Renault wprowadził impuls w cyklu życia swojego średniej wielkości modelu Laguna w 2010 roku, nadając całej gamie, w tym wersji kombi nazwanej Estate, więcej stylu.
Po światowym kryzysie finansowym, niektórzy producenci samochodów przetrwali, inni nie, a jeszcze inni ledwo funkcjonowali. Z drugiej strony, Renault radził sobie całkiem dobrze, zwłaszcza w porównaniu do swoich konkurentów, i starał się uzyskać więcej z rynku, który miał trudności z powrotem do normy. Odświeżył model Laguna i miał nadzieję na pozytywne efekty. Chociaż rynek samochodów kombi nie był szczególnie istotny, stanowił znaczną część zysków Renault, a Laguna Estate była ważnym graczem.
Na przodzie, producent zmienił zderzak, nadając samochodowi agresywny wygląd, z dolnym grillem, który wydawał się być przedłużeniem górnego grilla umieszczonego pod maską. Reflektory zyskały nowe wykończenie. Z boku, zmieniono kształt lusterek, aby zmniejszyć hałas wiatru. Z tyłu, Renault poprawił wygląd tylnych lamp, nadając im przyciemnione soczewki.
W środku, producent poprawił materiały i dostępne opcje. Deska rozdzielcza zyskała nowy design z wbudowanym ekranem do systemu nawigacji. Producent nadal nalegał na utrzymanie oddzielnego panelu dla sterowania dźwiękiem za kierownicą. Z tyłu, Renault zamontował kanapę dzieloną w proporcji 60/40, co zwiększyło przestrzeń bagażową z 508 litrów (17,9 cu-ft) do 1,593 litrów (56,3 cu-ft) przy całkowitym złożeniu.
Pod maską, Renault zrezygnował z 1.6-litrowego silnika benzynowego, który i tak słabo się sprzedawał, i poprawił resztę oferty. Dodatkowo, wprowadzono system skrętnych kół 4Control, który zmniejszył promień skrętu samochodu do poziomu pojazdu z segmentu małych aut.
Nowy Renault Laguna zyskał zdecydowanie bardziej dynamiczny przód – w standardzie wyposażony w reflektory typu 'powieka’ z czarnymi maskami oraz dodatkowe chromowane wykończenia nowego perłowego czarnego grilla – co nadaje modelowi wyraźnie bardziej energiczny wygląd. Od razu sprawia wrażenie bardziej nerwowego i zabawnego, obiecując jeszcze większą przyjemność z jazdy.
NOWY WYGLĄD PRZODU
Nowy, bardziej zdecydowany wygląd przodu od razu nadaje ton. W zgodzie z przyjemnością, jaką obiecuje osiągi Nowego Renault Laguna, nowy projekt przodu jest zarówno ekspresyjny, jak i dynamiczny. Zderzak zawiera nowy perłowy czarny grill oraz szersze zastosowanie chromowanych wykończeń.
Linia boczna wersji sedan przechodzi wokół bagażnika, tuż nad dymnymi tylnymi lampami LED.
Umiejscowione częściowo na stosunkowo wysokiej pozycji pokrywy bagażnika, te ostatnie przyczyniają się do dynamicznego wyglądu samochodu i zapewniają wyrazisty tylni podpis świetlny.
Podwójne końcówki wydechowe widoczne w wersjach napędzanych mocniejszymi silnikami sugerują obecność rasowego zespołu napędowego pod maską, podczas gdy podwójna antena została umieszczona w tylnej szybie, aby wpisać się w płynność linii.
Nowy Renault Laguna Estate wyróżnia się bardzo nachyloną tylną szybą oraz kształtem tylnych bocznych okien, które podkreślają jego płynne, sportowe linie, co wzmacnia profil dachowych belek.
Mimo że rozstaw osi jest identyczny jak w wersji sedan (2,76 metra), Nowy Renault Laguna Estate jest o 11 cm dłuższy (4,80 metra), co nadaje mu własną, wyraźną osobowość.
