RENAULT Megane E-Tech 2021-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

RENAULT Megane E-Tech 2021-Present

Przejdź do galerii zdjęćRENAULT Megane E-Tech 2021-Present

Renault zrobił kolejny krok w kierunku mobilności elektrycznej, wprowadzając model Megane e-Tech w 2021 roku, ponad dekadę po premierze swojego pierwszego seryjnie produkowanego samochodu elektrycznego, modelu Zoe.

Przejście na mobilność elektryczną nie stanowiło dużego wyzwania dla francuskiego producenta, ponieważ miał on za partnerów japońskie marki Nissan i Mitsubishi, które posiadają bogate doświadczenie w segmencie samochodów elektrycznych. Megane e-Tech był istotnym krokiem dla Renault, ponieważ był to pierwszy model zbudowany na nowej platformie CMF-EV. Dzięki krótszej komorze silnikowej i mniejszej liczbie elementów układu napędowego, Megane e-Tech otrzymał rozstaw osi wynoszący 2,7 m (106,3”). Koła były umieszczone w rogach nadwozia, co potęgowało crossoverowy charakter pojazdu, podkreślony wysokimi panelami drzwi oraz krótkim przeszklonym dachem. Tylnie błotniki miały podwyższone obszary na górnej stronie, tworząc parę „barków” dla samochodu. Na 20-calowych lekkich felgach, Megane e-Tech wyglądało jak gotowe na kolejną generację pojazdów.

Wewnątrz francuscy projektanci stworzyli kwadratowy, szeroki panel, który delikatnie zakrzywia się w kierunku siedzenia kierowcy. Oferował cyfrową tablicę przyrządów przed kierownicą oraz wysoką, pionową nakładkę na centralnym panelu. Na dole tego ekranu dotykowego wciąż znajdowało się kilka fizycznych przycisków. Dzięki braku tunelu środkowego, producent samochodu zdołał stworzyć płaską podłogę. Pod stopami pasażerów, platforma CMF-EV zawierała cienki pakiet akumulatorów o grubości 110 mm (4,33”).

Model Megane był dostępny z wyborem dwóch pakietów akumulatorów o pojemności 40 kWh i 60 kWh.

 Nowy, elektryczny Renault Mégane E-TECH to pierwszy model z generacji 2.0 elektrycznych pojazdów, który otwiera nowy rozdział rewolucji elektrycznej, zapoczątkowanej około 10 lat temu. Połączony z ekosystemem pojazdów elektrycznych oraz cyfrowym światem jego użytkowników, nowy Mégane E-TECH symbolizuje początek triumfu Renault na rynku samochodów kompaktowych (segment C). Mégane przyszłości jest już tutaj!

OWOC NIEPORÓWNYWALNEJ EKSPERTYZY

Budując na ponad dziesięcioletnim doświadczeniu w projektowaniu, produkcji, marketingu i serwisowaniu pojazdów elektrycznych, wprowadzenie nowego Mégane E-TECH przez Renault oznacza istotną zmianę w kierunku elektrycznej rewolucji. Od momentu wprowadzenia koncepcji ZOE w 2010 roku do sprzedaży ZOE ZE50 w 2019 roku, Renault konsekwentnie poprawia swoje możliwości zarządzania energią, osiągając teraz zasięg 395 km w cyklu WLTP. ZOE definiuje wszechstronność samochodu miejskiego, a zasięg wzrósł, aby zaspokoić wszystkie potrzeby: mikromobilność z Twizy, dostawy ostatniej mili z Kangoo E-TECH Electric i Master E-TECH Electric, oraz zwinność w miastach z nowym Twingo E-TECH Electric.

Jednocześnie ponad 30 000 pracowników sieci marki przeszło szkolenie w zakresie specyfiki mobilności elektrycznej, aby najlepiej doradzać klientom podczas zakupu, ale także zapewnić jak najlepszą obsługę posprzedażową. Renault zebrało również więcej danych dotyczących akumulatorów swoich pojazdów niż jakikolwiek inny producent, co ułatwia poprawę specyfikacji projektowych, aby akumulatory działały dłużej i zaspokajały potrzeby klientów.

Te strategiczne przewagi są namacalne na rynku. W Europie, Renault jest liderem na rynku pojazdów elektrycznych i zaufaną marką dla coraz większej liczby zadowolonych klientów. Ponad 300 000 pojazdów elektrycznych sprzedano na Starym Kontynencie od momentu wprowadzenia oferty; innymi słowy, to jeden na pięć sprzedanych samochodów Renault od 2010 roku. Na całym świecie ponad 10 miliardów „e-kilometrów” zostało już pokonanych przez 400 000 pojazdów.

Nowy Mégane E-TECH Electric to sposób Renault na wykorzystanie swojego niezrównanego doświadczenia i krok w przyszłość.

WIĘCEJ NIŻ SAMOCHÓD, TO PEŁNOPRAWNA USŁUGA

Nowy Renault Mégane E-TECH Electric to ikona nowego świata, nowego świata pojazdów elektrycznych. W związku z tym jest częścią ekosystemu, w którym pojazd reprezentuje platformę sprzętową z najnowocześniejszym oprogramowaniem i optymalną łącznością, aby dostarczać nowe doświadczenia. Witamy w erze „VaaS” – Pojazd jako Usługa.

