Renault zaktualizował gamę modelu Megane w 1999 roku, dostosowując ją do standardów emisji Euro 3, wprowadzając jednocześnie wersję kabriolet.
Pierwsza generacja Megane odniosła ogromny sukces i była jednym z samochodów o najszerszej gamie wersji nadwoziowych kiedykolwiek stworzonych. Renault wyprodukowało ją jako coupé, kabriolet, pięciodrzwiowego hatchbacka, sedana, kombi i minivana.
Wraz z ulepszonym modelem, Megane Cabriolet otrzymał zmienioną przednią część nadwozia. Jego kratka miała większe wloty powietrza. Łezkowate reflektory z wyraźnymi kierunkowskazami były podobne do tych z pozostałych modeli Megane. Zderzak wyposażono w dolną kratkę z poziomymi i pionowymi żebrami. Oprócz klamek w kolorze nadwozia, zespół projektowy zakończył swoją pracę zanim dotarł do tyłu samochodu, który pozostał niezmieniony.
Wnętrze pomieściło cztery miejsca, jednak właściciel mógł wykorzystać jedynie te przednie dla pasażerów. Z powodu krótkiego rozstawu osi i przesuniętej do przodu tylnej kanapy, z tyłu zabrakło miejsca na nogi. Profilowana pokrywa bagażnika chroniła ręcznie obsługiwany materiałowy dach przed słońcem.
Pod maską Renault zainstalował wybór silników benzynowych o mocy od 95 do 150 KM, pochodzących z modelu coupé. Połączono je wyłącznie z pięcio-biegowymi skrzyniami manualnymi.
Renault Mégane to mały samochód rodzinny produkowany przez francuskiego producenta Renault od 1995 roku. Oferowany jest w wersjach z 3 i 5 drzwiami, jako hatchback, sedan, coupé, kabriolet oraz kombi.
Mégane I (1995-2002)
Mégane I zadebiutował jesienią 1995 roku, jako następca modelu Renault 19. Samochód w zasadzie był tylko odświeżoną wersją swojego poprzednika, korzystając z podłogi, silników, skrzyń biegów i konstrukcji podwozia modelu 19, chociaż wprowadzono wiele modyfikacji. W 1997 roku zaprezentowano Mégane Scénic, kompaktowe MPV. Nazwa pochodzi od konceptu Renault pokazanym w 1988 roku, a Mégane rozwijał nową estetykę wprowadzoną przez Patricka Le Quémenta w modelu Laguna, w tym charakterystyczny „dziób ptaka” w grillu – nawiązanie do legendarnego Renault 16 z lat 60. Mégane, podobnie jak jego poprzednicy 19 i 11, był produkowany w zakładzie Renault w Douai w północnej Francji oraz w hiszpańskim zakładzie w Palencji.
Napędzany był silnikiem typu E Renault („Energy”) o pojemności 1.4 L, 1.6 L, 1.8 L oraz jednostką F dostępna w wersji 1.9 L diesel i 2.0 L benzynowej, a tym razem oferowano szerszą gamę silników 16-zaworowych. Dostępny był również silnik diesla 1.9 L w wersji naturalnie ssącej oraz turbodoładowanej.
Łagodny lifting w 1999 roku nadał Mégane I zmodyfikowany grill, bardziej zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i ulepszone wyposażenie, a silniki 16-zaworowe były stosowane w całej gamie.
Mégane II (2002)
Mégane II zadebiutował w 2002 roku, co oznaczało całkowicie nowy początek. Oba modele mało się od siebie różnią, nowy pojazd został zainspirowany nowym stylem producenta, który po raz pierwszy zaprezentowano w modelu Avantime. Ogromny sukces Mégane w całej Europie udowodnił, że nowa, odważna stylistyka Renault to zwycięska formuła, a późniejsza porażka Avantime w sprzedaży może być przypisana niecodziennemu umiejscowieniu na rynku niż jego stylizacji. Nowy Mégane został uznany za Europejski Samochód Roku w 2003 roku i uzyskał 5-gwiazdkową ocenę bezpieczeństwa w testach zderzeniowych EuroNCAP, będąc pierwszym autem w swojej klasie, które to osiągnęło.
Mégane II oraz Laguna były showcase’ami dla wielu innowacyjnych technologii, które Renault wprowadziło około 2001-2002; system bezkluczykowego zapłonu Renault Card, standardowo dostępny w Mégane II, był pierwszym w tej klasie i od tego czasu został szeroko przyjęty. Podobnie, opcja panoramicznego szklanego dachu jest kolejnym obszarem, w którym Renault był pionierem, a inni podążali za tym przykładem.
Wprowadzono wersje RenaultSport (RS) 3-drzwiowego i 5-drzwiowego hatchbacka, wyposażone w turbodoładowany silnik benzynowy 2.0 L 16v o mocy 225 KM. Wraz z silnikiem wprowadzono zmiany w geometrii zawieszenia z przodu i z tyłu, aby poprawić prowadzenie, a model ma głębszy i szerszy zderzak przedni. Mégane Renault Sport konkuruje w segmencie hot hatch.
Jak w przypadku poprzedniego Mégane, gama modeli jest niezwykle szeroka; dostępny jest hatchback z trzema i pięcioma drzwiami, nazywany odpowiednio „Sport Hatch” i „Hatch”, jest sedan 4-drzwiowy (Sport Saloon), pięciodrzwiowe kombi (Sport Tourer / Grandtour), a aby zastąpić zarówno Mégane Coupe, jak i Convertible, zaprezentowano nowy składany hardtop Mégane Coupe-Convertible (pokazany powyżej). Na miejsce starego Mégane Scenic wchodzi nowy Scénic dostępny w krótkiej i długiej wersji rozstawu osi, ta druga oferująca siedem miejsc dla dodatkowej wszechstronności.