Oczekiwana aktualizacja modelu Renault Kadjar w połowie cyklu życia pojazdu miała miejsce w 2019 roku. Pod płynnymi liniami nadwozia znajdowała się ta sama platforma CMF, co w Nissan Qashqai, choć z pewnymi różnicami. Ich techniczny sojusz pozwolił na wymianę niektórych silników i przekładni. Kadjar stanowił alternatywę dla japońskiego kuzyna, z innym podejściem.
Na zewnątrz, duże chromowane logo Renault dumnie zdobiło kratkę i reflektory. C-signature dla świateł dziennych LED. Reflektory i światła tylne zyskały diody LED zamiast lamp halogenowych, ale nie w wszystkich wersjach. Niektóre z nich pozostały przy tradycyjnych halogenach, aby oferować tańsze opcje.
Wnętrze wyposażone jest w w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, z elementami zaczerpniętymi z modelu Megane. Wytrawne oko dostrzegłoby także inne przyciski i przełączniki z kompaktowego Renault. Cennym dodatkiem jest system multimedialny R-Link 2, który obsługuje Android Auto i Apple CarPlay.
Ponieważ ponad 70% europejskiego rynku SUV-ów to pojazdy z napędem na jedną oś, tylko kilka wersji Kadjara oferowano z systemem 4WD. Istniała szeroka gama silników i przekładni, w tym 6-biegowa manualna jako standardowa. Automatyczne skrzynie biegów CVT oraz siedmiobiegowe z podwójnym sprzęgłem były dostępne opcjonalnie. Z powodów oszczędnościowych, wszystkie wersje Kadjara, niezależnie od rodzaju napędu, miały półzależne zawieszenie tylne.
W 2015 roku Renault Kadjar zajął silną pozycję w segmencie kompaktowych SUV-ów. Jego płynne linie, dynamiczne właściwości i komfort przyciągnęły szeroki krąg klientów. Jednocześnie Kadjar skorzystał z doświadczenia naszego partnera Nissana w zakresie systemów napędu na wszystkie koła i możliwości terenowych.
Nowy Renault Kadjar osiąga postępy we wszystkich obszarach. Szanując tradycyjne kody projektowe SUV-ów, ma bardziej atrakcyjny, stylowy wygląd z dynamicznymi, nowoczesnymi liniami.
Nowy Kadjar kładzie nacisk na komfort, jakość i ergonomiczną konstrukcję. Wnętrze zostało przeprojektowane, aby zapewnić jeszcze większą przyjemność z codziennej jazdy.
Ostatnio, Nowy Kadjar ma bardziej zaawansowane, oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne, co zwiększa przyjemność z jazdy.
Design zewnętrzny
Badania wśród klientów pokazują, że styl jest głównym powodem zakupu Renault Kadjar. Linie Nowego Kadjara są bardziej eleganckie, płynne i dopracowane.
Nowy, wyjątkowy podpis świetlny
Z przodu Nowy Kadjar przejmuje charakterystyczny kształt świateł C-Shape z gamy Renault. Wzmacnia go, integrując diodowe kierunkowskazy w światłach dziennych. Lampy przeciwmgielne również zyskały diody LED z technologią LED Pure Vision (standard od poziomu wyposażenia Intens). W rezultacie zużycie energii jest sześć razy niższe niż w przypadku lamp halogenowych. Lampy przeciwmgielne są teraz prostokątne, co podkreśla styl Kadjara „gdziekolwiek”.
Z tyłu kierunkowskazy również zyskały diody LED, podobnie jak lampy wsteczne i przeciwmgielne, które są teraz smuklejsze i wbudowane w zderzak, co nadaje elegantszy wygląd.
Silniejsza tożsamość wizualna
Projektanci przerobili przód i tył Nowego Renault Kadjar, aby nadać mu jeszcze większą atrakcyjność. Nowe cechy obejmują szerszy grill z nowymi chromowanymi wstawkami. Zderzaki są bardziej stylowe z większym obszarem malowania w kolorze nadwozia.
Bardziej luksusowy styl zewnętrzny
W zależności od poziomu wyposażenia, przeprojektowany tylny zderzak ma akcenty z chromu, co nadaje samochodowi silniejszą postawę na drodze. Najwyższe poziomy wyposażenia otrzymują antenę w kształcie płetwy rekina.
Jeszcze więcej wyboru
Nowy Kadjar dostępny jest z dwoma nowymi rodzajami kół o średnicy 17 i 19 cali, a także w trzech nowych kolorach: „Oural Green”, „Iron Blue” i „Highland Grey”.
Design wnętrza i postrzegana jakość
Od samego początku Renault Kadjar stawiał na komfort pasażerów. Nowy Renault Kadjar idzie jeszcze dalej z bardziej współczesnym designem i poprawioną postrzeganą jakością.
