniec ergonomia konsoli centralnej została zaktualizowana, aby zawierać zamkniętą przestrzeń do przechowywania oraz nowe sterowanie multimediami systemu nawigacji, które jest łatwo dostępne.

Nowy Espace, gdzie technologia służy przyjemności z jazdy

Od poziomu wyposażenia Privilège wzwyż, Nowy Espace korzysta także z bi-Xenonowych świateł do skrętu. Ta opcja jest dostępna po raz pierwszy w topowym minivanie i zwiększa komfort oraz bezpieczeństwo, umożliwiając reflektorom podążanie za linią drogi. System ten zapewnia dwukrotnie więcej światła przy praktycznie połowie energii w porównaniu do tradycyjnych halogenów. W zakrętach oferuje nawet 90% dodatkowego oświetlenia. Moduły lamp są oświetlane przy uruchamianiu samochodu i zaczynają się obracać przy prędkości 7 km/h. Przy prędkości przekraczającej 30 km/h, wiązka światła unosi się dla lepszej widoczności. Ten innowacyjny system oświetlenia zapewnia uspokajający, klarowny widok drogi przed sobą, a światła bi-Xenon oferują jakość światła zbliżoną do dziennego i zapewniają zarówno funkcje drogowe, jak i mijania.

Nowy Espace dostępny jest z nowym systemem nawigacji i komunikacji Carminat, który łączy syntezę mowy z trójwymiarowym widokiem drogi. Informacje wyświetlane są na panoramicznym 7-calowym ekranie wbudowanym w nową górną część deski rozdzielczej i są dostarczane z bezprzewodowymi kontrolami telefonu Bluetooth oraz odtwarzaczem CD/MP3 zamontowanym na desce. System nawigacji, który może jednocześnie wyświetlać do trzech różnych tras, automatycznie powiększa widok na skrzyżowania podczas zbliżania się do wszelkich zmian kierunku i uwzględnia informacje w czasie rzeczywistym dotyczące warunków drogowych i ruchowych (w zależności od kraju). Jego pamięć o dużej pojemności (informacje dla aż 22 krajów na jednej płycie DVD) i szybka reakcja sprawiają, że jest to jeden z najpotężniejszych systemów na rynku. Kierowcy mogą w pełni korzystać z systemu nawigacji i telefonu dzięki funkcji rozpoznawania mowy oraz jednemu kontrolerowi multimedialnemu, nie odrywając uwagi. Zdalne sterowanie umieszczone na kierownicy ułatwia korzystanie z systemu audio.

Od poziomu Authentique wzwyż, Nowy Espace wyposażony jest w światła „Follow Me Home”, które pozwalają kierowcy zlokalizować swój pojazd lub oświetlić drogę przy wychodzeniu z samochodu. Tymczasem bagażnik wyposażony jest w nowe światło, które oświetla przestrzeń ładunkową oraz obszar z tyłu pojazdu. Kolejną opcjonalną pomocą w Nowym Espace, od poziomu Expression wzwyż, jest asystent parkowania, idealne uzupełnienie funkcji asystenta parkowania z tyłu, która jest standardowa we wszystkich wersjach, z wyjątkiem Authentique. Elektrycznie regulowane fotele można zamówić razem z elektrochromowymi, składanymi lusterkami, które automatycznie zapamiętują ustawienia (poziom Privilège i wyżej).

Zakres funkcji, które od dawna zapewniają popularność i atrakcyjność modelu Espace, został rozszerzony na wszystkie poziomy wyposażenia: bezkluczykowa karta Renault, tylna pomoc parkowania, asystent hamulca ręcznego, czujniki deszczu i światła, system monitorowania ciśnienia w oponach, klapka wlewu paliwa z wbudowanym korkiem, system antywłamaniowy Renault (RAID) oraz indywidualne sterowanie systemem klimatyzacji. W celu zwiększenia komfortu i łatwości prowadzenia, Nowy Espace korzysta z najnowszej technologii. Nowy Espace może także być wyposażony w opcjonalny wbudowany odtwarzacz DVD z dwoma ekranami z tyłu przednich zagłówków.

