RENAULT Megane Estate 2016-2020

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

RENAULT Megane Estate 2016-2020

Przejdź do galerii zdjęćRENAULT Megane Estate 2016-2020

Renault Megane Estate z 2016 roku powrócił na rynek z prawdziwą intencją, aby wydobyć więcej z segmentu kombi. Zaczęło się od solidnej platformy, wyboru dobrych silników oraz rozsądnej ceny.

Renault zdołało zaoferować wersje kombi dla niemal całej swojej gamy modelowej. Francuzi mogą być zaufani, gdy budują samochody dla rodzin. Megane Estate to dobry przykład. Atrakcyjny design, z dużą ilością zakrzywionych powierzchni, przyjemne wnętrze oraz wystarczająca ilość technologii, aby zadowolić kierowcę.

Jednostka R-Link 2 miała portretowy, dotykowy wyświetlacz TFT w centralnej konsoli. Oferowała różne funkcje oraz pokrętło do sterowania umieszczone między przednimi siedzeniami. Inne dostępne opcje to automatyczny system klimatyzacji z analizatorem zanieczyszczeń. Można było dodać odrobinę luksusu dzięki skórzanym siedzeniom. Dodatkowo, samochód uzyskał wysokie oceny w testach bezpieczeństwa.

Wybór silników był szeroki, od 90 KM do 205 KM, z dobrymi propozycjami zarówno dla jednostek benzynowych, jak i diesla. Do wyboru były również manualne i dwusprzęgłowe skrzynie biegów. Co więcej, dostępny był opcjonalny napęd na cztery koła, co było nietypowe dla segmentu samochodów kompaktowych.

Wewnątrz było wystarczająco miejsca dla pięciu osób oraz duża przestrzeń bagażowa wynosząca 580 litrów (20,5 cu-ft) przy podniesionych tylnych siedzeniach. Po złożeniu siedzeń całkowita długość ładunkowa wynosiła 2,7 metra (8,8 ft).

Nowy Renault Megane Estate to elegancki, dynamiczny samochód, który oferuje wszystkie funkcje, technologie i silniki dostępne w wersji hatchback nowego Megane.

Intuicyjne, modułowe wnętrze auta jest jego kluczowym atutem, oferując:

  • Wybór układów bagażnika,
  • Najdłuższa maksymalna długość ładunku w segmencie wynosząca 2,7 metra.

Nowy Renault Megane Estate dostępny jest z pakietem GT-Line, który nadaje sportowy wygląd wnętrzu i zewnętrzu.

Nowy Megane Estate GT, zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w 2016 roku, oferuje połączenie następujących elementów:

  • Design inspirowany DNA Renault Sport i wysoka ładowność,
  • Technologia 4CONTROL z kierowaniem na cztery koła,
  • Dwa specyficzne silniki: Energy TCe 205 EDC i Energy dCi 165 EDC.

Nowy Renault Megane Estate, Estate GT-Line i Estate GT trafiły do sprzedaży 1 września 2016 roku. Salony rozpoczęły przyjmowanie zamówień na modele 1 czerwca 2016 roku.

Zrównoważone proporcje i charakterystyczny styl

Sportowy design nowego Megane Estate łączy dynamikę z elegancją. To najniższy samochód w swojej klasie, który ma także najszerszy rozstaw kół, co podkreśla jego stabilność.

Auto emanuje poczuciem najwyższej jakości, szczególnie pod względem:

Dopasowania i wykończenia, oraz
Chromowanej listwy, która biegnie od linii bocznej auta aż do tylnego błotnika we wszystkich modelach z połyskującym czarnym wykończeniem. Te cechy sugerują lekkie, 'unoszące się’ nadwozie, podkreślając jego unikalny styl.

Wbudowane anodowane aluminiowe belki dachowe o matowym wykończeniu będą dostępne jako standard od drugiego poziomu wyposażenia wzwyż.

Nowy Renault Megane Estate może poszczycić się charakterystycznym podpisem świetlnym. Z przodu, reflektory w kształcie litery C mają LED-owe przewody świetlne 3D. Wersje high-end nowego Megane Estate są wyposażone w pełne reflektory LED z automatycznym przełączaniem drogowych/krótkich świateł (technologia LED Pure Vision). Z tyłu, światła LED tworzą unikalny poziomy sygnaturę 3D z technologią Edge Light.

