Druga generacja Renault Laguna zadebiutowała w 2000 roku, a w 2005 roku przeszła lifting, który poprawił zarówno wygląd, jak i aspekty techniczne samochodu.
Ten średniej wielkości sedan/hatchback był pierwszym samochodem, który otrzymał pięciogwiazdkową ocenę w europejskich testach zderzeniowych przeprowadzonych przez EuroNCAP. Po 2001 roku, kiedy przeprowadzono test, nastąpiły pewne modyfikacje w metodach testowania i niektóre samochody straciły pół lub pełną gwiazdkę. Ale nie Renault. Laguna z 2005 roku okazała się równie bezpieczna jak wcześniej, zachowując swoje pięciogwiazdkowe oceny.
Na zewnątrz wprowadzono niewielkie zmiany. Bezkluczykowy dostęp stał się standardowym udogodnieniem. Dla niektórych wersji wykończenia wprowadzono nowy design kół, a także poprawiono materiały wewnętrzne. Przedni grill i reflektory zostały przeprojektowane. Z tyłu, projekt świateł tylnych w formie podwójnych ostrzy został zastąpiony bardziej konwencjonalnym wyglądem, z lampkami kierunkowskazów umieszczonymi na zewnątrz pod okrągłą, przezroczystą soczewką.
Pod maską samochód otrzymał nowe silniki spełniające normy Euro IV, a niektóre starsze wersje zostały wycofane. Zamontowano nowy silnik diesla 2.0 dCi o mocy do 175 KM. Jednostki benzynowe również zostały odświeżone, aby spełniały nowe normy emisji. W całej gamie silników diesla zainstalowano filtr cząstek stałych. Poza silnikami podstawowymi, wszystkie pozostałe były dostępne z sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
Renault Laguna to duży samochód rodzinny produkowany przez francuskiego producenta Renault. Wprowadzony na rynek w 1994 roku, oryginalny model został zastąpiony całkowicie nową Laguną w 2000 roku.
Pierwsza generacja
Pierwsza generacja Renault Laguna zadebiutowała na początku 1994 roku jako następca Renault 21 liftback, początkowo dostępna również tylko w wersji liftback. Pod koniec 1995 roku wprowadzono wersję kombi, znaną w niektórych rynkach jako Laguna Grandtour, która zastąpiła model Renault Savanna/Nevada oparty na modelu 21. W ofercie znalazły się silniki o pojemności 1.6, 1.8 i 2.0 benzynowe oraz 2.2 diesla. Po 1995 roku do gamy dołączył silnik V6 o pojemności 3.0 z automatyczną skrzynią biegów.
Wyposażenie Laguny stopniowo stawało się coraz bogatsze, a wkrótce wszystkie modele standardowo wyposażone były w wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby przednie, poduszkę powietrzną kierowcy oraz centralny zamek z pilotem. Większość modeli miała podwójne poduszki powietrzne, system ABS, klimatyzację oraz odtwarzacz CD jako wyposażenie opcjonalne lub standardowe.
Na początku 1998 roku Laguna przeszła umiarkowany lifting, który obejmował zmiany w tylnej części nadwozia i kilka drobnych poprawek wizualnych. Znacząco zaktualizowano silniki oraz, w niektórych rynkach, ponownie zwiększono poziom wyposażenia.
W 2000 roku pojawiła się ostatnia edycja tej Laguny – Laguna Concorde. Oferowała wiele dodatków, w tym półskórzane fotele oraz głosowe komunikaty, takie jak „twój komputer sprawdza teraz systemy”.
Druga generacja
Pod koniec 2000 roku, po prawie siedmiu latach produkcji, oryginalna Laguna została zastąpiona całkowicie nowym modelem, który dzielił podwozie z Nissanem Primerą (który zadebiutował rok później). Silniki zostały ulepszone, a lista wyposażenia wydłużona. Był to pierwszy pojazd dostępny w Europie, który uzyskał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Laguna posiadała system zapłonu bezkluczykowego, który zamiast klucza używał urządzenia w stylu karty kredytowej do odblokowania samochodu i uruchomienia silnika – chociaż karta łatwo się łamała i była kosztowna w wymianie. Styl drugiej generacji Laguny był silnie inspirowany samochodem koncepcyjnym Initiale. Niestety, mimo postępu technologicznego, Laguna II nie zyskała reputacji niezawodności, często plasując się na końcu tabel J. D. Power.
Renault Laguna (2005)
2005 Renault Laguna
Wersja kombi Laguny była dostępna tylko z pięcioma miejscami, w przeciwieństwie do wcześniejszego modelu, który oferował siedem miejsc jako opcję w niektórych wersjach. Oznaczano ją jako SportsTourer lub Grandtour w zależności od kraju, a reklamowano jako pojazd lifestyle’owy, a nie użytkowy.
Laguna II przeszła drobny lifting i ponowne wprowadzenie na rynek w marcu 2005 roku. Silniki pozostały w dużej mierze takie same jak wcześniej, oferując jednostki 1.6 i 1.8 benzynowe w niektórych rynkach, podczas gdy inne kraje otrzymały silnik 2.0 benzynowy (turbo lub bez turbo) oraz dwa silniki diesla (1.9 lub 2.2 z bezpośrednim wtryskiem).
Oś czasu