Na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2013 roku Renault zaprezentowało odświeżoną wersję trzeciej generacji modelu Megane, w tym wersję kombi o nazwie Sport Tourer.
Renault oferowało Megane w różnych wariantach, takich jak sedan, hatchback w wersji trzy- i pięciodrzwiowej, kabriolet oraz kombi o sportowym wyglądzie. Zaktualizowana wersja Megane wprowadziła kilka usprawnień, głównie w dziedzinie inżynierii.
Renault nie chciało zmieniać paneli nadwozia, ponieważ mogłoby to prowadzić do znacznych kosztów. Z tego powodu zespół projektowy stworzył nowe reflektory, zachowując ich oryginalny kształt. W odróżnieniu od poprzednika, który miał diodowe światła do jazdy dziennej umieszczone poniżej lamp, w odświeżonej wersji przeniesiono je niżej, w boczne wloty zderzaka. Inną istotną aktualizacją była atrapa chłodnicy, która otrzymała większe chromowane logo umieszczone na grillu, zamiast na masce, jak to miało miejsce w wersji przed faceliftingiem. Dodatkowo, maska była nowa. Z profilu, Sport Tourer spełniał swoją nazwę, prezentując lekko opadającą linię dachu ku tyłowi pojazdu. Z tyłu klapa bagażnika była nachylona ku przodowi i następnie łukowato opadała.
Wnętrze różniło się przede wszystkim nowym systemem multimedialnym R-Link, umieszczonym nad centralnym panelem. To przybliżyło francuskiego producenta do jego głównych konkurentów, mimo że Renault zdawało sobie sprawę, że nie było tak dużego zapotrzebowania wśród jego klientów. Jednak, podobnie jak poprzednik, model 2014 Megane Sport Tourer oferował dzieloną kanapę tylną, umożliwiającą powiększenie przestrzeni bagażowej z 524 litrów (18,5 cu-ft) do 1,595 litrów (56,33 cu-ft).
Pod maską, oferta silnikowa została zaktualizowana do norm emisji Euro 6. Dodatkowo, Renault wprowadziło nowy, 1,33-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem oraz automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem.
Renault przeprowadza modernizację gamy Mégane, nadając jej bardziej dynamiczny wygląd oraz wyposażając w najnowsze technologie i innowacyjne urządzenia, w tym system multimedialny Renault R-Link.
Gama Mégane jako pierwsza zostanie wyposażona w silnik benzynowy o mocy 130 KM połączony z automatyczną skrzynią EDC. Komfort podróżowania i przyjemność z jazdy pozostają kluczowymi elementami flagowego modelu marki. Oferta sportowa, w tym Mégane GT i Renaultsport, również zostanie zmodernizowana. Nowa gama zadebiutuje w Wielkiej Brytanii w pierwszym kwartale 2014 roku.
Nowa tożsamość gamy Mégane
Tak jak wszystkie nowe pojazdy w gamie, rodzina Renault Mégane przyjmuje nową tożsamość marki. Mégane Hatch, Coupé i Sport Tourer mają teraz nowy zderzak, nowe kratki wentylacyjne oraz nową maskę z powiększonym logo Renault na błyszczącym czarnym tle.
Modele w rodzinie Mégane zyskały również nowoczesne, eliptyczne reflektory oraz nowe światła do jazdy dziennej, które rozciągają się wzdłuż zewnętrznych krawędzi zderzaka.
„Naszym celem w nowym projekcie było zachowanie charakterystycznych cech każdego pojazdu, ale zjednoczenie ich w ramach tych samych paneli zderzaków. Wyposażone w nową maskę i zderzak, modele Mégane zachowują harmonię stylu w swoich skrzydłach i tylnej części. Integracja nowej tożsamości z przodu nadaje Mégane nowy wygląd, który w pełni odpowiada innym pojazdom marki.”
Jean-Philippe Texier – Menedżer projektu designu dla gamy M1
Modernizacja stylu wzmocniła elegancję i współczesny charakter Mégane Hatch, potwierdziła atrakcyjność Mégane Coupé z jego dynamicznymi liniami, a także zabezpieczyła praktyczność Mégane Sport Tourer, jednocześnie podkreślając kształt nadwozia.
Wnętrze gamy Mégane zawiera wielokierunkowy joystick na centralnej konsoli do przeglądania interfejsu multimedialnego Renault R-Link, który zadebiutował w gamie w połowie 2013 roku.
Nowa opcja w gamie silników benzynowych z TCe 130 EDC
Rodzina Mégane jest teraz dostępna z automatyczną skrzynią EDC (Efficient Dual Clutch) w silniku TCe 130 (bez funkcji Stop & Start). Dział inżynieryjny dostosował silnik, aby turbo włączało się szybciej i częściej, co poprawiło osiągi. Dostosowanie obejmowało aktualizację oprogramowania sterującego silnikiem i skrzynią biegów, aby poprawić przyspieszenie i elastyczność. Automatyczna skrzynia EDC zyskuje nową obsługę wzorca zmiany biegów.
Wzór jakości
Mégane III znajduje się w czołówce najbardziej niezawodnych samochodów w swoim segmencie, według licznych badań przeprowadzonych przez niezależne organizacje. W badaniach ADAC 2012 (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) Mégane oceniono jako „dobry”, a nawet „doskonały” w okresie serwisowania między 2007 a 2012 rokiem. Modele wyprodukowane w latach 2009, 2010 i 2011 są nieprzerwanie klasyfikowane jako „doskonałe”, co potwierdza niezawodność Mégane III na przestrzeni czasu.