Zatem Nowy Mégane E-TECH Electric nie jest tylko niezależnym elementem większego ekosystemu EV. Jego głęboka integracja opiera się na doświadczeniach zdobytych w ostatnich latach: jest wyposażony w inteligentne możliwości ładowania, a w przyszłości będzie mógł oddawać energię z powrotem do sieci, gdy zajdzie taka potrzeba, dzięki technologii vehicle-to-grid (V2G). Renault oraz nowa marka Grupy, Mobilize, opracowały ekspertyzę w zakresie zarządzania akumulatorami (np. drugi żywot, recykling), która obejmuje cały cykl życia i łańcuch wartości.

Podobnie jak smartfon, Nowy Mégane E-TECH Electric płynnie integruje się z cyfrowym ekosystemem swojego użytkownika. Jest to pojazd high-tech, zawsze gotowy do działania, dzięki nowemu wyświetlaczowi OpenR oraz nowemu systemowi multimedialnemu OpenR Link, opracowanemu we współpracy z Google i opartemu na systemie Android Automotive OS, który ma wbudowanego Asystenta Google, Mapy Google oraz Google Play, zapewniając pomocne, spersonalizowane i bezproblemowe doświadczenie jazdy. Profil każdego użytkownika można połączyć z jego osobistym kontem Google, aby uzyskać głębsze doświadczenie. Dodatkowo, różne funkcje aplikacji My Renault sprawiają, że korzystanie z samochodu staje się jeszcze bardziej interaktywne i proaktywne.

EKOLOGICZNY SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY

Renault podjęło strategiczną decyzję o produkcji nowego Mégane E-TECH Electric we Francji, w fabryce w Douai, znajdującej się w sercu ElectriCity, wiodącego europejskiego centrum produkcji pojazdów elektrycznych. Z celem wyprodukowania 400 000 pojazdów rocznie, Renault ElectriCity wkrótce stanie się największym i najbardziej konkurencyjnym ośrodkiem produkcji pojazdów elektrycznych w Europie. Położona na północy Francji, znajduje się w idealnej lokalizacji w samym sercu rynku.

Emitując mniej zanieczyszczeń podczas użytkowania oraz w całym swoim cyklu życia, samochody elektryczne będą liderem zrównoważonej mobilności. Nowy Mégane E-TECH Electric nie emituje CO2 podczas jazdy i nie zakłóca spokoju innych użytkowników drogi dzięki swojemu cichemu silnikowi. Jego niski, aerodynamiczny profil łączy się z pełnym zakresem systemów optymalizacji zarządzania energią dla większej efektywności. Po zakończeniu pierwszego etapu cyklu życia akumulatory mogą być ponownie wykorzystane, a następnie poddane recyklingowi, przy czym części kompozytowe są wykorzystywane do innych celów przemysłowych. W tym zakresie, dzięki Flins Re-Factory oraz współpracy z Veolia-Solvay, Grupa Renault wyprzedza swoich konkurentów.

Nowy Mégane E-TECH Electric robi jeszcze więcej dla ochrony środowiska. Całe wykończenie wnętrza wykonane jest w 100% z materiałów z recyklingu. W zależności od wersji, może to wynosić nawet do 2,2 kg! W sumie 27,2 kg widocznych (dolna część kokpitu) i niewidocznych części (wewnętrzna struktura deski rozdzielczej) wykonano z plastików pochodzących z recyklingu. 95% pojazdu będzie poddane recyklingowi na końcu swojego cyklu życia.

ZALETY PLATFORMY CMF-EV

Nowy Renault Mégane E-TECH Electric to pierwszy model w ofercie Renault, który korzysta z pełnych możliwości platformy CMF-EV. Ta nowa platforma, dedykowana pojazdom elektrycznym, ułatwia produkcję, rozwój i optymalizację wydajności nowych modeli każdej marki. Jej projekt i korzystne cechy pomagają przekraczać wcześniejsze ograniczenia, aby tworzyć pojazdy o nowym designie, nowych funkcjach i zapewniające przyjemność z jazdy w każdych warunkach.

Platforma charakteryzuje się zmniejszoną komorą silnikową, z bardziej kompaktowymi elementami silnika elektrycznego w porównaniu do silników spalinowych. Połączona z wydłużonym rozstawem osi i kołami umieszczonymi na czterech rogach pojazdu, dodatkowa objętość jest wykorzystana do stworzenia unikatowego wyglądu zewnętrznego, zwiększonej przestronności i innowacyjnego designu wnętrza.

Dzięki przełomowej technologii i akumulatorom o większej pojemności, platforma CMF-EV oferuje możliwość zwiększenia efektywności energetycznej i zasięgu samochodu elektrycznego, jednocześnie skracając czas ładowania. Moc i komfort podczas jazdy są również znacząco zwiększone dzięki nowemu układowi zawieszenia i kierownicy oraz obniżonemu środkowi ciężkości, co stało się możliwe dzięki umieszczeniu akumulatorów pod podłogą.

