Renault wprowadził trzecią generację modelu Laguna latem 2007 roku, a po zaledwie trzech latach, w 2010 roku, przeprowadził modernizację.
Po niemal zakończeniu światowego kryzysu finansowego, francuski producent podjął ryzyko i wprowadził odświeżoną wersję w 2010 roku. Był to śmiały krok, ale mógł sobie na to pozwolić dzięki wsparciu rządu francuskiego. I to ryzyko opłaciło się, ponieważ sprzedaż zaczęła znowu rosnąć.
Od przodu, producent zmienił zderzak, nadając samochodowi agresywny wygląd, z niższym grillem, który wyglądał jak rozszerzenie górnego grilla, znajdującego się pod maską. Reflektory zyskały nowy design. Jednak Renault nie chciał, aby Laguna stała się sedana. Zachowano styl hatchbacka z pochyloną klapą bagażnika. Z tyłu, producent ulepszył tylne światła, dodając przyciemnioną część. Mimo to, szeroka i wysoka metalowa część klapy bagażnika była krytykowana.
Wnętrze samochodu zyskało lepsze materiały i dostępne opcje. Deska rozdzielcza zyskała nowy wygląd z wbudowanym ekranem systemu nawigacji. Producent nadal upierał się przy oddzielnym panelu do sterowania audio za kierownicą, zachowując przyciski do tempomatu na kole oraz osobny przycisk na konsoli centralnej do jego aktywacji.
Pod maską, producent dostosował ofertę silnikową, rezygnując z silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra. Jeśli model z 2007 roku był oferowany z wyborem dziewięciu silników, model z 2010 roku miał tylko sześć, pokrywających większość oczekiwań klientów.
Nowy Renault Laguna zyskał bardziej wyrazisty przód – z reflektorami w kształcie powiek z czarnymi osłonami oraz dodatkowymi chromowanymi akcentami w nowym perłowym czarnym grillu, co nadaje modelowi wyraźnie bardziej dynamiczny charakter. Od razu sprawia wrażenie bardziej nerwowego i zabawnego, obiecując jeszcze większą przyjemność z jazdy.
NOWY DESIGN PRZODU
Bardziej zdecydowany i asertywny wygląd przodu od razu nadaje ton. Zgodny z przyjemnością, jaką obiecuje wydajność Nowego Renault Laguna, nowy przód jest zarówno ekspresyjny, jak i dynamiczny. Zderzak zawiera nowy perłowy czarny grill oraz większe zastosowanie chromowanych wykończeń.
Linia boczna wersji sedan przechodzi wokół bagażnika, tuż nad dymnymi LED-owymi tylnymi światłami.
Umieszczone częściowo w stosunkowo wysokiej pozycji na pokrywie bagażnika, te ostatnie przyczyniają się do dynamicznego ogólnego wyglądu samochodu i nadają charakterystyczny sygnaturę tylnego oświetlenia.
Podwójne końcówki wydechu widoczne w wersjach z silnikami wyższej klasy zwodniczo sugerują obecność rasowego układu napędowego pod maską, podczas gdy podwójna antena została umieszczona w tylnym oknie, aby przyczynić się do płynności linii.
Nowy Renault Laguna Estate wyróżnia się stromym tylnym oknem oraz kształtem ostatnich bocznych szyb, co podkreśla jego płynne, sportowe linie, co wzmocnione jest profiled roof bars.
Mimo że rozstaw osi jest identyczny jak w wersji sedan (2,76 metra), Nowy Renault Laguna Estate jest o 11 cm dłuższy (4,80 metra), co nadaje mu własną wyrazistą osobowość.
Dłuższy tylny zwis uwalnia 508 litrów przestrzeni bagażowej z pięcioma miejscami zajętymi, podczas gdy całkowita pojemność ładunkowa może być łatwo powiększona do 1 593 litrów po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń.
