Francuski producent zaprezentował nową generację SUV-a D-segmentu Koleos w 2016 roku w Chinach. Zgodnie z strategią projektowania Renault wprowadzonej przez Laurens’a van den Acker’a, nowy Koleos jest objęty tzw. filarem designu „EXPLORE”, który symbolizuje solidność i zamiłowanie do przygód.
Nowy Koleos zwiększył swoje wymiary w porównaniu do poprzedniej generacji, osiągając długość 4,67 m (183,8 cala), co zapewnia więcej miejsca dla pięciu pasażerów wewnątrz. Z przednich reflektorów LED (w zależności od wersji) biegną paski wzdłuż nadkol, optycznie wydłużając przód samochodu i nadając mu dynamizmu.
W środku kierowca ma do dyspozycji wyświetlacz TFT o przekątnej 7 cali oraz nowy system R-Link 2 z łącznością Android Auto i Apple CarPlay, który można zamówić w trybie poziomym 7” lub pionowym 8,7”. Całe oświetlenie wnętrza wykorzystuje technologię LED. Na długie podróże lub cotygodniowe zakupy, Renault przygotował bagażnik o pojemności 542 litrów (19,1 stopy sześciennej), który można powiększyć do 1690 litrów (59,6 stopy sześciennej). Ostatnim, ale nie mniej ważnym szczegółem, jest to, że kabina nowego Koleosa jest szczególnie jasna dzięki dużemu, otwieranemu szklanemu dachu o powierzchni 0,80 m² (8,6 stopy kwadratowej), który rozciąga się nad tylnymi siedzeniami.
Układy napędowe samochodu zostały opracowane w ramach Sojuszu i, w zależności od rynku, model dostępny jest z silnikami benzynowymi lub diesla, o mocach od 130 do 175 KM. Do wyboru są skrzynie biegów: 6-biegowa manualna lub automatyczna X-Tronic CVT.
Nowy Renault Koleos, zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych w Pekinie w 2016 roku, który po raz pierwszy trafił do sprzedaży w Australii, państwach Zatoki oraz w niektórych krajach Ameryki Południowej i Azji, zadebiutował na europejskich rynkach w czerwcu 2017 roku.
Nowy Koleos spełnia wszystkie oczekiwania związane z SUV-em D-segmentu:
Potężne, muskularne linie nadwozia,
Niezrównana technologia napędu na cztery koła,
Prawdziwe zdolności terenowe dzięki prześwicie wynoszącemu 213 mm.
A także cechy charakterystyczne know-how Renault:
Wyrafinowane, komfortowe wnętrze z siedzeniami w nowoczesnej technologii i designie, które należą do najlepszych w swojej kategorii,
Przestronność wnętrza, w tym 289 mm miejsca na kolana z tyłu,
Wyposażenie wspólne z innymi modelami Renault z wyższej półki, jak tablet multimedialny R-LINK 2.
Nowy Koleos łączy w sobie cechy solidnego SUV-a z wyrafinowaniem i funkcjami kojarzonymi z dużymi samochodami klasy średniej.
Oprócz pakietu, który pozycjonuje nowego Koleosa jako punkt odniesienia w swojej klasie pod względem komfortu i wyrafinowania, uzupełnia on ofertę Renault w segmencie premium, który teraz obejmuje crossover (Espace), duży sedan (Talisman) i jego wersję kombi (Talisman Estate), a także SUV (nowy Koleos).
Został zaprojektowany i starannie przemyślany, aby spełniać oczekiwania wymagających klientów na każdym kontynencie, nowy Koleos jest przeznaczony dla globalnej publiczności, a sprzedaż rozpoczęła się w trzecim kwartale 2016 roku w Australii, Turcji, państwach Zatoki i niektórych krajach Ameryki Łacińskiej, a następnie w Chinach pod koniec 2016 roku, a potem w Rosji i Europie na początku 2017 roku. Dla Renault nowy Koleos pojawia się w momencie, gdy SUV-y cieszą się dynamicznym wzrostem w wielu rynkach, a dla wielu konsumentów będzie to ich pierwsza okazja, aby doświadczyć Renault w swoim ulubionym segmencie.
Potężny i sportowy
Nowy Renault Koleos to SUV, który ma wszystkie cechy stylu i możliwości związane z tym segmentem.
Zgodnie z strategią projektowania Renault, wprowadzoną przez Laurensa van den Ackera, nowy Koleos podlega idei projektowej 'EXPLORE’, która oznacza solidność i smak przygody. Dążenie do tych cech zainspirowało projektantów Renault do nadania nowemu Koleosowi napiętych, potężnych, muskularnych linii. Nowy Koleos charakteryzuje się klasycznymi cechami designu SUV:
Ochronne listwy drzwiowe.