Dłuższy tylny zwis uwalnia 508 litrów przestrzeni bagażowej przy wszystkich pięciu miejscach zajętych, podczas gdy całkowita pojemność ładunkowa może być łatwo zwiększona do 1,593 litrów przy pełnym złożeniu tylnych siedzeń.
Wnętrze również oferuje długą listę praktycznych i pomocnych rozwiązań do przechowywania.
NOWE WYKOŃCZENIE WNĘTRZA
Pasażerowie Nowego Renault Laguna korzystają z nowych sportowych tapicerek z mieszanych materiałów.
Wybrane materiały do wnętrza, staranna uwaga poświęcona detalom (widoczne szwy na desce rozdzielczej, chromowane obramowania wentylacji) oraz wybrane kolory wykończenia wnętrza tylko potęgują wrażenie jakości.
Deska rozdzielcza w pełnej szerokości, formowana w procesie wtrysku, wydaje się być całkowicie oddzielona od konsoli, co dodatkowo podnosi atrakcyjność Nowej gamy Renault Laguna.
Różne wyświetlacze radia i nawigacji są doskonale zintegrowane, a kontrolki i wyświetlacze zaprojektowano i umiejscowiono w sposób maksymalnie przyjazny dla użytkownika i zapewniający komfort.
PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY
Nowy Renault Laguna został zaprojektowany, aby dostarczać prawdziwą przyjemność z jazdy. Jego dynamiczne osiągi korzystają z imponująco efektywnego podwozia, które napędzane jest szerokim wyborem szczególnie wydajnych jednostek napędowych.
Wersje Nowego Renault Laguna wyposażone w podwozie 4Control i czterokołowe kierowanie oferują wyjątkowe osiągi na drodze dla jeszcze większej przyjemności, bezpieczeństwa i efektywności. Teraz związane z silnikami podstawowymi dCi 130, dCi 150 i dCi 175 (z automatyczną skrzynią biegów), ta ekskluzywna innowacja Renault jest teraz dostępna dla jeszcze większej liczby kierowców.
OBSZERNIEJSZE WIEDZA RENAULT DLA PRECYZYJNEJ JAZDY
Utrzymanie drogi, komfort podróży i przyjemność z jazdy w Nowym Renault Laguna korzystają z rozległego doświadczenia inżynierskiego Renault w każdej z tych dziedzin.
Precyzyjne kierowanie
Aby zwiększyć przyjemność z jazdy na krętych drogach, precyzja kierowania Nowego Renault Laguna korzysta z bliższego przełożenia kierownicy i sztywniejszej kolumny kierowniczej. Dzięki przełożeniu wynoszącemu 16:1 (tj. 16-stopniowe obrócenie kierownicy powoduje obrót koła o jeden stopień), manewrowanie staje się łatwiejsze, a samochód jest zwinniejszy.
Sztywniejsze odczucie oraz systematyczne eliminowanie luzu oznacza, że kierowcy czerpią więcej bezpośrednich wrażeń oraz precyzyjnych informacji zwrotnych z drogi dzięki krótszemu czasowi reakcji między momentem wydania polecenia za pomocą kierownicy a momentem, w którym samochód skręca. Wersje wyposażone w najmocniejsze silniki (2.0 T 170 i dCi 180) są wyposażone w hydrauliczne wspomaganie kierownicy.
Pozostałe wersje mają aktywną jednostkę elektryczną, która precyzyjnie dostosowuje stopień wspomagania w zależności od prędkości i wymaganego poziomu wspomagania (prędkość, kąt obrotu kierownicy), co korzystnie wpływa na zużycie paliwa, elektrycznie optymalizując wejście pompy.