Do tej pory złożono ponad 300 patentów związanych z platformą CMF-EV oraz nowym Mégane E-TECH Electric. Patenty te chronią innowacje zastosowane w silniku, systemie ładowania, akumulatorach, zarządzaniu ciepłem, architekturze oraz akustyce. To wynik wspólnej ekspertyzy pomiędzy Grupą Renault a jej partnerami w Alianse, Nissanem i Mitsubishim, w dążeniu do utrzymania i zabezpieczenia technologicznego przywództwa w obliczu konkurencji.

MÉGANE, TO PROSTE

W Renault, Mégane jest synonimem kompaktowej hatchback, modelu, który od 26 lat jest częścią oferty w czterech różnych generacjach. Nowy Mégane E-TECH Electric oddaje hołd temu dziedzictwu przez swój design i wszechstronność. Zachowuje genetykę i optymizm, które są znakiem rozpoznawczym każdej nowej generacji Mégane, czyniąc go ikoną swojego segmentu: przyjemność z jazdy, komfort, spokój ducha, przestronność wnętrza oraz objętość bagażnika. Ta nowa generacja wprowadza atrakcyjne cechy, takie jak fascynujący design, niespotykany stosunek wielkości do przestronności oraz wszystkie typowe korzyści samochodu elektrycznego.

Z nowym Renault Mégane E-TECH Electric, Renault pokazuje, że kontynuuje długą historię i buduje na wcześniejszych sukcesach pod nazwą Mégane. Choć nazwa została przeniesiona do nowoczesnej epoki, jest także projektowana w przyszłość. Bo to po prostu ma sens. A więc, nazwa przetrwa.

PROJEKTOWANY WOKÓŁ ELEKTRYCZNEGO DNA

Wykorzystując moc platformy zaprojektowanej dla modeli EV, Nowy Mégane E-TECH Electric prowadzi drogę do zasadniczego elektrycznego języka projektowania „sensual tech”, który nada nowemu modelowi elegancki, a jednocześnie mocny charakter. Wewnątrz rekordowa przestronność i nowoczesna ergonomia łączą się, aby zapewnić pasażerom lepsze doświadczenia.

ZMANY REGUŁ GRY

Jako pierwszy model nowej generacji elektrycznych samochodów Renault, Nowy Mégane E-TECH Electric jest również pierwszym modelem, który nosi nowe logo marki 'Nouvel’R’. Przełomowy design jest przeciwieństwem tradycyjnych hatchbacków kompaktowych, nadając modelowi silniejszy charakter, ale także lepszą aerodynamikę i oszczędność energii.

Nowy język 'sensual-tech’

Podobnie jak marka, projekt Renault zmienia się i staje się bardziej 'technologiczny’. Zachowując wszystkie zmysłowe cechy, które przyczyniły się do niedawnego sukcesu samochodu, wprowadza również elementy bardziej technologiczne (tylne mikro-optyczne światła LED, ekran OpenR) oraz inne, które czerpią inspirację z świata high-tech i high-fi (kratki wentylacyjne, laserowe grawerowanie na dolnych osłonach drzwi).

Ogólnie, zmysłowe kształty, takie jak zaokrąglone linie barków, wycięcia w skrzydłach wokół przednich świateł i zaokrąglona maska łączą się z subtelnie ustrukturyzowanymi i precyzyjnymi detalami. Przykładem są wykończenia w przednich i tylnych zderzakach oraz boczne wloty powietrza w przednim zderzaku. Rączki drzwi, które automatycznie wysuwają się przy odblokowaniu, oraz zamknięta atrapa grilla nadają całości płaski, aerodynamiczny wygląd. Na koniec, zestaw 'sensual-tech’ generuje uczucie wysokiej jakości wykonania.

Rekordowo mocne proporcje

Dzięki wydłużonemu rozstawowi osi (2,70 m przy całkowitej długości 4,21 m) oraz zmniejszonym zwisom, jakie oferuje nowa modułowa platforma CMF-EV, Nowy Mégane E-TECH Electric prezentuje niespotykane proporcje, które dały projektantom możliwość stworzenia mocnego hatchbacka o opanowanej sylwetce. Akumulator jest cieńszy niż kiedykolwiek (zaledwie 110 mm!), co pozwoliło projektantom dopracować zewnętrzne proporcje, jednocześnie zwiększając przestronność wnętrza w stosunku do wymiarów zewnętrznych oraz obniżając środek ciężkości dla bardziej dynamicznych i ekscytujących wrażeń z jazdy.

Ostatecznie, Nowy Mégane E-TECH Electric łączy kompaktowy design z niską wysokością (1,50 m), a jednak znaczna przestronność wnętrza jest wyraźnie odczuwalna z zewnątrz pojazdu.

Aerodynamika i efektywność

Cechy inspirowane światem crossoverów nadają poczucie solidności: duże koła 20-calowe, osłony dolne po bokach oraz nadkola, wysoka linia okien. Opadająca linia dachu, szerokie tory oraz wtopione klamki drzwi (standardowo) przypominają bardziej coupé. Zawężona wysokość, przestronność oraz objętość bagażnika przypominają tradycyjne modele hatchbacków.