Wnętrze również oferuje długą listę praktycznych i pomocnych rozwiązań do przechowywania.
NOWE WYKOŃCZENIE WNĘTRZA
Pasażerowie Nowego Renault Laguna korzystają z nowych sportowych, zróżnicowanych materiałów wykończeniowych.
Materiały wybrane do kabiny, dokładna uwaga poświęcona detalom (widoczne przeszycia deski rozdzielczej, chromowane obręcze wentylacji) oraz kolory wybrane do wykończenia wnętrza tylko podnoszą wrażenie jakości.
Pełnowymiarowa, tłoczona deska rozdzielcza wydaje się być całkowicie oddzielona od konsoli, co dodatkowo przyczynia się do wysokiej atrakcyjności Nowego Renault Laguna.
Różne wyświetlacze radia i nawigacji są doskonale zintegrowane, podczas gdy sterowanie i wyświetlacze zostały zaprojektowane i umiejscowione w sposób maksymalnie przyjazny dla użytkownika i zapewniający poczucie bezpieczeństwa.
PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY
Nowy Renault Laguna został zaprojektowany, aby dostarczać prawdziwej przyjemności z jazdy. Jego wzorcowa dynamika korzysta z imponująco wydajnej ramy, która jest napędzana szerokim wyborem szczególnie zdolnych, oszczędnych jednostek napędowych.
Wersje Nowego Renault Laguna wyposażone w ramę 4Control i czterokołowe sterowanie mogą poszczycić się wyjątkowymi osiągami na drodze, co przekłada się na jeszcze większą przyjemność, bezpieczeństwo i efektywność. Teraz związana z silnikami dCi 130, dCi 150 oraz dCi 175 (z automatyczną skrzynią biegów) ta wyjątkowa innowacja Renault jest teraz dostępna dla jeszcze większej liczby kierowców.
ROZBUDAWANA WIEDZA RENAULT DLA PRECYZYJNEJ JAZDY
Trzymanie drogi, komfort podróży oraz przyjemność z jazdy w Nowym Renault Laguna korzystają z rozbudowanej wiedzy inżynieryjnej Renault w każdej z tych dziedzin.
Precyzyjne sterowanie
Dla zwiększenia przyjemności z jazdy po krętych drogach, precyzja kierownicy Nowego Renault Laguna zyskuje dzięki bliższym przełożeniom kierownicy i sztywniejszej kolumnie kierownicy. Dzięki przełożeniu 16:1 (tj. 16 stopniowy obrót kierownicy obraca kołem o jeden stopień) manewrowanie staje się łatwiejsze, a prowadzenie auta staje się zwinniejsze.
Sztywniejsze odczucie oraz systematyczne eliminowanie luzów sprawiają, że właściciele korzystają z bardziej bezpośredniego odczucia i bardziej precyzyjnego feedbacku z drogi, dzięki krótszemu czasowi reakcji między momentem wydania instrukcji za pomocą kierownicy a momentem, gdy auto skręca. Wersje wyposażone w najsilniejsze silniki w ofercie (2.0 T 170 i dCi 180) są wyposażone w hydrauliczne wspomaganie kierownicy.
Pozostałe wersje są wyposażone w aktywną jednostkę pompy elektrycznej, która precyzyjnie dostosowuje stopień wspomagania w zależności od prędkości pompy elektrycznej, co jest dyktowane przez warunki jazdy. Ta prędkość zależy od prędkości i wymaganego poziomu wspomagania (prędkość, kąt kierownicy), rozwiązanie, które korzysta z optymalizacji zużycia paliwa poprzez elektryczne dostosowanie wkładu pompy.
