Renault wprowadziło model Koleos w 2010 roku jako swoje pierwsze SUV, zbudowane we współpracy z Samsung Motors, a w 2013 roku zaprezentowało jego modernizację.
Francuski producent samochodów wybrał targi motoryzacyjne w Buenos Aires, aby zaprezentować odświeżoną wersję swojego SUV-a, Koleos. Model ten powstał we współpracy z południowokoreańskim partnerem, Samsung Motors, i został zaktualizowany o nowinki technologiczne oraz współczesne elementy designu, które pasują do stylu Renault.
Odświeżony Koleos wprowadził nowe elementy designu francuskiego producenta, takie jak reflektory inspirowane modelem Laguna. Jego grill wyglądał na szerszy i miał chromowane poziome żebrowania, które wspierały większy romboidalny znaczek Renault z przodu. Z tyłu, światła tylne były identyczne z tymi, które były zainstalowane w pierwszej wersji Koleos, bez modernizacji.
Wnętrze zostało gruntownie zmodyfikowane przez zespół projektantów, począwszy od systemu multimedialnego, a kończąc na siedzeniach. Jednostka R-Link zajmowała centralne miejsce na desce rozdzielczej, łącząc więcej przycisków do sterowania klimatyzacją i systemem audio. Renault wprowadziło nowy system bezpieczeństwa o nazwie Blind Spot Warning, który pomagał kierowcy podczas wyprzedzania i dostarczał wizualny sygnał, gdy inne pojazdy znajdowały się w martwym polu widzenia.
Pod maską Renault oferowało niewielki wybór silników diesla i benzynowych, połączonych z manualną lub automatyczną skrzynią biegów (CVT).
Nowy Renault Koleos zadebiutował podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Buenos Aires w 2013 roku. Doceniany za komfort podróżowania, bogate wyposażenie oraz zdolności terenowe, SUV Renault zyskał także nową, charakterystyczną dla marki stylistykę.
Nowy Renault Koleos jest atrakcyjny i łatwy do rozpoznania od pierwszego spojrzenia dzięki nowemu przodowi, który odzwierciedla nową tożsamość marki. Przeprojektowane, dwukolorowe felgi dodają modelowi wyjątkowego charakteru, podczas gdy chromowane wykończenie bocznych listew ochronnych wprowadza odrobinę elegancji. Nowy, wyszukany kolor nadwozia – Ebony Brown – jest również dostępny. Wnętrze zyskało nową tapicerkę i brązowe skórzane wykończenia, które harmonizują z egzotycznym odcieniem zewnętrznym Ebony Brown.
Nowy Renault Koleos jest wyposażony w nowy system multimedialny Renault R-Link z siedmiocalowym wyświetlaczem dotykowym. Renault R-Link umożliwia wybór jednego z 26 języków i oferuje wszystkie oczekiwane funkcje multimedialne, od nawigacji, radia i telefonii po łączność Bluetooth® i strumieniowanie audio, a także możliwość podłączenia przenośnych urządzeń do odtwarzania muzyki. Oferuje również usługi związane z systemami pojazdu oraz dostęp do sklepu Renault R-Link, w którym znajduje się katalog ponad 50 aplikacji (w zależności od kraju) do pobrania bezpośrednio do pojazdu lub za pomocą komputera osobistego.
Inną ważną nowością w samochodzie jest funkcja ostrzegania o martwym polu (BSW), która zapewnia wizualne powiadomienie, gdy wykryje pojazd w martwym polu, co ułatwia bezpieczne wyprzedzanie.
Kamera tylna połączona z czujnikami parkowania z tyłu dostarcza obraz w czasie rzeczywistym tego, co znajduje się za samochodem, na wyświetlaczu systemu R-Link. Karta bezprzewodowa, asystent ruszania na wzniesieniu i kontrola zjazdu ze wzniesienia, a także audio Bose dopełniają bogatą listę wysokiej klasy wyposażenia dostępnego w Nowym Renault Koleos.