Reaktywne podwozie
Podwozie Nowego Laguna zapewnia wyjątkowe osiągi w zakrętach, zapewniając kierowcom większą radość z jazdy bez wpływu na pionową wydajność zawieszenia. Inżynierowie Renault szczególnie skupili się na optymalizacji precyzji pokonywania zakrętów i przechyłów. Specyficzny przechył to obiektywna miara zdolności pojazdu do pokonywania zakrętów 'płasko’ i opisuje kąt nadwozia w porównaniu do drogi. W przypadku Nowego Laguny ten kąt wynosi 1,9 stopnia (średnia dla segmentu = 2,2? stopnia) przy wartościach przyspieszenia bocznego wynoszącym 5 m/s?, co odpowiada jeździe po krętej drodze lub pokonywaniu ronda o średnicy 400 metrów z prędkością 60 km/h.
Zawieszenie przednie wykorzystuje układ typu MacPherson z stabilizatorem o średnicy 24 mm, podczas gdy zawieszenie tylne opiera się na kompaktowym, lekkim elastycznym belce H, która zawiera stabilizator, którego średnica wynosi od 28,8 mm do 30,5 mm w zależności od wersji.
4CONTROL CHASSIS Z CZTEROKOLOWYM KIEROWANIEM
Prowadzenie wersji Nowego Renault Laguna wyposażonych w podwozie 4Control z czterokołowym kierowaniem jest tak zwinne w obszarach miejskich, jak precyzyjne na krętych drogach. Nawet przy niskich prędkościach system natychmiast wydaje się naturalny dla kierowcy. Po raz pierwszy zaprezentowane w 2008 roku w sportowych wersjach (Laguna GT, a następnie Laguna Coupé), podwozie 4Control jest teraz dostępne z silnikami podstawowymi Nowego Renault Laguna Sedan i Nowego Renault Laguna Estate, mianowicie dCi 130, dCi 150 i dCi 175 z automatyczną skrzynią biegów. Podwozie 4Control to ekskluzywna innowacja Renault, która dzisiaj jest dostępna dla jeszcze większej liczby kierowców Laguny.
Podwozie 4Control z czterokołowym kierowaniem przynosi cenne korzyści:
- Większa zwinność w prowadzeniu,
- Łatwiejsze manewrowanie,
- Bezkonkurencyjna precyzja kierunkowa, która pozwala kierowcy intuicyjnie umiejscowić samochód na idealnej linii zakrętu,
- Zwiększona przyjemność z jazdy przy wszystkich prędkościach,
- Wyjątkowa cecha aktywnego bezpieczeństwa.
Na podstawie konkretnych ustawień i podniesionego systemu kontroli wysokości zawieszenia, kontrola przechyłu pozwala pasażerom odczuwać, że samochód pokonuje zakręty idealnie płasko. Przyjemność z jazdy przez pierwsze zakręty serii zakrętów jest potęgowana przez brak przejściowych zjawisk dynamicznych, a także przez precyzyjne kierowanie przy małych kątach kierownicy.
Manewrowość przy niskich prędkościach jak w małym samochodzie miejskim
Przy prędkościach poniżej 60 km/h tylne koła skręcają w przeciwnym kierunku do przednich, pod kątem do 3,5 stopnia.
W tej sytuacji podwozie 4Control przynosi dwie korzyści: mniejszy promień skrętu ułatwiający manewrowanie oraz mniejsze kąty kierownicy dzięki bliższemu przełożeniu, specjalnie skalibrowanemu.
W rzeczy samej, wyposażony w podwozie 4Control z czterokołowym kierowaniem, Nowy Renault Laguna ma promień skrętu o 10% mniejszy niż przy kierowaniu dwukołowym, tj. zaledwie 10,80 metrów przy 18-calowych kołach – tyle samo co Clio! – w porównaniu do 12,05 metrów. Im większy kąt skrętu tylnych kół, tym mniejszy promień skrętu. Ta zwiększona manewrowość jest szczególnie mile widziana w wąskich miejscach parkingowych i w ciasnych ulicach miejskich.
