Francuski producent samochodów próbował wprowadzić na rynek indyjski niezwykle tani model. Jednak samochód musiał spełniać minimalne standardy Renault. Odpowiedzią był model Kwid.
Renault interesowało się rynkiem indyjskim. Z populacją przekraczającą miliard, Indie były bardzo konkurencyjnym rynkiem dla tanich samochodów. Po zakończeniu współpracy z lokalnym producentem samochodów Mahindra, francuski producent zaprezentował supermini w cenach dostosowanych do indyjskiego rynku. Był to model złożony z już wyprodukowanych części innych samochodów.
Kwid wyróżniał się inspirowanym SUV-em przednim pasem, z dużą osłoną chłodnicy i reflektorami wzorowanymi na Dacia Sandero. Czarne wstawki nad przednimi i tylnymi nadkolami podkreślały crossoverowy charakter pojazdu. Indie słyną z kiepskich dróg, więc Kwid był wyposażony w wyższy prześwit oraz zmniejszony styl SUV-a. Drzwi boczne miały zaokrąglone powierzchnie i, w zależności od wersji wyposażeniowej, plastikowe osłony boczne chroniące przed wózkami zakupowymi.
W środku znajdował się prosty, jednolity kokpit. W podstawowym modelu była tylko wskazówka prędkości na zestawie wskaźników i brak radia w centralnej konsoli. W opcji znajdował się system Medianav Renault.
W kwestii napędu, Kwid był dostępny z silnikiem o pojemności 0,8 litra lub 1,0 litra, połączonym ze standardową pięciobiegową skrzynią manualną. W Europie przewidywano, że będzie produkowany przez Dacię, najtańszą markę w sojuszu Renault.
Jako innowator od 1898 roku, Renault nieustannie dąży do wprowadzania nowych pomysłów, kwestionowania tradycyjnego myślenia i reinventowania sposobu, w jaki korzystamy z samochodów.
„Z Kwid, Renault kontynuuje swoją strategię zapewniania dostępu do mobilności dla wszystkich, aby zwiększyć swój międzynarodowy rozwój. Dzięki nowej platformie Renault-Nissan Alliance oraz śladom pozostawionym przez model Duster, Kwid umożliwi Renault dalszą ekspansję i zaspokojenie potrzeb klientów, którzy pragną pojazdu eleganckiego, solidnego i łatwego w obsłudze.” Carlos Ghosn – Przewodniczący i Dyrektor Generalny Groupe Renault
Kwid przewraca do góry nogami ustalone konwencje dotyczące segmentu A dzięki solidnej, eleganckiej sylwetce oraz nowoczesnemu, przyjaznemu wnętrzu, wyposażonemu w funkcje, które zazwyczaj kojarzone są z modelami z wyższych segmentów.
Ten niezwykle nowoczesny nowicjusz charakteryzuje się stylizacją SUV i konstrukcją, łącząc przestronność kabiny z bezprecedensowymi funkcjami w swoim segmencie, a jego kompaktowe wymiary czynią go szczególnie wszechstronnym.
Wnętrze charakteryzuje się wysoką jakością, w tym nowoczesnym systemem nawigacji/multimedia Media-Nav z dużym siedmiocalowym wyświetlaczem i łącznością Bluetooth.
Kwid łączy wygodę i funkcjonalność miejskiego samochodu rodzinnego z modułowym wnętrzem i licznymi rozwiązaniami do przechowywania.
Renault od dawna demonstruje swoją zdolność do opracowywania unikalnych, innowacyjnych pojazdów zaprojektowanych z myślą o specyficznych potrzebach swoich rynków międzynarodowych.
Wprowadzenie modelu Kwid to kolejny krok w kierunku projektowania atrakcyjnych, przystępnych pojazdów w segmencie aut miejskich.
Unikalny styl i nowe funkcje w segmencie Kwid
Połączenie atrakcyjnego wyglądu Kwid, funkcji bardziej kojarzonych z modelami wyższej klasy, dynamicznej sylwetki i linii SUV dostosowanych do jego kompaktowego rozmiaru czyni go wyjątkową propozycją w indyjskim segmencie małych samochodów miejskich. Nowy kolor 'Outback Bronze’ dodaje ciepłego, energetycznego akcentu. Kwid to atrakcyjny, nowoczesny samochód z przestronnym i komfortowym wnętrzem, które spełnia codzienne potrzeby rodzin.
