RENAULT Laguna 1998-2001

RENAULT Laguna 1998-2001

Przejdź do galerii zdjęćRENAULT Laguna 1998-2001

Cztery lata po wprowadzeniu pierwszej generacji Laguny, Renault zaprezentowało lifting, który poprawił niektóre z elementów krytykowanych przez klientów.

W 1998 roku odświeżona wersja Laguny I pokazała nie tylko ulepszony wygląd przedniej części, ale także kilka zmian technicznych. Mimo że Renault wiedziało, iż poprawiona wersja zostanie na rynku tylko przez kilka lat, musiało podjąć te kroki, aby utrzymać średniej wielkości hatchback w zainteresowaniu klientów.

Ponieważ wersja z 1994 roku była krytykowana za słabe światła, nowy model zyskał reflektory z przezroczystymi soczewkami i ciemnym tłem. Nadal jednak przednia część zachowała ten sam projekt grilla w kształcie dzióba ptaka, z obniżonym centralnym miejscem dla maski zgiętej w kierunku zderzaka. Nowy zestaw okrągłych świateł przeciwmgielnych zastąpił dotychczas używane kwadratowe, z zaokrąglonymi kształtami na zewnątrz. Jednak klamki drzwi i lusterka nadal były czarne.

Wnętrze pojazdu zyskało na komforcie dzięki ulepszonym udogodnieniom. Większość wersji była teraz wyposażona w klimatyzację, podwójne poduszki powietrzne oraz elektryczne szyby dla pasażerów z przodu. Ostatnim, ale nie mniej ważnym dodatkiem, był odtwarzacz CD, który znalazł się na liście opcji.

Ale najważniejsze poprawki miały miejsce pod maską, gdzie producent wprowadził nowe lub przeprojektowane silniki. Na modelu bazowym zamontowano nową jednostkę 1,6-litrową, co pozwoliło zachować niską cenę startową Laguny. Kolejnym istotnym ulepszeniem była linia silników turbo-diesel, która otrzymała dwa silniki z bezpośrednim wtryskiem o mocach 100 KM i 110 KM. Dla tych, którzy oczekiwali mocniejszej wersji, producent pozostawił silnik V6 o pojemności 3,0 litra, poprawiając jego moc o prawie 20 KM.

 Renault Laguna to duży samochód rodzinny produkowany przez francuskiego producenta Renault. Wprowadzony na rynek w 1994 roku, oryginalny model został zastąpiony całkowicie nową wersją Laguna w 2000 roku.

Pierwsza generacja

Pierwsza generacja Renault Laguna zadebiutowała na początku 1994 roku jako następca modelu Renault 21 liftback, początkowo dostępna tylko w wersji liftback. Pod koniec 1995 roku wprowadzono wersję kombi, znaną w niektórych krajach jako Laguna Grandtour, która zastąpiła model Renault Savanna/Nevada opartego na 21. W ofercie znajdowały się silniki 1.6, 1.8 i 2.0 benzynowe oraz 2.2 diesel. Po 1995 roku do gamy dołączył silnik 3.0 V6 z automatyczną skrzynią biegów.

Wyposażenie Laguny systematycznie stawało się coraz bardziej luksusowe, a wkrótce wszystkie modele wyposażone były w wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby z przodu, poduszkę powietrzną dla kierowcy oraz centralny zamek zdalny w standardzie. Większość modeli miała również podwójne poduszki powietrzne, hamulce przeciwblokujące, klimatyzację i odtwarzacz CD jako opcję lub wyposażenie standardowe.

Na początku 1998 roku Laguna przeszła umiarkowany lifting, obejmujący zmiany w tylnej lampie oraz kilka innych drobnych poprawek wizualnych. Co ważniejsze, zaktualizowano silniki, a w niektórych rynkach ponownie zwiększono poziom wyposażenia.

W 2000 roku zaprezentowano ostatnią edycję Laguny – Laguna Concorde. Posiadała wiele dodatków, w tym półskórzane siedzenia oraz głosowe komunikaty, takie jak „twój komputer sprawdza teraz systemy”.

Druga generacja

Pod koniec 2000 roku, po niemal siedmiu latach produkcji, oryginalna Laguna została zastąpiona całkowicie nowym modelem, który dzielił podwozie z Nissanem Primerą (który zadebiutował rok później). Silniki zostały ulepszone, a lista wyposażenia wydłużona. Był to pierwszy pojazd dostępny w Europie, który zdobył 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Laguna była wyposażona w system zapłonu bezkluczykowego, który, zamiast klucza, używał urządzenia w stylu karty kredytowej do odblokowania pojazdu i uruchomienia silnika – chociaż karta jest łatwa do złamania i droga w wymianie. Styl drugiej generacji Laguny był mocno inspirowany konceptem Initiale. Niestety, mimo postępu technologicznego, Laguna II nie cieszyła się reputacją niezawodności, często zajmując miejsca bliskie końca tabel J.D. Power.

Renault Laguna (1998)
1998 Renault Laguna
Laguna w wersji kombi była dostępna tylko z pięcioma miejscami, w przeciwieństwie do poprzedniego modelu, który miał opcję siedmiu miejsc w niektórych wersjach. Oznaczano ją jako SportsTourer lub Grandtour w zależności od kraju, a marketingowo przedstawiano jako pojazd lifestyle’owy, a nie jako środka transportu.

Laguna II przeszła drobny lifting i reaktywację w marcu 2005 roku. Silniki pozostały w dużej mierze takie same jak poprzednio, oferując jednostki benzynowe 1.6 i 1.8 w niektórych krajach, podczas gdy inne miały jednostkę 2.0 benzynową (turbo lub bez turbo) oraz dwa silniki diesla (1.9 lub 2.2 z bezpośrednim wtryskiem).

Oś czasowa

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.