Tymczasem kumulacyjny efekt działania skrętu kół przednich i tylnych oznacza, że dla tego samego efektu skrętu potrzebne są mniejsze kąty kierownicy. Podczas gdy do wykonania jednego stopnia skrętu przednich kół w Nowym Laguna z dwukołowym kierowaniem potrzeba kąta 16 stopni, w przypadku podwozia 4Control wystarczy 13,5 stopnia. A to spada do 12 stopni, gdy tylne koła skręcają maksymalnie pod kątem 3,5 stopnia w przeciwnym kierunku do przednich kół.
Ponieważ kierowanie jest bardziej bezpośrednie, kierowca nie musi tak bardzo obracać kierownicą, co znacząco wzmacnia wrażenie manewrowości i zwinności. Dla dowolnego profilu zakrętu kierowca musi więc mniej obracać kierownicą. Ronda nie stanowią żadnego problemu, a samochód wydaje się swobodnie omijać przeszkody.
Przy wyższych prędkościach samochód skręca jak po szynach
Przy prędkościach powyżej 60 km/h Renault Laguna Coupe oferuje większą precyzję kierowania. Tylne koła skręcają równocześnie w tym samym kierunku co przednie, co zwiększa stabilność. W tej konfiguracji samochód skręca jakby jechał po szynach, podążając bez wysiłku za kształtem zakrętu.
System 4Control z czterokołowym kierowaniem przeciwdziała sile odśrodkowej, która zwykle wypycha tył na zewnątrz podczas zakrętów, co w konsekwencji podnosi bezpieczną prędkość pokonywania zakrętów. Oś tylna podąża idealną trajektorią, z kątami skrętu tylnych kół wynoszącymi mniej niż dwa stopnie w większości sytuacji, co skutkuje większą stabilnością i skutecznością. Podwozie 4Control z czterokołowym kierowaniem dostarcza bardziej dynamicznych osiągów, a także solidną, uspokajającą reakcję dla jeszcze większej przyjemności z jazdy.
Bezkonkurencyjne aktywne bezpieczeństwo
Podwozie 4Control z czterokołowym kierowaniem przyczynia się również do bezpieczeństwa i wzmacnia poczucie pewności podczas manewrów unikania. W sytuacjach awaryjnych kąt tylnych kół może wzrosnąć do 3,5 stopnia.
Uruchomienie ESC (Kontrola Stabilności Elektroniki), które jest specjalnie skalibrowane do sportowego stylu jazdy, jest opóźnione, aby umożliwić szybsze zakończenie manewru. ESC jest aktywowane tylko wtedy, gdy staje się to konieczne, i działa stopniowo, ponieważ jest łączone z ruchem kół tylnych. Poprzez jednostkę ESC/ABS, sterownik wykrywa również asymetryczne sytuacje hamowania i automatycznie dostosowuje kąt skrętu tylnych kół, aby zapewnić stabilność samochodu bez działania kierowcy. Kierowca pozostaje kontrolowany w krytycznych sytuacjach, co zapewnia jeszcze bardziej uspokajającą jazdę w codziennych warunkach drogowych.
Dynamiczna logika zastosowana w systemie mechanicznym
Opracowane wspólnie przez zespoły Renault i Renault Sport Technologies, podwozie 4Control z czterokołowym kierowaniem funkcjonuje dzięki aktywnej elektronicznej kontroli dynamiki pojazdu.
Czujnik umieszczony na kolumnie kierowniczej przesyła informacje o kącie kierownicy za pośrednictwem sieci CAN do jednostki sterującej 4Control, która jest umieszczona w pobliżu tylnej osi.
Jednostka sterująca wprowadza również prędkość pojazdu otrzymaną z jednostki ESC/ABS i śledzi ruchy kierownicy, aby wykryć sportowy styl jazdy lub sytuacje unikania.
