Gdy rynek premium rozwinął się w 2010 roku po kryzysie finansowym z 2008 roku, Renault zaprezentowało samochód z wyższej półki o nazwie Latitude. Był on oparty na platformie D Renault-Nissan, która była również wykorzystywana w minivanie Renault Espace, Samsung SM5 oraz Nissan Maxima. Rzadko zdarzało się zobaczyć luksusowy pojazd od francuskiego producenta, mimo że w latach 80. miał on także konkurenta w segmencie premium, model Safrane.
Auto o długości 4,9 m (16 stóp) było dostępne wyłącznie z przednim napędem i oferowało liczne luksusowe opcje w standardzie. W zależności od silników, wyposażone było albo w sześciobiegową manualną, albo w sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów. Posiadało opcjonalny system skrętu wszystkich kół, który ułatwiał szybsze pokonywanie zakrętów.
Dostępne silniki miały moc od 140 do 240 KM, oferując trzy warianty jednostek benzynowych oraz dwa turbodiesle. Dobre osiągi dotyczyły jedynie silników V6, zarówno benzynowych, jak i turbodiesli. Oba miały moc 240 KM, jednak 3,5-litrowy silnik benzynowy dysponował jedynie 330 Nm (243,4 lb-ft) momentu obrotowego, podczas gdy 3,0-litrowy turbodiesel miał 450 Nm (332 lb-ft) siły ciągu. Mimo to, przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mph) zajmowało 6,4 sekundy w przypadku silnika benzynowego i 7,6 sekundy w przypadku turbodiesla.