Duże koła (do 19 cali).
Aluminiowe belki dachowe.
Połączenie wysokiego prześwitu (213 mm) oraz kątów natarcia i zejścia wynoszących odpowiednio 19 i 26 stopni zapewnia zdolności terenowe.
Ochronne wnętrze
Podwyższona pozycja kierowcy zapewnia doskonałą widoczność. W porównaniu do tradycyjnego sedana, pozycja siedząca w nowym Koleosie jest o 150 mm wyższa, co jest cechą bardzo cenioną przez nabywców SUV-ów.
Wysoka, szeroka deska rozdzielcza ma na celu zapewnienie kierowcy i pasażerowi poczucia bezpieczeństwa i ochrony. Uchwyty po obu stronach konsoli centralnej nawiązują do motoryzacji terenowej, nadając wnętrzu sportowy charakter.
Linia ciągnąca się od szczytu deski rozdzielczej do tylnej części podłokietnika jest jednym z wyróżniających elementów nowego wnętrza Koleosa. Ta centralna linia sugeruje moc i świat napędu na cztery koła.
Szeroka konsola centralna zapewnia komfortową odległość między kierowcą a pasażerem z przodu. Geny SUV-a nowego Koleosa są również wyraźnie obecne we wnętrzu. Jasne, wygodne i mocne wnętrze doskonale harmonizuje z liniami nadwozia modelu.
Niezrównana, przyjazna dla użytkownika technologia 4×4
Technologia ALL MODE 4×4-i nowego Renault Koleos już udowodniła swoją niezawodność w milionach pojazdów Alliance na całym świecie. System napędu na cztery koła jest bardzo łatwy w obsłudze dzięki przełącznikowi na desce rozdzielczej, który znajduje się po lewej stronie kierownicy i umożliwia wybór między trybem 2WD (napęd na przednie koła) a trybem 4WD AUTO. Ten ostatni automatycznie rozdziela moment obrotowy między przednie a tylne koła. W trybie niskiej przyczepności możliwy jest również wybór trzeciego trybu 4WD LOCK, który umożliwia kierowcy wybór stałego napędu na wszystkie koła.
Napęd 4×4 nowego Koleosa gwarantuje również zwiększone bezpieczeństwo i stabilność, neutralizując podsterowność i nadsterowność, a także optymalizując przyczepność w trudnych warunkach. Dla zaspokojenia różnorodnych potrzeb na różnych rynkach dostępna będzie również wersja z napędem na dwa koła.
Zainspirowany Talismanem
Podobieństwa w stylizacji z Talismanem – nowym dużym sedanem Renault, który niedawno otrzymał tytuł Najpiękniejszego Samochodu Roku na Festiwalu Motoryzacyjnym International w Paryżu w 2016 roku – są natychmiast widoczne i to z uzasadnionego powodu. Eksteryery tych dwóch pojazdów zostały zaprojektowane równolegle przez zespoły kierowane przez tego samego projektanta: Alexisa Martota.
W rezultacie nowy Koleos jest natychmiast rozpoznawalny jako model premium Renault, dzięki wyraźnie zaznaczonej przedniej części, w której centralnie umieszczone jest charakterystyczne logo Renault, otoczone szeroką chromowaną osłoną.
Napięte linie maski podkreślają mocny design samochodu, a wrażenie to potęguje obecność kilku chromowanych zdobień, w tym pasków biegnących od świateł przednich wzdłuż całej długości nadwozia, co wizualnie wydłuża przód i nadaje dynamizmu oraz elegancji. Unikalna w segmencie, ta cecha wyróżnia nowego Koleosa spośród innych SUV-ów.
Rozstaw osi wynoszący 2710 mm – przy całkowitej długości pojazdu 4670 mm – należy do najdłuższych w klasie i pozwala nowemu Koleosowi pochwalić się rekordową przestrzenią wewnętrzną, co czyni go SUV-em D-segmentu.
Z tyłu znowu widoczny jest charakterystyczny styl Renault. Szerokie, poziome światła tylne podkreślają wrażenie szerokości (1840 mm) i przyciągają wzrok do logo Renault umieszczonego na klapie bagażnika. Chromowane wstawki w dolnej części zderzaka tylnego przybierają kształt podwójnych rur wydechowych, co harmonizuje z ogólnym designem Koleosa.
Pełna sygnatura oświetleniowa LED, która przypomina najnowsze modele Renault
Spójność ogólnego designu modelu obejmuje również przednie i tylne światła.