Responsive chassis
Podwozie Nowego Laguna zapewnia wyjątkowe osiągi w zakrętach, zapewniając kierowcom większe poczucie przyjemności za kółkiem, nie odbierając przy tym pionowej wydajności zawieszenia. Inżynierowie Renault szczególnie zwrócili uwagę na optymalizację precyzji w zakrętach i przechyłów nadwozia. Specyficzny kąt przechyłu to obiektywna miara zdolności samochodu do pokonywania zakrętów „płasko” i opisuje kąt nadwozia w porównaniu do drogi. W przypadku Nowego Laguna, ten kąt wynosi 1,9 stopnia (średnia dla segmentu = 2,2 stopnia) dla wartości przyspieszenia bocznego 5m/s², co odpowiada jeździe po krętej drodze lub pokonywaniu ronda o średnicy 400 metrów z prędkością 60 km/h.
Przednie zawieszenie opiera się na układzie typu MacPherson z antyroll bar o średnicy 24 mm, podczas gdy tylnie zawieszenie bazuje na kompaktowym, lekkim, programowanym H-beam z antyroll bar, którego średnica wynosi od 28,8 mm do 30,5 mm w zależności od wersji.
RAMKA 4CONTROL Z CZTEROKÓŁOWYM STEROWANIEM
Prowadzenie wersji Nowego Renault Laguna wyposażonych w ramę 4Control z czterokołowym sterowaniem jest tak zwinne w obszarach zabudowanych, jak precyzyjne na krętych drogach. Nawet przy niskich prędkościach system od razu wydaje się naturalny dla kierowcy. Po raz pierwszy zastosowany w 2008 roku w sportowych wersjach (Laguna GT, a następnie Laguna Coupé), ramka 4Control jest teraz dostępna z silnikami podstawowymi Nowego Renault Laguna Sedan i Nowego Renault Laguna Estate, mianowicie dCi 130, dCi 150 i dCi 175 z automatyczną skrzynią biegów. Ramka 4Control to ekskluzywna innowacja Renault, która jest teraz dostępna dla jeszcze większej liczby kierowców Laguna.
Ramka 4Control z czterokołowym sterowaniem przynosi cenne korzyści:
- Bardziej precyzyjne prowadzenie,
- Łatwiejsze manewrowanie,
- Niezrównana precyzja kierunkowa, która pozwala kierowcy intuicyjnie ustawić auto w idealnej linii zakrętu,
- Zwiększona przyjemność z jazdy przy każdej prędkości,
- Wyjątkowa aktywna funkcja bezpieczeństwa.
Bazując na specyficznych ustawieniach i podwyższonej kontroli wysokości prześwitu, kontrola przechyłów nadwozia daje pasażerom odczucie, że auto pokonuje zakręty zupełnie płasko. Przyjemność z jazdy przy pierwszych zakrętach serii zakrętów jest zwiększana przez brak zjawisk dynamicznych oraz przez precyzyjne kierowanie samochodu przy małych kątach kierownicy.
Manewrowość przy niskich prędkościach jak w małym samochodzie miejskim
Przy prędkościach poniżej 60 km/h tylne koła skręcają w przeciwnym kierunku do przednich, pod kątem do 3,5 stopnia.
W tej sytuacji ramka 4Control przynosi dwa korzyści: mniejszy promień skrętu dla łatwiejszego manewrowania oraz mniejsze kąty kierownicy dzięki bardziej zbliżonym przełożeniom, które zostały specjalnie skalibrowane.
Rzeczywiście, wyposażona w ramkę 4Control z czterokołowym sterowaniem, Nowy Renault Laguna ma o 10% mniejszy promień skrętu niż w przypadku wspomagania tylko na przednie koła, tj. zaledwie 10,80 metra przy 18-calowych kołach – tyle samo co Clio! – w porównaniu do 12,05 metra. Im większy kąt skrętu tylnych kół, tym mniejszy promień skrętu. Ta zwiększona manewrowość jest szczególnie korzystna w ciasnych miejscach parkingowych i w wąskich ulicach miejskich.