Poprawienie osiągów aerodynamicznych dzięki efektywnemu stylowi było głównym aspektem procesu projektowania Nowego Mégane E-TECH Electric. Zawężona wysokość, wąskie opony, rzeźbione barki z wlotami powietrza z przodu i linie charakterystyczne w bocznych elementach zderzaka, nadają pojazdowi opływowy kształt, ale także pomagają poprawić jego ogólną efektywność energetyczną.

Przyciągające uwagę i eleganckie kolory

Na swoją premierę, Nowy Renault Mégane E-TECH Electric będzie dostępny w sześciu eleganckich i przyciągających wzrok kolorach nadwozia: Szary Rafale, Szary Schist, Nocny Niebieski, Czerwony Płomienny, Czarny Diament oraz Biały Lód. Dla bardziej osobistego akcentu, może również występować w wykończeniu dwukolorowym, z dachem, słupkami i – w zależności od wybranej wersji – osłonami lusterek w Szarym Schist, Czarnym Diamencie lub Białym Lodzie, co daje 30 możliwych kombinacji.

W wyższej wersji wykończenia, inne wyróżniające się cechy to kolor Warm Titanium, który pojawia się na przednim ostrzu zderzaka oraz z tyłu oraz na bocznych wlotach powietrza. To nadaje Nowemu Mégane E-TECH Electric silne poczucie charakteru i sportowości.

Pojazd dumnie stoi na swoich 20-calowych kołach (18-calowych w modelu podstawowym) i jest dostępny w wyborze dwóch felg 20-calowych i dwóch 18-calowych. Wszystkie felgi mają nowe logo Renault pośrodku.

OŻYWIENIE SAMOCHODU W MIARĘ ZBLIŻANIA SIĘ

Wyposażony w nowoczesne światła i nowy podpis świetlny, Nowy Mégane E-TECH Electric to „żywy rodowód”: ożywa, gdy się do niego zbliżasz, wyświetlając unikalną sekwencję powitania, wzbogaconą o efekty świetlne i dźwiękowe.

Podpis Elektryczny

Pełne oświetlenie LED z przodu i z tyłu Nowego Mégane E-TECH Electric zostało starannie wycięte laserowo, aby wyrażać nowoczesność. Samochód ma zupełnie nowy podpis świetlny z „elektryzującymi” wzorami, które przechodzą na centralne logo, zapewniając wrażenia. Z przodu, lampy dzienne wydają się rozciągać poza projektory i kontynuować swoją drogę aż do bocznych wlotów powietrza na osłonie. Z tyłu, liczne mikro-optyczne włókna wycięte laserowo ułożone są w krzyżujące się linie, tworząc intrygujący efekt migotania 3D: nakładające się linie wydają się wibrować, jakby były żywe. Oprócz bardzo eleganckich kierunkowskazów, światła hamulcowe wyświetlane są w dwóch wyraźnych liniach, jakby były znakiem „pauzy”.

Projektory są wykonane z sześciu paneli odblaskowych i są adaptacyjne, więc nie ma potrzeby przełączania między światłami drogowymi a mijania – wszystko jest automatyczne. Promień światła jest znacznie szerszy na drogach miejskich, by lepiej widzieć, co dzieje się wokół pojazdu, i znacznie dłuższy na otwartych drogach i autostradach, aby widzieć dalej, nie oślepiając pojazdów przed sobą ani nadjeżdżających z przeciwka. Światła dostosowują się również do zmieniających się warunków pogodowych (deszcz, mgła) za pomocą przełącznika znajdującego się na desce rozdzielczej i pełnią funkcję świateł przeciwmgielnych. Dynamiczne kierunkowskazy dopełniają pełny zakres ultra-nowoczesnych i bardzo stylowych funkcji świetlnych.

Sekwencja świateł

Nowy Mégane E-TECH Electric automatycznie wykrywa, gdy osoba trzymająca kartę klucza znajduje się w promieniu 1 metra od samochodu. Pojazd rozpoczyna wtedy sekwencję świetlną, gdzie reflektory zapalają się od środka, a następnie rozprzestrzeniają do zewnątrz, zanim zgasną na lampach dziennych i kierunkowskazach, które się zapaliły. Z tyłu, taśma świetlna i lampy świecą, podczas gdy kierunkowskazy migają. Sekwencja powitania kończy się dwoma światłami zamontowanymi na lusterkach bocznych, które projektują nowe logo Renault na ziemi, wskazując drogę do pojazdu.

Automatyczne klamki drzwi

Każda wersja Nowego Renault Mégane E-TECH Electric zawiera wtopione klamki drzwi. Gdy kierowca lub pasażer z przodu zbliża się, aby otworzyć drzwi, lub gdy pojazd jest odblokowany, klamki ukryte w nadwoziu automatycznie i elektronicznie wysuwają się. Po dwóch minutach bez ruchu, gdy samochód zaczyna jechać lub gdy drzwi są zablokowane, wracają na miejsce.

Sekwencja 'Witaj na pokładzie!’

