Po wycofaniu drugiej generacji sedana Renault Megane, wersja z trzema boksami tego kompaktowego samochodu otrzymała nazwę Fluence. Był to pojazd stworzony głównie na rynek Europy Wschodniej.
Na niektórych rynkach pojazdy z trzema boksami uważane są za bardziej atrakcyjne niż hatchbacki czy kombi. Sedan jako samochód służbowy traktowany był jako pojazd biznesowy, a nie tylko kolejny model w ofercie. Z tego powodu Renault odniósł wielki sukces z pierwszymi dwoma generacjami Renault Megane Sedan (trzyboksowym). W trzeciej generacji zmieniono strategię, a sedan nazwano Fluence, ale większość części dzielił z Megane.
Prosty wygląd Fluence zaprojektowano przy minimalnych kosztach produkcji. Części przednie były podobne do Megane. Wprowadzono nowy design dla LED-owych świateł dziennych, aby nadać bardziej ekskluzywny wygląd i spełnić europejskie normy.
Wewnątrz znajdowała się pięcioosobowa kabina, w której część elementów pochodziła z podstawowych wersji Megane III. Tapicerka materiałowa i plastikowe panele były zaprojektowane tak, aby wyglądały jak przeszycia. Płaskie siedzenia i ławka nie zapewniały zbyt dużego trzymania podczas pokonywania zakrętów, a w przeciwieństwie do pozostałych modeli Megane, samochód wyposażono w hydrauliczny układ kierowniczy. Najwyższa wersja wyposażenia posiadała system multimedialny R-Link. Łączność Bluetooth była dostępna już w wersji podstawowej.
Pod maską znajdowały się dwa silniki do wyboru: 1.6-litrowy benzynowy lub 1.6-litrowy turbodiesel. Oba warianty standardowo połączone były z manualną skrzynią biegów o pięciu lub sześciu biegach. Na liście opcji znalazła się także skrzynia CVT oraz automatyczna.
Nowy Renault Fluence zadebiutował na Targach Motoryzacyjnych w Stambule w 2012 roku. Nowoczesny styl i technologie onboard tego samochodu klasy średniej, który ma kontynuować międzynarodową karierę modelu, zostały zaprojektowane tak, aby jak najlepiej odpowiadały potrzebom jego klientów.
„Zmiany w Nowym Renault Fluence są doskonale dostosowane do potrzeb naszych kluczowych rynków międzynarodowych, takich jak Turcja i Rosja,” zauważa Hyun-Young Kwak, Menedżer Marketingu Projektu Renault Fluence.
Nowoczesny, dynamiczny styl
Nowy Renault Fluence prezentuje nową tożsamość stylistyczną marki. Jego przednia część jest taka sama jak w innych nowych modelach, z pionowo umieszczonym logo na szerokim czarnym pasku zdobionym chromowanymi elementami, co nadaje samochodowi dynamiczny wygląd.
LED-owe światła dzienne oraz chromowane/czarny połyskowe wstawki również przyczyniają się do nowoczesnego wyglądu nowego modelu.
Wnętrze również ma bardziej nowoczesny charakter, w tym cyfrowe wskaźniki we wszystkich wersjach.
Kabina jest przestronna jak zawsze i została wzbogacona o nowe tapicerki zapewniające komfort na najwyższym poziomie.
Możliwość wyboru silników benzynowych lub diesla, z automatyczną skrzynią biegów, idealną do jazdy w zabudowie miejskiej.
Nowy silnik 1.6 16V 115 działa w połączeniu z nową generacją automatycznej skrzyni biegów X-Tronic CVT, oferując płynną jazdę bez wstrząsów oraz przyjemność z prowadzenia, przy jednoczesnym znacznym zmniejszeniu zużycia paliwa, które spadło do 6.4 litra/100 km, co oznacza redukcję o 1.3 litra/100 km, a emisja CO2 zmniejszyła się o 15 procent do 149 g/km.
Oprócz wcześniej dostępnego silnika diesla dCi 110 EDC (Efficient Dual Clutch), Nowy Renault Fluence może być wyposażony w silniki benzynowe lub dieslowe połączone z zaawansowaną automatyczną skrzynią biegów.
Oferta silników diesla została rozszerzona o nowy silnik dCi 130 (w zależności od rynku), który został już szeroko doceniony za swoje osiągi oraz przyjemność z jazdy. Ten 1.6-litrowy silnik diesla jest najsilniejszy w swojej klasie, a jego zużycie paliwa wynosi jedynie 4.6 litra/100 km, co odpowiada 119 g CO2/km.
Nowy Renault Fluence oferuje szereg nowoczesnych technologii i innowacji onboard
Nowy Renault Fluence jest wyposażony w liczne technologie wspierające kierowcę – bezdotykowy kluczyk z centralnym zamkiem, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, automatyczny hamulec postojowy itp. – które stały się niezbędnym wyposażeniem dla miejskich kierowców.
Od poziomu podstawowego, wszystkie wersje są 'połączone’ dzięki dostępności nowych radioodbiorników Bluetooth® z gniazdami USB i jack.
W wyższych wersjach Nowy Renault Fluence oferuje istotną innowację w postaci systemu multimedialnego Renault R-Link, który zapewnia usługi połączeniowe i jest idealnie dostosowany do użytkowania w samochodzie dzięki ekranowi dotykowemu i komendom głosowym. Renault R-Link łączy w sobie system nawigacji i funkcję telefonii, a także może być połączony z przenośnymi odtwarzaczami muzyki. W kolejnym kroku, który nastąpi wkrótce po premierze, możliwe będzie również uzyskanie dostępu do katalogu aplikacji motoryzacyjnych w R-Link Store, które można pobierać w sposób podobny do aplikacji na smartfony.