Starannie zaprojektowane, ergonomiczne wnętrze

Nowy Megane Estate oferuje atmosferę wnętrza dostosowaną do kierowcy. W porównaniu do poprzedniego modelu, pozycja siedząca została ergonomicznie poprawiona.

Wszystkie nowoczesne funkcje (kolorowy wyświetlacz head-up, kokpit z kolorowym regulowanym ekranem TFT o przekątnej siedmiu cali, multimedialny tablet R-LINK 2 o formacie pionowym 8,7 cala) są zaprojektowane tak, aby ułatwić codzienną jazdę.

Starannie wykończone detale, delikatne chromowane akcenty i materiały wysokiej jakości zwiększają komfort podróży.

Nowy Megane Estate GT-Line: sportowsza wersja nowego Megane Estate

Na niektórych wersjach nowego Megane Estate dostępny jest pakiet designerski GT-Line, nadający sportowy charakter zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz.

Cechy zewnętrzne:

  • Sportowy przedni zderzak oraz szerszy wlot powietrza z bocznymi wlotami.
  • Specyficzna siatka w dolnym grillu w wzór plastra miodu, podczas gdy górny grill jest taki sam jak w nowym Megane Estate.
  • Eliptyczny chromowany wydech z lewej strony oraz rzeźbiony dyfuzor.
  • Bardziej widoczne oznaczenie GT-Line po lewej stronie klapy bagażnika oraz na obu przednich błotnikach.
  • Standardowe aluminiowe 17-calowe koła Dark Metal, natomiast 18-calowe są opcjonalne.
  • Osłony lusterka, dyfuzor i boczne wloty powietrza z przodu również wykończone w Dark Metal.

Cechy wnętrza:

  • Wygodne, otulające fotele zapewniają dodatkowe wsparcie boczne z wbudowanymi podłokietnikami, niebieskim przeszyciem i szachownicowym logo sportowym.
  • Dostępne są trzy rodzaje tapicerki (w zależności od rynku): tkanina lub Alcantara®, z niebieskimi lub czarnymi pasami.
  • Akcenty w kolorze niebieskim dla listew wykończeniowych i przeszyć, które korespondują z eleganckim kolorem nadwozia Iron Blue.
  • Specyfika koła kierownicy, które zapewnia lepszy chwyt.
  • Oznaczenie GT-Line widoczne na przednich błotnikach powtarza się na listwie wykończeniowej deski rozdzielczej.

Łatwy w użyciu modułowy bagażnik

Nowy Megane Estate ma 521dm3 objętości bagażnika (odpowiadającej 580 litrom, niemal identycznie jak jego poprzednik).

Bagażnik jest praktyczny i oferuje różnorodne układy, które ułatwiają codzienne użytkowanie, w tym:

Wybór dwóch pozycji podłogi bagażnika:

  • Wybierając pozycję wysoką, uzyskuje się płaską podłogę po złożeniu tylnej kanapy, co ułatwia załadunek dużych przedmiotów. W tej konfiguracji dostępna jest również dodatkowa przestrzeń do przechowywania 50dm3 VDA (55 litrów) pod podłogą;
  • Ustawienie podłogi w niższej pozycji maksymalizuje objętość ładunkową w jednym obszarze.
  • System do podziału bagażnika na dwie komory, przednią i tylną, aby zapobiec przesuwaniu się przedmiotów. Ciężkie przedmioty nie przesuwają się do tyłu bagażnika podczas jazdy;
  • Boczne schowki po obu stronach bagażnika, obok nadkoli;
  • Haki po obu stronach, na których można zawiesić torby;
  • Opcjonalna siatka bezpieczeństwa na bagaż, którą można używać w pionie;
  • Miękka pokrywa bagażnika, którą łatwo można zwinąć, co ułatwia załadunek. Pod podłogą znajduje się wydzielona przestrzeń do przechowywania, która nie wpływa na ładowność.

Najdłuższa przestrzeń ładunkowa w swoim segmencie, wynosząca 2,7 metra

Dzięki uchwytom umieszczonym w części bagażowej, system Easy Folding Renault umożliwia łatwe odblokowanie i automatyczne składanie tylnej kanapy w układzie 60/40;
Dodatkowo, przedni fotel pasażera w nowym Megane Estate pochyla się do przodu, aby pomieścić przedmioty o długości do 2,7 metra, co jest wynikiem, którego żaden konkurent w segmencie nie jest w stanie dorównać.