Przyjazny i uniwersalny, a także z indywidualnym komfortem dla wszystkich pasażerów

Jedynymi ograniczeniami wszechstronności Nowego Espace są wyobraźnia właściciela, dzięki automatycznie przymocowanym przesuwanym tylnym siedzeniom z składanymi oparciami i pasami bezpieczeństwa zamontowanymi w siedzeniach. Teraz łatwiej je ustawić w celu maksymalnego wykorzystania zalet całkowicie płaskiej podłogi i ułatwienia dostępu do trzeciego rzędu siedzeń. Po całkowitym złożeniu do przodu, oparcia stają się bardzo praktycznym stołem. Szczególną uwagę zwrócono na komfort każdego pasażera Nowego Espace. Oprócz dużej ilości łatwo dostępnej przestrzeni do przechowywania – nawet dla pasażerów w trzecim rzędzie – samochód oferuje spersonalizowany komfort termiczny. Preferowane ustawienia są zapamiętywane przez każdą kartę Renault. W Nowym Espace znajduje się łącznie 14 otworów wentylacyjnych, a opcjonalne niezależne sterowanie przód/tył dostępne jest oprócz niezależnej klimatyzacji lewo/prawo, która uwzględnia dane zebrane przez szereg czujników monitorujących temperaturę na zewnątrz, wilgotność, nasłonecznienie i poziom zanieczyszczenia powietrza mierzony w powietrzu, które dostaje się do zespołu grzewczego. Komfort termiczny dodatkowo poprawia nowatorski system umieszczony na podłodze, który pozwala na równomierniejsze rozprowadzenie powietrza w całej kabinie oraz zwalnia dodatkową przestrzeń do przechowywania w desce rozdzielczej.

Dzięki ogromnej, pochylonej przedniej szybie, smukłym słupkom przednim i szerokiemu tylnemu oknu, które sięga do pionowych reflektorów, pasażerowie w pełni korzystają z 5,26 m² przeszkleń Nowego Espace. Renault zawsze przywiązywało szczególną wagę do jasnych wnętrz, a nowy model ma największy szklany dach, który dodaje kolejne 2,16 m² przeszkleń. Po odsłonięciu, sztywny elektryczny przeciwsłoneczny zapewnia wyjątkową ochronę przed ciepłem i hałasem. Ta funkcja jest również dostępna w samochodach wyposażonych w stały szklany dach. Z przodu dodano przesuwne zasłony między dwoma osłonami przeciwsłonecznymi.

Renault wprowadza dwie wersje Nowego Espace. Grand Espace, który jest o 20 cm dłuższy od standardowego modelu, oferuje ponad 190 litrów przestrzeni bagażowej. A po usunięciu wszystkich tylnych siedzeń, Nowy Espace ma maksymalną pojemność ładunkową wynoszącą 3050 litrów.

Wydajne podwozie i silniki

Nowy Espace oferuje szeroki wybór jednostek napędowych, w tym trzy silniki benzynowe i cztery silniki diesla z wtryskiem common-rail. Wybór układów napędowych obejmuje silniki cztero- i sześciocylindrowe, połączone z 6-biegową skrzynią manualną lub pięciobiegową/ sześciobiegową automatyczną.

Nowy flagowy silnik 2.0 dCi wchodzi do katalogu Nowego Espace. Pochodzący z programu wspólnego Renault-Nissan, ten silnik o pojemności 1995 cm3 (M9R) zawiera najnowsze dostępne technologie diesla, w tym wtryskiwacze piezoelektryczne, wtrysk common-rail o ciśnieniu 1600 bar, turbosprężarkę o zmiennej geometrii oraz komory spalania nowej generacji. Cichy, ekonomiczny i czysty, silnik 2.0 dCi jest jednym z najefektywniejszych w swojej klasie. W połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną, jest wyposażony w filtr cząstek stałych w obu wersjach – 150 KM (110 kW) i 175 KM (127 kW). Ta pierwsza oferuje 340 Nm momentu obrotowego przy 2000 obr./min i zapewnia Nowemu Espace najlepsze w swojej klasie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynoszące zaledwie 7,4 l/100 km. Wersja 175 KM oferuje 360 Nm momentu obrotowego przy 1750 obr./min i przyspiesza Nowy Espace od zera do 100 km/h w mniej niż 10 sekund. Oprócz szczególnej ciszy i wydajności paliwowej, ten silnik charakteryzuje się doskonałą elastycznością, osiągając 5000 obr/min. Z emisjami CO2 wynoszącymi mniej niż lub równo 200 g/km (cykl mieszany), Nowy Espace znajduje się na szczycie swojej klasy pod względem ekologiczności.

