RENAULT Megane Coupe 2008-2015

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

RENAULT Megane Coupe 2008-2015

Przejdź do galerii zdjęćRENAULT Megane Coupe 2008-2015

Premiera Renault Megane Coupe miała miejsce we wrześniu 2008 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. Renault wykonało duży krok naprzód, projektując coupe, które przyciągało wzrok swoim stylowym, chwytliwym wyglądem.

Wnętrze Megane Coupe było ergonomiczne i dobrze przemyślane, z użyciem miększych materiałów na desce rozdzielczej.

Pozycja za kierownicą była bardzo wygodna, a fotele przednie łatwe w regulacji, podobnie jak kierownica.

Przestrzeń bagażowa w Coupe była odpowiedniej wielkości i można ją było powiększyć, składając tylną kanapę, jeśli użytkownicy chcieli przewozić większe przedmioty.

Tylnie siedzenia oferowały ograniczoną przestrzeń na kolana, więc Coupe nie było najlepszym samochodem do przewozu dorosłych pasażerów z tyłu.

Coupe było wyposażone w standardowy system nawigacji satelitarnej, a użytkownicy mogli zdecydować się na asystowany hamulec postojowy.

W kwestii bezpieczeństwa, Megane miało nie mniej niż 8 poduszek powietrznych i zdobyło 5 gwiazdek w teście Euro NCAP.

Nowy system kierowniczy wraz z sztywniejszym zawieszeniem oferował doskonałe prowadzenie w zakrętach, bez przechyłów nadwozia i z dobrą przyczepnością.

Jednym z minusów zauważonych podczas produkcji Coupe był problem z izolacją akustyczną, który występował przy wyższych prędkościach. To była szkoda, ponieważ Coupe wyglądało naprawdę świetnie i prowadziło się niespodziewanie dobrze.

Z drugiej strony, Coupe miało bardzo dobrą cenę i wiele atrakcyjnych funkcji.

 Koncept Renault Mégane Coupé, zaprezentowany na targach w Genewie wiosną 2008 roku, otworzył drogę do wprowadzenia nowej linii modeli klasy C, które mają wyraźny charakter. Po premierze nowego Renault Mégane we wrześniu 2008 roku, przyszła pora na nowy Renault Mégane Coupé, który wejdzie na scenę podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Projekty rodziny nowego Renault Mégane mają na celu stworzenie samochodu, który od razu przyciąga wzrok. Elegancki wygląd czerpie inspirację z pasji związanej z motoryzacją, w tym elementów ze świata sportu.

Oba nowe modele Renault Mégane, które właśnie zadebiutowały, mają swoje wyraźne osobowości. Wersja hatchback wyróżnia się atrakcyjnym i uspokajającym wyglądem. Do jej mocnych stron należy zdecydowana linia, która wyraźnie zmienia styl, a także doskonały komfort, praktyczne wyposażenie i wzorowe właściwości jezdne. Z kolei nowy Renault Mégane Coupé koncentruje się na przyjemności z bezpiecznej jazdy i wydajności, skierowanej do wymagających entuzjastów, którzy szukają emocji odpowiadających uderzającemu wyglądowi coupé, a jednocześnie potrzebują auta do codziennego użytku.

Oba modele są również solidne, z naciskiem na precyzyjne wykonanie ich paneli oraz jakość zastosowanych materiałów. Nowy model zyskał również na postępach, które zostały osiągnięte w całej ofercie Renault, zarówno w zakresie niezawodności, jak i trwałości.

Wnętrze nowego Renault Mégane jest bogato wyposażone w praktyczne funkcje zwiększające komfort. Do nich należy zintegrowany zestaw wskaźników analogowych i cyfrowych, zawierający nowy interfejs tempomatu/ogranicznika prędkości, czytelniejszy dzięki kodowaniu kolorami. Lista wyposażenia obejmuje również szereg funkcji zazwyczaj kojarzonych z wyższym segmentem, takich jak bezkluczykowy dostęp i zapłon, automatyczne blokowanie po oddaleniu się kierowcy od samochodu, system nawigacji Carminat Bluetooth® DVD oraz dostosowany system audio (3D Sound by Arkamys®).

Właściwości jezdne nowego Renault Mégane i nowego Renault Mégane Coupé w pełni odpowiadają wysokim standardom, które obiecuje ich wygląd, dzięki precyzji, kontroli i efektywności, co zapewnia szczególnie przyjemną i uspokajającą jazdę. Dla wersji hatchback i coupé dostępna jest szeroka gama silników dCi i TCe, które łączą osiągi z poszanowaniem środowiska, w tym cztery silniki Diesla, które emitują 120 g/km CO2 lub mniej (118 g/km dla dCi 85 i 90, 120 g/km dla dCi 105 i 110).

Mimo że są większe i bardziej przestronne, nowy Mégane i nowy Renault Mégane Coupé są średnio o 8 kg lżejsze od swoich poprzedników. Nowy Renault Mégane i nowy Renault Mégane Coupé korzystają także z doświadczenia Renault w dziedzinie bezpieczeństwa. Wśród funkcji znajdują się podwójne czujniki uderzeń bocznych oraz poduszki powietrzne z podwójną komorą, które zastosowano w Renault Laguna III, mające na celu minimalizowanie skutków zderzenia bocznego.

To pojazd również odpowiedzialny społecznie, który w 95 procentach nadaje się do recyklingu po zakończeniu eksploatacji, podczas gdy prawie 12 procent zawartych w nim tworzyw sztucznych pochodzi z recyklingu, co odpowiada średnio 22 kg na auto.

Zespoły projektowe i inżynieryjne Renault skupiły się na trzech głównych obszarach rozwoju, a mianowicie wzmocnieniu osobowości każdego modelu z linii Mégane, zapewnieniu zrównoważonej oferty pod względem osiągów i wyposażenia oraz dążeniu do pozycji lidera w klasie we wszystkich kluczowych cechach.

Nowy Renault Mégane i nowy Renault Mégane Coupé oznaczają początek odnawiania oferty Renault w segmencie C. Z udziałem w rynku wynoszącym ponad jedną trzecią, ten segment od dawna jest największy w Europie Zachodniej i ma znaczący wpływ na wyniki Renault pod względem zarówno wolumenu, jak i rentowności.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.