Oświetlenie nowego Koleosa przypomina te w najnowszych modelach Renault,
Pełne reflektory LED Pure Vision (w zależności od wersji), które są o 20 procent jaśniejsze niż halogenowe dla lepszej widoczności nocą,
Światła dzienne (DRL) nadają unikalny, przenikliwy wygląd,
Tylne światła LED świecące na stałe z technologią Edge Light, tworzącą wyraźny, jasny efekt 3D.
Wyposażenie premium dla nowego Koleosa z przestronnym, przyjaznym dla pasażerów wnętrzem
Nowy Renault Koleos charakteryzuje się rekordową przestrzenią wewnętrzną oraz bogatym wyposażeniem dostępnym także w najnowszych modelach z wyższej półki Renault. Starannie urządzone wnętrze cechuje się kolorami i materiałami dobranymi ze względu na ich jakość, aby stać się wzorcem w kategorii pod względem komfortu i wyrafinowania.
Przednie fotele wśród najwygodniejszych w segmencie
Przednie fotele nowego Koleosa czerpią inspirację z foteli Talismanu:
Przyjemny, otulający design.
Wymiary, które należą do najlepszych w klasie.
Pianka o zmiennej gęstości dla większego komfortu.
W zależności od wersji, przednie fotele nowego Koleosa zyskują:
Sześciostopniową regulację elektryczną.
Elektryczną regulację lędźwiową.
Podgrzewane siedziska i oparcia, z możliwością wyboru dwóch temperatur.
Zintegrowaną wentylację dla obniżenia temperatury w upalne dni.
Tył siedzenia składa się z elastycznej, ale odpornej półsztywnej skorupy, która zapewnia dodatkową przestrzeń dla pasażerów z tyłu oraz przyczynia się do bardziej przestronnej aranżacji wnętrza.
Przestronność klasy dla pasażerów z tyłu
Z miejscem na kolana wynoszącym 289 mm, nowy Koleos nie tylko przewyższa konkurencję, ale także zapewnia pasażerom z tyłu obfite miejsce na głowę, ramiona i łokcie. Fotele w drugiej linii mogą być podgrzewane, z wyborem dwóch temperatur.
Konfigurowany bagażnik
Oprócz wzorcowej przestrzeni w kabinie, nowy Koleos oferuje duży modułowy bagażnik oraz liczne praktyczne rozwiązania do przechowywania.
Bagażnik o pojemności 542 dm3 VDA (równoważny 624 litrom), a także sprytną, demontowalną podłogę na tej samej wysokości co bagażnik, tworzącą płaską powierzchnię.
System „Easy Break”: uchwyty zlokalizowane wewnątrz bagażnika umożliwiają szybkie złożenie tylnej kanapy w proporcjach 60/40, co zwalnia łączną pojemność 1690 dm3 VDA.
35 litrów dodatkowej przestrzeni do przechowywania, w tym 11-litrowa schowek i pięciolitrowe miejsce w konsoli centralnej.
Starannie urządzona kabina
Wnętrze nowego Renault Koleosa subtelnie łączy solidne cechy SUV-a z wrażeniem jakości oczekiwanej od dużego sedana rodzinnego, dzięki zastosowaniu atrakcyjnych, odpornych na zarysowania materiałów, takich jak satynowe wykończenie chromu na kierownicy, dźwigni biegów i wlotach wentylacyjnych. Konsola centralna pokryta jest ochronnym filmem, który jest trwały i przyjemny w dotyku. Materiały z podkładem z pianki, wybrane na deskę rozdzielczą i panele drzwi, również przyczyniają się do spokojnej atmosfery w kabinie, podczas gdy skórzane obicia i skórzane podłokietniki mają kontrastowe szwy.
Komfort podróżowania dodatkowo podnoszą konfigurowalne oświetlenie LED w kabinie, które ma paletę barw od zielonego, przez niebieski, żółty, czerwony aż po fioletowy, w zależności od nastroju kierowcy i pasażerów.
Ostatnie, ale nie mniej ważne, wnętrze nowego Koleosa jest szczególnie jasne dzięki dużemu, otwieranemu szklanemu dachowi (0,80 m2), który sięga nad tylne siedzenia.