Najwyższe standardy przestrzeni w kabinie i komfortu, zwłaszcza dla pasażerów tylnych

Nowy Megane Estate zapewnia dodatkowy komfort i przestrzeń dla pasażerów tylnych, oferując:

Przestrzeń na nogi jedną z najlepszych w segmencie wynoszącą 216mm;
Oparcie tylnej kanapy ma nieco większy kąt nachylenia niż w Mégane 3 Estate (27° wobec 25°), co zwiększa komfort pasażerów;
Szerokość barków (1,441mm z przodu/1,377mm z tyłu) jest jedną z najlepszych w segmencie.

Komfort i ergonomię przednich foteli, które wykorzystują piankę o podwójnej gęstości, również znacząco poprawiono.

Niezrównana technologia w segmencie C

Nowy Renault Megane Estate zbudowany jest na platformie CMF (Common Module Family) C/D i ma wiele funkcji odziedziczonych po nowym Espace i Talismanie, które zazwyczaj są spotykane tylko w wyższych segmentach. W rezultacie, nowy Megane Estate i nowy Megane hatchback są wyposażone w szereg technologii unikalnych dla ich segmentu:

Połączone doświadczenie jazdy dzięki multimedialnemu tabletowi R-LINK 2 o przekątnej 8,7 cala

Wersje wyższego szczebla nowego Megane Estate są wyposażone w R-LINK 2, który zawiera wyświetlacz o formacie pionowym 8,7 cala (22cm). Unikalny w swoim segmencie, korzysta z pojemnościowego ekranu 'pinch & zoom’ dla uproszczonego użycia, podobnie jak w smartfonie lub tablecie. Multimedialny tablet R-LINK 2 dostępny jest również w siedmiocalowym formacie poziomym.

R-LINK 2 jest łatwym i bezpiecznym sposobem sterowania następującymi funkcjami:

  • Nawigacja z rozpoznawaniem głosu
  • Telefon
  • Radio
  • Aplikacje
  • Asystenty jazdy
  • Klimatyzacja

Dostępny jest pakiet, który obejmuje 12-miesięczną darmową subskrypcję TomTom Traffic, dostęp do katalogu aplikacji związanych z jazdą (Michelin Guide, Coyote i wiele innych w zależności od rynku) oraz aktualne mapy europejskie (w zależności od rynku).

Akustyka systemu audio została znacznie poprawiona dzięki wprowadzeniu większych głośników (o średnicy zwiększonej z 130mm do 160mm), które są lepiej umiejscowione u dołu drzwi. Pojazdy wyposażone w R-LINK 2 cieszą się doskonałym dźwiękiem owalnym dzięki ośmiu głośnikom.

W wersjach Bose®, inżynierowie z Renault i Bose® ściśle współpracowali, aby uzyskać dźwięk dostosowany do nowego Megane Estate dzięki optymalnemu rozmieszczeniu 11 wydajnych głośników w kabinie. Centralny głośnik z przodu zapewnia dobrze zrównoważony dźwięk, podczas gdy subwoofer z dwoma głośnikami zintegrowanymi w bagażniku odtwarza muzykę w całej jej głębi. To połączenie generuje dźwięk precyzyjny, czysty i zrównoważony. Każda nuta, szczegół i niuans oryginalnego nagrania są przekazywane w niezawodny sposób.

Spersonalizowane doświadczenie jazdy dzięki technologii MULTI-SENSE

Technologia MULTI-SENSE pozwala użytkownikom na personalizację swojego doświadczenia jazdy poprzez kontrolowanie twardości kierownicy, modyfikowanie reakcji na pedał przyspieszenia i silnik, dostosowywanie prędkości zmiany biegów realizowanej przez automatyczną skrzynię biegów Efficient Dual Clutch (EDC), obsługę systemu kierowania na cztery koła 4CONTROL (w wersji GT) oraz dostosowywanie oświetlenia kabiny i funkcji masażu fotela kierowcy.
Przyciski MULTI-SENSE na konsoli centralnej umożliwiają bezpośredni dostęp do tych funkcji za pośrednictwem wyświetlacza R-LINK 2, a także do pięciu różnych ustawień jazdy: Neutral, Sport, Comfort, Perso i Eco.
Te tryby łączą się z wyborem pięciu atmosfer oświetlenia wewnętrznego: sepia, czerwony, niebieski, fioletowy i zielony. Oświetlenie obejmuje konsolę centralną – jak również panele drzwiowe z przodu i z tyłu w przypadku wersji wyższej – i pasuje do koloru na ekranie TFT deski rozdzielczej oraz na wyświetlaczu R-LINK 2.
Co więcej, przy pomocy technologii MULTI-SENSE, kierowca może dostosować dźwięk silnika, wybierając jeden z trzech różnych ustawień: Neutral, Comfort i Sport.

