Po nieudanym powrocie na rynek samochodów GT z modelem Avantime, Renault spróbowało ponownie z coupe opartym na gamie Laguna. I tym razem się nie udało.
Francuski producent samochodów Renault przed II wojną światową był uważany za markę premium i podjął próbę powrotu na ten rynek na początku lat 2000. Takie modele jak Avantime i VelSatis były skierowane bezpośrednio do klientów premium, ale rezultaty okazały się niezadowalające. Renault musiało dostosować swoje cele. Spróbowało ponownie, wprowadzając na rynek model Laguna Coupe z 2008 roku, który powstał na bazie udanego samochodu klasy średniej.
Od zewnątrz było tylko kilka wskazówek, że Laguna i Laguna Coupe są ze sobą powiązane. W zasadzie, jedynym połączeniem między nimi były reflektory i maska, choć te elementy różniły się od siebie. Przynajmniej trochę do siebie pasowały. Skośne słupki A oraz długie drzwi bezramowe były częścią nowej koncepcji designu auta, które miało oznaczać powrót Renault na rynek GT. Przecież Peugeotowi udało się z modelami 406 i 407 Coupe. Z tyłu, lampy tylnie przypominały design Aston Martin.
Wewnątrz Laguna Coupe oferowana była w kilku wersjach, w tym z tapicerką materiałową dla podstawowych modeli. W wersjach średniej i wyższej skórzana tapicerka oraz zaawansowane funkcje bezpieczeństwa były częścią wyposażenia. Na standardowej liście lub opcjonalnie, w zależności od poziomu wyposażenia, znajdował się system audio premium. Miejsce z przodu przewidziano dla czterech dorosłych pasażerów.
Pod piękną karoserią, Laguna Coupe dzieliła większość swoich części z innymi modelami z serii Laguna. Posiadała niezależne zawieszenie przednie typu McPherson oraz wahacze z tyłu. System kierownicy na cztery koła był dostępny w opcji.
Renault wybrał pełen blasku weekend, który zbiegał się z 2008 Festiwalem Filmowym w Cannes oraz Grand Prix Monako Formuły 1, aby zaprezentować Renault Laguna Coupe. Płynne linie eleganckiego, minimalistycznego designu nowego modelu wyrażają ponadczasowe piękno i obietnicę czystej przyjemności z jazdy. Jego osiągi zapewniają bezprecedensową radość za kierownicą, dzięki połączeniu podwozia Active Drive wyposażonego w sterowanie na cztery koła – co zostało docenione przez media w całej Europie w Renault Laguna GT – oraz dwóch nowych silników V6, które zostały wprowadzone w tym samym czasie co to auto, kształtujące jego wizerunek. Nowy silnik V6 dCi ma szansę stać się punktem odniesienia pod względem osiągów i przyjemności, oferując moc 235 KM (173 kW), podczas gdy nowy silnik benzynowy V6 o pojemności 3,5 litra generuje 240 KM (175 kW). Renault Laguna Coupe wyróżnia się jako inspirujący, czteroosobowy samochód o prawdziwej zmysłowej atrakcyjności, w cenie od 31 900 do 47 300 euro.
W sobotę 24 maja 2008 roku prezydent Renault, Carlos Ghosn, przyjechał na słynne schody 61. Festiwalu Filmowego w Cannes za kierownicą Renault Laguna Coupe. Uroczystość ta oznaczała pierwszą publiczną prezentację ostatecznych, charakterystycznych linii nowego modelu i była odpowiednim sposobem na świętowanie 25-lecia ekskluzywnego partnerstwa z tym znanym festiwalem filmowym. Renault Laguna Coupe również skorzystało z weekendu, aby pojawić się na torze 66. Grand Prix Monako, aby zaprezentować swoje sportowe osiągi. Dwa modele Laguna Coupe ukończyły kilka okrążeń legendarnego toru Monako w rękach kierowców testowych zespołu ING Renault F1 – Lucasa di Grassiego i Romaina Grosjeana, zapewniając tysiącom widzów wyjątkowy i nieoczekiwany pokaz.
Samochód przypomina wyścigową wersję Renault Laguna Coupe Concept zaprezentowaną na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2007 roku, a jego elegancki styl i proporcje noszą wszystkie cechy charakterystyczne dla naprawdę wyjątkowych coupe. Jego charakterystyczny przód sugeruje obecność najlepszych silników z Alliance Renault-Nissan, które zostały zaprojektowane i opracowane, aby zapewnić najwyższą przyjemność z jazdy. Renault Laguna Coupe jest w stanie przyspieszyć z miejsca do 100 km/h w mniej niż siedem sekund, a jego osiągi w górnym zakresie łączą się z podwoziem Active Drive i sterowaniem na cztery koła, aby dostarczyć optymalnej przyjemności za kierownicą.
