Kiedy Renault wprowadziło linię Megane w 1995 roku, starało się zaoferować ją w różnych wersjach, w tym coupé, które zadebiutowało na rynku w 1996 roku.
Patrząc na ten mały samochód, można powiedzieć, że Megane Coupe była najsportowszą wersją w ofercie Renault. Co więcej, ten dwu-drzwiowy pojazd zdołał wziąć udział w wyścigach rajdowych, udowadniając, że francuski producent wciąż posiadał wiedzę na temat tworzenia odpowiednich sportowych aut, mimo że nie oferował ich na rynku.
Kiedy Patrick Le Quemment projektował front Megane, inspirował się dawną chwałą modelu Renault 16 z końca lat 60-tych. To rozwiązanie zastosował w całej gamie Renault, a Megane Coupe również je przyjęło. Reflektory wyglądały podobnie do tych z pozostałych modeli, ale miały swoje unikalne cechy. Co więcej, przednia szyba była jeszcze bardziej pochylona niż w wersji Sedan czy hatchback, a cały pojazd był krótszy. Pochylona tylna szyba kończyła się tuż przed otwarciem bagażnika. Mimo wyglądu, pojazd nie był hatchbackiem.
Wnętrze było nieco ciasne na tylnych siedzeniach, ale oferowało wystarczająco miejsca dla pasażerów siedzących na przednich fotelach z wysokim podparciem. Owalne otwory wentylacyjne oraz układ deski rozdzielczej przypominały resztę gamy Megane, ale różniły się od niej. Nie bez znaczenia były również białe tarcze zegarów z czerwonymi wskazówkami, które wyglądały bardziej sportowo niż te, które stosowano w innych modelach.