R-LINK 2 – połączona, personalizowana wygoda
Kluczową cechą wnętrza nowego Koleosa oraz ważnym elementem komfortu podróży jest R-LINK 2. System ten działa jako połączone centrum sterowania, koordynujące funkcje takie jak infotainment, nawigację, telefony bezprzewodowe, radio i wspomaganie kierowcy. Kluczowe cechy to:
Dwa formaty ekranu do wyboru: 7-calowy w poziomie lub 8,7-calowy w pionie,
Taki sam interfejs dotykowy jak w prywatnym tablecie (zoom dwoma palcami, przewijanie stron, przeciąganie i upuszczanie itp.),
Realistyczny wyświetlacz nawigacji z 3D przedstawiającym budynki,
Opcje łączności i ładowania obejmują Bluetooth® do bezprzewodowego korzystania z telefonu i przesyłania dźwięku, port USB, gniazdo jack 3,5 mm, zasilanie 12 V i, w zależności od wersji, gniazdo karty SD,
Rozpoznawanie głosu w nawigacji i przy korzystaniu z telefonu, a także możliwość odczytywania e-maili na głos,
Cztery personalizowane strony startowe z widgetami do szybkiego dostępu do najczęściej używanych funkcji,
Szeroka gama aplikacji zaprojektowanych specjalnie do użytku w samochodach dostępnych w sklepie R-LINK.
Dane dotyczące jazdy (prędkość, obroty, zużycie paliwa itp.) są wyświetlane na personalizowanym ekranie kolorowym o przekątnej 7 cali, umieszczonym za kierownicą, w polu widzenia kierowcy.
Wsiadanie do pojazdu
Wsiadanie ułatwiają szerokie otwory drzwiowe, które otwierają się pod kątem 70 i 77 stopni z przodu i z tyłu, co umiejscawia nowego Koleosa w czołówce SUV-ów w swojej klasie. Konstrukcja drzwi zapewnia ochronę progów przed zabrudzeniami i minimalizuje ich szerokość, co jeszcze bardziej ułatwia wsiadanie.
Elektryczna klapa bagażnika umożliwia otwieranie bez użycia rąk poprzez zwykłe machnięcie stopą pod zderzakiem.
Innowacje dostosowane do lokalnych rynków
Nowy Renault Koleos został zaprojektowany z myślą o sprzedaży na każdym kontynencie, co oznacza, że jego specyfikacja wyposażenia jest dostosowana do różnych klimatycznych warunków i regionów, w których będzie użytkowany. Na przykład w klimacie zimnym można go wyposażyć w podgrzewaną kierownicę i szybę, co pozwala na szybkie i łatwe odmrażanie. Funkcja zdalnego uruchamiania pozwala na przywitanie pasażerów ciepłym wnętrzem w tych krajach, gdzie ta opcja jest dozwolona.
W zależności od rynku i regionu nowy Koleos dostępny jest z filtrem powietrza, który usuwa pyłki, kurz i nieprzyjemne zapachy o około 60 procent.
Bogaty zestaw wspomagania kierowcy (ADAS) dla jeszcze bezpieczniejszej jazdy
W zależności od rynku nowy Koleos wyposażony jest w rozbudowany zestaw systemów wspomagających kierowcę (ADAS), które można kontrolować poprzez tablet R-LINK:
Aby uspokoić: Aktywny system hamowania awaryjnego,
Aby ostrzec: ostrzeżenie o niezamierzonym zjeździe z pasa, ostrzeżenie o bezpiecznej odległości, rozpoznawanie znaków drogowych z ostrzeżeniem o przekroczeniu prędkości, ostrzeżenie o martwym polu, wykrywanie zmęczenia,
Aby wspierać: kamera tylna, automatyczne reflektory długie/krótkie, czujniki parkowania z przodu, z tyłu i po bokach oraz Easy Park Assist.
Premium doświadczenie audio BOSE
System audio BOSE zaprojektowany specjalnie dla nowego Koleosa obejmuje 12 wysokowydajnych głośników, które zapewniają bogaty, czysty i zrównoważony dźwięk przestrzenny.
SUV o globalnym zasięgu
Nowy Renault Koleos będzie dostępny w ponad 80 krajach na wszystkich kontynentach, wykorzystując doświadczenie Renault-Nissan Alliance w segmencie SUV. W 2015 roku Groupe Renault sprzedało ponad 2,8 miliona pojazdów w 2015 roku w ponad 125 krajach, z czego 43 procent sprzedano poza Europą. Demostrując geograficzną oraz produktową dywersyfikację Renault, nowy Koleos przyczyni się do rozwoju grupy, rozszerzając jej ofertę i zwiększając obecność na rynkach międzynarodowych.
W sprzedaży na każdym kontynencie, montowany w dwóch zakładach
Nowy Koleos trafi do sprzedaży w trzecim kwartale 2016 roku w Australii, Turcji, państwach Zatoki oraz w niektórych rynkach w Afryce i Ameryce Łacińskiej. Samochód zadebiutuje w Chinach w ostatnim kwartale 2016 roku. Kiedy dotrze do dealerskich salonów w Europie i Rosji na początku 2017 roku, nowy Koleos będzie jednym z najbardziej geograficznie rozproszonych modeli Renault.