Sekwencja powitania Nowego Mégane E-TECH Electric kończy się, gdy kierowca zajmuje swoje miejsce. Ekran OpenR z wyświetlaczem deski rozdzielczej i ekranem multimedialnym włącza się, pokazując logo i nazwę marki. Podświetlenie wnętrza oświetla kokpit, podczas gdy głośniki odtwarzają nowy dźwięk powitalny Renault, kończąc sekwencję powitania.

PRAWDA O REINWENCJI „VOITURE A VIVRE”

Zaprojektowany z myślą o platformie CMF-EV, Nowy Mégane E-TECH Electric wykorzystuje najlepsze cechy platformy, oferując najprzestronniejsze wnętrze w stosunku do swojego rozmiaru. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie cieszą się przestrzenią wolną od przeszkód, z optymalnym komfortem i nowoczesnym dotykiem nowego ekranu OpenR. Witamy w klasie 'DIGITAL native’, gdzie życie na pokładzie to całkiem nowe doświadczenie!

Zmaksymalizowana przestronność

Pierwsze wrażenie po zajęciu miejsca jest zdumiewające: co za przestrzeń! Wymiary wnętrza Nowego Mégane E-TECH Electric są podobne do tych w modelu Mégane z silnikiem spalinowym (długość i odległość między pasażerami), jeśli nie większe (21 cm przestrzeni na nogi dla pasażerów z tyłu). Przede wszystkim platforma CMF-EV służy do zwiększenia ogólnej przestronności i praktyczności pojazdu: wydłużony rozstaw osi, mniejsza komora silnikowa z komponentami klimatyzacji, uproszczona deska rozdzielcza itd. Dzięki temu pasażerowie mogą cieszyć się większą przestronnością w konsoli centralnej i pod deską rozdzielczą. Ponadto przestronność wnętrza i komfort wzrosły dzięki braku tunelu wału napędowego (płaska podłoga), dźwigni biegów i panelu sterowania zazwyczaj zintegrowanego w konsoli centralnej.

OpenR, największy ekran w okolicy

To prawdziwa perełka wnętrza Nowego Renault Mégane E-TECH Electric, element, który ucieleśnia pełen zakres technologii pokładowej w nowej generacji pojazdów elektrycznych Renault. Po raz pierwszy zaprezentowana w konceptach TreZor (2016), SYMBIOZ (2017) i MORPHOZ (2019), zupełnie nowy ekran OpenR łączy – w odwróconej „L” – cyfrową tablicę przyrządów i centralny ekran multimedialny. To pierwsza tego typu technologia, która będzie standardem w takich samochodach i została zrealizowana dzięki wielu lata pracy zespołów projektowych, produktowych i inżynieryjnych Renault. Zawiera także centralne wloty powietrza, zgodnie z płaskim wykończeniem wnętrza samochodu.

Ekran OpenR wykonany jest z wzmocnionego szkła, co zapewnia bardziej solidne wykończenie, które jest miłe w dotyku i wyglądzie. Jasność ekranu i odbicie światła zostały zoptymalizowane, aby zapewnić dobrą widoczność nawet w pełnym słońcu; dodatkowo zastosowano powłokę przeciwwypaloną. Tradycyjna osłona przeciwsłoneczna została więc usunięta, ponieważ nie jest już potrzebna, co oszczędza przestrzeń i sprawia, że końcowy wygląd jest bardziej opływowy i nowoczesny.

Ekran OpenR ma unikalny obszar wyświetlania: 321 cm² dla 12,3-calowego ekranu deski rozdzielczej (1920 x 720 pikseli, w poziomie) oraz 453 cm² dla 12-calowego ekranu multimedialnego (1250 x 1562 pikseli, w pionie). Łączna powierzchnia cyfrowej interakcji wynosi więc 774 cm², co jest nieporównywalne z jakimkolwiek innym pojazdem w tej kategorii, bardziej porównywalne z dużymi sedanami klasy premium! Model podstawowy wyposażony jest w 9-calowy ekran multimedialny (1250 x 834 pikseli, w poziomie).

Ekran OpenR zawiera najnowocześniejszą technologię, co zapewnia płynne i immersyjne doświadczenie. W szczególności trzeciej generacji platforma Snapdragon Automotive Cockpit z wieloma możliwościami wyświetlania, zaawansowaną łącznością z portami USB-C oraz kluczową technologią dla bezpieczeństwa pokładowego i ADAS (np. 3D Around View Monitor). Co do oprogramowania pokładowego, nowy system OpenR Link z wbudowanym Google, zapewnia intuicyjne i zoptymalizowane połączenie.

Sekcja „tablica przyrządów” ekranu OpenR pomieszcza cztery różne wyświetlacze kierowcy, zgodnie z jego priorytetami:

Układ jazdy (panele sterujące)
Układ nawigacji (mapy)
Układ Zen (minimalistyczny)
Układ baterii (status ładowania)
Oczywiście wyświetlacz deski rozdzielczej można całkowicie dostosować. Posiada pięć widgetów (zużycie paliwa, ciśnienie w oponach, dystans, monitor ekologiczny, muzyka) oraz osiem (8) schematów kolorów.