Wszystkie te parametry są analizowane w celu określenia wymaganego kąta skrętu tylnych kół, który jest realizowany za pomocą elektrycznego aktuatora umieszczonego na tylnej osi. Precyzyjne modelowanie cyfrowe dynamiki pojazdu pozwala na ciągłe obliczanie idealnego wejścia w zakręt, korzystając z informacji opartych na instrukcjach kierowcy za pośrednictwem kierownicy i rzeczywistej dynamiki samochodu w czasie rzeczywistym.
MOCNE, OSZCZĘDNE SILNIKI
Oprócz przystępnej ceny zakupu, Nowy Renault Laguna został zaprojektowany z myślą o niskich kosztach eksploatacji. Rzeczywiście, jego koszty użytkowania, serwisowania i napraw figureują wśród najniższych w swoim segmencie, co zawdzięcza w szczególności silnikom dCi 110 KM (81 kW) i dCi 150 KM (110 kW).
Nowy Renault Laguna jest teraz jeszcze bardziej przyjazny dla środowiska niż wcześniej dzięki średniemu wzrostowi zużycia paliwa o 0,5 litra/100 km w całej gamie.
Silniki dCi: wyjątkowa przyjemność, niezawodność i oszczędność
Wersje Nowego Renault Laguna wyposażone w silnik dCi 110 KM (81 kW) charakteryzują się rekordowo niską emisją spalin dla sedana tej wielkości i klasy. Jego wynik 120 g CO2/km odpowiada zużyciu paliwa w cyklu mieszanym wynoszącemu 4,7 litra/100 km i oznacza oszczędność 16 g/km w porównaniu do Laguny III w momencie jej wprowadzenia w 2007 roku. Mimo to wersje te łączą cechy, jakich oczekuje się od nowoczesnego samochodu turystycznego (240 Nm momentu obrotowego dostępnego od 2000 obr/min) z niskimi całkowitymi kosztami użytkowania, co czyni go idealnym dla kierowców pokonujących duże odległości.
Wersje napędzane silnikiem M9R oferują lepsze osiągi i przyjemność z jazdy i są dostępne w czterech wersjach mocy: 130 KM, 150 KM, 175 KM (połączone z automatyczną skrzynią biegów) oraz 180 KM (96 kW, 110 kW, 127 kW i 131 kW odpowiednio). Te silniki są szczególnie dobrze dopasowane do osiągów podwozia Nowego Laguny. Maksymalny moment obrotowy wynosi od 320 Nm do 400 Nm, a wszystkie cztery silniki przyspieszają wyraźnie i płynnie do 5200 obr/min.
W zależności od wersji zużycie paliwa wynosi od 5,2 do 5,7 litra/100 km (6,2 litra/100 km z automatyczną skrzynią biegów). Niskie emisje CO2 wynoszące od 136 do 163 g/km sprawiają, że każdy z tych silników jest przyjazny dla środowiska w swoim standardzie i dla segmentu.
Silniki te są wyposażone w szereg technologii, które przyczyniają się do ich niskiej emisji zanieczyszczeń (filtr cząstek stałych, nowy EGR, zrewidowany system wtrysku paliwa).
Silniki benzynowe: responsywne i wydajne
Dynamiczny, cichy i gładki silnik benzynowy 2.0 o mocy 16 zaworów (M4R) oferuje maksymalną moc 140 KM (103,4 kW) i maksymalny moment obrotowy 195 Nm.
Ten silnik opracowany przez Renault-Nissan, kompatybilny z E85, łączy mocną reakcję i moment obrotowy przy niskich obrotach z żywiołowymi osiągami przy wyższych prędkościach obrotowych, co zapewnia znakomitą przyjemność z jazdy w pełnym zakresie obrotów oraz łagodne akustyki.
Pomimo zużycia paliwa w cyklu mieszanym wynoszącego zaledwie 7,5 litra/100 km (co odpowiada 173 g CO2/km), napędza Nowego Renault Laguna Sedan od zera do 100 km/h w zaledwie 9,1 sekundy. Łańcuch rozrządu nie wymaga obsługi i objęty jest dożywotnią gwarancją.
