Renault wprowadził drugą generację modelu Kangoo w 2008 roku, a podobnie jak jego poprzednik, był dostępny zarówno jako lekki pojazd użytkowy, jak i samochód osobowy.
Po udanym debiucie pierwszej generacji, Kangoo doczekało się zasłużonej drugiej wersji, która wprowadziła więcej praktycznych i przyjaznych pasażerom rozwiązań. Dzięki temu samochód stał się doskonałą opcją dla tych, którzy potrzebowali pojazdu użytkowego w tygodniu, a w weekend właściwego minivana.
Projektanci drugiej generacji Kangoo włożyli dużo pracy w nadanie mu wyrazistej osobowości. Tak więc, przednia część otrzymała łezkowate reflektory zamontowane bardzo wysoko, aby chronić je przed uszkodzeniami. Dodatkowo, przedni zderzak został pozostawiony w surowym kolorze w podstawowych wersjach wyposażeniowych, co obniżyło koszty napraw. Wysoka linia dachu wymagała dużej szyby czołowej, oferującej panoramiczny widok. Po bokach Kangoo miało duże drzwi przednie oraz przesuwane drzwi po obu stronach, chociaż w niższych wersjach standardowo montowano tylko jedno z nich. Na koniec, z tyłu Renault zainstalował szeroką klapę bagażnika.
Wewnątrz, deska rozdzielcza przypominała klientom, że Kangoo powstało głównie jako pojazd użytkowy. Wykonano ją z twardego plastiku, ale kolorystyka starała się to ukryć. Wysoko umieszczona dźwignia zmiany biegów na centralnej konsoli zwiększała komfort jazdy. Poza fotelem kierowcy, wszystkie pozostałe mogły być składane. Co więcej, kanapa była demontowalna, co pozwalało na przekształcenie minivana pasażerskiego w rzeczywisty lekki pojazd użytkowy.