Materiały z recyklingu i domowa atmosfera

Inspiracja światem mebli domowych jest bardzo obecna we wnętrzu Nowego Mégane E-TECH Electric, z różnymi nietypowymi lub recyklingowanymi materiałami nadającymi wnętrzu przytulny i domowy charakter. Projektanci starali się wyjść poza tradycyjne materiały takie jak plastik oraz bardziej klasyczne kolory jak czarny.

Deska rozdzielcza w wersjach podstawowych została pokryta wykończeniem tekstylnym, podczas gdy w wersji premium zastosowano sztuczną skórę TEP. Górna krawędź deski rozdzielczej oraz górny pas wewnętrznych paneli drzwiowych posiadają tapicerkę Alcantara w wersjach średnich oraz dekoracyjne wykończenie drewna 'Nuo’ w wersji premium. Nuo to innowacyjny nowy materiał wykonany z prawdziwego drewna. Cienka sklejka z limonki jest przyklejona do tekstylnej podkładki bawełnianej za pomocą ekologicznego kleju, a następnie laserowana. Po raz pierwszy znajdzie zastosowanie w modelu produkcyjnym. W połączeniu z TEP w górnej części deski rozdzielczej, przeszyciami w kolorze Warm Titanium w całym kokpicie pasażerskim oraz skórzanymi siedzeniami, nadaje wykończeniu premium Nowego Mégane E-TECH Electric elegancki i wyrafinowany charakter.

Każda wersja wyposażona jest w dekoracyjny pas, który rozciąga się przez deskę rozdzielczą i przechodzi w panele drzwiowe, tworząc wrażenie większej szerokości wizualnej. Odbija światła i zawiera również pas świetlny w górnej wersji (opcjonalny dodatek w wersjach średnich).

Tapicerka w podstawowej wersji wykonana jest w całości z materiałów z recyklingu. Średniej wersji z połączeniem tapicerki TEP/ materiał jest także w 100% z materiałów z recyklingu. Na koniec, oparcia przednich i tylnych siedzeń oraz panele siedzeń w wersji premium są w całości skórzane. Występują w dwóch schematach kolorystycznych: czarny tytan z dekoracyjnymi przeszyciami w kolorze Warm Titanium lub jasnoszary z moka przeszyciami. W każdej wersji występują schowki w panelach drzwiowych, wyłożone wykładziną, dla dodatkowego wizualnego komfortu i wyciszenia.

Więcej miejsca, ergonomiki i komfortu

Przeniesienie dźwigni biegów za kolumnę kierownicy oraz relokacja przycisku MULTI-SENSE na kierownicy uwolniły więcej miejsca między dwoma przednimi siedzeniami, które teraz pomieści niezrównanie dużą przestrzeń do przechowywania o pojemności 7 litrów. Jest wystarczająco duża, aby pomieścić torebkę lub inne duże przedmioty, które muszą być łatwo dostępne, ale można ją także wykorzystać do przechowywania różnych akcesoriów, z których wszyscy w samochodzie mogą teraz korzystać i łatwo sięgnąć. Jest również dwa dodatkowe 2 litry na kubki i 3 litry przestrzeni do przechowywania znajdujące się pod centralnym podłokietnikiem, który można przesuwać o 55 mm dla lepszej ergonomii. W sumie Nowy Mégane E-TECH Electric oferuje 30 litrów przestrzeni do przechowywania, co czyni go najlepszym w swojej klasie.

Bagażnik ma całkowitą pojemność 440 litrów, która jest w pełni użyteczna, ponieważ przestrzeń ma kształt prostokątny, a kable do ładowania mają swoje własne specjalne miejsce do przechowywania o pojemności 22 dm3, dostępne przez zdejmowaną osłonę bagażnika. Pojemność bagażnika można osiągnąć, składając tylne siedzenia w formacie 2/3 – 1/3 oraz składając oparcie pasażera z przodu.

Centralny podłokietnik może przesuwać się do przodu i do tyłu, aby zaoferować wygodną przestrzeń do przechowywania z dwoma portami USB-C i gniazdkiem 12V. Kolejne dwa porty USB-C dla pasażerów drugiego rzędu znajdują się za podłokietnikiem. W zależności od wybranej wersji, przednie siedzenia mają elektryczną regulację (w tym wsparcie lędźwiowe) oraz funkcję ogrzewania. Na końcu, dolna część ekranu multimedialnego jest wyposażona w liczne przyciski w stylu pianina oraz stację dokującą dla smartfona. Smartfon można ustawić poziomo, do ładowania indukcyjnego, lub pionowo, aby wyświetlić jego ekran.

ŻYWE ŚWIATŁA, ożywiające schemat oświetlenia wnętrza

Oświetlenie nastrojowe w Nowym Renault Mégane E-TECH Electric jest pełne LED i oparte na naturalnych cyklach dobowych ludzkiego ciała, aby zoptymalizować samopoczucie osób na pokładzie. Oświetlenie w kokpicie osiągane jest za pomocą taśm świetlnych wzdłuż deski rozdzielczej, paneli drzwiowych i stacji dokującej dla smartfona, różni się w ciągu dnia i w nocy, oraz zmienia kolory co 30 minut.