Nowy, bardziej elegancki ekran dotykowy multimedialny
Centralna część deski rozdzielczej ma nowy ekran dotykowy multimedialny z technologią pojemnościową, co zapewnia jaśniejszy wyświetlacz i większą czułość. Ekran o przekątnej 7 cali wyświetla system R-LINK 2, z przyciskami po obu stronach. Ekran jest zamontowany na równi z powierzchnią, co nadaje desce rozdzielczej bardziej elegancki, nieprzerwany kształt.
Kontrola klimatyzacji o bardziej nowoczesnym, ergonomicznym designie
Nowy panel sterujący automatyczną klimatyzacją ma bardziej nowoczesny, ergonomiczny design, z ustawieniami temperatury i wentylacji wyświetlanymi w centrum trzech pokręteł. Jasne i intuicyjne.
Dalsze ulepszenia jakości
Nowy Kadjar zwraca uwagę na szczegóły! Osłony nawiewów, klamki drzwi i centralna konsola mają akcenty z satynowego chromu. Wewnętrzne panele drzwi wyposażone są w nowe przełączniki do elektrycznych szyb i lusterek, z podświetleniem, co ułatwia korzystanie w nocy.
Nowe opcje w atmosferze wnętrza
Nowe kolory są teraz dostępne, obok nowej tapicerki z przeszyciami, w niektórych przypadkach o fakturze 3D. Tapicerka z Alcantary jest również dostępna w nowym poziomie wyposażenia Black Edition.
Encadré: KADJAR Black Edition
Nowe sportowe wykończenie o nazwie Black Edition teraz dominuje w gamie Renault Kadjar. Charakterystyczne cechy wewnętrzne obejmują tapicerkę z Alcantary, czarny sufit i specjalne maty ochronne. Na zewnątrz Kadjar Black Edition wyposażony jest w nowe 19-calowe felgi aluminiowe, przednie i tylne płyty ochronne w kontrastowym kolorze oraz czarne obudowy lusterek.
Encadré: KADJAR Wave
Przy okazji wprowadzenia Renault Kadjar we Francji, pojawi się nowa limitowana seria o nazwie Wave. Oparta na poziomie wyposażenia Life, obejmuje specjalną tapicerkę z niebieskim przeszyciem, 7-calowy tablet dotykowy multimedialny oraz klimatyzację z regulacją w dwóch strefach. Zawiera również przedni grill i tylny zderzak z chromowanymi wstawkami, chromowaną listwę na dolnych osłonach drzwi, oraz belki dachowe 19-calowe w efektu diamentu oraz antenę w kształcie płetwy rekina.
Komfort
Na pokładzie Nowego Kadjara, ulepszenia w zakresie komfortu wnętrza mają rzeczywisty wpływ.
Bardziej ergonomiczne fotele
Przeprojektowane fotele teraz mają regulację długości. Zawierają również piankę o podwójnej gęstości, aby zwiększyć komfort i zapobiec zmęczeniu podczas długich podróży, a twardsze boczne wzmocnienia zapewniają lepsze wsparcie. Przesuwany przedni podłokietnik dostosowuje się do wszystkich kształtów ciała.
Przerobione panele wewnętrzne drzwi
Wewnętrzne panele drzwi zostały całkowicie przeprojektowane. Kontrolki do elektrycznych lusterek i szyb jednego dotyku znajdują się teraz na tym samym panelu, który ma podświetlenie do użycia w nocy. Położone poniżej wstawek z satynowego chromu, kieszenie drzwiowe są teraz wystarczająco duże, aby pomieścić dużą butelkę wody.
Poprawiona dystrybucja ogrzewania
Nowe nawiewy powietrza z tyłu centralnej konsoli zapewniają poprawiony komfort termiczny dla pasażerów z tyłu.
Funkcjonalne aspekty
Nowy Kadjar został przeanalizowany w każdym szczególe, aby uczynić go jeszcze bardziej praktycznym do codziennego użytku.
Przebudowana centralna konsola
Centralna konsola ma dwa większe uchwyty na kubki z funkcją regulacji dla większej wygody. Schowek przed dźwignią zmiany biegów teraz ma oświetlenie.
Wielofunkcyjna łączność
W Nowym Renault Kadjar system multimedialny R-LINK 2 zawiera funkcję odzwierciedlania smartfona, kompatybilną z Android Auto i Apple CarPlay. Kierowcy mogą wyświetlać swoje ulubione aplikacje zgodne z jazdą bezpośrednio na ekranie kabiny dla większego bezpieczeństwa i bardziej ergonomicznego użytkowania.
Szereg pomysłowych rozwiązań
Kieszenie w przednich drzwiach są teraz wystarczająco duże, aby pomieścić 1,5-litrową butelkę wody. Pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji dwa gniazda USB do ładowania telefonów, tabletów, konsol do gier itp. Na koniec, lampy błyskowe oświetlają ziemię obok przednich drzwi, ułatwiając dostęp w nocy.