Tymczasem skumulowany efekt działania skrętnych przednich i tylnych kół sprawia, że do uzyskania tego samego efektu skrętu potrzebne są mniejsze kąty kierownicy. Podczas gdy do skrętu przednich kół w Nowym Laguna z dwukółkowym skrętem potrzeba kąta kierownicy wynoszącego 16 stopni, z ramką 4Control wystarczy zaledwie 13,5 stopnia. A to spada do 12 stopni, gdy tylne koła są skręcone pod maksymalnym kątem 3,5 stopnia w przeciwnym kierunku do przednich kół.
Ponieważ kierowanie jest bardziej bezpośrednie, kierowca nie musi aż tak mocno obracać kierownicą, przez co poczucie manewrowości i zwinności jest zdecydowanie wzmocnione. Dla dowolnego profilu zakrętu kierowca musi więc mniej skręcać kierownicą. Ronda nie stanowią żadnego problemu, a samochód wydaje się bez wysiłku omijać przeszkody.
Przy wyższych prędkościach auto skręca jak na szynach
Od 60 km/h Renault Laguna Coupé oferuje jeszcze większą precyzję kierowania. Tylne koła skręcają jednocześnie w tym samym kierunku co przednie, co zwiększa stabilność. W tej konfiguracji samochód skręca jakby jechał po torach, śledząc profil zakrętu bez wysiłku.
System 4Control z czterokołowym sterowaniem przeciwdziała siłom odśrodkowym, które mają tendencję do wypychania tyłu na zewnątrz w zakrętach, tym samym zwiększając bezpieczną prędkość pokonywania zakrętów. Oś tylna podąża za idealną trajektorią, z kątem skrętu tylnych kół mniejszym niż dwa stopnie w większości sytuacji, co skutkuje większą stabilnością i efektywnością. Ramka 4Control z czterokołowym sterowaniem zapewnia bardziej dynamiczną wydajność oraz solidny, uspokajający odzew dla jeszcze większej przyjemności z jazdy.
Niezrównane aktywne bezpieczeństwo
Ramka 4Control z czterokołowym sterowaniem również przyczynia się do bezpieczeństwa i wzmacnia wrażenie pewności podczas manewrów unikania. W sytuacji awaryjnej, kąt tylnych kół może wzrosnąć do 3,5 stopnia.
Uruchomienie ESC (elektronicznej kontroli stabilności), które jest specjalnie skalibrowane do sportowego stylu jazdy, jest opóźnione, aby umożliwić szybsze zakończenie manewru. ESC uruchamiane jest tylko wtedy, gdy staje się to konieczne i w sposób stopniowy, ponieważ jest powiązane z działaniem skrętnych tylnych kół. Za pomocą jednostki ESC/ABS, jednostka sterująca wykrywa również asymetryczne sytuacje hamowania i automatycznie dostosowuje kąt skrętu tylnych kół, aby utrzymać stabilność pojazdu bez wymaganego działania ze strony kierowcy. Kierowca pozostaje w kontroli w krytycznych sytuacjach, co zapewnia jeszcze bezpieczniejszą jazdę w codziennych warunkach.
DYNAMICZNA LOGIKA ZASTOSOWANA W SYSTEMIE MECHANICZNYM
Opracowana wspólnie przez zespoły Renault i Renault Sport Technologies, ramka 4Control z czterokołowym sterowaniem działa dzięki aktywnej elektronicznej kontroli dynamiki pojazdu.
Czujnik na kolumnie kierownicy przesyła informacje o kącie kierownicy za pośrednictwem sieci CAN do jednostki sterującej 4Control, która znajduje się w pobliżu tylnej osi.
Jednostka sterująca otrzymuje również prędkość pojazdu z jednostki ESC/ABS i śledzi ruchy kierownicy, aby wykryć sportowe style jazdy lub sytuacje unikania.