Kolorowy wyświetlacz head-up i asystenci jazdy

Retrakcyjny kolorowy wyświetlacz head-up przyczynia się do komfortu i bezpieczeństwa jazdy, czyniąc asystentów jazdy (ADAS) bardziej przejrzystymi i łatwiejszymi w użyciu. Bez konieczności odrywania uwagi od drogi, ekran wyświetla informacje takie jak aktualna prędkość, dane nawigacyjne i asystentów jazdy, zapewniając uspokajające doświadczenie jazdy.

Nowy Megane Estate korzysta z najnowszych technologii wspomagających jazdę, które wyposażają również nowy Espace, Talisman i nowego Megane. Te systemy asystujące można aktywować i obsługiwać za pośrednictwem tabletu R-LINK 2 i obejmują następujące funkcje:

  • Aby uspokoić: Adaptacyjny tempomat (ACC) i Aktywny system awaryjnego hamowania (AEBS).
  • Aby zaalarmować: Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu (LDW), Ostrzeżenie o bezpiecznej odległości (DW), Zapobieganie nadprędkości z rozpoznawaniem znaków drogowych (OSP z TSR) oraz Ostrzeżenie o martwym polu (BSW).
  • Aby pomóc: kamera do wstecznej jazdy, automatyczne reflektory długie i krótkie (AHL), czujniki parkowania z przodu, tyłu i z boku oraz parking bezdotykowy (Easy Park Assist).

Adaptacyjny tempomat (ACC)

Automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu, aby utrzymać wstępnie wybraną odległość. Radar z przodu ocenia odległość do pojazdu z przodu i oblicza jego prędkość. Następnie komunikuje się z silnikiem i systemem hamulcowym, aby dostosować prędkość samochodu zgodnie z tym i respektować odległość. Technologia ta działa w zakresie od 50 do 150 km/h.

Aktywny system awaryjnego hamowania (AEBS)

Aktywny przy prędkościach od 30 km/h do 150 km/h, ten system ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji z pojazdem z przodu. Jeśli kierowca nie zareaguje lub nie zareaguje wystarczająco, hamulce są automatycznie uruchamiane, aby uniknąć lub zminimalizować kolizję.

Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu (LDW)

Aktywne przy prędkościach powyżej 70 km/h, ostrzega kierowcę, jeśli samochód niezamierzenie przekroczy solidną lub przerywaną białą linię. Ta technologia przyczynia się do bezpieczeństwa w samochodzie, alertując kierowcę, jeśli pojazd przyjmuje trajektorię, która może skutkować jego opuszczeniem drogi.

Ostrzeżenie o bezpiecznej odległości (DW)

Pomaga kierowcy przestrzegać bezpiecznych odległości hamowania. Piktogram ostrzegawczy – odpowiadający odstępowi czasowemu oddzielającemu nowego Megane Estate od pojazdu z przodu – wyświetlany jest w intuicyjny sposób w formie pasków na desce rozdzielczej lub wyświetlaczu head-up. System działa przy prędkościach wynoszących od 30 km/h do 200 km/h.

Zapobieganie nadprędkości z rozpoznawaniem znaków drogowych (OSP z TSR)

Poprzez odczytywanie znaków drogowych za pomocą kamery, system informuje kierowcę o ograniczeniu prędkości w obszarze, w którym się porusza, i oferuje możliwość dostosowania ogranicznika prędkości (dostępność zależna od rynku).

Ostrzeżenie o martwym polu (BSW)

Aby zapewnić bezpieczne manewry wyprzedzania, system ostrzega kierowcę za pomocą sygnału wizualnego na lusterkach bocznych, gdy inny pojazd zostanie wykryty w martwym polu. System działa w zakresie od 30 km/h do 140 km/h.