Sześciocylindrowy silnik diesla 3.0 dCi oferuje hojne 180 KM (133 kW) przy 4400 obr./min (w niektórych rynkach dostępna jest również wersja 165 KM/120 kW), a moment obrotowy został zwiększony o 50 Nm do 400 Nm przy 1800 obr./min dzięki nowemu systemowi wtrysku. Turbosprężarka o zmiennej geometrii z wieloma łopatkami zapewnia większą precyzję przy średnich prędkościach silnika i optymalne napełnianie komory spalania w całym zakresie obrotów.

Ta jednostka jest wyposażona w nową sekwencyjną skrzynię automatyczną Proactive z szóstym biegiem (SU4). Już dostępna w Europie, ta skrzynia wzmacnia wrażenie przyjemności z jazdy za kierownicą V6 3.0 dCi, łącząc responsywność z niskim zużyciem paliwa (9,4 l/100 km, cykl mieszany). Inne cechy to funkcja redukcji biegów przy silnym hamowaniu i utrzymanie wybranego biegu podczas nagłego zwolnienia pedału gazu. Ostatecznie, kontrola zmiany biegów umożliwia kierowcy manualną zmianę biegów w razie potrzeby.

Czterocylindrowy silnik 2.2 dCi 16V wciąż oferuje wysoki poziom komfortu jazdy z mocą 150 KM (110 kW) przy 4000 obr./min i momentem obrotowym 320 Nm przy 1750 obr./min. Dodatkową zaletą tego ultra-gładkiego, cicho pracującego silnika jest jego znakomita wydajność paliwowa. Może być zamówiony z 6-biegową skrzynią manualną lub pięciobiegową przekładnią automatyczną Proactive. 140-konny silnik tej samej jednostki jest wyposażony w filtr cząstek stałych. Silnik podstawowy to 1.9 dCi, który dostarcza 115 KM (85 kW) przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 2000 obr./min. Przy europejskim zużyciu paliwa w cyklu mieszanym wynoszącym 6,7 l/100 km i zbiorniku paliwa o pojemności 83 litrów, 1.9 dCi Nowy Espace ma zasięg prawie 1240 km. Jest połączony z 6-biegową skrzynią.

Sojusz Renault-Nissan 24-zaworowy silnik 3.5 V6 (V4Y) łączy moc wysokich obrotów (245 KM/177 kW przy 6000 obr./min) z niską reakcją. Około 85% mocy dostępnej jest już od 1200 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 330 Nm przy 3600 obr./min. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje 8,1 sekundy, a zdolność do pokonania kilometra na stojąco w 28,7 sekundy podkreśla kwalifikacje Nowego Espace jako prawdziwego nowoczesnego grand tourera. Wyposażony w pięciobiegową sekwencyjną skrzynię automatyczną, ta wersja osiąga maksymalną prędkość 225 km/h.

Czterocylindrowy silnik 2.0 16V Turbo (F4Rt) korzysta z ciągłych 270 Nm momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów od 2000 obr./min w połączeniu z komfortowymi 170 KM (125 kW) przy 5000 obr./min. Ten osiąg wpływa na jego turbosprężarka Twin Scroll. Wysoki stopień sprężania dla silnika turbo (9,5:1) zapewnia zwiększoną wydajność i niższe emisje, podczas gdy zwiększenie momentu obrotowego przy niskich obrotach pozwala na wyższe przełożenie, co z kolei prowadzi do jeszcze niższego zużycia paliwa. Silnik 2.0 16V (F4R) ma 140 KM (100 kW) przy 5500 obr./min i moment obrotowy 191 Nm dostępny od 3750 obr./min. Ten silnik korzysta z zmiennego czasowania zaworów oraz zmiennoskalowego wałka rozrządu, co pozwala na dwa rodzaje użycia: kalibracja dla biegu jałowego lub pracy przy częściowym obciążeniu w średnich i wysokich obrotach dla maksymalnej mocy, oraz druga kalibracja, która umożliwia większe nakładanie się cykli ssania i wydechu w celu uzyskania zysku momentu od 5 do 10 Nm.