Wszystkie te parametry są analizowane, aby określić wymagany kąt skrętu tylnych kół, który jest realizowany za pomocą elektrycznego aktuatora umieszczonego na tylnej osi. Precyzyjny model cyfrowy dynamiki pojazdu pozwala na nieustanne obliczanie idealnego skrętu, korzystając z informacji opartych na instrukcjach kierowcy poprzez kierownicę i rzeczywistej dynamiki samochodu w czasie rzeczywistym.
MOCNE, OSZCZĘDNE SILNIKI
Oprócz tego, że Nowy Renault Laguna jest przystępny cenowo, został zaprojektowany z myślą o niskich kosztach eksploatacji. Rzeczywiście, jego koszty użytkowania, serwisowania i naprawy są jednymi z najniższych w segmencie modelu, w szczególności dzięki silnikom dCi 110 KM (81 kW) i dCi 150 KM (110 kW).
Nowy Renault Laguna jest teraz jeszcze bardziej przyjazny dla środowiska niż wcześniej, dzięki średniemu zyskowi w zużyciu paliwa wynoszącemu 0,5 litra/100 km w całej gamie.
Silniki dCi: wyjątkowa przyjemność, niezawodność i oszczędność
Wersje Nowego Renault Laguna wyposażone w silnik dCi 110 KM (81 kW) mogą pochwalić się rekordowo niskimi emisjami dla sedana tej wielkości i klasy. Jego wynik wynoszący 120 g CO2/km odpowiada zużyciu paliwa w cyklu mieszanym wynoszącemu 4,7 litra/100 km i oznacza oszczędność 16 g/km w porównaniu do Laguna III w momencie jego wprowadzenia na rynek w 2007 roku. Niemniej jednak, takie wersje łączą w sobie cechy, które są oczekiwane od nowoczesnego samochodu turystycznego (240 Nm momentu obrotowego dostępnego od 2000 obr/min) z niskimi łącznymi kosztami eksploatacji, co czyni je idealnymi dla kierowców pokonujących duże dystanse.
Wersje napędzane silnikiem M9R dostarczają lepsze osiągi i przyjemność z jazdy, a dostępne są w wyborze czterech mocy: 130 KM, 150 KM, 175 KM (połączone z automatyczną skrzynią biegów) i 180 KM (96 kW, 110 kW, 127 kW i 131 kW odpowiednio). Silniki te są szczególnie dobrze dopasowane do osiągów podwozia Nowego Laguna. Maksymalny moment obrotowy wynosi od 320 Nm do 400 Nm, a wszystkie cztery silniki przyspieszają wyraźnie i płynnie do 5200 obr/min.
W zależności od wersji zużycie paliwa waha się od 5,2 do 5,7 litra/100 km (6,2 litra/100 km z automatyczną skrzynią biegów). Niskie emisje CO2 w zakresie od 136 do 163 g/km zapewniają, że każdy z tych silników jest przyjazny dla środowiska zarówno w jego specyfikacji, jak i dla segmentu.
Silniki te są wyposażone w szereg technologii, które przyczyniają się do niskiej emisji zanieczyszczeń (filtr cząstek stałych, nowy EGR, zmieniony system wtrysku paliwa).
Silniki benzynowe: responsywne i efektywne
Dynamiczny, cichy i gładki silnik benzynowy 2.0 o mocy 16 zaworów (M4R) osiąga maksymalną moc 140 KM (103,4 kW) oraz maksymalny moment obrotowy 195 Nm.
Ten silnik rozwinięty przez Renault-Nissan, kompatybilny z E85, łączy energiczne reakcje i moment obrotowy przy niskich obrotach z żywotnością przy wyższych prędkościach, co zapewnia niezwykłą przyjemność z jazdy przy pełnym zakresie obrotów oraz komfort akustyczny.
Mimo zużycia paliwa w cyklu mieszanym wynoszącego zaledwie 7,5 litra/100 km (co odpowiada 173 g CO2/km) napędza Nowego Renault Laguna Sedan od zera do 100 km/h w zaledwie 9,1 sekundy. Łańcuch rozrządu nie wymaga konserwacji i objęty jest dożywotnią gwarancją.