Automatyczne reflektory długie i krótkie (AHL)

Czujnik kamery wykrywa światła nadjeżdżających pojazdów oraz tylne światła pojazdów z przodu i automatycznie przełącza się na światła mijania. Ta funkcja potrafi również wykrywać oświetlenie uliczne.

Parking bezdotykowy (Easy Park Assist)

Po pomocy kierowcy w zidentyfikowaniu odpowiedniego miejsca parkingowego poprzez pomiar dostępnej przestrzeni za pomocą swoich czujników, system przejmuje kierownicę podczas manewrowania na parkingu. Easy Park Assist obsługuje trzy różne rodzaje parkowania: równoległe, prostopadłe i skośne. Centralny ekran wyświetla wszystkie informacje niezbędne do zakończenia manewru (ilustrację graficzną, kamerę wsteczną i czujniki). W każdym przypadku kierowca ma kontrolę nad hamowaniem i przyspieszeniem podczas manewru. System działa przy prędkości do 30 km/h.

Dynamika i komfort

Nowy Renault Megane Estate to wszechstronny samochód rodzinny, który spisuje się w każdym aspekcie dzięki doskonałemu prowadzeniu i gamie silników, które zaspokajają potrzeby wszystkich kierowców. Zostały podjęte znaczące prace nad poprawą zawieszenia i komfortu akustycznego. Połączenia napędu zapewniają przyjemność z jazdy w codziennym użytkowaniu z bliskimi przełożeniami.

Komfort dostarczany przez nowy Megane Estate został wzbogacony dzięki:

  • Ergonomiczniejszej pozycji siedzącej: wszystkie funkcje pojazdu (od różnych wyświetlaczy po konsolę centralną) są w zasięgu ręki, co ułatwia korzystanie z nich podczas codziennej jazdy.
  • Skupieniu na komforcie i wsparciu, jakie zapewniają rzeźbione, otulające fotele, ze szczególnym uwzględnieniem zastosowania pianki o podwójnej gęstości.
  • Specyficznym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo i skuteczność zawieszenia: amortyzatory i ograniczniki tłumienia były rewizjonowane, aby zapewnić jeszcze większy komfort. Jednocześnie kierownica jest bardziej precyzyjna i responsywna dzięki braku gumowych mocowań pomiędzy podwoziem a nadwoziem. Przyczepność nowego Megane Estate pozostaje jednak doskonała dzięki specyficznej pracy nad wahaczami przednimi.

Również złącza tylnego zawieszenia zostały przemyślane w celu poprawy absorpcji nierówności nawierzchni. Belka została zmodyfikowana, aby zapewnić większe mikro-ruchy kierownicze tylnych kół podczas zakrętów, co skutkuje bardziej uspokajającą jazdą przy wyższych prędkościach.

W porównaniu do Mégane 3 Estate, poczyniono znaczny postęp w zakresie komfortu akustycznego w następujących obszarach:

Poprawiona izolacja od hałasu wiatru, szczególnie na autostradach, dzięki grubszym szybom i uszczelkom zewnętrznym na dole drzwi, a także dzięki standardowemu zastosowaniu szyb akustycznych we wszystkich wersjach.
Przytulniejsze wrażenie luksusowego komfortu. Osiąga się to poprzez dodanie lub rozszerzenie pianki i filcu pod maską, wokół paneli otwieranych, nadkoli, w podłogach, w słupkach i za bocznymi wykończeniami bagażnika itp.
Bardziej sztywna struktura nadwozia, zapewniająca lepszą izolację od wibracji na biegu jałowym.

Wybór silników na każdą potrzebę, w tym Hybrid Assist

Nowy Renault Megane Estate (z wyjątkiem wersji GT) jest dostępny z pięcioma silnikami wysokoprężnymi, w tym jednostką diesel-elektryczną znaną jako Hybrid Assist oraz trzema silnikami benzynowymi.

Energy dCi 90 z sześciobiegową manualną skrzynią biegów: 90 KM i 220 Nm momentu obrotowego od 1,750 obr./min.

W połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, ten silnik zapewnia ekonomiczną, dynamiczną jazdę. Jest wyposażony w system Stop & Start dla lepszej efektywności paliwowej, zużywając tylko 3,7 litra na 100 kilometrów i emitując 95g CO2/km.

