Z szeroką gamą silników, skrzyń biegów i poziomów wyposażenia, Renault Laguna Estate z 2007 roku była dobrą opcją w swoim segmencie. Stanowiła znakomity wybór dla rodzin, zwłaszcza biorąc pod uwagę najwyższe oceny w testach EuroNCAP w swojej klasie.
Jej projekt był nowoczesny, z wyprofilowanymi reflektorami, a opcjonalne reflektory Xenon były dodatkowym atutem. Monitor ciśnienia w oponach oraz dobre wykończenie wnętrza to kolejne punkty, które przekonały europejskich klientów do Renault. Głównymi rywalami Laguny były niemieckie marki, takie jak Opel i Volkswagen.
Oferowano silnik benzynowy o pojemności 2.0 litra, naturalnie aspirujący lub z turbodoładowaniem, dostępny w trzech wariantach mocy: 140 KM, 170 KM i 205 KM. W momencie wprowadzenia na rynek, rynek diesli w Europie przeżywał intensywny rozwój. Dlatego Laguna była dostępna z czterema wersjami turbodiesla, od oszczędnego silnika 1.5 dci o mocy 110 KM do mocnego 2.0 dci o mocy 175 KM. Oferowane skrzynie biegów to sześciobiegowa manualna lub sześciobiegowa automatyczna, przeznaczona dla silników o mocy powyżej 150 KM.
System rozrywki we wnętrzu umożliwiał połączenie przez Bluetooth, a także strumieniowanie muzyki z telefonu komórkowego. Dostępny był także system nawigacji z kolorowym wyświetlaczem. Felgi z lekkich stopów były standardem w wyższych wersjach wyposażeniowych, takich jak Dynamique, Expression i Initiale.
Nowe linie Laguny zostały starannie zaprojektowane, aby stworzyć dynamiczny, płynny wygląd, który doskonale podkreśla status modelu jako prawdziwego Grand Tourera.
Dzięki doskonałemu prowadzeniu i szerokiemu wyborowi układów napędowych, Nowa Laguna gwarantuje prawdziwą przyjemność z jazdy:
Doskonałe prowadzenie
Reaktywne podwozie Nowej Laguny wyróżnia się na rynku pod względem precyzji kierowania oraz kontroli przechyłów podczas pokonywania zakrętów, co jest efektem nowego modelu z bardziej bezpośrednim układem kierowniczym i ulepszonym zawieszeniem. Duży nacisk położono również na dostrojenie wydajności tłumienia, aby zapewnić jeszcze większą przyjemność z jazdy i komfort.
Szeroki wybór układów napędowych
Oferta Nowej Laguny obejmuje znane silniki marki, w tym wersje 130 i 175 KM 2.0 dCi (96/127 kW), które są szczególnie responsywne i dynamiczne w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów AJO Renault.
Tymczasem ekonomiczny i przyjazny dla środowiska silnik 1.5 dCi 110 KM (81 kW) łączy w sobie niezwykłe osiągi z jeszcze niższym zużyciem paliwa, osiągając oszczędne 5.1 litra/100 km (co odpowiada 136 g CO2/km), oferując jeden z najbardziej atrakcyjnych kompromisów w swoim segmencie między osiągami, ekonomiką paliwową a emisjami.
Opracowany wspólnie przez Renault i Nissana, gładki, responsywny silnik benzynowy 2.0 16V o mocy 145 KM (103,4 kW) zapewnia szczególnie wysoki poziom komfortu akustycznego.
Następujące funkcje zapewniają spokój ducha wszystkim pasażerom Nowej Laguny:
Klasa lidera w zakresie aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa
Nowa Laguna korzysta z bogatego doświadczenia Renault w dziedzinie bezpieczeństwa, a szczególną uwagę poświęcono wydajności ochrony przed uderzeniami bocznymi w nowym samochodzie. Wyposażenie obejmuje ekskluzywną podwójną poduszkę powietrzną nowej generacji (thorax + miednica), która działa na podstawie systemu podwójnej komory i podwójnego ciśnienia, uruchamianego przez dwa czujniki umieszczone w drzwiach przednich i słupku B. Specyficzny algorytm dostosowuje czas działania systemu w zależności od siły uderzenia. W zakresie bezpieczeństwa aktywnego, hamulce Nowej Laguny należą do najbardziej odpornych na blaknięcie na rynku.
Optymalny komfort
Oprócz precyzyjnie dostrojonego zawieszenia, Nowa Laguna oferuje poziom komfortu akustycznego, który ustanawia nowe standardy w swoim segmencie, co jest szczególnie efektem lepszej izolacji dźwiękowej między komorą silnika a kabiną. Tymczasem szczególnie wymagające zadanie dotyczące komfortu termicznego doprowadziło do wprowadzenia nowego, zewnętrznie sterowanego kompresora o dużej pojemności, który jest w stanie szybko produkować zimne powietrze.
Bardzo praktyczna
Łatwiej niż kiedykolwiek można odbierać informacje wyświetlane na desce rozdzielczej, a także zadbano o ergonomię stacji kierowcy. Długi wykaz praktycznych funkcji, w tym asystent hamulca ręcznego i karta bezkluczykowa drugiej generacji, dodatkowo przyczynia się do zmniejszenia stresu podczas codziennej jazdy. Ostatnim, ale nie mniej ważnym aspektem jest, iż wersja kombi wyposażona jest w system, który umożliwia uzyskanie płaskiej podłogi bagażnika po naciśnięciu przycisku.
Od fazy projektowania i walidacji po produkcję i serwis, Nowa Laguna została zaprojektowana z myślą o trwałości i niezawodności:
Jednym z głównych zobowiązań planu Renault Commitment 2009 dotyczyło bezpośrednio Nowej Laguny, a mianowicie celu, aby nowy model znalazł się wśród trzech najlepszych samochodów w swoim segmencie pod względem jakości produktu i usługi. Oprócz bardziej rygorystycznych procesów projektowania i produkcji, ponad 120 Nowych Lagun poddano testom odpowiadającym sześciu milionom kilometrów w najbardziej wymagających warunkach klimatycznych i drogowych, jakie można sobie wyobrazić.
Nowa Laguna rywalizuje z najlepszymi w swoim segmencie pod względem kosztów eksploatacji, napraw i serwisowania:
Osiągnięto to w szczególności dzięki silnikom wysokoprężnym 110 KM (81 kW) i 150 KM (110 kW) dCi, które zużywają odpowiednio 5.1 litra/100 km i 6.0 litrów/100 km, co odpowiada 136 g i 158 g CO2/km.