Silnik 2.0 o mocy 16 zaworów z turbodoładowaniem (F4Rt) oferuje maksymalną moc 170 KM (125 kW) i maksymalny moment obrotowy 270 Nm. Napędza go proaktywna sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów (AJ0) i zwraca zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynoszące 8,7 litra/100 km (co odpowiada 201 g CO2/km).
Z tym silnikiem pod maską, Renault Laguna Sedan jest szczególnie przyjemny w prowadzeniu i pokonuje 1 000 metrów ze startego pomiaru w 30,2 sekundy.
Niższe koszty eksploatacji
Nowy Laguna ułatwia życie swoim właścicielom dzięki dłuższym interwałom serwisowym. Technologia OCS (System Kontroli Oleju) oznacza, że zmiany oleju zaleca się jedynie co 30 000 km dla wszystkich, z wyjątkiem turbodoładowanego silnika benzynowego (co 20 000 km).
Świece zapłonowe oraz filtry powietrza i oleju muszą być wymieniane jedynie co 60 000 km, podczas gdy pasek rozrządu i akcesoria wersji benzynowych i diesla muszą być wymieniane jedynie co 120 000 km lub 160 000 km odpowiednio, chociaż łańcuch rozrządu w wersjach 2.0 16V benzynowych i 2.0 dCi diesla jest objęty dożywotnią gwarancją.
Wszystkie silniki korzystają z niższego zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu. Nowy Renault Laguna ma 12-letnią gwarancję na korozję.
KOMFORT PODRÓŻY
Nowy Renault Laguna korzysta z szerokich prac mających na celu zwiększenie komfortu akustycznego, w dziedzinie, w której model – a zwłaszcza jego wersje diesla – wyróżniają się jako punkt odniesienia w segmencie.
Komfort podróży zapewnia szereg pomocy dla kierowcy, w tym elektroniczną hamulec postojowy, tempomat z ogranicznikiem prędkości, automatyczne włączanie świateł i wycieraczek, itp. Wysoki standard komfortu jazdy, umożliwia kierowcy i pasażerom delektowanie się doskonałą dynamiką samochodu.
Ostatecznie, komfort podróży podnosi dostępność dwustrefowej, trójtrybowej (Soft, Auto i Fast) automatycznej klimatyzacji, która wprowadza funkcję automatycznego recyklingu powietrza w kabinie oraz czujnik toksyczności.
Maksymalny komfort: cisza jest złotem
Nowy Laguna korzysta z działań na trzech frontach:
- zmniejszenie hałasu silnika, szczególnie przy niskich prędkościach,
- izolacja od hałasu drogowego,
- i przede wszystkim, zmniejszenie hałasu wiatru.
Uczestnictwo komfortu akustycznego wersji z silnikiem diesla jest równoważne z wersjami benzynowymi, co zawdzięczają w dużej mierze wrodzonym cechom samych jednostek napędowych.
Prace były także prowadzone w kierunku zwiększenia tłumienia silnika, w tym innowacyjne rozwiązania, takie jak zamocowanie między górną częścią obudowy skrzyni biegów a wspornikiem akumulatora, które umożliwia ostatniemu pełnienie roli tłumika akustycznego (patentowane rozwiązanie).
Aerodynamika Nowego Renault Laguna była starannie dopracowywana na bardzo wczesnym etapie projektowania samochodu. Wycieraczki umieszczono pod linią maski, podczas gdy specjalny kształt osłon lusterka i słupków przedniej szyby redukuje turbulencje, a tym samym hałas wiatru.