Unikalne doświadczenie oświetleniowe nazwano ŻYJĄCYMI ŚWIATŁAMI, ponieważ gdy kolory powoli się zmieniają, a naturalnie dynamiczne efekty podążają za automatyczną zmianą koloru, dają wrażenie, że światła ożyły. W ciągu dnia, chłodne światła podkreślają design wnętrza i nadają kokpitowi nowoczesny wygląd. W nocy, fascynujące cieplejsze odcienie umieszczają kierowcę i pasażerów w kojącej aurze ciepła, która nadaje Nowemu Mégane E-TECH Electric zupełnie nową osobowość.

Oczywiście, nastrój oświetleniowy można łatwo zmieniać i modyfikować za pomocą interfejsu ustawień MULTI-SENSE, który jest teraz łatwo dostępny przez przycisk na kierownicy. W szczególności jasność i kolor można dostosować do nastroju i preferencji stylu każdego. Za pośrednictwem ekranu OpenR można ręcznie przewijać między 48 różnymi kolorami dla paneli drzwiowych i świateł tablicy przyrządów.

CAŁKOWICIE NOWY SPOSÓB NA CIESZENIE SIĘ JAZDĄ

Jazda Nowym Mégane E-TECH Electric to korzystanie z całkowicie odmienionego doświadczenia dzięki zwinnej platformie i dynamicznym napędom, które dostarczają nieustanną przyjemność. Jednak maksymalny zasięg, efektywność ładowania, komfort i bezpieczeństwo pozostają na tym samym, wysokim poziomie dzięki innowacyjnym rozwiązaniom przy zarządzaniu energią. Wszystko idzie w parze.

NOWE WRAŻENIA Z JAZDY

Ostatnia wyznaczająca standardy platforma Sojuszu dla pojazdów elektrycznych została całkowicie zaprojektowana od podstaw, bez ograniczeń. Oprócz wymogów dotyczących przestronności i efektywności energetycznej, inżynierowie szczególnie skupili się na komponentach związanych z komfortem i zwinnością, aby uzyskać bardziej intensywne wrażenia z jazdy.

Optymalizacja kierownicy i zwinności

Podczas projektowania platformy CMF-EV szczególną uwagę zwrócono na zapewnienie, że pojazdy zbudowane wokół platformy mogą połączyć ciągłość pracy silnika elektrycznego z żywą konstrukcją bez wpływu na komfort. Zastosowano całkowicie nowy układ kierowniczy, dzięki czemu stosunek kierowniczy wynosi tylko 12 (najniższa wartość na rynku), co zapewnia zwinne i bezpośrednie reakcje. Połączony efekt tych cech sprawia, że Nowy Mégane E-TECH Electric reaguje czysto i szybko na ruchy kierownicy, co ułatwia manewrowanie.

Oprócz tych cech, zastosowano także wielowahaczowe zawieszenie równoległe na tylnym moście. Wraz z nową kolumną kierowniczą, zapewnia ono solidną przyczepność dla bezpieczniejszej jazdy, jednocześnie gwarantując najlepszą precyzję kierowania.

Ostatecznie, cieńszy akumulator (110 mm) oznacza, że środek ciężkości jest niższy (-90 mm w porównaniu do Mégane ICE) i samochód jest bardziej zwrotny. Waga jest równomiernie rozłożona dzięki temu, że akumulator umieszczono pod całą podłogą.

Zwiększone wsparcie dla postawy

Wrażenia z jazdy i pozycja kierowcy są ze sobą bezpośrednio powiązane. Pozycja kierowcy w Nowym Mégane E-TECH Electric jest niska i przypomina sportowy hatchback, co najlepiej oddaje dynamiczne odczucie nadwozia i silnika.

Dla pasażerów tylnych, w przeciwieństwie do bardziej tradycyjnych kompaktowych hatchbacków, wygoda siedzenia i ergonomia uległy znacznej poprawie dzięki zastosowaniu nowej platformy i cieńszego akumulatora. Inteligentny kąt nachylenia tylnego siedzenia (27°) w połączeniu z całkowicie płaską podłogą, oznacza że pasażerowie tylni mogą trzymać stopy płasko na ziemi, nie podnosząc kolan, co jest znacznie bardziej komfortowe na długich trasach.

Patentuowana technologia dźwiękowa

Innowacyjna „Technologia Efektu Kokonu”, opracowana i opatentowana przez inżynierów Renault, zapewnia niezrównany poziom komfortu akustycznego podczas jazdy, nawet w przypadku „naturalnie” cichego samochodu elektrycznego. Warstwa dźwiękochłonącej pianki została umieszczona między podłogą pojazdu a całym akumulatorem. Najlepsze efekty można zauważyć przy prędkości powyżej 30 km/h, co tworzy rodzaj dźwiękowego kokonu, najczęściej spotykanego w modelach premium, dzięki czemu pasażerowie mogą lepiej cieszyć się ciszą, swoją muzyką lub momentami rozmowy z innymi pasażerami, nawet na autostradach.

