Po sześciu latach obecności na rynku, Kangoo doczekało się zasłużonego liftingu zarówno w wersji dostawczej, jak i osobowej.
W 1997 roku Renault wprowadziło gamę Kangoo jako lekki pojazd użytkowy oraz samochód pasażerski, oparty na tej samej platformie co Clio, ale z dłuższym rozstawem osi. Jego zaokrąglone kształty i praktyczna konstrukcja sprawiły, że był dobrym wyborem dla rodzin potrzebujących większego bagażnika. Z czasem jednak zaczęło wyglądać przestarzale i wymagało modernizacji. Ta nadeszła w 2003 roku wraz z wersją po liftingu, która obejmowała nowe jednostki napędowe i opcje.
Na zewnątrz najbardziej rzucającą się w oczy różnicą była przednia część pojazdu, gdzie producent zamontował chromowany romboidalny znaczek na pasie w kolorze nadwozia w środkowej części grilla. Nowe reflektory otrzymały łezkowaty kształt, z wyraźnymi kierunkowskazami na dole. Renault wprowadziło również dwie przesuwane drzwi, co znacznie ułatwiło wsiadanie i wysiadanie pasażerom na środkowych siedzeniach. Z tyłu Renault oferowało opcję drzwi bocznych na zawiasach lub jedne, szerokie drzwi tylne.
Wnętrze również zyskało na komfortcie. Mimo że bazowało na pojeździe użytkowym, Renault zainstalowało deskę rozdzielczą z białymi wskazówkami i czerwonymi igłami dla prędkościomierza i obrotomierza. Podobne rozwiązania zastosowano dla wskaźników temperatury płynu chłodzącego i poziomu paliwa. Dla jeszcze bardziej relaksujących podróży producent dodał klimatyzację i szyberdach.