Energy dCi 110 z

  • sześciobiegową manualną skrzynią biegów: 110 KM i 260 Nm momentu obrotowego od 1,750 obr./min.
  • lub sześciobiegową skrzynią EDC: 110 KM i 250 Nm momentu obrotowego od 1,750 obr./min.

Ta jednostka gwarantuje wzbogacone doświadczenie jazdy w wyniku szerokiej pracy nad fazą dolotu i procesem spalania. Zużycie paliwa i emisje CO2 pozostają bardzo niskie (95g CO2/km i 3.7l/100km) w połączeniu ze sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub sześciobiegową skrzynią EDC.

Energy dCi 110 ECO2 z sześciobiegową manualną skrzynią biegów: 110 KM i 260 Nm momentu obrotowego od 1,750 obr./min.

Ta jednostka ECO2 lokuje nowego Megane Estate wśród najlepszych w swoim segmencie pod względem niskich emisji CO2 (90g CO2/km) i zużycia paliwa (3,5l/100km). Silnik zapewnia lepszą dynamikę dzięki zastosowaniu technologii prosto z F1, takich jak stalowe tłoki.

Energy dCi 130 z sześciobiegową manualną skrzynią biegów: 130 KM i 320 Nm momentu obrotowego od 1,750 obr./min.
Ta jednostka jest wyposażona w zaawansowane technologie. Dzięki downsizingowi, ten 16-zaworowy silnik wysokoprężny produkuje 130 KM pomimo pojemności tylko 1,598 cm3. Bazuje na szczególnie wydajnym projekcie, opartym na architekturze wypracowanej przez Renault w F1. Wyniki zużycia paliwa tego silnika wysokoprężnego wynoszą jedynie 4 litry/100km, a emisje CO2 to tylko 103g/km. Hołd momentu obrotowego zapewnia szybkie i efektywne przyspieszenie, gwarantując prawdziwą przyjemność z jazdy.
dCi 110 Hybrid Assist z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.

Nowy Megane Estate dostępny jest z jednostką diesel-elektryczną znaną jako Hybrid Assist. Jednostka ta funkcjonuje z silnikiem elektrycznym i akumulatorem 48V. Technologia Hybrid Assist odzyskuje energię podczas hamowania i silnik elektryczny wspomaga silnik spalinowy podczas przyspieszania. W rezultacie uzyskuje się niższe zużycie paliwa i emisje CO2, wśród najniższych w segmencie.

Energy TCe 100 z sześciobiegową manualną skrzynią biegów: 100 KM i 175 Nm momentu obrotowego od 1,500 obr./min. 120g CO2/km, 5.4l/100km.

Wrażliwy przy niskich prędkościach, ten silnik jest idealny do jazdy po mieście. W połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, zapewnia elastyczne i szybkie przyspieszenie przy niższym koszcie.

Energy TCe 130 z sześciobiegową manualną skrzynią biegów: 130 KM i 205 Nm momentu obrotowego od 2,000 obr./min.

Ten turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.2 litra oferuje takie same osiągi i wydajność jak silnik o pojemności dwóch litrów. Dzięki technologii bezpośredniego wtrysku i zintegrowanemu kolektorowi turbosprężarki jest elastyczny i responsywny. Bezpośredni wtrysk poprawia proces spalania na korzyść wyników zużycia paliwa (5.3 litra/100km) i emisji CO2 (119g CO2/km).

Energy TCe 130 z siedmiobiegową skrzynią EDC: 130 KM i 205 Nm momentu obrotowego od 2,000 obr./min.

Ta wersja generuje takie same wyniki zużycia paliwa i emisji CO2, co wersja z manualną skrzynią biegów (5.4 litra i 122g), jednocześnie zapewniając komfort i responsywność podwójnej skrzyni biegów.

Naturalnie zassany silnik benzynowy SCe 115 z pięciobiegową manualną skrzynią biegów: 156 Nm momentu obrotowego od 4,000 obr./min (dostępny na niektórych rynkach).

Design inspirowany DNA Renault Sport

Nowy Renault Megane Estate GT wzmacnia sportowy design nowego Megane Estate.

