Renault zmodernizował całą generację Megane w 1999 roku, przygotowując ją do norm emisji Euro 3, a wersja Coupe również została ulepszona.
Kiedy francuski producent samochodów wprowadził do oferty model Megane, był on jednym z najszerszych na rynku, produkowanym jako coupe, cabriolet, hatchback, sedan oraz MPV. To był również udany model oparty na starszej, ale niezawodnej platformie z Renault 19. Wersja coupe była postrzegana jako lepszy wybór od sportowego hatchbacka, ale jej sukces był ograniczony.
Producent zaprojektował przednią część coupe i wprowadził koncepcję „dzioba ptaka” z pionowym żeberkiem, które dzieliło kratkę chłodnicy na dwie części. Reflektory przypominały parę ptasich oczu, a owinięty plastikowy zderzak miał szeroką kratkę na dolnej części, po obu stronach której znajdowały się okrągłe światła przeciwmgłowe. Mimo swojego wyglądu, Megane Coupe było pojazdem dwuosobowym. Klapa bagażnika otwierała się bez tylnej szyby.
Wewnątrz producent wprowadził lepszej jakości materiały oraz białe wskaźniki na panelu instrumentów z czerwonymi wskazówkami. Zestaw wskaźników został rozszerzony nad centralną konsolą, gdzie Renault wprowadził nowy odtwarzacz CD jako opcję, powyżej pokręteł klimatyzacji. Jego kubełkowe fotele z przodu zaprojektowano głównie z myślą o komforcie, podczas gdy z tyłu prawie nie było miejsca dla pasażerów.