Prowadzenie godne zaproszenia w podróż

Zawieszenie przednie McPhersona zostało opracowane z myślą o wymaganiach minivana. Od środka gamy, połączenie wspomagania kierownicy zmiennego wspomagania z przednim zawieszeniem Nowego Espace o wysokiej sztywności poprzecznej zapewnia doskonałą stabilność. Jego właściwości pozwalają na zastosowanie wysoko elastycznych przegubów, nie odbierając jednocześnie skutecznego tłumienia niskoczęstotliwościowych wibracji dla komfortowej, cichej jazdy, przy zachowaniu doskonałej precyzji kierowania. Nowy Espace nadal korzysta z opatentowanego koncepcji Multi Layer Energy Absorber, która pochłania wszystkie wibracje generowane przez silnik przed ich rozprzestrzenieniem się na strukturę pojazdu.

Zawieszenie tylne wyposażone jest w belkę skrętną z mocnymi stalowymi ramionami i drążkiem Panharda. Oprócz zapewnienia najwyższego komfortu i prowadzenia, ta wyjątkowo kompaktowa konfiguracja umożliwia stworzenie płaskiej, funkcjonalnej podłogi. Jej oddzielenie od nadwozia pozwala efektywnie tłumić wibracje generowane przez drogę, nawet przy dużych obciążeniach. Wykorzystanie jednostek sprężynowo-tłumiących w połączeniu z czujnikiem obciążenia i wysokości jazdy dopełnia obrazu.

W zakresie bezpieczeństwa aktywnego, Nowy Espace jest standardowo wyposażony w wentylowane tarcze przednie o średnicy 308 mm lub 324 mm oraz płaskie tarcze o średnicy 300 mm z tyłu. ABS, system wspomagania hamowania awaryjnego, EBD, ESP oraz kontrola podsterowności CSV są standardowo wyposażone. W sytuacjach awaryjnych ESP działa bezpośrednio na system zarządzania silnikiem oraz na jedno lub więcej kół, aby odzyskać kontrolę nad pojazdem i sprowadzić go na właściwą tor. Nowy Espace wyposażony jest również w kontrolę trakcji ASR, aby poprawić start na nawierzchniach o niskiej przyczepności.

Tempomat/zespół ograniczenia prędkości oraz system monitorowania ciśnienia w oponach są standardowe od poziomu Privilège wzwyż i są opcjonalnie dostępne we wszystkich innych wersjach, aby uzupełnić długą listę funkcji bezpieczeństwa Nowego Espace.

Nowy Espace zapewnia optymalne pasywne bezpieczeństwo dla wszystkich pasażerów. Strefy strukturalne nadwozia korzystają z bardzo wytrzymałej stali, która jest w stanie wchłonąć więcej energii w przypadku uderzenia. Ochrona pasażerów została zwiększona dzięki wyściółce w kluczowych obszarach, takich jak dolna część deski rozdzielczej i drzwi (które również są wzmocnione aluminiowymi listwami). Nowy Espace wyposażony jest w aż osiem poduszek powietrznych, które minimalizują ryzyko obrażeń, oraz w jeszcze bardziej skuteczne systemy przeciwpoduszkowe dla wszystkich siedzeń. System trzeciej generacji Renault do zabezpieczania i ochrony pasażerów przednich obejmuje podwójne napinacze pasów bezpieczeństwa i zagłówki najnowszej generacji. Tylne siedzenia wyposażone są w punkty mocowania fotelików dziecięcych Isofix oraz pasy bezpieczeństwa zamontowane w siedzeniach z ogranicznikami obciążenia. Te funkcje sprawiają, że Nowy Espace jest jednym z ośmiu modeli Renault, które otrzymały pięciogwiazdkową ocenę w teście zderzeniowym Euro NCAP.

Akcesoria dostępne dla Nowego Espace obejmują składane podparcia głowy dla dzieci „Sleep Safe”. Aby zapewnić pełny spokój ducha podczas podróży z rodziną, aktywne i pasywne funkcje bezpieczeństwa Nowego Espace ponownie czynią go wzorem w swoim segmencie.

20 lat na szczycie

Espace stanowi ponad 4,63% sprzedaży segmentu E w Europie Zachodniej (TIV segmentu E: 265570 sztuk w 2005 roku). Z 48877 zarejestrowanymi samochodami w 2005 roku, zdobył 18,5% udziału w rynku topowych minivanów, umacniając swoją pozycję. Milionowy Espace sprzedano 20 lat po debiucie modelu w 1984 roku.

Złożony w fabryce Renault w Sandouville we Francji, która produkuje trzy różne modele Renault w najwyższej klasie – Laguna, Vel Satis i Espace – Nowy Espace wiąże się z wydatkiem w wysokości 121 milionów euro.

Szacunek dla środowiska

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.