KOMFORT JAZDY
Długa lista wyposażenia została uwzględniona, aby odciążyć kierowcę:
- Czujniki zbliżeniowe parkowania z przodu i z tyłu, z obszarem tuż przed lub za samochodem wyświetlanym na głównym wyświetlaczu deski rozdzielczej, oprócz ostrzeżenia dźwiękowego,
- Karta bezkluczykowa trzeciej generacji Renault z kontrolą świateł 'see you home’,
- Zintegrowane zwolnienie pokrywy wlewu paliwa w celu ułatwienia tankowania,
- Wskaźnik zmiany biegów (ułatwia jazdę 'eco’),
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości,
- Elektroniczna hamulec postojowy, itd.
Komfort jazdy
Zawieszenie zapewnia komfort jazdy dzięki kontroli ruchu pionowego. Połączenie ciśnieniowych amortyzatorów z przodu i dwururowych amortyzatorów z tyłu pozwala na płynne pokonywanie przeszkód przy umiarkowanych prędkościach.
Podczas pokonywania zakrętów komfort jazdy jest zapewniony poprzez ograniczenie przechyłów nadwozia, podczas gdy fotele są twardsze, z poziomem wsparcia bocznego, który pozwala pasażerom cieszyć się możliwością jazdy samochodu.
Jakość powietrza w kabinie
Sterowanie Soft-Auto-Fast dla zaawansowanej, innowacyjnej klimatyzacji trójdrożnej jest intuicyjne w użyciu i umieszczone razem między wentylatorami, podczas gdy automatyczne funkcje systemu można dostosować do indywidualnych wymagań.
Funkcje punktu odniesienia trybu 'Auto’ inspirowane są najlepszymi systemami na rynku i zapewniają zoptymalizowany kompromis między komfortem termicznym a akustycznym, a także szybkim uruchamianiem.
Tryb 'Soft’ sprzyja cichszemu, bardziej przytulnemu atmosferze, zwłaszcza dla kierowcy i pasażera z przodu.
Ostatecznie tryb 'Fast’ działa szybko, aby nagrzać lub schłodzić kabinę w rekordowym czasie.
JAKOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO: PODSTAWY LAGUNY
W momencie wprowadzenia na rynek w 2007 roku jednym z głównych celów Nowej Laguny III była zmiana wizerunku Renault jako benchmarka w branży pod względem jakości produktów i usług.
Dziś, choć wyniki niektórych badań jeszcze nie zostały opublikowane, wszystkie wskazują na podobne wyniki. Opublikowane niezależne badania (JD Power, ADAC itp.) oraz wyniki wewnętrznych badań i testów w mediach specjalistycznych sugerują, że Laguna osiągnęła TOP3.
Renault Laguna zapewniła, że nieprzejednana jakość stała się głęboko zakorzenioną częścią DNA Renault, na każdym etapie cyklu życia swoich pojazdów, od ich projektowania i produkcji po sprzedaż i serwis posprzedażowy.
Wysiłki Renault w zakresie jakości przez wiele lat przyniosły korzyści wszystkim modelom grupy, a każdy nowy pojazd okazał się bardziej niezawodny od swojego poprzednika.
W CAŁKOWITYM BEZPIECZEŃSTWIE
Nowy Renault Laguna umożliwia wszystkim pasażerom relaksującą jazdę dzięki niezwykłemu komfortowi i bezpieczeństwu w swojej klasie (36 punktów w EuroNCAP z 37 możliwych).
Jeśli chodzi o ochronę pasażerów, Laguna korzysta ze wszystkich najnowszych innowacji, a także z szerokiej, uznawanej wiedzy Renault w zakresie badania wypadków w rzeczywistości.
Lider w dziedzinie aktywnego bezpieczeństwa…
Nowy Renault Laguna korzysta z uznawanej wiedzy Renault w obszarze zarówno aktywnego, jak i pasywnego bezpieczeństwa. Oprócz wyjątkowej dynamiki swojego podwozia, model zapewnia najlepsze osiągi hamulców w swojej klasie, zwłaszcza po wielokrotnym hamowaniu (droga hamowania zaledwie 40 metrów – przy 16-calowych kołach – po 10-krotnym hamowaniu z prędkości 100 km/h do zatrzymania).
