Renault zaprezentował drugą generację modelu Laguna w 2005 roku, która była najbezpieczniejszym samochodem w swojej klasie. Oferowano ją w dwóch wersjach nadwoziowych: hatchback i kombi.
Francuski producent miał pełne ręce roboty. Zaledwie dwa lata po gruntownej modernizacji swoich kompaktowych modeli, przyszedł czas na wyższy poziom, czyli Lagunę. To nie był najdroższy ani najbardziej luksusowy samochód w jego ofercie, ale starał się być najlepszym wyborem dla klasy średniej, ostro konkurując z Fordem Mondeo, Volkswagenem Passatem i Oplem/Vauxhall Vectrą.
Podczas gdy inni producenci samochodów udowodnili, że nadwozia sedan sprzedają się lepiej niż hatchbacki, Renault oferowało Lagunę II wyłącznie jako hatchback lub kombi. Jej kanciaste reflektory były wąskie, a ich linia kontynuowana była przez czarny grill z rombowym znakiem umieszczonym na wyraźnym, pionowym żeberku w kolorze nadwozia na środku. Projektanci stworzyli zaokrąglony grill na dole, z okrągłymi lampami przeciwmgielnymi po zewnętrznej stronie. Z profilu, samochód miał wydłużoną, zaokrągloną linię dachu. Jego zakrzywiona i opadająca klapa bagażnika nadawała sportowy charakter wersji kombi.
Wnętrze dzieliło to samo wykończenie z hatchbackiem. W zależności od poziomu wyposażenia i opcji, posiadało dwukolorowy, zaokrąglony panel deski rozdzielczej pokryty miękkim materiałem, co nadawało mu bardziej luksusowy charakter. W najwyższym poziomie wykończenia, Initiale, miało drewniane wstawki na kierownicy, dźwigni zmiany biegów oraz na froncie deski rozdzielczej. W pojazdach wyposażonych w system nawigacji, ekran znajdował się powyżej centralnego panelu. Z tyłu producent zamontował kanapę dzieloną w proporcjach 60/40, co pozwalało na zwiększenie objętości bagażnika z 475 litrów (16,8 cu-ft) do 1,500 litrów (52,9 cu-ft).