Silnik benzynowy 2.0 turbo o mocy 16 zaworów (F4Rt) osiąga maksymalną moc 170 KM (125 kW) oraz maksymalny moment obrotowy 270 Nm. Pracuje w połączeniu z aktywną sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (AJ0) i zwraca zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynoszące 8,7 litra/100 km (co odpowiada 201 g CO2/km).
Z tym silnikiem pod maską Renault Laguna Sedan jest szczególnie przyjemna i pokonuje dystans 1000 metrów ze startu w 30,2 sekundy.
Niższe koszty eksploatacji
Nowy Laguna ułatwia życie swoim właścicielom dzięki dłuższym interwałom serwisowym. Technologia systemu kontroli oleju (OCS) oznacza, że zmiany oleju są zalecane jedynie co 30 000 km dla wszystkich wersji z wyjątkiem turbo do silników benzynowych (co 20 000 km).
Świece zapłonowe oraz filtry powietrza i oleju muszą być wymieniane co 60 000 km, podczas gdy paski rozrządu i akcesoria wersji benzynowych i diesla muszą być wymieniane co 120 000 km lub 160 000 km odpowiednio, chociaż łańcuch rozrządu w wersjach 2.0 16V benzynowych i 2.0 dCi diesla objęty jest dożywotnią gwarancją.
Wszystkie silniki korzystają z niższego zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu. Nowy Renault Laguna oferuje 12-letnią gwarancję antykorozyjną.
KOMFORT PODRÓŻY
Nowy Renault Laguna korzysta z dużych prac nad zwiększeniem komfortu akustycznego, w dziedzinie której model – a zwłaszcza jego wersje diesla – wyróżnia się jako wzorzec segmentu.
Komfort podróży zapewnia szereg pomocy dla kierowcy, w tym elektroniczną hamulcę ręczną, tempomat z ogranicznikiem prędkości, automatyczne włączanie świateł oraz wycieraczek itp. Wysoki standard komfortu jazdy umożliwia kierowcy i pasażerom cieszenie się doskonałą dynamiką samochodu.
Na koniec, komfort podróży jest wzmocniony dzięki dostępności podwój strefowej, trójdrożnej (Soft, Auto i Fast) automatycznej klimatyzacji, która zawiera funkcję automatycznej recyklingu powietrza w kabinie oraz czujnik toksyczności.
Maksymalny komfort: cisza jest złotem
Nowy Laguna korzysta z działań na trzech frontach:
- zmniejszenie hałasu silnika, szczególnie przy niskich prędkościach,
- izolacja od hałasu drogi,
- oraz przede wszystkim, zmniejszenie hałasu wiatru.
Wydajność komfortu akustycznego wersji z silnikiem diesla odpowiada wersjom benzynowym, dzięki wewnętrznym cechom samych jednostek napędowych.
Podjęto również działania mające na celu zwiększenie skoku amortyzacji silnika, w tym innowacyjne rozwiązania, takie jak mocowanie między górną częścią obudowy skrzyni biegów a wsparciem akumulatora, które umożliwia temu drugiemu działanie jako tłumik akustyczny (opatentowano).
Aerodynamika Nowego Renault Laguna była starannie dopracowywana na bardzo wczesnym etapie projektowania samochodu. Wycieraczki są umieszczone pod linią maski, podczas gdy specjalny kształt osłon zewnętrznych lusterek i słupków przednich redukuje turbulencje i tym samym hałas wiatru.
