Renault zaprezentował odświeżoną wersję kabrioletu w gamie Megane w 2013 roku, a jej sprzedaż rozpoczął w 2014 roku, obiecując przyjemność z jazdy dzięki nowemu przodowi i większej ilości technologii wewnątrz.
W związku z wprowadzeniem nowych norm emisji Euro6, francuski producent musiał podjąć działania w segmencie kompaktowym i przedstawił odświeżoną gamę Megane. Nie tylko hatchback czy kombi przeszły przez ten proces. Mimo że rynek kabrioletów nie był znaczący, producent dotrzymał obietnicy i wprowadził na rynek zmodernizowaną wersję tego modelu.
Nowy przód pozbył się reflektorów w kształcie bomerangu, które były dostępne w Megane od 2010 roku. Dodatkowo, przednia część charakteryzowała się smuklejszą kratką i większym logo, które zajęło centralne miejsce. Aby poprawić chłodzenie silnika, producent dodał szerszą kratkę w dolnym zderzaku, otoczoną zespołami świateł przeciwmgielnych. Po bokach nie było wielu zmian od szyby czołowej do tyłu, ale zamontowano przyciemniane światła tylne. Zmieniono także tylny zderzak, dodając splitter w dolnej części.
W środku, podobnie jak jego poprzednik, Megane Coupe-Cabriolet oferował miejsce dla czterech osób na dwóch fotelach kubełkowych z przodu oraz ławce z tyłu. Niestety, z powodu składanego twardego dachu, niewiele miejsca pozostało dla pasażerów z tyłu. Z drugiej strony, kierowca miał do dyspozycji opcjonalny system nawigacji, który można było zamówić i zainstalować w centralnej części deski rozdzielczej.
Pod maską Renault zdecydował się na zamontowanie turbodoładowanego silnika o pojemności 1,2 litra. Trend downsizingu zmusił francuskiego producenta do tego kroku, ale oferował także jednostkę o pojemności 2,0 litra z naturalnym zasilaniem. Ponadto dostępne były również opcje silników turbo-diesla.
Renault kontynuuje odnowę swojej gamy modeli, wprowadzając nowego Mégane Coupé-Cabriolet. Najnowsza wersja modelu prezentuje nową tożsamość stylistyczną marki i jest teraz dostępna z systemem multimedialnym Renault R-Link.
Stylistyka przodu nowego Mégane Coupé-Cabriolet odzwierciedla uznaną nową filozofię designu Renault.
Model jest teraz dostępny z Renault R-Link, połączonym multimedialnym systemem wbudowanym w deskę rozdzielczą.
Z opuszczonym dachem, nowy Mégane Coupé-Cabriolet zapewnia unikalne doświadczenia na świeżym powietrzu.
Nowy Mégane Coupé-Cabriolet trafi najpierw do sprzedaży w Belgii w styczniu, równocześnie z Międzynarodowym Salonu Samochodowego w Brukseli 2014. Następnie będzie dostępny od marca w ponad 15 innych rynkach (Francja, Niemcy, Australia itp.).
Po Mégane Hatchback, Mégane Coupé i Mégane Estate, nadszedł czas na Mégane Coupé-Cabriolet, aby zaprezentować nowe cechy rodziny Renault. Jego dynamiczna, elegancka sylwetka została dodatkowo podkreślona nowym zderzakiem, w którym znajduje się większe logo Renault umieszczone na błyszczącym czarnym tle.
Tymczasem, tak jak w przypadku większości modeli Renault, połączony system multimedialny Renault R-Link jest teraz dostępny w Mégane Coupé-Cabriolet, zarówno jako opcja, jak i w standardzie w niektórych wersjach. Ten w pełni połączony system wyposażony jest w inteligentny, wykończony chromem siedmiocalowy (18 cm) wyświetlacz, który współpracuje z joystickiem umieszczonym na konsoli centralnej.
Nowy Mégane Coupé-Cabriolet wciąż ma największy panoramiczny szklany dach w segmencie coupé. Z opuszczonym dachem pojazd zapewnia niezrównane doświadczenia na świeżym powietrzu bez niedogodności. Standardowy, stały szklany deflektor wiatru, unikalny w tym segmencie, minimalizuje turbulencje, zapewniając maksymalny komfort dla czterech pasażerów podczas jazdy z prędkością do 90 km/h. Nowy Mégane Coupé-Cabriolet można również zamówić z opcjonalnym, zdejmowanym ekranem deflektorowym z siatki, który pozwala na dodatkową ochronę przed wiatrem dla dwóch pasażerów podróżujących samotnie, niezależnie od prędkości.