Ponadto, „Technologia Efektu Kokonu” jest bardzo lekka; waży 3 kilogramy mniej niż standardowa izolacja akustyczna. Uzupełniona jest dodatkowym wykończeniem drzwi, rodzajem prefekcji zarezerwowanej dla bardziej premium modeli.

Wrażenia szyte na miarę

Nowa generacja ustawień MULTI-SENSE, po raz pierwszy obecna w Nowym Mégane E-TECH Electric, oraz interfejs multimedialny OpenR Link, pozwalają kierowcom dostosować wrażenia związane z jazdą i pobytem w samochodzie do ich osobowości lub nastroju. Mogą być dostępne za pośrednictwem ekranu dotykowego OpenR lub nowego przycisku umiejscowionego na kierownicy.

Różne ustawienia obejmują kwestie takie jak doznania z jazdy (układ kierowniczy, kalibracja silnika, responsywność pedału gazu) oraz nastrój pokładowy (nastrój oświetlenia, komfort fotela kierowcy, ogrzewanie, wizualizacja wskaźników i kolor). Trzy preprogramowane tryby (Eco, Comfort i Sport) łączą najlepsze z tych ustawień, aby poprawić efektywność, dostosowując się do bardzo częstych sytuacji, zapewniając silne emocje. Czwarty tryb (Perso) oferuje szeroki wybór ustawień na żądanie. Kierowca może przełączać się między tymi trybami w dowolnym czasie – nawet za pomocą komendy głosowej.

WZROST WYSTĘPU ELEKTRYCZNEGO

Dzięki nowemu silnikowi o mocy do 160 kW i 300 Nm momentu obrotowego oraz czterem poziomom rekuperacji, Nowy Mégane E-TECH Electric wznosi radość z jazdy elektrycznym pojazdem na nowe wyżyny.

Silnik nowej generacji

Silnik w Nowym Renault Mégane E-TECH Electric jest zupełnie nowy. Opracowany w ramach Sojuszu, wykorzystywany jest przez różnych partnerów w niewielkich lub żadnych modyfikacjach. Produkuje się go w dwóch różnych miejscach: w Japonii dla Nissana oraz w fabryce w Cléon we Francji dla Renault.

Znany bardziej jako elektrycznie ekscytowany silnik synchroniczny (EESM), był regularnie wykorzystywany przez Grupę Renault i Sojusz przez ostatnie dziesięć lat i nadal będzie służył marce w przyszłości. Charakteryzuje się lepszymi parametrami mocy w porównaniu do silników z magnesami trwałymi i nie wymaga metali ziem rzadkich, co zmniejsza wpływ na środowisko i koszty produkcji na dużą skalę.

Dzięki zoptymalizowanej konstrukcji, silnik jest kompaktowy i waży zaledwie 145 kg (z sprzęgłem), co stanowi 10% mniej niż silnik obecnie używany w ZOE, mimo znacznego wzrostu zarówno mocy, jak i momentu obrotowego. Każdy Nowy Mégane E-TECH Electric będzie wyposażony w jeden z następujących silników:

96 kW (130 KM) i 250 Nm
160 kW (218 KM) i 300 Nm
Oferuje wszystkie radości z jazdy samochodem elektrycznym, w szczególności natychmiastowe przyspieszenie, które jest dynamiczne i płynne (bez szarpania). Przyspiesza Nowego Mégane E-TECH Electric od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,4 sekundy.

Rekuperacja na żądanie

Za każdym razem, gdy samochód hamuje, akumulator odzyskuje trochę energii, ale dla naprawdę optymalnego podejścia do zarządzania energią – bez względu na to, jak używany jest samochód – Nowy Mégane E-TECH Electric został wyposażony w zoptymalizowany system rekuperacji.

Aktywny, gdy dźwignia biegów znajduje się w pozycji D, rekuperacja pomaga odzyskać energię, gdy samochód zwalnia (podnosząc nogę z pedału gazu), aby następnie przekształcić ją w energię elektryczną, która może być ponownie przechowywana. Pomaga to zwiększyć efektywność akumulatora i zasięg, jednocześnie zmniejszając zużycie hamulców.

Nowy Mégane E-TECH Electric jeszcze bardziej optymalizuje rekuperację, wprowadzając cztery wymienne poziomy hamulców, które można wybierać za pomocą przełączników znajdujących się za kierownicą: Poziom 0 (brak rekuperacji) do Poziomu 3 (maksymalna regeneracja i zoptymalizowane hamowanie silnikiem dla doskonałej intuicyjnej jazdy w mieście).

NIEOGRANICZONA JAZDA

160 KW (218 KM)

ParametrWartość
Moc silnika elektrycznego160.3 Kw (218 Hp)
Electrical Motor Torque221.3 Lb-Ft (300 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Top Speed (Electrical)99 Mph (159 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.4 S
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość165.7 In (4209 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)

96 KW (130 KM)

ParametrWartość
Moc silnika elektrycznego95.6 Kw (130 Hp)
Electrical Motor Torque184.4 Lb-Ft (250 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Top Speed (Electrical)99 Mph (159 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.4 S
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość165.7 In (4209 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.