Komfort jazdy
Długa lista wyposażenia została uwzględniona, aby ułatwić prowadzenie:
- Przednie i tylne czujniki parkowania z bliskim zasięgiem, ze strefą tuż przed lub za samochodem wyświetlaną na głównym wyświetlaczu deski rozdzielczej oprócz dźwiękowego ostrzeżenia,
- Trzecia generacja bezdotykowej karty Renault z kontrolą świateł „see you home”,
- Zintegrowany przycisk zwalniający klapkę wlewu paliwa ułatwiający tankowanie,
- Wskaźnik zmiany biegów (ułatwia jazdę „ekologiczną”),
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości,
- Elektroniczna hamulec ręczny itp.
Komfort jazdy
Zawieszenie zapewnia komfort jazdy dzięki kontroli pionowej podróży. Połączenie ciśnieniowych amortyzatorów z przodu i amortyzatorów tylnej osi w technologii bitube pozwala na płynne wchłanianie przeszkód przy umiarkowanych prędkościach.
W zakrętach, komfort jazdy zapewniany jest przez ograniczenie przechyłów nadwozia, podczas gdy siedzenia są sztywniejsze, z poziomem wsparcia bocznego, który umożliwia pasażerom cieszenie się osiągami samochodu na drodze.
Jakość powietrza w kabinie
Sterowanie Soft-Auto-Fast dla zaawansowanej, innowacyjnej klimatyzacji o trójdrożnym działaniu jest intuicyjne w użyciu i umieszczone wspólnie między kratkami wentylacyjnymi, podczas gdy automatyczne funkcje systemu można dostosować do indywidualnych potrzeb.
Funkcje wzorcowego trybu „Auto” czerpią inspirację z najlepszych systemów na rynku i zapewniają zoptymalizowany kompromis między komfortem termalnym a akustycznym, a także szybkim uruchamianiem.
Tryb „Soft” preferuje cichsze, bardziej otulające otoczenie, szczególnie dla kierowcy i pasażera z przodu.
Wreszcie tryb „Fast” działa szybko, aby ogrzać lub schłodzić kabinę w rekordowym czasie.
JAKOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO: FUNDAMENTY LAGUNY
W momencie wprowadzenia na rynek w 2007 roku, jednym z głównych celów Renault Laguna III było ponowne umiejscowienie Renault wśród wzorców branżowych pod względem jakości produktów i usług.
Dziś, chociaż wyniki niektórych badań jeszcze nie zostały opublikowane, wszystkie wskazują na podobne ustalenia. Publikowane niezależne badania (JD Power, ADAC itp.) oraz wyniki wewnętrznych badań i testów w prasie specjalistycznej wskazują na sukces Laguna w osiągnięciu TOP3 w rankingu.
Renault Laguna zapewniła, że bezkompromisowa jakość stała się głęboko zakorzenioną częścią DNA Renault, na każdym etapie cyklu życia pojazdów, od ich projektowania i produkcji, po sprzedaż i serwis posprzedażowy.
Wysiłki Renault w zakresie jakości przez wiele lat przyniosły korzyści wszystkim modelom grupy, przy każdym nowym pojeździe stając się bardziej niezawodnym niż poprzednik.
W TOTALNEJ BEZPIECZEŃSTWIE
Nowy Renault Laguna pozwala wszystkim pasażerom cieszyć się relaksującą jazdą dzięki wyższemu komfortowi i bezpieczeństwu w swojej klasie (36 punktów EuroNCAP z możliwych 37).
Jeśli chodzi o ochronę pasażerów, Laguna korzysta z wszystkich najnowszych innowacji, a także z rozległej, uznanej wiedzy Renault w dziedzinie badań wypadków w rzeczywistych warunkach.
Lider w dziedzinie aktywnego bezpieczeństwa…
Nowy Renault Laguna korzysta z uznanej wiedzy Renault w dziedzinach zarówno aktywnego, jak i pasywnego bezpieczeństwa. Oprócz niezwykłej dynamiki swojego podwozia, model dostarcza wyższe osiągi hamulców w swojej klasie, a zwłaszcza po wielokrotnym hamowaniu (droga hamowania zaledwie 40 metrów – z 16-calowymi kołami – po 10-krotnym hamowaniu z 100 km/h do zatrzymania).