Stylistyka SUV, która budzi zaufanie
Renault Kwid ilustruje 'Explore’, jeden z filarów strategii projektowania Renault, symbolizujący dynamiczne osiągi, solidność i zamiłowanie do przygód. Design inspirowany SUV-em w modelu Kwid to innowacja w jego segmencie.
Jego krótkie zwisy przednie i tylne oraz wysoka prześwit (180 mm) dają wrażenie siły i niezawodności.
O długości 3,68 metra i szerokości 1,58 metra, Kwid jest doskonały do poruszania się w miejskim ruchu, a wysoka pozycja za kierownicą zapewnia lepszą widoczność podczas relaksujących podróży.
„Na pierwszy rzut oka Kwid łączy emocjonalny design z potrzebą poczucia bezpieczeństwa wyrażaną przez klientów. Jego linie SUV odzwierciedlają jego twardy, solidny charakter i podkreślają jego wyróżniający, nowoczesny wygląd.” Laurens van den Acker – Wiceprezydent, Corporate Design
Prosta przednia część Kwid oraz krótkie zwisy przednie i tylne nadają właścicielom wygląd kojarzący się z SUV-ami.
Odważny, strukturalny design grilla podkreśla logo i dodatkowo akcentuje SUV-owe cechy modelu, podczas gdy reflektory zawierają nową sygnaturę oświetlenia marki, w tym chromowy akcent w kształcie 'C’.
Lekko rzeźbione boki nadają płynny, dynamiczny akcent, a prostokątne formy czarnych nadkoli stanowią kolejny element wskazujący na SUV-owe dziedzictwo Kwid oraz dodatkową ochronę. Dolna dekoracja drzwi podkreśla solidny charakter modelu. Stromo nachylona szyba przednia umiejscowiona z przodu nadaje poczucie ruchu i płynności wysokiej linii bocznej, która lekko wznosi się z tyłu.
Duże okna zapewniają dobrą widoczność dla kierowcy i mają duży wpływ na komfort podróży.
„Kwid to zupełnie nowy samochód, który oferuje wiele niespodzianek zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, w tym funkcje z wyższego segmentu.” David Durand – Szef Stylizacji Kwid
Z tyłu dolna część zderzaka ma czarny akcent, co stanowi kolejny element SUV. Spojler tylnej klapy w kolorze nadwozia dodaje dynamicznego wyglądu samochodu.
Nowoczesne wnętrze
Wnętrze Kwid ma inspirującą zaufaniem stylistykę, podobną do zewnętrznej. Jego charakterystyczne wykończenie sugeruje prestiż, nie zapominając o codziennych potrzebach.
Poziome, nieprzeładowane linie deski rozdzielczej dają wrażenie szerokości i zawierają elementy kojarzone z wyższymi segmentami.
Cyfrowe wskaźniki i chromowe obramowania wentylacji tworzą nowoczesne, wysokiej jakości odczucie. Deska rozdzielcza harmonijnie mieści centralnie umiejscowiony system multimedialny. Zaprojektowane przez Renault Design India, wykończenie wnętrza jest uspokajające i podnoszące prestiż.
Funkcje nowe dla segmentu A-mini
Kwid oferuje nowoczesne, intuicyjne wnętrze. Centralna konsola w kolorze fortepianowym posiada chromowe obramowanie i mieści system multimedialny/nawigacyjny Media-Nav z siedmiocalowym (18 cm) wyświetlaczem, co stanowi bezprecedensowy rozmiar dla tego segmentu.
Wnętrze Kwid jest połączone z technologiami, które nie tylko odpowiadają na potrzeby kierowców, ale także ułatwiają prowadzenie.
Przyjazny dla użytkownika system Media-Nav zawiera radio i technologię Bluetooth do prowadzenia rozmów telefonicznych bez użycia rąk, co przyczynia się do bezpieczniejszej jazdy.
Te funkcje odpowiadają potrzebom indyjskich klientów, którzy poszukują prestiżu i nowoczesnych technologii.
Dzięki swojej specyficznej architekturze Kwid łączy kompaktowe wymiary (długość: 3,68 m) z przestronnym wnętrzem, które ustanawia standard w swojej kategorii dla pięciu pasażerów. Fotele przednie są przestronne, a tylne szczególnie wygodne.
Kwid ma bardzo pojemny bagażnik o najlepszej w swojej klasie pojemności.
Kwid, najnowszy krok w międzynarodowej strategii rozwoju Renault