Francuski producent samochodów zaktualizował pierwszą generację modelu Megane w 1999 roku, a ta modernizacja obejmowała również wersję kombi, tradycyjnie nazwaną Estate.
Renault nie wprowadziło wersji z długim dachem Megane od początku. Producent uznał, że nie będzie to konieczne, gdyż oferował już minivana Megane Scenic. Jednak francuski zespół się pomylił i w 1998 roku dodał wersję Estate do oferty. Rok później ta wersja również została odświeżona na wszystkie rynki.
Podzielenie przodu z innymi modelami z rodziny Megane było słusznym posunięciem w tej wersji. Przednie światła o nowym, kroplowym kształcie otrzymały przezroczyste klosze. Z profilu, wersja z długim dachem zachowała podobny design do swojego brata sedana. Po słupku B, auto różniło się, z wydłużonym dachem nad bagażnikiem i bocznymi szybami za tylnymi drzwiami.
Wewnątrz, Megane nadal oferowało twarde plastikowe elementy wnętrza, ale z nowymi wentylatorami na centralnej konsoli i trójramienną kierownicą. Dodatkowo, producent zainstalował poduszkę powietrzną dla pasażera z boku. Z tyłu, samochód miał tę samą dzieloną kanapę, co wersja hatchback (pięciodrzwiowa) Megane.
Pod maską, Renault zainstalowało szeroki wybór silników turbo-diesel i benzynowych. Wszystkie z nich były połączone z automatyczną skrzynią biegów.
Renault Megane to kompaktowy samochód rodzinny produkowany przez francuskiego producenta Renault od 1995 roku. Oferowany jest w wersjach nadwozia: z 3 i 5 drzwiami, sedan, coupé, kabriolet oraz kombi.
Mégane I (1995-2002)
Mégane I zadebiutował jesienią 1995 roku, zastępując model Renault 19. Samochód był w zasadzie przekształconą wersją swojego poprzednika i zachował podwozie, silniki, skrzynie biegów oraz konstrukcję podwozia modelu 19, chociaż z wieloma modyfikacjami. W 1997 roku wprowadzono model Megane Scenic, kompaktowy MPV. Nazwa wzięła się z koncepcyjnego auta Renault z 1988 roku, a Mégane rozwijał nową estetykę firmy zapoczątkowaną przez Patricka Le Quémenta w modelu Laguna, zwłaszcza charakterystyczny przód przypominający dziób ptaka – stylizacja zapożyczona od legendarnego Renault 16 z lat 60. Jak w przypadku modeli 19 i 11, Mégane był produkowany w zakładzie Renault w Douai w północnej Francji oraz w hiszpańskim zakładzie w Palencji.
Napęd pochodził z silników typu E („Energy”) o pojemności 1.4 L, 1.6 L, 1.8 L oraz jednostki typu F w wersji 1.9 L diesel i 2.0 L benzynowy, chociaż tym razem dostępna była szersza gama jednostek 16-zaworowych. Dostępny był także silnik diesla 1.9 L w wersjach naturalnie ssącej oraz turbodoładowanej.
Łagodny lifting w 1999 roku zmodyfikował grill Mégane I, wprowadzając bardziej zaawansowane funkcje bezpieczeństwa oraz udoskonalone wyposażenie, a silniki 16-zaworowe stały się standardem w całej gamie.
Mégane II (2002)
Mégane II zadebiutował w 2002 roku, co stanowiło całkowicie nowy początek. Oba modele różnią się od siebie w minimalnym stopniu, nowy pojazd inspirowany był nowym stylem producenta, który po raz pierwszy pojawił się w modelu Avantime. Ogromny sukces Mégane w Europie udowodnił, że nowatorska stylistyka Renault była trafioną formułą, a późniejsza porażka Avantime w sprzedaży może być przypisana jego nietypowemu umiejscowieniu na rynku, a nie jego stylizacji. Nowy Mégane został wybrany Samochodem Roku w Europie w 2003 roku i uzyskał 5 gwiazdek za bezpieczeństwo w testach zderzeniowych EuroNCAP, jako pierwszy samochód w swojej klasie.
Mégane II i Laguna były pokazami wielu innowacyjnych technologii wprowadzonych przez Renault w latach 2001-2002; system bezkluczykowego zapłonu Renault Card, standardowy w Mégane II, był pierwszym w tej klasie i od tego czasu został szeroko przyjęty. Podobnie, opcja panoramicznego szklanego dachu to kolejny obszar, w którym Renault przodował, a inni podążali za tym kierunkiem.
Wprowadzono wersje RenaultSport (RS) dla 3- i 5-drzwiowych hatchbacków, wyposażone w turbodoładowany silnik benzynowy 2.0 L 16v o mocy 225 KM. Wraz z silnikiem wprowadzono zmiany w geometrii zawieszenia przedniego i tylnego, aby poprawić prowadzenie, a model wyróżniał się głębszym i szerszym przednim zderzakiem. Mégane Renault Sport rywalizuje w segmencie hot hatch.