Duże hamulce składają się z wentylowanych tarcz przednich o średnicy od 280 do 296 mm oraz tarcz tylnych o średnicy 300 mm. Jednostka sterująca/jednostka hydrauliczna zawiera dokładniejszy system elektronicznego wspomagania hamulca awaryjnego, który nie jest podatny na mechaniczne zmiany.
Jakość podwozia, połączona z precyzyjnym i automatycznie dostosowującym się modelem cyfrowym dynamiki samochodu, pozwala na bardziej rygorystyczne przewidywanie sytuacji awaryjnych. ABS i ESC są standardowe i bardziej efektywne dzięki wstępnemu uruchomieniu hamulców, aby wyeliminować szarpnięcia.
Tymczasem opcjonalne reflektory bi-ksenonowe skręcają w zakręty w zależności od prędkości samochodu i kąta kierownicy. Ta technologia zapewnia o 90 procent więcej światła w zakrętach w porównaniu do reflektorów halogenowych.
System monitorowania ciśnienia w oponach można również zamówić jako opcję.
…jak również w dziedzinie bezpieczeństwa pasywnego
Różne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa pasywnego opracowane przez Renault opierają się na wnioskach płynących z badań nad rzeczywistymi wypadkami i rzeczywistym zachowaniem kierowców, które służą do zapewnienia bardziej holistycznego i efektywnego podejścia do bezpieczeństwa pasażerów.
W celu zapewnienia jeszcze większej ochrony, elektronika Nowego Renault Laguna została zaprojektowana w taki sposób, aby gwarantować szybsze uruchamianie systemów ochrony nowej generacji.
Trójczłonowy algorytm obejmuje wszystkie możliwe konfiguracje, aby zoptymalizować ich wydajność w różnych sytuacjach uderzenia (złożony czołowy, uderzenie z tyłu lub z boku). Uderzenia boczne są główną przyczyną śmiertelnych obrażeń, ponieważ boki samochodu tradycyjnie oferują mniej ochrony. Jednak szczegółowe prace w tej dziedzinie przyniosły spektakularne wyniki.
Aby wykrywać i reagować na sytuacje uderzenia nawet dwa razy szybciej, Nowy Renault Laguna korzysta z unikalnego systemu składającego się z podwójnych czujników uderzenia bocznego umieszczonych w przednich drzwiach i słupkach B. Specyficzny algorytm dostosowuje czas reakcji do siły uderzenia i uruchamia nowej generacji podwójne poduszki powietrzne boczne klatki piersiowej/łonowej z podwójną komorą i podwójnym ciśnieniem.
Przepisy wymagają, aby system był skuteczny do 50 km/h, ale ochrona zapewniana przez Nowego Renault Laguna jest skuteczna do 70 km/h. Ten efektywny układ oparty jest na systemie sześciu lub ośmiu poduszek powietrznych (w tym opcjonalnych poduszek powietrznych bocznych z tyłu) umieszczonych wokół pasażerów. Podwójne napinacze pasów bezpieczeństwa dla przednich siedzeń działają teraz na obu końcach pasa (zewnętrzne mocowanie uda i rolka).
To rozwiązanie, w połączeniu z poduszką powietrzną przeciwdziałającą zsunięciu, wbudowaną w poduszkę siedzenia, zapewnia, że pasażerowie są pewnie trzymani w swoim miejscu w przypadku czołowego zderzenia, a ich zsunięcie poniżej pasa biodrowego nie jest możliwe. Stały centralny zaczep został zaprojektowany, aby ułatwić zapięcie. Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe są wyposażone w ograniczniki obciążenia, a Nowy Renault Laguna wyposażony jest w wskaźnik zapięcia pasów dla wszystkich pięciu miejsc oraz dźwiękowe ostrzeżenia o pasach dla pasażerów z przodu.