Styling
Przód Nowego Renault Koleos odzwierciedla nową stylistykę Renault, opartą na harmonijnych, eleganckich liniach. Nowy zderzak i chromowana atrapa chłodnicy z dużym logo Renault na środku nadają pojazdowi wyrazisty, ale elegancki wygląd. Obudowy lusterek bocznych wyposażone są w wskaźniki LED. SUV-owe linie Nowego Renault Koleos, wysoka pozycja za kierownicą oraz nowe, oryginalne dwukolorowe felgi podkreślają unikalną osobowość modelu. Tylnia szyba zachowuje ten sam kąt nachylenia, co nadaje Renault Koleos dynamiczny wygląd. Aby ułatwić dostęp do bagażnika, dwuczęściowa klapa tylna otwiera się na dwa sposoby. Materiały użyte w kabinie są doskonałej jakości, a wykończenie spełnia wysokie wymagania związane z tym segmentem.
Konsola centralna ma wykończenie w satynowym kolorze oraz liczne chromowane akcenty. Podobnie jak panele drzwi, konsola centralna posiada drewniane wstawki. Do katalogu dodano nowe skórzane tapicerki, a panoramiczny dach otwierany o powierzchni 0,75 metra kwadratowego zapewnia dobrze oświetlone wnętrze.
Technologia
Nowy Renault Koleos jest wypełniony technologią i funkcjami zwiększającymi komfort oraz najnowocześniejszym wyposażeniem marki. Jedną z głównych różnic w porównaniu do poprzedniej wersji jest system multimedialny Renault R-Link wbudowany w deskę rozdzielczą, z siedmiocalowym wyświetlaczem dotykowym. Ten innowacyjny, inteligentny i intuicyjny system został zaprojektowany specjalnie do użytku w samochodach i rewolucjonizuje świat motoryzacji, upraszczając manewry i przyczyniając się do komfortu podróży.
R-Link jest wyposażony w duży, siedmiocalowy (18 cm) wyświetlacz dotykowy, piloty zamontowane na kierownicy, joystick umieszczony w konsoli oraz funkcję sterowania głosowego, która pozwala kierowcom korzystać z jego funkcji, nie odrywając wzroku od drogi. R-Link jest również w pełni połączony, aby zapewnić dostęp do wielu usług związanych z motoryzacją i pozwolić na pobieranie aplikacji ze sklepu R-Link.
R-Link oferuje przyjazny interfejs, który obejmuje wszystkie funkcje i dane samochodu. Strona główna zapewnia łatwy dostęp do różnych funkcji multimedialnych, systemu nawigacji TomTom LIVE oraz sklepu R-Link. Użytkownicy mogą nawet dostosować tę stronę główną i edytować listę ulubionych funkcji.
Z katalogiem zawierającym obecnie ponad 50 aplikacji, sklep R-Link oferuje dostęp do długiej listy funkcji związanych z mobilnością oraz aplikacji społecznościowych, które można już było zobaczyć na smartfonach. Te aplikacje można pobierać bezpośrednio do samochodu lub za pośrednictwem strony My Renault.
Po tym, jak Renault był pierwszym producentem, który wprowadził piloty zamontowane na kierownicy i nawigację w samochodzie, po wprowadzeniu karty bezprzewodowej, wysokiej rozdzielczości wyświetlaczy i GPS do szerszego grona odbiorców oraz po wprowadzeniu systemu nawigacji połączonej (Carminat TomTom LIVE), Renault kontynuuje innowacje dzięki R-Link.
W przypadku Nowego Renault Koleos system multimedialny Renault R-Link można kontrolować zarówno za pomocą wyświetlacza dotykowego, jak i joysticka umieszczonego obok dźwigni zmiany biegów, w zależności od potrzeb użytkowników.
Inną innowacyjną technologią Renault widoczną w Nowym Koleos jest ostrzeżenie o martwym polu (BSW), które zapewnia wizualne ostrzeżenie, gdy wykryje pojazd w martwym polu, co ułatwia bezpieczne wyprzedzanie. Nową funkcją jest kamera tylna, której obraz wyświetlany jest na ekranie R-Link, aby wspierać manewry parkowania.
Komfort
Nowy Renault Koleos oferuje najlepsze w klasie wyposażenie związane z komfortem. Kabina stanowi wymowny przykład dużej wiedzy marki. Pozycję za kierownicą można optymalizować dzięki regulowanemu w pionie fotelowi kierowcy oraz regulowanej wysokości i zasięgu kierownicy. Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa pozwala kierowcy i pasażerowi na niezależne ustawienie idealnej temperatury w kabinie.