Zewnętrzna część charakteryzuje się:

  • Przednim zderzakiem zaprojektowanym w celu podkreślenia sportowych osiągów i rodowodu Renault Sport;
  • Specyficzną siatką o wzorze plastra miodu w górnym i dolnym grillu. Szerszy wlot powietrza jest flankowany bocznymi wlotami;
  • Koła diamentowo-cinane 18-calowe z logo GT zaprojektowane przez Renault Sport są dostępne jako opcja lub jako standard (jak we Francji), w zależności od rynku;
  • Chromowany wydech z lewej strony oraz rzeźbiony dyfuzor, aby wzmocnić dynamiczną postawę samochodu;
  • Osłony lusterka, dyfuzor i boczne wloty powietrza z przodu również wykończone w Dark Metal;
  • Oznaczenia Renault Sport po lewej stronie klapy bagażnika oraz na obu przednich błotnikach.

Wewnątrz nowy Megane Estate GT dostarcza pełne doświadczenie Renault Sport:

  • Wygodne, otulające fotele zapewniają dodatkowe wsparcie boczne i wbudowane podłokietniki, niebieskie przeszycia oraz szachownicowe logo sportowe;
  • Dostępne są trzy rodzaje tapicerki: tkanina lub Alcantara®, z niebieskimi lub czarnymi pasami;
  • Tożsamość nowego Megane Estate GT jest dodatkowo podkreślona akcentami niebieskimi wokół kabiny, a także niebieskimi listwami wykończeniowymi i przeszyciami, które komponują się z nadwoziem w kolorze Iron Blue;
  • Nowe sportowe koło kierownicy, wykonane z perforowanej skóry, ma zoptymalizowaną ergonomię, a aluminiowe osłony pedałów i dedykowany dźwignia biegów są zaprojektowane tak, aby pasowały do sportowych stylów jazdy – podobnie jak łopatki zmiany biegów na kole kierownicy.

4CONTROL: nowy wymiar przyjemności z jazdy i pierwszy w segmencie C

Nowy Megane Estate GT to pierwszy samochód kombi w swoim segmencie, który korzysta z technologii 4CONTROL. Innowacja inspirowana Renault, podwozie 4CONTROL działa na kierownicę tylnych kół. Skonfigurowane przez inżynierów Renault Sport specjalnie dla nowego Megane Estate GT, ta technologia generuje sportowe, dynamiczne i precyzyjne odczucia podczas pokonywania zakrętów. Prowadzenie samochodu wydaje się ostrzejsze i bardziej uspokajające, co inspiruje do prawdziwej przyjemności z jazdy, niezależnie od wybranego trybu. W sytuacjach awaryjnych, natychmiastowa reakcja czterokołowego kierowania szybko uspokaja kierowcę. Ponadto system zapewnia wysoki poziom stabilności podczas zakrętów przy wysokich prędkościach oraz łatwość manewrowania przy niskich prędkościach, a nowy Megane Estate GT jest wyjątkowo zwinny w obszarach zabudowanych. Aby zapewnić optymalną stabilność, system 4CONTROL oblicza i dostosowuje kąt kierowania tylnych kół 100 razy na sekundę.

Nowy Mégane GT oferuje wybór czterech ustawień jazdy (Sport, Neutral, Comfort i Perso) skalibrowanych w celu zaspokojenia potrzeb różnych kierowców w różnych momentach.

Dzięki 4CONTROL, przy prędkościach poniżej 80 km/h w trybie Sport i poniżej 60 km/h w pozostałych trybach, tylne koła skręcają w przeciwnym kierunku do przednich. To nadaje samochodowi precyzyjne i dynamiczne cechy prowadzenia krótszego samochodu. Powyżej tych progów prędkości tylne koła skręcają w tym samym kierunku co przednie, przez co samochód sprawia wrażenie dłuższego samochodu z następnej klasy, a także daje poczucie stabilności podczas pokonywania zakrętów.

Tryb Sport wydobywa to, co najlepsze z sportowych cech nowego Megane Estate GT, zaś przycisk R.S. Drive jest natychmiastowym skrótem. W trybie Sport technologia 4CONTROL naprawdę robi furorę w kontekście reakcji. Kierownicą trzeba obrócić o 40% mniej (5% różnicy w porównaniu do pozostałych trybów) w porównaniu do identycznego samochodu bez 4CONTROL, co sprzyja dynamicznej, pewnej jeździe po krętych drogach. Tryb Sport dostosowuje kalibrację kierownicy, mapowanie pedału przyspieszenia oraz mapowanie silnika/skrzyni biegów. Tryb Neutral jest domyślnym wyborem przy uruchamianiu pojazdu i oferuje optymalną równowagę między sportowością a komfortem do codziennego użytku.