Nowy Koleos będzie montowany w dwóch zakładach – Busan w Korei Południowej dla wszystkich rynków z wyjątkiem Chin, oraz Wuhan dla rynku chińskiego. Oba zakłady spełniają rygorystyczne standardy jakości produkcji Renault i obecnie produkują pojazdy oparte na architekturze CMF-C/D dla marek należących do Groupe Renault oraz jej partnera, Nissana.
Sprawdzona architektura pojazdu i napędy dostosowane do wymagań rynku
Nowy Koleos zbudowany jest na architekturze CMF-C/D Alliance, która jest wspólna dla kilku pojazdów, w tym Renault Espace, Talisman i Kadjar oraz Nissanów X-Trail/Rogue i Qashqai. Wspólna architektura potwierdza doświadczenie Alliance w produkcji sedanów, crossoverów i SUV-ów.
Części i komponenty pojazdu, które nie są widoczne dla klienta, są wspólne, podczas gdy projekt i tożsamość każdej marki pozostają odrębne. Uzyskane oszczędności zostały reinwestowane w nowego Koleosa, aby zaoferować lepsze funkcje dla klientów.
Napędy tego samochodu również zostały opracowane w ramach Alliance. W zależności od rynku nowy Koleos będzie dostępny z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma dieslowskimi o mocach od 130 do 175 KM (96 do 127 kW), połączonymi z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną skrzynią X-Tronic.
SUV, który zaspokoi globalne potrzeby
Nowy Koleos, pierwszy SUV Renault w segmencie D, jest alternatywą dla tradycyjnych samochodów sedan. Rynek SUV-ów szybko się rozwija na całym świecie. W 2015 roku prawie co piąty sprzedany na świecie samochód to crossover lub SUV. Proporcja sprzedawanych SUV-ów jest jeszcze wyższa w kluczowych rynkach dla Renault, takich jak Chiny, gdzie SUV-y stanowiły 30 procent całkowitej sprzedaży w 2015 roku, co oznacza wzrost o 53 procent w porównaniu z 2014 rokiem.
Nabywcy SUV-ów mają różne profile społeczno-demograficzne w różnych regionach, ale wyrażają bardzo podobne oczekiwania pod względem stylu, komfortu i przestronności wnętrza. Nowy Koleos to samochód, który został zaprojektowany z myślą o spełnianiu tych wymagań.
Renault wzbogaca swoją wysoką ofertę w Europie
Wysoka oferta Renault w Europie obejmuje teraz crossover (Espace), duży sedan (Talisman) oraz jego wersję kombi (Talisman Estate), a także SUV (nowy Koleos). W ciągu mniej niż 18 miesięcy Renault całkowicie odnowiło topową część swojej oferty, oferując samochody, które łączą atrakcyjny styl, jakość, zaawansowane funkcje i niskie koszty eksploatacji – wszystko to jest kluczowe dla spełnienia potrzeb klientów detalicznych, biznesowych i flotowych.
Nazwa Koleos – znana część portfela Renault
Crossover Renault Koleos został dodany do oferty Renault w 2008 roku i od tego czasu sprzedano go w liczbie ponad 300 000 sztuk na całym świecie. Ponad 70% tej sprzedaży miało miejsce poza Europą. W niektórych rynkach, takich jak Chiny, gdzie od 2009 roku sprzedano 135 000 egzemplarzy, nazwa Koleos cieszy się dużą rozpoznawalnością. Renault opiera się na tej świadomości marki, wprowadzając nowego SUV-a.
Nazwa Koleos po raz pierwszy pojawiła się na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku w formie luksusowego konceptu, będącego awangardowym połączeniem sedana, MPV i 4×4. Szesnaście lat później modele takie jak Captur i Kadjar dołączyły do globalnego portfolio Renault, a nowy Koleos dzieli tę samą fonetykę [K], by zapewnić spójność z tymi modelami.
Na czołowej pozycji w międzynarodowym wzroście
Nowy Koleos będzie modelem premium Renault w wielu rynkach poza Europą. Celem jest zdobycie uznania na każdym kontynencie jako marka pasjonująca się projektowaniem wysokiej jakości samochodów o atrakcyjnym stylu. Dzięki nowemu Koleosowi, Renault zbuduje swój wizerunek na tych rynkach jako francuska marka z globalnym zasięgiem.