Renault zaprezentował odświeżoną wersję trzeciej generacji modelu Megane na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2013 roku, a pięciodrzwiowa wersja była jedną z głównych atrakcji stoiska producenta.
Europa szykowała się do wprowadzenia nowych standardów emisji, a nie wszyscy producenci samochodów mieli wszystko, co potrzebne, aby się do nich dostosować. Z drugiej strony, Renault wykonało swoją pracę domową i przygotowało odświeżoną wersję Megane, aby spełnić nowe normy emisji.
Choć producent samochodów już pracował nad czwartą generacją Megane, nie chciał inwestować zbyt wiele w facelifting. Mimo to, dodał nowy przód, który miał dużą emblemat na grillu, a nie na masce jak w poprzedniku. Dodatkowo, reflektory zyskały nowy design. Z kolei zderzak wyposażono w diodowe światła dzienne umieszczone niżej w bocznych wlotach. Jednak profil samochodu pozostał niezmieniony, z tej samej łukowatej linii dachu i skośnej klapy bagażnika, w stylu Kamm-back.
Wewnątrz główną różnicą był nowy system multimedialny R-Link umieszczony nad centralnym panelem. To przybliżyło francuskiego producenta do jego głównych konkurentów, mimo że Renault wiedziało, że nie ma dużego zapotrzebowania wśród swoich klientów. Jednak, podobnie jak w poprzedniku, pięciodrzwiowe Megane z 2014 roku miało tylną kanapę dzieloną w proporcjach 60/40. Dzięki temu można było zwiększyć pojemność bagażnika z regularnych 371 litrów (13,1 cu-ft) do 1,162 litrów (41 cu-ft).
Pod maską, oferta silników została zaktualizowana do standardów emisji Euro 6. Ponadto, Renault wprowadziło nową turbosprężarkę o pojemności 1.33 litra i automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem.
Renault modernizuje swoją ofertę modelu Mégane, nadając mu bardziej dynamiczny wygląd oraz wyposażając w najnowsze technologie, w tym system multimedialny Renault R-Link.
Mégane będzie pierwszym modelem, który zostanie wyposażony w silnik benzynowy o mocy 130KM w połączeniu z przekładnią EDC. Komfort podróżowania i przyjemność z jazdy pozostają kluczowymi cechami flagowego modelu marki. Oferta sportowych wersji, w tym Mégane GT i Renaultsport, również zostanie zaktualizowana. Nowe modele zadebiutują w Wielkiej Brytanii w pierwszym kwartale 2014 roku.
Nowa tożsamość modelu Mégane
Tak jak w przypadku wszystkich nowych pojazdów w ofercie, rodzina Renault Mégane przyjmuje nową tożsamość marki. Mégane Hatch, Coupé i Sport Tourer zyskały nowy zderzak, nowe kratki wentylacyjne oraz nową maskę z powiększonym logo Renault na błyszczącym czarnym tle.
Modele z rodziny Mégane zostały również odświeżone poprzez nowe eliptyczne reflektory oraz nowe światła dzienne, które rozciągają się wzdłuż zewnętrznych krawędzi zderzaka.
„Naszym celem w nowym projekcie było zachowanie charakterystycznych cech każdego pojazdu, ale z jednoczesnym wspólnym zderzakiem. Wyposażone w nową maskę i zderzak, modele Mégane zachowują harmonię stylistyczną, łącząc skrzydła i elementy tylne. Integracja nowej tożsamości na przodzie nadaje Mégane nowy wygląd, który jest w pełni spójny z innymi modelami marki.”
Jean-Philippe Texier – Kierownik projektu wzornictwa dla serii M1
Modernizacja stylu wzmocniła elegancję i nowoczesny charakter Mégane Hatch, potwierdzając atrakcyjność Mégane Coupé z jego dynamicznymi liniami, oraz zabezpieczając praktyczność Mégane Sport Tourer, jednocześnie podkreślając linię nadwozia.
Wnętrze modelu Mégane wyposażone jest w wielokierunkowy joystick na centralnej konsoli do przeglądania multimedialnego interfejsu Renault R-Link, który zadebiutował w ofercie w połowie 2013 roku.
Nowość w ofercie silników benzynowych – TCe 130 EDC
Rodzina modeli Mégane jest teraz dostępna z automatyczną przekładnią EDC (Efficient Dual Clutch) w silniku TCe 130 (bez systemu Stop & Start). Dział inżynieryjny poprawił parametry silnika, szybciej i częściej włączając funkcję turbodoładowania dla lepszej wydajności. Przeprowadzone zmiany obejmowały aktualizację oprogramowania kontrolującego silnik i przekładnię w celu poprawy przyspieszenia i reakcji. Automatyczna przekładnia EDC zyskała nowy sposób zarządzania zmianą biegów.
Wzór jakości
Mégane III znajduje się w czołówce najawniejszych samochodów w swojej klasie, według licznych badań przeprowadzonych przez niezależne organizacje. Badanie ADAC 2012 (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) oceniło Mégane jako „dobry” lub nawet „doskonały” w okresie serwisowym między 2007 a 2012 rokiem. Modele wyprodukowane w latach 2009, 2010 i 2011 regularnie otrzymywały ocenę „doskonały”, co potwierdza niezawodność Mégane III z upływem czasu.