Tryb Comfort optymalizuje zużycie paliwa, przełączając niektóre funkcje na tryb ekonomiczny.

Tryb Perso może być konfigurowany przez kierowcę, co pozwala mu dostosować pojazd do swojego nastroju.

Zawieszenie nowego Renault Megane Estate GT zostało uzupełnione o specyficzne ustawienia w tradycyjnych obszarach ekspertyzy Renault Sport, jednocześnie zachowując komfort i wszechstronność pojazdu.

Nowy Megane Estate GT jest również wyposażony w nowe sprężyny, amortyzatory, stabilizatory i układ kierowniczy. Sprężyny i amortyzatory zapewniają lepszy komfort jazdy w pionie, przyczyniając się do ogólnych możliwości pojazdu przeznaczonego do codziennego użytku, a jednocześnie zapewniając charakterystyczne sportowe odczucia.

Średnica tarcz hamulcowych jest o 30 mm szersza niż w nowym Megane Estate (320 mm z przodu/290 mm z tyłu), co przekłada się na zwiększoną moc hamowania.

Dwa silniki opracowane przez Renault Sport: Energy TCe 205 EDC i Energy dCi 165 EDC

Energy TCe 205 EDC z siedmiobiegową skrzynią EDC: 205 KM i 280 Nm momentu obrotowego od 2,400 obr./min.

Ten turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra opracowany dla wersji GT przez Renault Sport zapewnia szybkie przyspieszenie i reakcję. Jednak poziom przyjemności z jazdy i osiągi, które dostarcza, pozostają zgodne z niskimi emisjami CO2 (134g/km) i zużyciem paliwa (6 litrów/100km).

Energy dCi 165 z sześciobiegową skrzynią EDC: 165 KM i 380 Nm momentu obrotowego od 1,750 obr./min.

Oczekiwany przed końcem roku, ten silnik wysokoprężny dopełni ofertę silnikową nowego Megane Estate GT. Jednostka ta korzysta z technologii Twin-Turbo Renault. Pierwszy, niskoinercyjny turbo dość szybko zapewnia przyspieszenie przy niskich obrotach. Drugi turbo dostarcza żywej reakcji i dynamicznego przyspieszenia w szerszym zakresie obrotów. Ten silnik zapewnia moc, sportowe doznania podczas jazdy oraz niskie zużycie paliwa.

Launch Control i Multi-Change Down: dwie technologie inspirowane Renault Sport

W trybie Sport nowy Renault Megane Estate GT korzysta z szeregu specyficznych technologii opracowanych przez inżynierów Renault Sport. Launch Control z jednostką Energy TCe 205 EDC umożliwia znacznie szybsze przyspieszenie z miejsca, podczas gdy Multi-Change Down z jednostkami Energy TCe 205 EDC i Energy dCi 165 EDC znacznie przyspiesza redukcję biegów o więcej niż jeden bieg naraz.

Perfekcyjne starty dzięki Launch Control

System Launch Control jest inspirowany automatycznymi systemami startowymi stosowanymi przez samochody Renault na torach wyścigowych. Dzięki 'Launch Control’, nowy Megane Estate GT jest w stanie w pełni zarządzać startami ze stanu spoczynku. Zaawansowana elektronika systemu zapewnia, że działa on tak szybko, jak to możliwe i w pełni bezpiecznie. Oznacza to, że nowy Megane Estate GT jest w stanie ruszyć z linii startowej w sposób bardziej czysty i efektywny, przyspieszając od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w zaledwie 7,4 sekundy.

System jest prosty w użyciu: przy lewej nodze na pedale hamulca, Launch Control jest aktywowany przez równoczesne pociągnięcie i przytrzymanie dwóch łopatek zmiany biegów na kole kierownicy, a na desce rozdzielczej pojawia się komunikat 'Launch Control On’. Gdy prawa noga będzie przyciśnięta na pedale przyspieszenia, samochód rusza, gdy tylko hamulec zostanie zwolniony.

Aby zapobiec uszkodzeniom mechanicznym, Launch Control jest zawsze pod elektroniczną kontrolą, która ma możliwość tymczasowego zawieszenia jego aktywacji.

Szybsza redukcja biegów dzięki Multi-Change Down

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.