Przyciągająca wzrok, wyścigowa stylistyka
Płynne linie eleganckiego, minimalistycznego designu Renault Laguna Coupe wyrażają połączenie ponadczasowego piękna i obietnicy czystej przyjemności z jazdy. Nie można pomylić dziedzictwa, które odziedziczyło po samochodzie pokazowym zaprezentowanym na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2007 roku oraz po gamie Renault Laguna, której ma przewodzić. Z długością 4,64 metra i szerokością 1,83 metra, jego proporcje są dobrze wyważone, a linia charakterystyczna, która wychodzi z grilla, wznosi się dynamicznie wzdłuż boków, niczym fala powietrza, elegancko podkreślając design przednich błotników, zanim przejdzie do tyłu, podkreślając jego muskularne kształty. Przezroczysta część okien została wyeksponowana w najlepszy sposób dzięki czystemu, płynnemu łukowi. Siedząc na 17- lub 18-calowych felgach aluminiowych, postura Renault Laguna Coupe emanuje dynamizmem i mocą, dzięki wymiarowi rozstawu osi wynoszącemu 2,69 m i wysokości 1,40 m. To odczucie potęgują wyraźne linie zagięcia długiej maski i nowe wersje reflektorów. Tył z kolei charakteryzuje się bardzo krótkim zwisem i szerokimi, smukłymi światłami, które nadają Renault Laguna Coupe jasny, charakterystyczny sygnaturę świetlną, sugerującą wyrafinowanie i moc, szczególnie w nocy, gdy kierunkowskazy tworzą aurę, która podkreśla kontury cienkich czerwonych diod LED.
Skrętność na cztery koła dla wyjątkowej jazdy
Opracowane wspólnie przez inżynierów Renault oraz specjalistów z Renault Sport Technologies, zaawansowane technologicznie podwozie Laguna Coupe zapewnia najwyższą wydajność dynamiczną. Jego doskonała zwinność i stabilność wyznaczają nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa i pewności prowadzenia, a nowy pojazd pokonuje zakręty z niezrównaną precyzją kierunkową, jakby poruszał się po torach. Po wprowadzeniu go w wersji GT Renault Laguna, to podwozie zostało naturalnie przeniesione do Renault Laguna Coupe i jest szczególnie przystosowane do zasilania przez nowe silniki V6. Przy niskich prędkościach, podwozie Active Drive oraz system skrętu na cztery koła poprawiają zwrotność, a kierowcy szybko przyzwyczajają się do ich charakterystyki. W mieście, jak i na krętych drogach, samochód jest łatwy w prowadzeniu i oferuje doskonałą precyzję prowadzenia. Ułatwia wybór optymalnej linii zakrętu, dodatkowo zwiększając przyjemność z jazdy za kierownicą Renault Laguna Coupe, uczucie to potęgowane jest przez brak przejściowych zjawisk dynamicznych podczas pokonywania zakrętów oraz przez precyzję kierunkową przy małych kątach skrętu kierownicy. W zakresie bezpieczeństwa aktywnego, podwozie Active Drive z systemem skrętu na cztery koła doskonale sprawdza się nie tylko podczas hamowania w trudnych warunkach (asymetryczna przyczepność, aktywacja ESP), ale także podczas manewrów unikania (tak zwany 'test łosia’). Ponadto, wysoki poziom komfortu podróżowania zapewnia spokój umysłu wszystkim pasażerom, którzy mogą poczuć wyjątkowe aktywne bezpieczeństwo Renault Laguna Coupe.
Silniki z pedigree
Pod maską Renault Laguna Coupe nowy silnik V6 dCi, który ma szansę stać się punktem odniesienia pod względem osiągów i przyjemności z jazdy, rozwija 235 KM (173 kW) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 450 Nm. Dla silnika benzynowego 3.5 V6 wartość ta wynosi 330 Nm, a maksymalna moc to 240 KM (175 kW). W tej konfiguracji Renault Laguna Coupe może przyspieszyć do 100 km/h w mniej niż siedem sekund. Renault Laguna Coupe korzysta też z najlepszych dostępnych silników w gamie Laguna, szczególnie najlepszych wersji silników benzynowych i diesla o pojemności 2 litrów.