Bardziej modułowy układ
Kadjar ma jeden z największych bagażników w swoim segmencie, o pojemności 472 dm³ VDA (527 litrów). Tylna kanapa 2/3-1/3 składa się natychmiast przy pomocy uchwytów „Easy Break” po obu stronach przestrzeni bagażowej. W tym samym czasie przedni fotel pasażera składa się na płasko, aby załadować przedmioty o długości ponad 2,5 metra.
Silniki
Nowy Kadjar przyjmuje silniki nowej generacji Renault. Aby przestrzegać obowiązujących norm, zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne wyposażone są w najnowsze technologie kontroli emisji. Jednocześnie zyskują lepszą prowadzenie i wydajność, a także niższe zużycie paliwa.
Benzyna: ultranowoczesny silnik 1.3 TCe GPF
Nowy Kadjar przyjmuje silnik 1.3 TCe, który po raz pierwszy zainstalowano w modelu Scénic, a następnie zastosowano w modelach Captur i Mégane. Opracowany przez Sojusz we współpracy z Daimlerem, ten układ napędowy spełnia najwyższe standardy w zakresie wydajności i prowadzenia. Wydajność jest płynna i wolna od drgań dzięki czterocylindrowej architekturze. Silnik również dobrze radzi sobie przy niskich obrotach, dzięki hojnemu momentowi obrotowemu. W Renault Kadjar ten silnik jest wyposażony w filtr cząstek stałych (GPF). Filtr niszczy cząstki w gazach wydechowych, zatrzymując je w mikroporowatej strukturze plastra miodu, która automatycznie regeneruje się w regularnych odstępach. Silnik TCe GPF jest dostępny w czterech wersjach: TCe 140 GPF z manualną skrzynią biegów, TCe 140 EDC GPF, TCe 160 GPF z manualną skrzynią biegów oraz TCe 160 GPF EDC.
Diesel: więcej mocy, lepsze prowadzenie, mniej emisji zanieczyszczeń
Nowy Kadjar wyposażony jest w zmodernizowane silniki wysokoprężne z systemem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), uznawanym za najskuteczniejsze rozwiązanie do obróbki tlenków azotu (NOx). Ta technologia redukuje emisję zanieczyszczeń z silnika bez wpływu na wydajność! Równocześnie silniki, które teraz noszą nazwę „Blue dCi”, zyskują większą moc i prowadzenie w Nowym Kadjarze.
Silnik Blue dCi 115 zwiększa moc o 5 KM i moment obrotowy o 10 Nm w porównaniu do silnika poprzedniej generacji, zapewniając płynne i oszczędne osiągi. Dostępny z manualną skrzynią biegów, wkrótce będzie dostępny także z automatyczną skrzynią EDC.
Blue dCi 150 to najbardziej zaawansowana opcja w Nowym Kadjarze. Zwiększając moc o 20 KM w porównaniu do swojego poprzednika, zapewnia doskonałą wydajność. W połączeniu z manualną skrzynią biegów będzie dostępny w wersjach 4×2 i 4×4.
Sprawdzona i zatwierdzona niezawodność
Trwałość układów napędowych jest kluczową kwestią dla Renault. Nowy silnik benzynowy 1.3 TCe przeszedł nie mniej niż 40 000 godzin testów na stanowisku testowym silników. To odpowiednik 14 lat eksploatacji, po osiem godzin dziennie!
Skrzynie biegów
Napęd na cztery koła w Renault Kadjar korzysta z doświadczenia Nissana. Kadjar zapewnia pewną jazdę na śliskich drogach, takich jak jazda do ośrodka narciarskiego zimą, czy jazda po miękkim podłożu.
Trzy tryby dostosowane do różnych potrzeb
Napęd 4WD w Kadjarze oferuje wybór trzech trybów pracy:
2WD: moc jest przekazywana tylko na przednie koła, co pozwala obniżyć zużycie paliwa.
Auto: elektronika pokładowa automatycznie dzieli moment obrotowy pomiędzy dwie osie. Do 50% momentu obrotowego może być przekazywane na tylne koła.
Lock: centralny dyferencjał jest blokowany, co zapewnia stały podział momentu obrotowego 50/50 między przednimi a tylnymi kołami. Zarezerwowany do jazdy w terenie, ten tryb jest dostępny przy prędkości do 40 km/h.
Te tryby są wybierane przy użyciu pokrętła na centralnej konsoli, za dźwignią zmiany biegów.
Rzeczywiste możliwości terenowe
Dzięki dużemu prześwitowi wynoszącemu 200 mm, Kadjar może z łatwością pokonać wklęsłe trasy. Kąt natarcia (17°) i kąt zejścia (25°) są również dostosowane do wymagań.
System Extended Grip w wersjach 2WD