Na początku lat ’90. Renault rozpoczęło modernizację swojej oferty oraz zmianę nazw swoich pojazdów z numerów na nazwy. Laguna z 1994 roku była doskonałym przykładem. Samochód ten miał zastąpić przestarzałego Renault 21.
Patrick LeQuement, główny projektant Renault, zaczął pracować nad designem samochodu pod koniec lat ’80. Nowa era krągłych kształtów zaczęła nawiązywać do europejskich trendów w projektowaniu, a modele takie jak Ford Mondeo i Opel Vectra były odpowiednio dopasowane. Kształt samochodu był gotowy na początku 1990 roku, ale projekt został opóźniony o kolejny rok, gdy rozpoczęto testy drogowe.
Finalny produkt został zaprezentowany w listopadzie 1993 roku, po Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Design typu 2 ½ pudełka był typowy dla marki Renault, która stosowała ten typ w modelach Renault 20, 25 i Safrane, wprowadzonym na rynek w 1992 roku. Nowe reflektory były dłuższe i bardziej zaokrąglone, w przeciwieństwie do kwadratowych z wcześniejszych modeli. Również światła tylne miały zaokrąglone krawędzie.
Wnętrze pojazdu oferowało pięć miejsc siedzących z tylną składaną kanapą, co pozwalało na zwiększenie przestrzeni bagażowej. Kierowca miał do dyspozycji nowoczesny zestaw wskaźników oraz poduszkę powietrzną. Późniejsze modele wyposażono w podwójne poduszki powietrzne z przodu.