Duże hamulce składają się z wentylowanych tarcz przednich o średnicy od 280 do 296 mm i tylnych tarcz o średnicy 300 mm. Jednostka sterująca/układ hydrauliczny zawiera precyzyjny system wspomagania hamulca awaryjnego, który jest uruchamiany elektronicznie i nie jest pod wpływem mechanicznych variacji.
Jakość podwozia, w połączeniu z precyzyjnym i automatycznie dostosowanym cyfrowym modelem dynamiki samochodu, pozwala na bardziej rygorystyczne przewidywanie sytuacji awaryjnych. ABS i ESC są standardowe oraz bardziej efektywne dzięki wstępnemu działaniu hamulców, aby wyeliminować szarpnięcia.
Tymczasem, opcjonalne reflektory bi-Xenon skręcają w zakręty w zależności od prędkości samochodu i kąta skrętu kierownicy. Ta technologia zapewnia do 90 procent dodatkowego światła w zakrętach w porównaniu do reflektorów halogenowych.
System monitorowania ciśnienia w oponach także można zamówić jako opcję.
…jak również w zakresie pasywnego bezpieczeństwa
Różne rozwiązania pasywnego bezpieczeństwa opracowane przez Renault opierają się na wnioskach wynikających z badań w rzeczywistych sytuacjach wypadkowych oraz rzeczywistego zachowania kierowców, które są wykorzystywane do zapewnienia bardziej holistycznego i bardziej skutecznego podejścia do bezpieczeństwa pasażerów.
Aby zapewnić jeszcze większą ochronę, elektronika Nowego Renault Laguna została zaprojektowana z myślą o wcześniejszym aktywowaniu systemów ochrony nowej generacji.
Algorytm trójdrożny obejmuje wszystkie możliwe konfiguracje, aby zoptymalizować ich działanie w różnych sytuacjach zderzeniowych (kompleksowy czołowy zderzak, zderzenie z tyłu lub z boku). Zderzenie boczne jest główną przyczyną śmiertelnych obrażeń, ponieważ boki samochodu tradycyjnie oferują mniej ochrony. Jednak konkretne prace w tym obszarze przyniosły spektakularne rezultaty.
Aby wykrywać i reagować na sytuacje zderzeniowe do dwóch razy szybciej, Nowy Renault Laguna korzysta z unikalnego systemu, który składa się z podwójnych czujników zderzeń bocznych umieszczonych w przednich drzwiach i słupkach B. Specyficzny algorytm dostosowuje czas reakcji do siły uderzenia i uruchamia zwolnienie nowej generacji bocznych poduszek powietrznych podwójnej komory i podwójnego ciśnienia w klatce piersiowej/kroczu.
Ustawa wymaga, aby system był skuteczny do 50 km/h, ale ochrona oferowana przez Nowego Renault Laguna jest skuteczna do 70 km/h. Ta wydajna konfiguracja opiera się na systemie sześciu lub ośmiu poduszek powietrznych (w tym opcjonalnych tylnych poduszek powietrznych w klatce piersiowej), które są umieszczone wokół pasażerów. Podwójne napinacze pasów bezpieczeństwa w przednich fotelach działają teraz na obu końcach pasa (zewnętrzne przymocowanie biodrowe i rolka).
To rozwiązanie, w połączeniu z powietrzną poduszką anty-submariningową wbudowaną w siedzisku, zapewnia, że pasażerowie są mocno utrzymywani na swoim miejscu w przypadku zderzenia czołowego i zapobiega ich przesunięciu pod pasem biodrowym pasów bezpieczeństwa. Utrzymywana centralna klamra została zaprojektowana w celu ułatwienia zapięcia. Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa są wyposażone w ograniczniki obciążenia, a Nowy Renault Laguna ma sygnalizację zapięcia pasów dla wszystkich pięciu miejsc, a także dźwiękowe ostrzeżenia dla pasażerów z przodu.