Pojazd jest także wyposażony w wentylację dla pasażerów tylnych. Nowy Renault Koleos oferuje różnorodne rozwiązania do przechowywania. Z przodu znajduje się chłodzony schowek o pojemności 15 litrów, a konsola centralna ma wyjmowany pojemnik na drobiazgi, natomiast centralny podłokietnik ma uchwyty na kubki. Dzielenie klapy tylniej ułatwia dostęp do bagażnika. Górna część jest praktyczna, gdy samochód jest zaparkowany w ciasnym miejscu lub podczas przewozu długich przedmiotów. Dolna część może być otwierana, aby załadować ciężkie lub duże przedmioty. Po opuszczeniu, ta część klapy tylnej może być również używana jako solidna, praktyczna platforma zdolna wytrzymać obciążenie do 200 kg. Tylna kanapa dzielona w proporcji 60/40 posiada system Easy Estate, który pozwala na pełne złożenie siedzenia z bagażnika jednym prostym ruchem.
Nowy Renault Koleos jest wyposażony w kartę do bezprzewodowego uruchamiania i wchodzenia, a także w elektroniczną hamulce ręcznego, automatyczne włączanie świateł i wycieraczek, oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości. Funkcja asystenta ruszania na wzniesieniu automatycznie uruchamia się, aby zapobiec toczeniu się pojazdu do tyłu podczas ruszania pod kątem większym niż 10 procent. Dla jeszcze większej przyjemności z podróży pasażerowie mogą korzystać z systemu audio Bose® Energy Efficient Series. Został on zaprojektowany specjalnie dla wnętrza Koleosa, zapewniając unikalne wrażenia dźwiękowe, podobne do tych z występu na żywo, dzięki aranżacji siedmiu głośników, subwoofera i cyfrowego wzmacniacza.
Bezpieczeństwo
Jeśli chodzi o aktywne bezpieczeństwo, aby zapobiegać wypadkom, Nowy Renault Koleos jest wyposażony w ABS, elektroniczny rozdział siły hamowania, asystenta hamowania awaryjnego, ESC oraz kontrolę podsterowności. Nawet zanim nastąpi reakcja, system zarządzania napędem na wszystkie koła jest zaprogramowany do podjęcia działań korygujących poprzez dostosowanie rozdziału momentu obrotowego pomiędzy przednie a tylne koła, jeśli wykryje nad- lub podsterowność.
W zakresie pasywnego bezpieczeństwa struktura pojazdu zawiera zaprogramowane strefy zgniotu z przodu i z tyłu, a kabina została zaprojektowana jako komora ochronna w przypadku wypadku. Nowy Renault Koleos jest wyposażony w szeroką gamę elementów ochrony pasażerów, w tym sześć poduszek powietrznych, pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami obciążenia dla przednich i zewnętrznych tylnych siedzeń, napinacze pasów bezpieczeństwa dla przednich siedzeń oraz mocowania Isofix dla fotelików dziecięcych na zewnętrznych tylnych siedzeniach. W przypadku uderzenia z tyłu, zagłówki oraz siedzenia Renault Koleos zostały zaprojektowane w celu zapewnienia wysokiego poziomu ochrony pasażerów.
Praktyczny SUV z prawdziwymi zdolnościami 4×4
Nowy Koleos można zamówić w wariancie z napędem na dwie lub cztery koła. Jego elastyczne, wysokot momentowe silniki zapewniają mu prawdziwe zdolności terenowe. Jego długość wynosi 4,52 metra, a szerokość 1,85 metra. To komfortowy SUV, który sprawia przyjemność w prowadzeniu w mieście.
Jego kompaktowe wymiary, wspomaganie kierownicy i responsywność zapewniają przyjemną i bezstresową jazdę w obszarach zabudowanych. Wersja 4×4 dostarczy prawdziwych zdolności terenowych dzięki przekładni 'All mode 4×4 I’ opracowanej przez alianse Renault-Nissan. Przekładnia może pracować w jednym z trzech trybów: 'Auto’, 'LOCK’ lub '2WD’. W trybie Auto moment obrotowy jest automatycznie dostosowywany w zależności od dostępnej przyczepności. Na normalnych drogach moment obrotowy jest przekazywany tylko na przednie koła. W przypadku utraty przyczepności część momentu jest kierowana na tylne koła. W ekstremalnych warunkach moment obrotowy jest dzielony równomiernie pomiędzy przód a tył. Przy starcie moment jest rozdzielany pomiędzy cztery koła.